Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 21:56

Bo kauwt totdat ze er klaar mee is. Toen ik haar alleen had, zorgde ik er dus ook altijd voor dat er wat verschillend spul lag.

Sky gaat door tot het op is. En als ze dan misselijk wordt? Uitkotsen en nog een keer eten.

Dus nu krijgen ze snacks die binnen ongeveer 40 min op zijn. Afpakken vindt sky geen goed idee en heb geen zin om daar een ding van te maken.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 22:54

Heerlijke verhalen :')
Bij Fitz is de gemiddelde snack ook in no time op. Grote snacks doet hij wel een minuut of 20 mee. Kophuidplaten neem ik tussendoor weg en gaan in 2 of 3 keer op. Hij lust overigens alles, harig of niet. :') Alleen ik zelf kan paardenoortjes met vacht echt niet aan :+

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 07:28

Vesper eet ook door tot het op is. Ik ruil kophuiden oid dan ook na een uurtje voor een kleiner snackje. Ze heeft 1 keer een kophuid na 2 uur laten liggen en ik kan niet anders denken dan dat ze kramp in de kaken kreeg :')

Snackies met haar is geen probleem! :9 Enige wat ik niet meer doe is een reepoot, die braakte ze snachts weer op en... Nee bedankt haha. := Oh, gedroogde kippenpoten vind ze zelf niet zo lekker en laat ze vaak liggen.

Hier kwam gister haar nieuwe bed binnen, erg blij mee!! :):)
Afbeelding
Afbeelding

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 07:56

Oh wat een mooi bed, ik snap dat Vesper daar blij mee is. En ik denk stiekem jij ook. Ik ben altijd bang als ik zoiets koop, dat Mona er dan niks van moet hebben, en het er alleen nog voor de sier is :+

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:02

In ons SS pakket van vorig jaar zat er een grote roze, fluffy ligmat en die is hier nog altijd absolute favoriet. Zowel bij Lilly als Tuur :j Zijn aan het kijken voor een 2de :D

Flux: Dat ziet er echt wel luxe en goed uit! Verschuift het makkelijk of blijft het goed staan? Want hier knallen ze er wel eens op topsnelheid in :+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:18

War een leuk bed heefr Vesper!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:43

Haha nou vind het ideaal dat ie op pootjes staat en ik er geen haren tegen blijven plakken zoals bij kussens. Swifter het frame is wel licht dus als ie nergens tegenaan staat zal ie niet bestand zijn tegen je tornados :+

Hij was maar 40 euro bij zooplus en vind hem zelf heel prima voor die prijs!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:45

Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc.

Odin is onze eerste hond, mijn vriend heeft vroeger een boomer gehad en zou dat opzich weer prima hebben gevonden, maar ik wilde sowieso een grotere hond dan dat.
Toen zijn we eens bij KimD gaan kijken voor de Schotse collie en we waren beide overtuigd dat dit een goede hond zou.

Qua snacks eet Odin tot nu toe alles wat ik heb heb gegeven, zowel dingen met als zonder haar. Het is gelukkig absoluut geen moeilijke eter.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:48

Snacks doet Cody gewoon echt niet lang mee. Het meeste formaat snacks vult zijn holle kies en 4 keer bijten en tis weg. We krijgen nu vd jager regelmatig een heel reepoot en daar is hij toch wel even zoet mee.

Billy is niet zo vd kauwsnacks. Maar met zijn 2kg is veel ook snel te groot voor hem haha

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 10:41

Oh een mooi nieuw bed voor Vesper!
Hier ook een stretcher, maar die is super en verschuift 0,0 en kon alle kleurslagen kiezen qua buizen en stof die erin 'hangt' weet alleen zo niet meer via wie of wat maar als iemand interesse heeft zoek ik het even op!

Hier de start naar de reis om Harvey op te halen, Eve ligt heerlijk achterin de auto te slapen niet wetende dat ze vanaf morgen dan echt niet meer alleen is :wow:

We rijden nu alvast heen omdat het toch een pittige reis van 5.5 uur is en we ons graag een reis excl pauzes van een halve dag willen besparen, dus zitten lekker vlakbij de fokker in een hotel met een natuurgebied waar we nog even gebruik van gaan maken vanmiddag!

Super leuk om te lezen hoe iedereen aan zijn en/of haar ras komt of juist het tegenovergestelde tegen aan gelopen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 12:28

oeeeeh spannend!! :D Veel plezier alvast <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 12:38

Mooi bed vesper

Ja hier ook vooral harde knaagsnacks zoals kophuid de rest is zo snel op en dan willen ze er rustig een stuk of 10 :=

Wat spannend thejoker
Heel veel plezier met het ophalen van de kleine man <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 13:07

TheJokerr
Spannend zeg, veel plezier gewenst!!

--

Bij Arya is het afhankelijk van wat het is, of ze knaagt tot het op is of niet.
Met een lang stuk kophuid van 30-60cm eet ze het echt niet in 1x op - meestal 2-3x knagen.
Een oor, en meer van dat soort snacks gaat wel in 1x op :j Hier ligt er meestal dus ook wel altijd iets van een lang stuk kophuid rond te slingeren, zodat ze zelf kan knagen wanneer ze wil en dan krijgt ze tussendoor eens een oor, etc. De grote snack die rond ligt, wissel ik af met ook knaag speelgoed zoals die van sodapup bv, op dat soort dingen knaagt ze met momenten ook graag op - de gingerbread man van Sodapup mist al bijna een heel been ondertussen _O-. Gewei, hout e.d. geef ik niet.

Qua snacks kan Arya wel kieskeurig zijn soms. Konijnen oren (met vacht) en kippen poten oa moet ze bv echt niks van hebben meer tegenwoordig :'). Verder geef ik ook geen dingen als (ree) poten oa. En qua diersoorten geef ik sowieso geen: varken en geit. De rest is ze niet zo moeilijk mee :)

Wat ze wel sowieso altijd top vind: Vis (al voer ik geen hele vissen of krabben wat herkenbaar is haha). Qua snacks met vacht; Runderoren met vacht bv vind ze wel lekker, stukjes kophuid met vacht ook. Wij geven zelf momenteel met name dit: runderoren (met vlees), lange kophuid - de platen eet ze minder goed -, pezen, buffel kauw platen. Verder vul ik af en toe wel eens een luchtpijp, etc. Vlees strips e.d. vind ze ook lekker als snellere snack tussendoor < Want ze hoeft ook zeker echt niet alleen maar snacks waar ze lang mee doet.

--

Hier vanochtend 35kg vlees gaan ophalen waar Arya heel blij mee was haha. Komen we weer zo'n 52-55 dagen vooruit. Maar meteen de hele vriezer welke boven staat leeggemaakt, schoongemaakt en opnieuw ingedeeld - en nog 12kg is naar de vriezer in de kelder gegaan. Zo satisfying altijd als het weer netjes is haha. Alleen echt onhandig met 2 bemoeials die overal met de snuit tussen moeten zitten telkens - Sansa is niet in beeld, maar die loopt ook constant te snuffelen overal haha.

Afbeelding

Afbeelding

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 13:51

Mag ik vragen wat dat ongeveer kost? :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:07

Toevallig ben ik deze keer heel goedkoop uit geweest omdat deze verkoper nieuw in de regio is en een aanbieding had. Ze had pakketten van 10 kilo voor €35 en pakketten van 10 kilo voor €40, alleen de echt dure soorten zoals paard zaten daar dan niet in. Heb nu 2 pakketten van 40e gedaan (daar zitten compleet mixen in verschillende varianten die ik zelf kon uitkiezen) en 1 pakket van €35 waar de niet compleet mixen in zaten (ook zelf uitgezocht) en dan nog 5x paard erbij a €7 per kg. Dus ik was voor 35kg nu €150 kwijt, omgerekend €4,2 per kg. Echt geen geld, en ik ken dit merk en weet dat het echt kwalitatief heel goed vlees is ook - eerder al gehad.

Prijs gaat dadelijk wel weer normaal zijn, dan gaan die pakket prijzen eruit want dat is tijdelijk. Maar ze zit met de losse kilo prijzen nog steeds ontzettend goed. Dus dit merk ga ik vanaf nu ook weer vast in het menu erbij voeren en daarmee ook sommige andere rollen van andere merken vervangen, die gewoon duurder zijn - en waarvan het vlees kwalitatief niet perse beter is als dat van Degomeat bv.

Dus de komende tijd eet ze wat goedkoper, wat ook wel eens heel fijn is haha. Normaliter voer ik verschillende merken, koop ik dat bij Florisvlees online en ben ik als ik groter kan inkopen ben ik ongeveer €110 per maand kwijt. Maar ik heb een tijd niet groter kunnen inkopen ivm minder vriesruimte beschikbaar en dan was ik 130e per maand kwijt bv. (zitten dan wel dure diersoorten en merken bij, ik heb gelukkig de luxe dat ondanks verhogingen, ik gewoon nog steeds het vlees kan kopen wat ik wil voor d'r zonder daar echt rekening mee te hoeven houden. Maar goed, kunnen besparen is natuurlijk Altijd beter als dat met eenzelfde kwaliteit vlees kan.

Ik heb nu gekocht:
- konijn, eend, lam, kip, kalkoen, paard, rund, zalm, pens

Normaliter heb ik ook nog Hert en Wild mix in het menu erbij, via florisvlees. Nu dan even niet.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:10

Ik was net in het advent kalender topic aan het plaatsen dat ik een advent nodig heb voor de 5 honden…. En toen ging de deurbel.

Afbeelding de twee jongste akitas stonden met grote oogjes me aan te kijken

Afbeelding

Afbeelding ( Santa kan goed inpakken! )

Afbeelding

Afbeelding

Ontzettend leuk santa! Ik heb altijd wel honden die granen mogen, dus op die dagen krijgen de allergie honden een ander snackje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:12

Super leuk zeg, wat een verrassing <3

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:21

Superleuke verrassing zeg! *\o/*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 16:14

Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc.

Voor mijn geboorte hadden m'n ouders een rodr cocker spaniel uit het asiel gehaald. M'n moeder wilde een kleine hond en deze was het kleinste _O- Max kreeg alle aandacht en beweging, maar toen ik geboren werd, was het te veel voor m'n moeder. Max heeft zijn laatste jaren bij een dame thuis mogen slijten. Nog elke keer worden we enthousiast als we een cocker zien :P

Toen ik 4 was wilde m'n ouders graag een (rustiger) klein hondje voor mij om mee te spelen en toen kwam Sisa ❤️ Een kruising Maltezer en Shi tsu. Met haar ben ik opgegroeid en ik was dan ook ontroostbaar toen ze werd ingeslapen omdat ze te ziek was.
Afbeelding

Aangezien ik het in huis zo stil vond, kwam er al snel weer een boomer puppy. Omdat ze klein zijn, niet verharen en voor ons echt ideaal zijn :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:24

Hier wachten de meisjes met smart op de kerst
Afbeelding
Emma vindt dat haar zusje niks hoeft te hebben
Afbeelding
Stelletje is het ook hoor …
Morgen gaan we weer een PowerShoot doen en Halloween foto’s maken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:54

Knappe meisjes <3

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 01:07

Flux schreef:
Vesper eet ook door tot het op is. Ik ruil kophuiden oid dan ook na een uurtje voor een kleiner snackje. Ze heeft 1 keer een kophuid na 2 uur laten liggen en ik kan niet anders denken dan dat ze kramp in de kaken kreeg :')

Snackies met haar is geen probleem! :9 Enige wat ik niet meer doe is een reepoot, die braakte ze snachts weer op en... Nee bedankt haha. := Oh, gedroogde kippenpoten vind ze zelf niet zo lekker en laat ze vaak liggen.

Hier kwam gister haar nieuwe bed binnen, erg blij mee!! :):)
[ [url=m/FXHuFw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DzUuSb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik ook gekocht laatst vanwege de prijs. En hij is nog heel .

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 07:08

Ik zag vanalles leuke kaartjes & cadeautjes voorbijkomen. <3

As we speak lig ik in de camper in bed te hopen dat de honden nog blijven liggen tot 7.15u. De regen klettert zo hard en ik wil geen 10 honden uitlaten in de stromende regen om ze vervolgens weer in de camper te moeten stoppen. _O-

Onze honden hebben eigenlijk bizar veel speelgoed, we hebben de hele ZippyPaws Burrow collectie & de Fringe studio dino's collectie.

Die wissel ik af als de speeltjes gewisseld moeten worden, zo hebben ze altijd 'iets nieuws', daarnaast hebben ze ook een vaste berg speelgoed. Daar gaat wel eens iets van stuk maar dat gooi ik dan gewoon weg. Ze spelen eigenlijk heel dankbaar met alles en het zijn geen bewuste slopers, dat scheelt.

Qua snacks eten ze ook alles, ze hebben allemaal een andere voorkeur maar kunnen heel goed delen. In huis hebben we meestal vanalles aan hard kauwmateriaal rondliggen aan kophuid zodat ze wel altijd kunnen kauwen als die behoefte er is.

Mijn bovenstaande plan is mislukt, niet de puppy maar onze logeerhond werd wakker. Dus snel even voor de camper in het tuintje laten plassen en dan zo tussen de buien door even een wandeling maken. :=

Ze zijn het zelf ook niet eens met alweer regen. _O- De rest is weer in de bench gekropen.

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 07:35

Hihi, wat een heerlijk hoopje hond zo Kim!
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je de regen niet in wil. Ik vind er ook maar weinig aan zo, momenteel.
Gelukkig heeft Fudge er ook niet zo heel veel zin in om de regen in te gaan.
Ben je momenteel op reis? Je woont niet in een camper toch? Of wel? :o?

Ik heb een beetje een baaldag gehad gisteren. Ik zou eigenlijk vandaag met Fudge naar haar eerste show gaan.
Helaas ben ik behoorlijk ziek. Balen, want ik had er erg veel zin in en was nieuwsgierig hoe Fudge het zou doen en wat ze van haar zouden vinden.

Nou maar hopen dat ik deze week goed opknap en zaterdag wel naar de show in Bleiswijk kan gaan. Fingers crossed.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 08:24

Dit weer, kamperen en honden is inderdaad geen prettige combinatie... hopelijk houd je het redelijk droog straks! :=

Wat onwijs balen Fem! Hopelijk kan de volgende wel doorgaan.

Fitz heeft ook veel speelgoed, dit wissel ik ook af wat er in de woonkamer ligt. Favoriet zijn burrows van ZP of vergelijkbaar en Lambwolf, maar dat merk maakt (gelukkig :+ ) tegenwoordig vooral voor kleine hondjes dus dat hoef ik niet meer zo vaak te kopen haha.
Fitz vindt alles leuk en speelt er ook super blij mee. Slingeren, de lucht in gooien en weer vangen, non stop de piep af laten gaan :+ Hij sloopt zelden, als het al stuk gaat is het per ongeluk. Resultaat daarvan is wel dat mn kast vol staat met speelgoed maar dat nemen we voor lief want hij is zo blij er mee :')