Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:20

Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc.

Mijn allereerste hondje was een maltezertje. Met 2,5 is ze volledig verlamd geweest maar met veel revalidatie is ze terug ah wandelen geraakt.
Ze is helaas niet heel oud mogen worden, amper 6.5 maar wat was dit een hondje van goud <3
Afbeelding

Ik wil nooit meer een andere maltezer
Zij zal altijd de enige zijn.

Billy is ook onze laatste chihuahua:') ondanks dan ik hem geweldig vind weet ik ook dat ik bof met een hondje dat gezond is en veel aankan.

Zal eerder een middel/"groot" fromaat en een kangal blijven hier.
Vind springer spaniel, duiste staande draadhaar,... wel mijn type honden.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:24

Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc

Bumper en Ollie zijn de honden van m'n ouders, dus beetje lastig om te beantwoorden haha. Voor beide honden hebben we twee keer een klein mengelmoes met Shih-tzu gehad.

Persoonlijk zou ik denk ik niet zo snel een Coton de Tulear nemen. Ollie is heel erg mensgericht, maar ook wel echt een probleem hondje. We hebben hiervoor nog niet zo'n problemen gehad met een hond. Hij moet ook echt in akkes geremd worden en moet nog steeds af en toe middagdutjes doen hahah. Maar wel hele fijne hond om nee te knuffelen.

Een doodle zou ik zelf misschien wel nemen, hooguit een maatje kleiner zodat je er wat beter mee kunt knuffelen. Heerlijk ras vind ik het wel.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:20

Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc.

Guinness was mijn eerste hond. In 2018 ben ik in Ierland geweest en heb ik daar een schapenboer met zijn honden zien werken. En dat vond ik zo gaaf! Dus toen op de lijst gegaan voor een border. Niet veel verstand hebbende van werk of showlijn. Behalve de berichten dat alle werklijnen ongezond waren. Dus toen Guinness gekocht die geboren is met kerst 2018.

Toen ben ik de opleiding schaapherder gaan doen en heb ik lyn gekocht, uit een werklijn. Zij heeft het schapendrijven echt naar een ander level getild. En is ook echt m’n kleine vriendinnetje. We hebben samen zoveel gewerkt met schapen al in haar jonge leven. Dat is echt heel bijzonder gevoel om dat met zo’n jonge hond te doen <3

Toen ik nieuwe baan kreeg fulltime als schaapherder moest er voor lyn versterking komen. Ik had met de fokker van sigi contact gehad over het eventueel gebruiken van haar reu (vader van sigi) als dekreu. Ik had sigi toen al gezien op haar pagina maar had op dat moment nog geen extra hond nodig. Toen dat wel het geval Was heb ik snel haar bericht en was sigi nog beschikbaar. Toen heeft ze sigi vanuit Oostenrijk naar mij toegebracht en is die hier al snel bij de kudde gaan werken.

Vox is dit jaar bij gekomen. Hij zocht een huisje en ik kon nog wel een extra hond gebruiken omdat ik Guinness niet te zwaar wil belasten. Dus toen is vox bij me komen wonen. Super lieve hond maar wel een aparte :P vox woont buiten in de kennel. Hij heeft een hekel aan binnen zijn en wil altijd naar buiten. Hij kan overdag ook los in de tuin vanuit z’n kennel
Maar Snachts doe ik de kennel dicht.

Ik vind het slimme en snelle van een border leuk. Hun hersenen gaan altijd op een rap tempo en dat spreekt me aan. Ze leren snel en hebben snel door wat je bedoelt. En het zijn ontzettend lieve honden vind ik. Soms is het ook een uitdaging omdat ze altijd voor 300% inzetten. Maar het is geweldig om te zien hoe ze als pup al zijn. En als
Ze dan zo mooi met de schapen aan het werk zijn vind ik dat wel het mooiste wat je kunt krijgen <3

Momo94

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:39

Drico schreef:
Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc. :+

Onze eerste honden waren golden retrievers Alca & Mycha, onze hond daarna was een berner sennen x border collie kruising kaily. Hierdoor al verkocht geraakt aan het berner sennen karakter, maar ook uiterlijk. Nu hebben we een windhond kruising en een volle berner sennen. Waarom onze 3de hond kaily een kruising was en geen golden retriever komt vooral omdat mijn ouders opzoek waren naar een volwassen hond en geen puppy. Toen zijn ze bij verschillende honden en hadden we met haar de beste klik.

Even minder gereageerd ivm overlijden van onze kat..

Ringel en Molly hebben heel veel speelgoed. Alleen ze slopen niks, dus daar hebben ze een mand vol van. Denkspelletjes vinden ze wel leuk, als er maar eten tegen over staat. Ringel is wel een angstige hond, als die in de focus zit dat ze iets eng vind krijg je haar er bijna niet uit. Alleen als het enge weg is laat ze dat snel afvloeien, waardoor ze dan verder gaat met de orde van de dag. Molly daar en tegen is minder snel angstig, maar als ze angstig is net zoals nu weer richting oud en nieuw en het geknal blijft zij weer langer in haar angst zitten.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 16:11

Mijn santa had een vraag over show lijntjes.

Voor rinoka heb ik een Martingaal halsband, maar haar lijntje is helaas overleden. Ik heb voor haar altijd korte ( 30-40 cm ). Liefst 6 mm. Zal zo even een foto zoeken van haar halsbandje. Haar ‘ kleur ‘ is oranje dus als je details zoals kralen oid erin zou verwerken dan het liefste oranje.

Gintora heeft nu een heel simpel lijntje. Haar zou ik op den duur ook het liefste in een Martingaal gaan showen, maar ze moet eerst even uitgroeien voordat ik daar iets zinnigs over kan zeggen. Voor haar kan dus of een eenvoudig volledig lijntje met halsband erin of een lijntje zoals rinoka. Haar lijn kleur is donker grijs of zwart ivm kleur en haar ‘ kleur ‘ is olijf/donker groen.
Ook voor haar werk ik het liefste met korte lijntjes aangezien ik ze dichtbij mij show. Breedte van hals gedeelte heb ik op 4 mm bij haar ivm heel heel veel haar ( en graag rond als het even kan )

Verder ben ik niet veeleisend _O-

Eventueel universele show lijntjes zijn ook enorm welkom. Ik verwacht volgend jaar mijn honden bestand uit te breiden met een puppy van rinoka en het jaar daarop met een puppy van gintora.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:28

Jeetje wat gaan jullie hard! Volgens mij begin ik elke post zo maar ik moet m’n best doen om bij te blijven .

Ik ben van thuis uit geen honden gewend. Wel wandelde ik als kind al met zo een beetje alle honden uit de buurt en heb ik daar zo een beetje mijn hele jeugd aan besteed. Mijn absolute favoriet was een cockerspaniël die ik als jong kind en zij als puppy mocht uitlaten. Wij zijn echt samen opgegroeid en hebben een hele sterke band ontwikkeld. Heerlijke hond!

Marlo is mijn eerste ‘eigen’ hond maar is eigenlijk part time van mij en ik deel hem met mijn nichtje. Ras is dus eigenlijk meer toeval maar ik ben absoluut gevallen voor het werklustige karakter van de border. Ik herken veel van mijzelf in zijn tomeloze energie en enthousiasme waardoor we elkaar goed kunnen vermaken

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:49

Drico schreef:
Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc. :+

Mijn ouders hadden vroeger altijd Dobermanns en Herders.
Ik heb er niet mega veel herinneringen aan, gezien ik toen nog klein was.
Toch spreken deze rassen mij nogsteeds aan. :j

Nu hebben we de boerderij van mijn oma overgekocht, gezien ze graag kleiner wou gaan wonen, en de hond, een Berner Sennen, bleef bij ons op de boerderij. :D
Gezien wij er al vaak kwamen omdat mijn paarden hier stonden/staan waren wij voor haar ook geen onbekenden.
Het zou voor haar niks zijn geweest om in de dorpskern in een huis te zitten, als je gewend bent de hele dag op het erf je gang te gaan en nog wat wandelingen te maken. Helaas hebben we 2 jaar geleden na complicaties afscheid van haar moeten nemen.

En toen was daar Luna, onze huidige Berner Sennen.
We zijn dus wel bij het ras gebleven.
Luna heeft haar huis zelf uitgekozen zeg ik altijd.. :o :+
Toen wij langs kwamen om de pups te bekijken en ze los in de tuin mochten, gingen ze allemaal mooi spelen, op 1 pup na.
Deze pup kwam voor me zitten en wou graag even op schoot.
Natuurlijk hebben we de andere pups ook nog bekeken, maar het gevoel bleef toch bij de pup die tegenover ons kwam zitten.
Dit was ook de pup die ze aan ons gekoppeld zou hebben, hoe grappig!
Deze pup ging dan ook met ons mee, onze Luna. We zijn ontzettend blij met haar.

Ze gaat regelmatig met ons mee op stap. Lekker wandelen, naar het losloopbos waar ze haar zwemkunsten verder kan ontdekken etc. Ze mag hier ook graag spelen met andere honden, maar deze zoekt ze wel zorgvuldig uit, hele drukke en ruige honden gaat ze liever uit de weg.
Maar een dag bezig zijn op de boerderij vindt ze ook helemaal prima, mee het land op in de trekker. :')

Luna is alleen geen 'allemansvriend' zoals mensen vaak verwachten bij het ras.
Voor ons geen probleem. Ze is ook waaks, we weten door haar altijd ruim op tijd wanneer er iemand in de buurt van of op ons terrein is.

Luna als pup
Afbeelding

En als volwassen hond 8-)
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 21:24

Faizah is mijn eerste hond.
Ik zocht een hond die in huis lekker rustig was, die goed alleen kon zijn en zelfstandig is, niet perse moet werken, maar ook in was voor lange wandeltochten. En ik wilde sowieso een gezond ras. Geen kleine hond, maar ook geen ras dat maar een jaar of 8 zou worden. En via via kwam ik de Afghaanse windhond tegen, die er ook nog een geweldig uit zag. Vriendelijke en toch stoer, en de reacties op straat zijn geweldig haha.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 23:07

Drico schreef:

Oké, ik ga ook nog maar op mijn eigen vraag antwoorden :')

Ik ben opgegroeid met Hollandse Herders, mijn ouders waren actief met ze in de sport en even later kwam er het fokken bij. Als kind ging ik dus vaak mee naar training, evenementen, zo ook naar hondenshows waar ik de Welsh Corgi Pembroke zag. Ik wist eigenlijk direct, dit gaat het ras worden dat ik zelf later wil hebben. Altijd dus de voorkeur gehad voor een Pembroke maar uiteindelijk ben ik meer naar de Cardigan gaan neigen.

En in 2021 was het dan eindelijk zover, mijn eerste echte 'eigen hond' kunnen aanschaffen, mijn Welsh Corgi Cardigan Sebbie <3

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 14:13

Mijn eerste hond was Bodey. Een border Collie x Schotse Collie. Onwijs lieve, toffe, maar gevoelige hond met een hart van goud! Onze karakters botsten helaas wel... ik was hard, pittig, direct, iets wat Bodey niet altijd kon waarderen. Bodey heeft mijn zachte kant naar boven gehaald. Ze was echt mijn vriendinnetje, en het deed me onwijs zeer toen ik haar op nog maar 11 jarige leeftijd moest laten gaan vanwege een onbehandelbare tumor in haar blaas.

Floyd kwam in mijn leven toen Bodey 4 jaar was. Floyd is mijn eerste zelfgekochte eigen hond (Bodey heb ik van mijn ouders gekregen). Ik miste het trainen en het hebben van een maatje, Bodey was echt mijn vriendinnetje, maar als ik iets verkeerds zei of deed was ze van slag. Bodey was veel gelukkiger met mijn moeder.

Floyd met mij! Mijn moeder heeft altijd Tervueren en Groenendealers gehad. Dus dat ik ook voor een Tervueren koos was te verwachten!
Floyd is een hond met een hart van goud. Mijn vriendje, mijn maatje. Als mijn vriend 's ochtends uit bed stapt, springt Floyd er op. :') ja ons bed wordt vaker dan regelmatig uitgewassen met deze grote haarbal.

Desondanks zou ik geen Tervueren meer willen. Of nouja- dat zeg ik verkeerd. Geen Tervueren reu. Een Eurasier of een Border Terrier spreken mij ook aan maar het zijn geen Belg. Misschien in de toekomst een Tervueren of Groenendealer teefje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:02

Quinn is onze eerste hond. Het eerste jaar heb ik echt wel gedacht 'waar ben ik aan begonnen', Een echte terrier-terrorist :j :') . Maar nu ze recent voor de eerste keer loops geworden is is ze een heel stuk milder en attenter op ons geworden.

We zochten een hond die niet te groot was zodat deze makkelijk mee kan, zowel op visite, mee naar kantoor en mee in de auto. Ik zag me niet de hele dag rond rijden met een hond formaat herder op mijn bijrijders stoel. Die je ook nog wel redelijk makkelijk bij iemand kan brengen voor de oppas die niet perce een hondproof huis heeft (zoals m'n moeder ;) ).
Niets lang harigs, thuis lopen ze de hele dag in en uit op stal, door de tuin, door het hooi enzo, en dan weer op de bank. Dus een beetje een makkelijke vacht. Niet zelf veel hoeven te borstelen. Ruw harig vind ik zelf gewoon leuk om te zien, kortharig had ook gemogen.
Maar ik wilde wel echt een hond die er staat, geen hand-tas-hondje. Eentje die dus tussen de pony's mee kan komen, die mee kan op de wagen, lekker kan wandelen.

Dus uiteindelijk bij een Parson Russel Terrier uit gekomen. En we zijn zo gek met haar!
Of de volgende weer een Parson word weet ik niet, dat gaat ook nog heel lang duren aangezien ze nog geen 1,5 is. Waarschijnlijk wel weer een zelfde type hond, een terrier dus.
Shetten zijn de terriers onder de pony's, dus een beetje ervaring had ik stiekem al :j :+ .

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:51

Hier begonnen met een boomertje, toen de jongste zoon net een jaar was. Ze was echt zo leuk en lief voor de kinderen. Ging altijd mee op vakantie’s of weekendjes weg.

Toch wilde ik graag een “waakhond” erbij.
Zo kwam Kaja. Een rottweilerteef en de aller aller allerliefste meisjeshond van de hele wereld.
Wel erg waaks vooral als iets of iemand te dichtbij mij kwam, maar dat was ook de bedoeling.
Eind april is ze ingeslapen. Ik mis haar vreselijk.

In 2020 kwam Zico erbij, rottweiler reu. Inmiddels zo verslingerd geraakt aan het ras.
Hij is echt mijn hond, gaat voor me door het vuur.

Hij miste Kaja ook ontzettend. Zo erg dat ie er slecht at, en de ene kwaal na de andere kreeg.

1 hond vond ik wel makkelijk. Ze mogen altijd mee naar werk, en weer 2 grote honden achter mijn balie is eigenlijk niet handig.

En toen kwam Billy op ons pad….
Een jack russel teefje van toen 10 weken oud.
Uiteraard in een matchende kleur.

Zico is zo blij met haar. Ze spelen zo leuk.
Hoewel op dit moment rossen ze als een storm in een glas water door de kamer.
Erg leuk zo’n portret erbij

Zo lagen ze vanmiddag half onder mijn buro.

Afbeelding

En ze doen ook aan synchroonpoepen.

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 07:17

Jeeej! Ik heb ook een kaartje van mijn Santa ontvangen, nouja, Fudge natuurlijk!
Zo leuk! Ik ben dan zo druk bezig met een pakketje samenstellen dat je bijna vergeet dat iemand anders dat ook voor jou(w hond) doet!

Het kaartje kwam eergisteren al binnen, maar ben momenteel ziek en in voorbereiding op onze allereerste show aanstaande zondag! Hopelijk voel ik mij overmorgen iets beter, volgens mij is het vandaag echt op z'n ergst.

Afbeelding
Afbeelding

*Gaat nadenken wat een hint zou kunnen zijn in deze kaart? :o?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 08:24

Wat super leuk al die kaartjes!! Wat zijn de santas er vroeg hij dit jaar!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 08:51

Toen ik nog thuiswoonde hadden we vooral de Welsh Terrier, ik kon er goed mee overweg maar uiteraard niet bewust bezig met honden en rassen. Daarna kwam een kruising van vanalles, super ongezond hondje en als ik de foto's terugkijk heb ik de bingokaart vol. :Y) Hij is ook niet heel oud geworden. Mijn moeder is daarna voor de Tibetaanse Terrier gegaan, de eerste die ze had was nog wel leuk en super lief. Die twee dweilen wat ze nu heeft gaan me de schouw op als ze onverhoopt vóór de dweilen sterft. :+

Samen met mijn wederhelft was onze eerste hond een BC. Ik wilde die schijtdieren niet maar Kay des te meer. Toen een collega een nestje had van kortharige blue merle BC en de moeder super knap was ging ik overstag en zie hier, inmiddels zijn we vier BC's & vier SC's en één verdwaalde sheltie. De Schotse Collie korthaar was liefde op het eerste gezicht, ik viel er op Animal Event letterlijk overheen en was direct verkocht. Die liefde is nooit meer over gegaan. <3

Inmiddels twee nestjes verder en een aantal SC's op Bokt heeft toegenomen, dus missie geslaagd! }>

Ik zou nog heel graag een (konings)poedel willen, die staan echt hoog op mijn verlanglijstje maar eerlijkheidshalve gaan die er nooit komen want qua onderhoud is me dat echt teveel werk. Misschien als ik 70 ben en ik verder dan honden verzorgen niks meer te doen heb. Kay wilt nog altijd heel graag een Golden Retriever, ik heb gezegd als hij 70+ is, dat ook mag. _O-

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 09:52

Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc

Onze eerste hond was een maltezertje
Dat was mijn moeders keus en en daar kon ik letterlijk alles mee.
Toen ik op mijzelf ging en na het overlijden van dit hondje koos ik voor de Rottweiler, ze zijn super veelzijdig, geweldige huishonden en doen alles voor de baas.
Die van mij is dan wel liever lui dan moe dan echt een werkhond.

Als die van mij is overleden zou ik niet snel voor weer een rottweiler kiezen, het zijn geweldige honden maar ik wordt moet om haar overal tegen te moeten beschermen zowel andere honden en mensen.
Tegen alles en iedereen is ze sociaal alleen nadat ze 2x is aangevallen door een loslopende hond toen ze aangelijnd is, is ze nu erg onzeker in haar eigen omgeving als we aan het lopen zijn en ze is aangelijnd

De volgende hond wordt een grote poedel en momenteel sta ik bij een fokker ingeschreven voor een nestje

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:23

Wat leuk al die kaartjes en zelfs al een kadootje
Heel leuk ben nu helemaal benieuwd aan het worden wat onze dames gaan vinden <3

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:41

Wat leuk al die kaartjes al!

Nero is mijn eerste eigen hond. Maar ben wel opgegroeid bij mijn ouders met altijd meerdere honden. Ik noemde Kayo altijd wel mijn hond. Dat was een kleine friese stabij kruising en ik heb altijd geroepen dat wanneer ik uit huis zou gaan dat hij met mij mee zou gaan. Helaas is hij maar 5,5 geworden want hij kreeg ineens heel erg last van epileptische aanvallen..
Afbeelding

Toen ik uit huis ging en met mijn ex ging samenwonen hebben we Nero gekocht. Ik wou graag een golden retriever en hij een labrador. En toen was daar Nero, een kruising :'). En ik ben heel blij met hem. Het is een hele vriendelijke, enthousiaste en leergierige hond en daar hou ik van. Hij vind andere mensen best spannend en zal nooit enthousiast op andere mensen afrennen en dat vind ik prima. Er zijn genoeg rassen die ik leuk vind en misschien ooit wel zou willen. Maar ik vind een gezellige gezinshond heel erg fijn. Een 'volle' golden retriever staat wel bovenaan mijn lijstje. Mijn ouders hebben er 1 en dat is ook zo'n leuke hond!

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:49

Super leuk al die kaartjes al! En ook leuk om ieder z’n verhaal te lezen. Valt mij op dat veel voor een heel ander ras gaan dan waar ze mee opgegroeid zijn

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 20:54

Ik kreeg een vraagje voor m'n dames van mijn secret santa hoe mijn dames denken over harige snacks. Ze hebben hier wel eens konijnen oren en herten poten gehad en haar of geen haar het gaat hier met smaak op :D kwa snacks gaat eigenlijk alles er hier wel in en verdwijnt in een paar seconden :=

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 21:09

Oh harige snacks :+ ..
Van mijn partner kreeg Mona afgelopen zomer iets van een snack met haar. Ze eet alles, dus ook dit dachten we. Nou, mooi niet. Ze snufte en likte er aan, maar liet het toch echt liggen.
Wij waren het ook al weer vergeten, dus de snack heeft een dag of wat in de tuin gelegen. Ik liep naar buiten, en vroeg me af waar Mona zo content op zat te kauwen.
En jawel, dat was die ene snack! Ze vind ze dus wel lekker, maar alleen als ze even hebben liggen wegstinken in de tuin kennelijk _O-

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 21:14

Dat heeft Quinn ook wel eens, niet perce met haar snacks, maar met alles.

Sommige dingen gaan meteen op, soms slingert het een paar dagen in huis of tuin. En soms komt er in eens iets tevoorschijn waarvan wij het bestaan niet meer wisten _O- .

En soms komt ze binnen met iets wat haar broers gevangen hebben, daar worden we minder vrolijk van :') .

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 21:23

Oja dat gebeurd hier ook
Er liggen hier standaard grote botten buiten zoals achterknieen en wervels van koeien die zijn blijkbaar extra lekker als ze even in zand en vuil gemarineerd zijn :') :))

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 21:25

Oh blij om te horen dat Mona toch niet zo'n gekkie is! (koekwaus noem ik haar ook liefkozend, als een ware Australian Shepherd.. :+ ) Echt snappen zal ik het nooit, dat zand het lekkerder maakt.. :Y)

De rest van de snacks bewaart ze overigens zeker niet. Het moet op, vindt ze! Grote snacks neem ik dus ook tussendoor even weg, anders gaat ze net zo lang door tot het helemaal op is

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 21:53

Haha, dat weg in een paar tellen is zo herkenbaar :') Zo hebben de buren een tijdje terug de kerels verwend met een konijnenoortje. Hun hond deed er tijden over om dat harige snackje te eten. Vol verbazing stonden ze dan ook te kijken toen de heren nog geen minuut later weer in het hoekje van m'n balkon stonden, vragend om een volgende _O-

Daarom geef ik ze het liefst snacks waar ze lang mee kunnen. Ik weet dat ze anders om een tweede ronde komen vragen, en ik weet dat ik ook geen nee kan zeggen tegen die oogjes van ze _O-
Opgelost deze keer met een grote bellobox. De doos is een corgi lang :))
Afbeelding

En met snacks waar ze wel weer even een paar weekjes zoet mee zijn :D
Afbeelding

En als ze uitgegeten zijn, verschilt het per hond hoe ik het aantref. Jarv laat het gewoon random liggen.
Parker z'n leftover snacks heb ik inmiddels al uit de speelgoedkist, achter de kussens, en uit m'n plantenbak zien verschijnen :')

Afbeelding

Afbeelding