Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc.
Toen ik nog thuiswoonde hadden we vooral de Welsh Terrier, ik kon er goed mee overweg maar uiteraard niet bewust bezig met honden en rassen. Daarna kwam een kruising van vanalles, super ongezond hondje en als ik de foto's terugkijk heb ik de bingokaart vol.
Hij is ook niet heel oud geworden. Mijn moeder is daarna voor de Tibetaanse Terrier gegaan, de eerste die ze had was nog wel leuk en super lief. Die twee dweilen wat ze nu heeft gaan me de schouw op als ze onverhoopt vóór de dweilen sterft.
Samen met mijn wederhelft was onze eerste hond een BC. Ik wilde die schijtdieren niet maar Kay des te meer. Toen een collega een nestje had van kortharige blue merle BC en de moeder super knap was ging ik overstag en zie hier, inmiddels zijn we vier BC's & vier SC's en één verdwaalde sheltie. De Schotse Collie korthaar was liefde op het eerste gezicht, ik viel er op Animal Event letterlijk overheen en was direct verkocht. Die liefde is nooit meer over gegaan.
Inmiddels twee nestjes verder en een aantal SC's op Bokt heeft toegenomen, dus missie geslaagd!
Ik zou nog heel graag een (konings)poedel willen, die staan echt hoog op mijn verlanglijstje maar eerlijkheidshalve gaan die er nooit komen want qua onderhoud is me dat echt teveel werk. Misschien als ik 70 ben en ik verder dan honden verzorgen niks meer te doen heb. Kay wilt nog altijd heel graag een Golden Retriever, ik heb gezegd als hij 70+ is, dat ook mag.