Bookish Adventskalender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:32

M_D_H schreef:
Lolacabana schreef:
Ik dacht dat ik dag twee ook hier gepost had, maar blijkbaar heb ik een heel verhaal zitten typen, maar nooit op versturen geklikt. Story of my life :')

Goed, dan maar een langere post met dag twee, drie en vier.

Dag twee
Nog een boek! Een nacht uit duizenden - Sylvia Day. Klinkt als een heerlijk romance boek om lekker te lezen onder een dekentje op de bank. Dankjewel!

[ [url=m/wzTWmX.gif]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cLsE0p.gif]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oNAqli.gif]Afbeelding[/url] ]

Dag drie
Een kleiner cadeautje dit keer. Ik probeerde te raden wat er in kon zitten, maar ik had het helemaal fout. Het zijn hoekjes voor om een boekenkaft? Denk ik? Ik vind ze wel mooi in elk geval <3

[ [url=m/pvwP2L.gif]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9ydBVm.gif]Afbeelding[/url] ]

Dag vier
We zijn aangekomen bij het derde boek in de kalender. Drägan Duma : Zij Die Hoort - Patty van Delft. Een boek van een Nederlandse schrijver, dat vind ik echt heel leuk! Ik ben echt wel nieuwsgierig naar dit boek.

[ [url=m/RwjVei.gif]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/73Mb2Z.gif]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Is8kAI.gif]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel Dees <3

Zijn inderdaad hoekbeschermers voor paperback boeken.
Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord, maar zag ze toen ik aan het surfen was op amazone (een super gevaarlijke site voor mij :') ) en ze leken mij wel erg handig!

Ik had trouwens al heel erg je tiktok in de gaten gehouden, want ik vond de eerste 2 filmpjes zo leuk :')

Dag drie, vier en vijf komen even samen in een filmpje. Ik had en heb even geen tijd om dat in elkaar te maken haha. Ze worden ook nog best goed bekeken! :D

M_D_H

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:55

Ja, ik zag inderdaad nog best wat views er bij.
Leuk hoor!

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 23:38

Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje Fem, hij wilde denk ik gewoon alvast mee doen met de sinterklaasviering. Hopelijk is alles goed met hem ondanks dat hij wat eerder zijn opwachting heeft gemaakt. :)

Ik ben heel benieuwd naar wat je van het boek van James McBride vindt. :D

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 10:09

Gefeliciteerd Fem!

En iedereen vandaag een fijne Sinterklaas <:)

Ook is het dag 5 van de kalender :):)
Ik heb mijn pakketje al opengemaakt. En ik ben er superblij! Stiekem gehoopt dat hij er tussen zou zitten en het was ook nog zo! Ook dit weer super uitgezocht Laura!

Afbeelding
Afbeelding

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:46

Een hele fijne Sinterklaas! <:)

Dag 5 alweer, en dit keer een dubbel pakje.
Afbeelding

Truffelkruidnoten en Green Rider van Kristen Britain. Dankjewel Marjo! Ik vond het heel leuk om te lezen dat dit boek jouw voorliefde voor lezen weer heeft aangewakkerd. Daardoor ben ik extra benieuwd naar het boek :D
Wat heb je trouwens een leuke kaartencollectie, ik vond deze ook weer heel leuk, net zoals de eerste van het noorderlicht. :))

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 13:22

Hier ook dag 5 uitgepakt.
Een intrigerend boek dit keer, ben er erg benieuwd naar.
Het voelt als een boek wat je in een paar uur uitleest en ik heb heel veel zin er aan te beginnen...
(En toevallig ook een Rebecca Yarros)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 14:22

Inhaalpost, beetje gekkenhuis hier

Maar allereerst iedereen een fijne sinterklaas gewenst, en Fem natuurlijk van harte gefeliciteerd!

dag 3
Auteur waar ik wle van had gehoord, maar nooit iets van gelezen, en het begint alvast ontzettend goed!

Afbeelding
Afbeelding

dag 4

Afbeelding
Afbeelding
betere foto volgt nog

dag 5
Afbeelding
Afbeelding

ben hier heel erg benieuwd naar! Ben groot fan van reisverhalen :-)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:09

Ik ben weer thuis en ik heb mijn pakje kunnen openen:
Afbeelding
Afbeelding
Ook een boek waar ik weer nieuwsgierig naar ben! Nu nog meer tijd vinden zodat ik alles kan lezen, maar daar hebben we allemaal denk ik wel last van.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:28

Mijn dag 5!
Leuk ingepakt in Sinterklaas papier, dus ik had al een licht vermoeden.
Afbeelding
Afbeelding

Jummiieeeee.. dat wordt smullen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 11:27

Oeps! Ik heb wat in te halen :')

4 december

Afbeelding

Afbeelding

Een mooi boek, wel in het Nederlands en dat lees ik eigenlijk niet. Maar het verhaal spreekt me wel aan dus ben benieuwd!

5 december

Afbeelding

Afbeelding

Een heerlijke speculaastaart!

6 december

Afbeelding

Afbeelding

Een cosy-christmas-romance <3
Toen ik hem uitpakte dacht ik Wreck the Halls te zien, maar het is wat anders. Klinkt in ieder geval als een mooi boek dus ik ben benieuwd :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:05

Tijd voor het 6de cadeautje.
Klein goed gevuld pakketje dit keer...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik denk stickers? Van een veer en een katje, een potlood, sticky notes, ik denk een gummetje? En een sleutelhanger van een bol? Doet mij een beetje denken aan een waarzeggersbol :')

Leuk weer!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:11

Ik zie dat ik gister door de drukte hier nog niet gereageerd had.

Dit was mijn 5 december pakje:

Afbeelding
Afbeelding

Lielle dank je wel voor je zoekwerk. De Y is niet altijd pakkelijk te vinden.

en dan 6 december:

Afbeelding
Afbeelding

Naar deze ben ik heel benieuwd. Is mooi een iets dunner boekje. Misschien dat ik deze ergens deze week nog tussen door een keer pak :j

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:08

@M_D_H wat die bol precies moet voorstellen weet ik eigenlijk ook niet zo, eigen interpretatie denk ik maar!

Ik heb voor vandaag voor het eerst mogen grabbelen in de grabbelton en ik heb netjes het eerste gepakt wat ik tegen kwam :)
Afbeelding
Afbeelding
Daar kwam dit spelletje uit, leuk!

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:48

Dag 6 alweer, jeetje wat gaat het hard!

Vandaag mocht ik deze super schattige winterse booksleeve uitpakken. Heel erg handig, want ik neem vaak boeken mee als ik onderweg ben, en met een sleeve beschadigen ze niet. <3
Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:53

Graag gedaan Ynske. En Ben erg benieuwd wat je van Bridges vindt, ook die is trouwens goed verfilmd.

6 december

Afbeelding
Afbeelding
Handig met kamperen!

En de totale ‘oogst’ tot nu toe

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 09:48

Wat een gaaf boek vandaag <3 . Ik heb al een paar keer gedacht om dit boek te kopen, maar wilde eigenlijk afwachten hoe de Caraval serie zou bevallen. Ik ben hier heel blij mee <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:12

Oeeeh, Once upon a broken heart ziet er mooi uit zeg! Door dit topic ben ik alweer allemaal boeken aan het toevoegen die ik ooit wil lezen. :')

Vandaag is het Dag 7 van de kalender, en ik was heel erg blij verrast toen ik dit boek tevoorschijn zag komen. The Cruel Prince van Holly Black staat al heel lang op mijn wensenlijstje. <3

Afbeelding

Zijn jullie al aan het lezen in boeken van de kalender? Ik ben op ongeveer een kwart van The Great Alone, en ik zit er echt helemaal in. Ik denk dat ik die wel uit kan lezen voor de kerst. :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:36

Dag 7:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik de titel lees ben ik meteen geïntrigeerd, als ik de achterkant lees denk ik dat het niet zo snel een boek is wat ik zelf uitgekozen zou hebben (Dit bedoel ik trouwens absoluut niet slecht, laat ik dat even voorop stellen, ik blijf tegenwoordig eigenlijk meer in 1 genre hangen terwijl als ik dan iets nieuws lees, zoals gebeurd tijdens de boeken Secret santa en zo, ik meteen denk: Oh jaaaa, dit genre vond ik ook altijd super tof :') _O- ) dus ik ben eigenlijk heel benieuwd er naar.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:00

Mijn dag 7

Hij is al geconfisqueerd door mijn man. Die is hier in huis van de kamille thee

Afbeelding
Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:13

Hier mijn dag 7:
Afbeelding
Afbeelding

De tekst van het begeleidende kaartje maakte mij nieuwsgierig, unicorns? Toen ik het pakje open maakte kwam er mij een volledig onbekend boek en auteur uit maar nu ben ik wel nieuwsgierig! Het boek ziet er wel ook ontzettend gaaf uit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:19

Wauw, dat ziet er echt uit als een gaaf boek :oo

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:06

Mijn week liep even anders als gepland. Dus weer een samenvatting vanaf dag vijf.

Dag vijf
Een prachtige ACOTAR boekenlegger <3
Echt heel blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Dag zes
Weer een boek :+ van een Nederlandse schrijver. Dat vind ik echt heel erg leuk! Nieuwsgierig naar wat ik hier van ga vinden. Ik zet deze op mijn TBR voor 2024 :D

Afbeelding

Afbeelding

Dag zeven
Iets wat er mooi uit ziet met glitters en bloemen er in. Ik heb alleen geen flauw idee wat het is. Kind probeerde het gelijk te claimen als een ding waar hij door heen kon kijken en op onderzoek te gaan :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 21:04

Het is een boek opener.
Je steek je duim door het midden heen en dan houd het de bladzijdes makkelijker voor je open...
Ik heb hem zelf nog nooit gebruikt, maar ik vond het er zo leuk uit zien :')

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:32

Ook een ietwat late update van mijn kant. Van gisteren en vandaag!

Dag 6:
Ik dacht dat er een geurzakje in zat gezien het gerammel. Maar het was totaal iets anders. Heerlijke thee! Inmiddels ben ik goed op weg met ACOTAR dus binnenkort maar lekker een kopje thee erbij.

Afbeelding
Afbeelding

Dag 7:
Weer een boek! De verpakking was wat los gegaan bij, ik denk het neerzetten van de cadeaus, dus ik kon een heel klein stukje zien. Dus ik was al dagen benieuwd wel boek dat dan zou zijn :') maar het was ACOMAF. Dus als ik deel 1 uit heb kan ik gelijk door naar deel 2 :):) heel blij mee!!

Afbeelding
Afbeelding

@marjo, zo fijn dat je alles leuk vindt tot nu toe! Het boek beleef de droom is 1 van mijn meest favoriete boeken. Die heb ik ooit in mijn handen gedrukt gekregen van een collega van mijn moeder met de opmerking lees deze maar, prachtig boek. Ik was wat sceptisch. Het leek me een soort overtrokken roman. En normaal lees ik eigenlijk ook voor het grootste deel in het Engels. Zeker dat genre. Enfin alsnog gelezen en vond het echt prachtig (zelfs in het Nederlands). Dus ik hoop dat jij dezelfde ervaring hebt!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:38

Mijn dag 8.

Dit keer vanmorgen voor ik de deur uit moest naar kantoor uitgepakt alleen vergeten een ingepakte foto te maken.

Afbeelding

Ik ben benieuwd. t lezen in fysieke boeken wilde afgelopen week nog steeds niet -O- maar hopelijk binnenkort weer