Ik heb in deze editie het beheer op bepaalde momenten echt wel gemist. Ik heb in 2 verschillende situaties via PB contact opgenomen en daar is naar mijn mening niet voldoende op gereageerd. Dit waren overigens niet de meest urgente zaken maar iets meer reactie had ik wel fijn gevonden, zeker als ik een PB stuur met de intentie om iets toe te voegen aan het topic en mijzelf aanbied om wat zaken uit handen te nemen van het beheer (in dit geval ging het over de weekvragen). Uiteindelijk heeft alles zichzelf opgelost en nogmaals, het waren niet de meest urgente zaken, maar ik kan het wel rijmen met het gevoel dat sommigen krijgen uit de afwezigheid in het topic. Een klein berichtje met "we zijn ermee bezig" wanneer een bepaald onderwerp zich voordoet vind ik persoonlijk toch wel een beetje de "verplichting" van het beheer.
Ik snap dat iedereen dit op vrijwillige basis doet en dat er ook andere dingen buiten bokt om kunnen spelen. Maar ik vind wel dat je, op het moment dat je je engageert aan SS, je een bepaalde verplichting hebt. Dat betekent niet dat je iedere week 10 posts moet plaatsen of alles dat achter de schermen moet openbaren maar een klein berichtje wanneer je even niet in staat bent actief mee te doen, hetzij hier openbaar, hetzij in PB naar het beheer, is echt geen grote moeite.
Dat gezegd hebbende zou ik de feedback willen meegeven om te kijken of er een soort zwarte lijst gemaakt kan worden naar volgende edities toe (oke, zwarte lijst klinkt erg heftig maar ik weet het even niet beter te verwoorden

Of de optie om, na het sluiten van de inschrijvingen en voor het uitsturen van de lootjes, dat er dan nog eens gekeken wordt wie er niet actief zijn.
Blijft een lastige kwestie en ik weet dat het beheer hier ook al eens mee bezig geweest is.
Wanneer iemand een jaar heeft laten zien dat de meeste posts zich in de kern beperken tot "Oh, wat gaat het hard hier" en "Sorry, ik ben te druk om bij te lezen" zou dat voor mij een reden zijn om als beheer diegene een volgende keer uit te sluiten van deelname. Zeker als diegene na het versturen en ontvangen van pakketten gewoon niet meer thuis geeft. Sorry, maar ik kan hier gewoon echt boos om worden.

Rantmodus uit

Dames, bedankt voor jullie inzet de afgelopen jaren! Geniet van jullie "pensioen