Mijn allereerste eigen hond heb ik samen met mijn man gekocht en dat is dus nog altijd ons Lilly’tje. Onze pain in the ass. Knorpot eerste klas en erg gesteld op personal space.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Drico schreef:Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc.
Drico schreef:Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc.
Drico schreef:cursebreaker schreef:Echt Heel leuk al die kaartjes en hints die binnen druppelen![]()
Misschien is het een idee om net als voorgaande jaren ook wat vragen aan elkaar te stellen en wie wil kan antwoorden?
Ja, leuk idee!
Ik ben wat betreft vragen stellen niet heel creatief maar bedacht opeens wel een leuke dus ik trap em wel af
Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc.
Drico schreef:Ik ben wat betreft vragen stellen niet heel creatief maar bedacht opeens wel een leuke dus ik trap em wel af
Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc.
Drico schreef:cursebreaker schreef:
Fem schreef:Drico schreef:Ik ben wat betreft vragen stellen niet heel creatief maar bedacht opeens wel een leuke dus ik trap em wel af
In mijn jeugd hebben we meerdere hondjes gehad.
De eerste was een Jack Russell herplaatser, niet het grootste succes. Omdat hij een tikkeltje eenzaam was, haalde we er een boerenfox (kruising) bij uit het asiel. Hadden een supergoede klik en een goede uitwerking op de Jack Russell, totdat ze zwanger bleek (hondje had voor het asiel een zwervend bestaan geleefd). Na de dracht/bevalling vond ze de Jack Russell niet meer leuk en ze bleek ook niet te kunnen aarden in huis.
Eigenlijk zijn we toen een soort tijdelijke opvang geweest en zijn de pups bij ons in huis opgegroeid totdat ze naar andere huisjes konden. Het waren tien pups en er zijn er uiteindelijk 2 blijven hangen.
Faith en Roosje, echt twee lieve zachtaardige hondjes, wel pittige karakters, maar heerlijke gezinshondjes.
Daarna heb ik alleen nog maar Golden Retrievers gehad. Wel allemaal volwassen 'herplaatsers', maar wel direct van de fokker. Eerst Elaine, toen 6 jaar. Is 12,5 geworden.
Toen een hele tijd niks gehad.
En begin vorig jaar (2022) bleek de fokker (die van Elaine) door gezondheidsproblemen haar honden te moeten herplaatsen en toen hebben wij Victoria/Vicky in huis genomen die al een dametje op leeftijd was (bijna 11), maar enorm vitaal. Met haar hebben we nog een heerlijke zomer gehad, inclusief vakantie aan het strand. Helaas ging ze daarna enorm snel achteruit (Waarschijnlijk een hersentumor).
Mijn vriend was er helemaal kapot van en wilde eigenlijk geen andere hond meer. Mooi eigenlijk hoe snel een hond zich in je leven en je hart weet te wurmen.
Maar afgelopen maart vertelde de fokker dat een hond die een jaar daarvoor vanuit haar herplaatst was, een nieuw huisje zocht, een jonge hond, bijna 3.
En dat was Fudge en we waren opslag verliefd!
Dus mijn ervaringen met herplaatsers zijn gemengd. Ik heb minder goede ervaringen met herplaatsers uit het asiel of hondjes die al van eigenaar naar eigenaar zijn gegaan. Daarentegen heb ik hele goede ervaringen met herplaatsers vanuit de fokker, waarbij je de voorgeschiedenis toch wel redelijk goed kent of kunt inschatten.
En nu hebben wij daar ook de ruimte toe, (vooralsnog) geen kinderen, veel thuis en tijd.
Ik denk persoonlijk dat ik het niet snel zou doen als ik fulltime werkte en jonge kinderen had.
En de Goldens hebben mijn hart wel gestolen hoor
daffodil schreef:Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc.
Mijn allereerste was Luca, uit Spanje via stichting Aai. Op slag verliefd maar toen ik belde was ze al gereserveerd. Ik werd enige tijd erna gebeld dat ze toch beschikbaar was en toen heb ik haar gelijk laten komen. Een kleine kruising met een hart van goud. Fantastisch dier en geheel tegen de regels in heb ik haar laten dekken door een border terrier (1 van mijn meest favoriete rassen) en een nestje voor mezelf gefokt waar ik Gonzo uit gehouden heb. De andere 3 zijn naar familie/vrienden gegaan. Allemaal zijn ze ongeveer 16 jaar geworden, nooit iets gemankeerd.
[ [url=m/F6kGVm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qURYKV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Luca is de zwartbruine en Gonzo de bruine. En nu heb ik Kruimel en Lowie. Kruimel is gewoon een reincarnatie van Luca, compleet met dezelfde rarigheden zoals gillen als je aandacht wil. Nu is het nog niet heel hard wat Kruimel doet maar ik weet nog hoe Luca klonk toen ze half dement was....niet te doen als je zat te eten![]()
En ik ben dus altijd bij de kleine kruisingen gebleven. Er zijn nog twee kruisingen borderxcairn geweest maar bij de scheiding zijn die met mijn ex meegegaan. Ik heb Gonzo meegenomen en Kruimeldief erbij gehaald. Daarna is Lowie gekomen.