Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KM_Ris

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:54

Oke ik denk dat ik het weet.. ik kom op het woord sok.

Chantaliiejj, ben jij mijn Santa? We houden allebei van Dobby. En bij Dobby hoort natuurlijk een sok :+

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 08:25

Banjer schreef:
Secret Santa Hints

KM_Ris: Jouw Santa heeft een foutje gemaakt, als je de woorden slank, akker en roer in de vakjes zet, komt er vanzelf een drie letter woord uit.

Charaz: Wie begon er over kookboeken? O:)

Irisskib: Je SS woont in een stad bekend om haar vele kerken en de christelijke cultuur

lotthje: De noodhint hoorde bij de biertjes. Je mist nog 1 cijfercombinatie. Het woord dat je moet vinden, bestaat uit 11 letters.

Oké bedankt!! Dan snap ik alleen niet zo goed meer waarom ik een doosje vol tandpasta heb, was dat wel of niet een hint?

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 08:51

Oke hier nog eens duidelijk de puzzel, ik heb nu 11 letters. Ik heb ze horizontaal en verticaal uitgezocht , van daar de twee rijtjes. Links is horizontaal en rechts is verticaal. Ik ga nog even puzzelen op wat het woord zou kunnen worden. Afbeelding

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:24

lotthje schreef:
Oke hier nog eens duidelijk de puzzel, ik heb nu 11 letters. Ik heb ze horizontaal en verticaal uitgezocht , van daar de twee rijtjes. Links is horizontaal en rechts is verticaal. Ik ga nog even puzzelen op wat het woord zou kunnen worden. [ [url=m/2zMDey.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heb je leuke nagels <3

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:30

Dankje!!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:14

Wat gaat het hier hard. Ben ondertussen ook gevloerd door de "ziektegolf" en heb geprobeerd bij te blijven.

Ik zie weer prachtige foto's voorbij komen.

Ook een aantal die nog aan het puzzelen zijn. Ik ben het overzicht even kwijt en ga rustig terug lezen of ik iemand nog kan helpen.

@Capopjekop, de kaasschaaf van de ikea is echt goed! Glijd zo soepel over het kaasblok :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:29

Ik ben zelf ook fan van de ikea kaasschaven. De mijne gaat al jaren mee. En volgens mij hebben m'n ouders die van hun al 30 jaar :')

Dus ik ben benieuwd of je volgend jaar weer een nieuwe nodig hebt :D

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:44

Ik denk dat ik het weet!

Noisy, mag ik jou bedankten voor dit prachtige pakket?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:42

irisskib schreef:
ynskek schreef:
Ik ga hier tussen door toch even kort op reageren.

Helaas kunnen wij hier morgen voor de derde keer in 5 weken tijd met de jongste naar de dokter en zijn beide jongens ook al 5 weken afwisselend of tegelijkertijd ziek -O- Hierdoor heeft onverwachts op dit moment prive meer mijn aandacht nodig en kan ik dus minder tijd op Bokt doorbrengen met actief reageren.

Na ontvangst van het bericht van Iris zijn wij bezig geweest met contact leggen met de ontvanger, daarvan op reactie te wachten en daar weer op te reageren. Het is er door de drukte hier bij ingeschoten een berichtje terug te sturen naar Iris. Sorry daar voor.

Inmiddels zijn er foto's van het pakket geplaatst.

Wat betreft de extra hints. Wat wij als organisatie ontvangen hebben heeft Banjer geplaatst. Helaas kunnen wij extra hints niet plaatsen als we die niet krijgen. Jammer dat er daarin nu gelijk met een vinger naar ons gewezen wordt.

Over het wel of niet blij en tevreden zijn met pakketten ga ik nu geen vergelijking maken met voorgaande jaren.

Ik ben nu bezig met de hele lijst up to date maken van wie er haar santa al geraden heeft. die volgt later vanavond nog

Dat begrijp ik en heel veel beterschap voor de jongens!
Ik vind het alleen heel jammer dat ik 2 mensen een bericht heb gestuurd daar een paar dagen op heb gewacht en toen ik het in het topic plaatste ging een lieve andere bokker voor mij vragen en had ik dezelfde avond nog bericht dat het pakket was aangekomen. Dat was voor mij het belangrijkste anders ging ik gelijk een nieuw pakket maken omdat mijn post nl app zei dat het pakket aangekomen was. En had het vervelend gevonden als mijn lootje geen pakket kreeg. Ik denk alleen dat ik haar berichten verkeerd heb bekeken, geloof niet dat ze er erg blij mee is jammer genoeg
Begrijp me niet verkeerd ik snap dat het mega vervelend is dat ze steeds zo ziek zijn en dan staat er inderdaad veel anders aan je hoofd!
De extra hints zijn fijn maar geen must ik probeer alleen te hopen dat mijn Santa begrijpt dat ik nog steeds aan het puzzelen ben, daarom plaats ik daar zoveel over.
Maar wel vind ik dat als er in de openings post staat wie je moet berichten (oké sorry ik had jou een bericht gestuurd maar dat moest eigenlijk naar een ander) dat je er toch voor moet zorgen dat je of in het topic zet dat je weinig online bent door privé omstandigheden of überhaupt een antwoord krijgt. Ik voelde me erg machteloos omdat je nergens antwoord op krijgt en daardoor ook nogal gepasseerd .

Het spijt mij Iris.
Ja, ik had wellicht een bericht hier kunnen plaatsen over wat er met mij aan de hand is.
Ja, ik had jou kunnen antwoorden.
Ja, ik zou meer aanwezig kunnen zijn.
Ja, ik zou zelf alle hints die ik krijg kunnen plaatsen.
Ja, ik zou meer met Secret Santa bezig mogen zijn.

En ja Marjo, ook voor jou, ja ik zou moeten reageren op de pakketten die binnen komen.

Maar mijn hoofd staat er gewoon niet naar...
En ik zal dan ook maar meteen uitleggen waarom, ik heb begin oktober een operatie gehad.
Zou een vrij standaard operatie zijn, met een klein uniek uitstapje, maar geen extreem grote ingreep.
Ik had verwacht dit gewoon te kunnen doen.
Voor mij is Secret Santa het leukste deel aan de kerst en dat ik hier vrijwel niks van mee krijgt vind ik enorm jammer.
Maar ik kreeg complicaties, tijdens de operatie, na de operatie, ben zelfs nog weer met spoed midden in de nacht opgenomen geweest, mijn man dacht dat ik dood ging (Al was dat mijn inziens wel erg overdreven) en ik heb pijn... Heel veel pijn.
En eerlijk is eerlijk ik heb gewoon alles uit mijn hoofd gewist wat op dit moment energie kost.
Ik dacht eigenlijk ook dat ik dit gemeld had, maar dat blijkt in het kippenhok topic te zijn geweest.
Dat heb ik over het hoofd gezien, sorry.
Ik ben een vrij actieve bokker en dat ben ik nu niet, het elke dag plaatsen van een foto in het boekenadventskalendertopic lukt al niet eens, omdat het energie kost.
En al mijn energie wordt op dit moment gewoon opgeslokt door de pijn.
En ik praat daar niet graag over, want ik toon zelden dat ik pijn heb en ik heb ook een enorm hoge pijngrens (dus ik snap niet dat ik nu zoveel pijn heb en dat maakt mij chagrijnig en als ik chagrijnig ben kan ik sowieso maar beter met zo min mogelijk mensen contact hebben, dan ben ik niet zo aardig :+ )

Máár... Alles aan hints en vragen en opmerkingen die ik heb ontvangen, heb ik doorgestuurd naar mijn medebeheerders én is hier gedeeld.
Wij hebben ook contact opgenomen met jou lootje Iris en hadden toezegging dat er dat weekend foto's geplaatst zouden worden. Wij kunnen mensen ook niet dwingen iets te plaatsen of te zeggen over het pakket (helaas).
Dat betekend ook dat Roosch niet aangesproken wordt omdat de organisatie geen gehoor geeft, want de organisatie geeft wél gehoor... Alleen ik persoonlijk dus niet, maar de anderen doen dit voor mij.
Dus waarom Roosch dan wel aangesproken wordt (wat ik andere jaren heel vervelend zou vinden, maar dit jaar dus eigenlijk wel prima, omdat ik er geen energie voor heb, dus stiekem ben ik wel een beetje dankbaar) snap ik niet, maar nogmaals, ik vind het dit jaar niet erg dat het gebeurd. Maar het moet geen verwijt worden naar de organisatie toe dat dit gebeurd. De organisatie heeft namelijk wel alles geplaatst wat er naar ze verstuurd is.

Wat ook niet helpt is dat ik normaal altijd voor werk achter de laptop zit. Daarom ben ik diegene die het aanspreekpunt is, omdat ik normaal hele dagen door het topic heen scroll. Omdat ik nu niet werk én niet lang achter de computer kan zitten, lukt het mij ook niet om de hele dag door het topic heen te scrollen, ik mis daardoor gewoon veel meer dan ik normaal zou doen en daarom is het beheer ook normaal veel zichtbaarder. Want als je heel strikt kijkt ben ik door de jaren heen de persoon van het beheer geweest die het meeste zichtbaar was.

En wat Ynske zegt klopt, wij maken altijd als de laatste Santa geraden is de balans op van dat jaar, maar ook wij hebben al tegen elkaar gezegd dat het opvallend was dat er meer mensen teleurgesteld waren in hun pakket. Wij weten nog niet wat de reden van deze trend is. Maar het is wel opgevallen.
Maar dat kunnen we pas echt hardop zeggen als we de balans hebben opgemaakt.

Dus resumé: Het spijt mij dat ik er niet was(en na dit bericht waar terug ga naar mijn veilige warme cocon), hier baal ik zelf ook van. Ja, er had een bericht geplaatst moeten daarover, maar normaal ben ik diegene die berichten plaatst en ik had hier geen energie voor en ben dit daardoor vergeten. Mijn mede beheerders hadden dit kunnen doen, maar hebben daar ook niet aan gedacht omdat ik normaal diegene ben die alles plaatst (dit is een kleine aanname trouwens)
Maar, wij geven wél gehoor en wij hebben ook alles wat ons is gestuurd geplaatst en wat wij niet krijgen of niet horen, kunnen wij ook niks mee.

Edit: Ik plaats dit bericht overigens niet om zielig te doen, ik wil gewoon toelichten waarom ik verstek heb laten gaan dit jaar. Iets wat ik in al mijn jaren als beheer, zelfs toen ik een zware corona besmetting had, nog nooit eerder heb gedaan. Dus nogmaals sorry daarvoor.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:46

Fijn wat van jullie te horen M_D_H & ynskek, lastig dat jullie persoonlijk in zo'n vervelende situatie zitten. Heel begrijpelijk dat persoonlijke situaties voorrang krijgen op Bokt natuurlijk :*

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:46

Knuffel voor jou Dees :(:)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:19

Ah ja heel erg logisch dat het nu even wat minder is. Helemaal niet erg, heel veel beterschap voor jullie allebei en de jongens!

Komen vandaag de laatste pakketten binnen?

Jammer dat er mensen niet blij zijn met hun pakket. Misschien duidelijkere tips er volgende keer bij zetten?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:25

Ik heb wel een slim lootje, die wacht gewoon met raden tot er dalijk bijna niemand over blijft. _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:26

Heel logisch dat het op een laag pitje staat. Ik denk dat het voor de betrokkenen wel fijn is dat ze nu weten waarom. Nu eerst zelf weer gezond en pijnvrij worden, dat is prio een. Beterschap.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:28

Ik weet dat het pakket wat ik heb gestuurd is aangekomen, maar nog niks ervan gezien hier. Ik wacht gewoon af, wie weet is mijn lootje heel druk of is er iets aan de hand.

Dees heel begrijpelijk dat jouw hoofd wel even ergens anders zit en niet hier. Hopelijk herstel je weer volledig.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:02

Veel sterkte M_D_H !

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:03

lotthje schreef:
Ik denk dat ik het weet!

Haha JAAAAAA!!! *\o/* *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:09

DonDon schreef:
Komen vandaag de laatste pakketten binnen?

Het is wel Postnl he. :=

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:19

Noisy schreef:
lotthje schreef:
Ik denk dat ik het weet!

Haha JAAAAAA!!! *\o/* *\o/*

DUURDE EVEN

Echt superbedankt voor dit prachtige pakket!!! _/-\o_

Eigenlijk had het kaartje het al weg moeten geven :')

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:24

Heel veel beterschap voor jullie allemaal!
Dit was mijn eerste SS en vond hem echt geslaagd. Zoals ik het gelezen heb was mijn lootje blij met haar pakket en ik zelf helemaal! Ik ga volgend jaar zeker weer mee doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:26

Sterkte MDH :knuffel:

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:49

Sterkte MDH en Ynske, hoop dat het snel beter gaat.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:37

Veel sterkte MDH en Ynskek!
Volledig logisch dat jullie focus was bij jezelf, je gezin en herstel en gun jullie ook dat dan niet de secret santa issues er ook nog bij komen, als dat eigenlijk niet meer past. Zou jullie mee willen geven dan juist hulp te vragen. Kan ook zonder (uitgebreide) uitleg, we weten jullie motivatie en inzet en dat jullie echt niet ‘zo maar’ afhaken en voor het verloop hier kan het helpen om dan een taak (of meerdere) over te dragen, zoals bijvoorbeeld nu ook impliciet gebeurde met hints doorgeven. Scheelt hier waarschijnlijk frustraties van mensen die wel merken dat er iets is (want het duurt -te- lang) en jullie hopelijk een taak die ‘ook nog’ moet, vermoed dat er hier genoeg mensen zijn die, zoals ikzelf, best tijdelijk ergens op in willen springen om jullie te ontlasten.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 14:48

Roulette_ schreef:
Veel sterkte MDH en Ynskek!
Volledig logisch dat jullie focus was bij jezelf, je gezin en herstel en gun jullie ook dat dan niet de secret santa issues er ook nog bij komen, als dat eigenlijk niet meer past. Zou jullie mee willen geven dan juist hulp te vragen. Kan ook zonder (uitgebreide) uitleg, we weten jullie motivatie en inzet en dat jullie echt niet ‘zo maar’ afhaken en voor het verloop hier kan het helpen om dan een taak (of meerdere) over te dragen, zoals bijvoorbeeld nu ook impliciet gebeurde met hints doorgeven. Scheelt hier waarschijnlijk frustraties van mensen die wel merken dat er iets is (want het duurt -te- lang) en jullie hopelijk een taak die ‘ook nog’ moet, vermoed dat er hier genoeg mensen zijn die, zoals ikzelf, best tijdelijk ergens op in willen springen om jullie te ontlasten.

De hints die of bij mij of bij M_D_H ontvangen zijn zijn door Banjer in het topic geplaatst. Als wij geen extra hints ontvangen van mensen kunnen we ze ook niet plaatsen. Als een santa er voor kiest om ze niet naar ons maar naar iemand anders door te sturen hebben we er ook geen grip op of overzicht over.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:59

Rockwitch hoop dat je nog wat gaat horen.

Ik ga vanmiddag na mijn werk het pakket ophalen.

Ben benieuwd!!