Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 23:17

Onze vorige herders waren ook geen slopers maar die werden door het werk ook wel zoveel uitgedaagd in bijtwerk dat ze daar denk ik minder behoefte voor hadden.

Kwin en wisper zijn normaal geen slopers maar alles wat in hun ren terecht komt gaat eraan zo gezegd := Zelfs een plastic emmer en metalen schepje van onze zoon (die ze geleend) hadden moest het toen ontgelden allemaal gaten erin :D

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 07:04

Jeetje wat een slopers hier! Dan moet je wel hufterproof speelgoed aanschaffen hihi.

Mijn hondje sloopt niet, dat vindt ze zonde van de tijd. Echt spelen met speelgoed doet ze ook niet echt. Ze vindt knuffeltjes wel leuk, maar balletjes of zo daar doet ze helemaal niks mee

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 07:27

MerelV schreef:
Jeetje wat een slopers hier! Dan moet je wel hufterproof speelgoed aanschaffen hihi.

Zo dacht ik een poos terug ook.
Hufterproof bleek voor Fudge een uitdaging die ze graag aannam!
Afbeelding
Afbeelding

Ze is overigens helemaal geen sloper. Wel is het zo, dat als er een draadje of een pootje los zit/er af gaat, dat ze dan graag het verder ontleed.

candalisa schreef:
Ik heb nog nesten knuffels van de meisjes dus opzich doen ze het heel netjes! Soms worden enkele knuffels van hun ingewanden ontdaan maar dan is het vodje net zo leuk om mee te spelen.

Ja, dat heeft Fudge net zo, het vodje is minstens zo leuk! Dus daarom halen we dan ook alleen de schadelijke stukken (die ze kan opeten) weg. De vodjes vindt ze geweldig.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:44

Bij hufter proof denk ik aan merken als Sodapup, Westpaw Zogoflex en Kong- maar het ligt er dan alsnog wel aan Wat je precies pakt, niet alles is even sterk weer. Maar veel van die merken krijgen de echte hufters toch echt niet snel kapot - mocht iemand nog naar hufter proof speelgoed op zoek zijn haha! Of de zee.dog monstertjes die ze ‘mogen’ slopen: daar kunnen ze de stof aan de buitenkant vanaf slopen en de binnenkant is dan net zo stevig zoals sodapup ed. Ook heel leuk.

Hier is gisteren ook wat gesneuveld. Bijzonder wel, gebeurd normaal niet zo snel want ze is an zich geen sloper haha maar als er eenmaal een gat in zit…. Dus ja. RIP mr. Furby :')

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:51

Slopen gebeurt hier ook. Sky is echt een jonge hond met veel gevoelens. En als ze boos of gefrustreerd is.... gaat mn meubilair er aan. Ze zit nu dus weer in de bench als ze uit zicht is (als we van huis zijn en snachts als we slapen. Als ik haar niet vertrouw doe ik het ook als ik naar de wc moet of even boven wat wil doen).

Afbeelding

Afbeelding

Speelgoed moet dus veilig zijn. Slopen gaan ze het toch wel doen. Helaas eet sky de kleine stukjes ook nog op. Dus die haal ik ook snel weer weg.
Laatst bijgewerkt door EmptyWords op 09-10-23 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:12

Hier gaat Tuur tijdelijk ook terug in de bench over de nacht. Hiervoor konden ze binnen/buiten wanneer ze wouden met buiten toch een 200 vierkante meter uitloop. Een bak met speelgoed, kauwspeeltjes od. Maar helaas begon hij buiten van alles te vernielen maar ook op te eten met een dierenarts bezoek tot gevolg. Dus hoop dat het na de pubertijd over is.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:38

Daisy sloopt alleen speelgoed of dingen perongeluk door ze enthousiast van tafel af te slaan.
Nu probeer ik te werken en zit ze me af te leiden omdat ze aandacht wil, hahaha.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:11

Ik ben ondertussen aanbeland in Londen. Nog paar uurtjes, even bijkomen, en dan kan het shoppen voor mijn lootje beginnen. En het belangrijkste, Bobbie ophalen!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:31

Ik denk met het slopen maar, zolang het haar eigen speeltjes zijn en niet de meubels :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:40

Damelza schreef:
Ik denk met het slopen maar, zolang het haar eigen speeltjes zijn en niet de meubels :')

Dat denk ik ook... maar helaas

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 19:08

Bedankt Santa!

Het is nog net gelukt de kaart te lezen. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 19:55

Citaat:
TheJokerr! Bericht voor jou van je SS. De hulp-postbode-santa's zijn nog niet in het land en dat is te merken.... Jouw SS heeft je iets toegestuurd maarja, dat is niet bezorgd. :+ Vol verwachting klopt Jumbo's hart want daar ligt je SS dingetje op je te wachten. *\o/*

PS: het is de Jumbo aan de jachtlaan, ik weet niet hoeveel Jumbo's er zijn in de buurt. :') Neem ook even je ID mee!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:44

Oh wat wordt er veel gesloopt :=
Dat doen die van mij gelukkig niet (bewust). Alleen action kwaliteit is hier zo stuk want ze trekken graag samen aan hetzelfde speeltje :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:49

Die van mij sloopt ook niet. Niet meer althans. Hij had vroeger erg verlatingsangst en sloopte toen wel)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:51

Arya sloopt in de regel ook niet, ook als Pup heel braafjes geweest. ALS nu, dan is t idd wanneer een speeltje kapot is gegaan en dan gaat ze dus de vulling eruit plukken - zoals met de Furby knuffel :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:56

Inderdaad een hoop slopers :D Fitz sloopt ook niet, maar labeltjes en alles wat in zijn opinie voor een labeltje door kan gaan, wordt door hem vakkundig verwijderd :')

Wat gaaf al die kaartjes die al verschijnen :):)

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:04

KimD schreef:
Citaat:
TheJokerr! Bericht voor jou van je SS. De hulp-postbode-santa's zijn nog niet in het land en dat is te merken.... Jouw SS heeft je iets toegestuurd maarja, dat is niet bezorgd. :+ Vol verwachting klopt Jumbo's hart want daar ligt je SS dingetje op je te wachten. *\o/*

PS: het is de Jumbo aan de jachtlaan, ik weet niet hoeveel Jumbo's er zijn in de buurt. :') Neem ook even je ID mee!

Oh jeetje _/-\o_ ik zit vol in de nachtdiensten dus kan zo maar zijn dat ik languit op een oor lag en Eve niks gemerkt heeft :') bedankt voor het doorgeven en ik ga morgen snel heen! *\o/*

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:08

Even wat stiller hier geweest in verband met drukte. Nieuwe baan vanaf 1 november en... dit is hond gerelateerd; vanaf januari kan hopelijk mijn eigen trimsalon openen! *\o/*

Ik zal weer actiever zijn!

Floyd had ook nog een suuuuuuper leuk kaartje gekregen met een hint. Daar ga ik woensdag met mijn collega even voor zitten, die houd ook wel van raadsels. 8-)

Afbeelding

Wat leuk om alles hier te lezen over iedereens honden, kortingscodes etc. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:22

Echt Heel leuk al die kaartjes en hints die binnen druppelen 8-)

Misschien is het een idee om net als voorgaande jaren ook wat vragen aan elkaar te stellen en wie wil kan antwoorden? *\o/*

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 23:18

Ik werd vanmorgen wakker met een cadeautje in mn gezicht…

Afbeelding

Als ik niet snel genoeg uit bed kom dan krijg ik vaak een voerbak of bot in mn gezicht gesmeten. Dit keer een schoen. Mn laatste paar dus mocht hij 15 km sjouwen naar de primark voor nieuwe schoenen. (Ik zit in een rolstoel dus ze zijn voor de mooi, ik loop er niet op en dan voldoen goedkope schoenen ook ivm sloopgevaar.

Afbeelding

Wat leuk dat zoveel mensen kaartjes hebben gestuurd!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 23:31

Kijk m schuldbewust kijken :))

cursebreaker schreef:

Misschien is het een idee om net als voorgaande jaren ook wat vragen aan elkaar te stellen en wie wil kan antwoorden? *\o/*

Heel goed idee :D

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 23:34

cursebreaker schreef:

Ja, leuk idee!

Ik ben wat betreft vragen stellen niet heel creatief maar bedacht opeens wel een leuke dus ik trap em wel af :')

Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc. :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 03:02

Drico schreef:
cursebreaker schreef:

Ja, leuk idee!

Ik ben wat betreft vragen stellen niet heel creatief maar bedacht opeens wel een leuke dus ik trap em wel af :')

Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc. :+

Akita… ergens een keer verdwaald naar de shiba en dat hebben we geweten. Gewoon weer braaf bij de akita en bij mij komt er ook geen ander ras meer in ( hooguit een Kai ken )

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 06:29

Drico schreef:

Thuis hadden wij altijd labrador (kruisingen), super lieve honden. Toen ik op mezelf ging wonen wilde ik een hondje dat je wat gemakkelijker overal mee naartoe neemt. Dus niet specifiek op ras gezocht. Dat werd Fem, een kruising Chihuahua X Boerenfox. Ze is eigenlijk qua karakter een labrador, maar dan in klein formaat. Past precies dus!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 06:32

Drico schreef:

Ja leuk, vragen *\o/*

Fitz is mijn eerste hond, een Australian Shepherd dus, maar we zijn niet persé "merkvast" :+ Wel heb ik een voorliefde voor de schapenherder-groep. En Engelse cocker spaniels, maar dat is weer een heel ander kaliber :') Ik weet niet of die bij mijn dagelijks leven zouden passen.

Als kind ben ik opgegroeid met cockers, en een Schotse collie.