Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:34

tones schreef:
Wat tof Momo!
Ik zal van het weekend eens met Billy naar de speciaalzaak voor een goed passend tuig.
Die ze nu heeft is ze al 2 keer uitgewurmd.
Niet handig als er net een trein langs komt denderen. Een halsbandje vind ze zelf verschrikkelijk.

Momenteel weer strijd om het vogeltje. :')

[ [url=m/XkOXLn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er liggen er inmiddels 3 dezelfde.

Oh zo leuk dat vogeltje, die is hier ook favoriet! Ze heeft er twee, de ene is volledig gesloopt en heeft geen vulling meer :+ en de ander is ze wel voorzichtig mee.

@lotthje, ik heb weleens knuffels bij de kringloop meegenomen - maar dan gaan ze wel eerst een rondje in de wasmachine voor Bailey ze krijgt.

Dennis

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:25

De strijd om Ducky!
Quin heeft er ook eentje en slaapt er altijd mee. Haar broers mogen er ook niet naar kijken, want Ducky is van haar.
Inmiddels heeft ze ook een gele grote Duck, en een gans er bij. Hele collectie pluimvee dus :j .

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:31

Hier geeb strijd. Racky is alleen sinds een jaartje.

Maar... Er komt weer een pup, een chinees naakthondje voor mijn mama ze staat op de wachtlijst bij een erkende fokker. De ouderdieren worden normaal in december samen gebracht dus vanaf dan kunnen mijn ouders (en ikzelf ook een beetje) in spanning afwachten op het nestje volgende lente.
Ouders willen het liefst een true hairless zoals hun vorige. Maar een powderpuff zou ook mogen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 13:40

Momenteel zitten we in een eventuele overname van een huis.
Dat zou betekenen mocht alles doorgaan dat dit midden in de ss zou vallen.
Het kan gewoon naar mijn adres verstuurd worden.
Ik kan minder actief zijn in deze periode maar ik zal mijn best blijven doen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 13:52

Heel leuke honden art helaas bij true hairless wel ontzettend veel gebits problemen. Die van ons is maar 2 geworden daardoor volledig dubbel element en een kaak die letter werd opgegeten door eigen lichaam :(

Ah leuk zo met de knuffel dat die heel blijft :D
Wij hebben een paard die vinden ze hier ook geweldig maar daar mogen ze niet samen mee spelen dan word het trekken en is het binnen een sec stuk :=

Lotthje
Je moet gewoon heel goed kijken naar de vulling, de oogjes etc opeten blijft een gevaar met plastic oogjes of balletjes vulling. En eigenlijk zelfs de pluis eten sommige honden op :=
Maar onze honden kan ik prima laten spelen met "mensen" knuffels die slopen enkel als ze er mee naar de plaatst gaan dus er mee spelen is geen punt dan willen ze enkel apporteren

Iedereen om ons heen krijgt ineens een pupje, dus mijn mantra is momenteel Nee twee is genoeg, nee twee is genoeg :=

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:20

Wat leuk al die mensen die een puppy hebben of binnenkort krijgen! Plaats vooral veel foto’s :j .

@Villaneusjes, wat bijzonder dat je zomaar dat vetbed kreeg! Maar ergens verbaasd het me niet dat iemand dat voor je doet, en verdien je het 100%.

In mijn voorstel post schreef ik dat Limbo altijd kouwelijk is en dat truitjes dus ook welkom waren. Vervolgens kreeg ik een berichtje van VillaNeusjes, dat haar chihuahua meisje Bella, waar ze vorig jaar helaas afscheid van moest nemen, dezelfde maat had. En dat ze dus nog wel wat aan jasjes en truitjes had liggen. Of ik het leuk zou vinden om die voor Limbo te krijgen.

Afgelopen woensdag kwam er een doos vol met allerlei jasjes, truitjes, een tuigje en een draagzak binnen voor Limbo. En inderdaad past hij het prima en is Limbo er super blij mee. Met de iets frissere avonden en de regen, heeft hij al wat uitgetest. Dus nogmaals, namens Limbo en mij, heel erg bedankt!
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:32

Ik kom even heel random tussendoor haha!

Ik krijg van Kim & Kim (KimD & kiwiwitje) de eer om een leuke kortingcode met jullie te delen hier.

Bij de shop van kiwi krijgen alle deelnemers hier een super toffe korting van 15%. In de shop vind je onder andere heerlijke natuurlijk gedroogde snacks, maar ook food enrichment spulletjes, voer en meer!

https://barkkingdogsnacks.nl
CODE: SSDE2023

Veel shop plezier! *\o/*

--

Verder lees ik gezellig mee, maar actief mee kletsen is even lastig voor me door drukte.
Wel lekker van de herfst aan 't genieten samen met Arya, al mag het van mij wel nog wat kouder worden - het is alsnog best warm hier in 't zuiden des lands en ik kwam zwetend thuis na 5km vanochtend haha.

Vanochtend geen foto's gemaakt, maar een paar van gister nog:

Afbeelding

Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 15:12

Prachtig zo met die rode bladeren.

Wat leuk en lief Sharani.

Vanochtend met de 2 een nieuw tuigje voor Billy gekocht.
Ze hadden alleen maar Rogz.
Weet nog niet wat ik ervan moet vinden, dus als t niks is gaan we wel n keer naar de grote stad. Online bestellen vind ik ook niet handig met zoiets.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:58

Sharani schreef:
Wat leuk al die mensen die een puppy hebben of binnenkort krijgen! Plaats vooral veel foto’s :j .

@Villaneusjes, wat bijzonder dat je zomaar dat vetbed kreeg! Maar ergens verbaasd het me niet dat iemand dat voor je doet, en verdien je het 100%.

In mijn voorstel post schreef ik dat Limbo altijd kouwelijk is en dat truitjes dus ook welkom waren. Vervolgens kreeg ik een berichtje van VillaNeusjes, dat haar chihuahua meisje Bella, waar ze vorig jaar helaas afscheid van moest nemen, dezelfde maat had. En dat ze dus nog wel wat aan jasjes en truitjes had liggen. Of ik het leuk zou vinden om die voor Limbo te krijgen.

Afgelopen woensdag kwam er een doos vol met allerlei jasjes, truitjes, een tuigje en een draagzak binnen voor Limbo. En inderdaad past hij het prima en is Limbo er super blij mee. Met de iets frissere avonden en de regen, heeft hij al wat uitgetest. Dus nogmaals, namens Limbo en mij, heel erg bedankt!
[ [url=m/kFWOzT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CQU47C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wordt er heel blij van dat een andere chi hier mee geholpen is en er lekker warm bij zit. Dan komt er nog iets goeds uit voort ofzo :j
Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:04

Och, wat een liefje. <3

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 11:03

Wat ik nu toch weer bij de action zag liggen….

Afbeelding

Jammer genoeg alleen maar kleintjes.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 11:04

Die is wel heel leuk. En laat Quinn een kleintje zijn O:) .
Ze heeft ook al een kerst halsband.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 11:07

Kersthalsband? Foto? *-:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 11:09

Die is leuk inderdaad

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 11:11

Ik heb mijn post van 2022 even gekopieerd voor mijn santa, sorry SS, ik ben nog extreem druk met vanalles. Ik zal proberen zsm actiever te zijn. -O-

Citaat:
Boktnaam:
KimD

Naam hond(en):
Guinness, Abbay, Puk, Harvey, Dana, Mazikeen (Maze), James, Vixem & Nil

Ras(sen):
Border Collies, Schotse Collies & één Sheltie

Leeftijd hon(en):
Van 8 weken tot 12 jaar.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Nee, geen allergieën.

Top lijst voor mijn hond(en):
- ZippyPaws! Dankzij onze Secret Santa in 2021 hebben we inmiddels een verslaving en al een hele collectie opgebouwd. :+
- Harde kauwsnacks zoals kophuid, kamelenhuid etc. Ook botten van bijvoorbeeld https://www.awarepetproducts.nl/shop/ zijn welkom. Deze zijn zonder toegevoegde suikers en op een milieuvriendelijke manier gemaakt.
- Verder zijn ballen zoals de Hol-ee rollers en dergelijke welkom, een speeltje met pieper wordt altijd gewaardeerd.
- Crocs... :')

Flop lijst voor mijn hond(en):
Tennisballen en alle varianten daarop, de buurkinderen spelen met onze honden in de tuin en zulke ballen en klein speeltjes zijn te gevaarlijk omdat ze natuurlijk niet ver kunnen gooien. Chemische snoepjes en kauwsnacks of plastic/kunstof speelgoed zonder certificaat.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Wij hebben dus negen honden, acht thuis en één uitwonend. We sporten en wandelen veel met onze honden, doen aan agility, canicross & stepjoring. De uitwonende hond is James, hij is van ons eerste nest Schotse Collies, door omstandigheden is hij terug naar huis gekomen en konden hem toch niet meer helemaal loslaten, daardoor hebben wij ervoor gekozen om hem uit te plaatsen. Hij woont fulltime bij ons gastgezin maar is geregeld bij ons te vinden voor een dagje of weekendje, gewoon, voor de gezelligheid. <3

Foto? Niet verplicht, wel leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 11:14

tones schreef:

Nee, we hebben niet de kerstboom al staan, is een foto van vorig jaar ;) .
Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 11:37

Dennis schreef:
tones schreef:

Nee, we hebben niet de kerstboom al staan, is een foto van vorig jaar ;) .
[ [url=m/0LsC3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 03:37

Ik houd van voerspeeltjes, nou ja , Hoax dan. Puzzels minder , die krijg je met grof erop stampen vanzelf een keer open. Maar ik zag een “nieuwe” bij zooplus voor maar tientje. Passen precies zn brokjes in. Hij is 2 uur bezig geweest en kreeg niet alles eruit, (fiet heeft t afgemaakt want die kan ze met haar kleinere poten en bek er beter bij maar was ook nog dik uur bezig)
Mocht iemand nog een cadeautje zoeken voor een echte sloper dan kunnen we deze aanraden, hij is zn niet zo hele dure prijs iig flink waard en dus ook flink getest. (Speelgoed voor echte slopers vind ik best lastig te vinden vandaar dat ik m hier neer gooi)

Oh en dat is GEEN stroomhalsband maar een GPS tracker gezien Hoax ook weet hoe de voordeur open moet
Afbeelding

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 15:53

Madame had hier voor dierendag een krokodil gekregen....Afbeelding

Soms he....
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:42

Wat een knapperd is Hoax <3

eclair: jij voelt je vast heel veilig, met zo'n krokodillenjager in huis :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 19:33

Hoax is prachtig mooie kop :j
Hij is dus wel slim gewoon hard beuken dan is het altijd prijs :=

Oeps weg krokodil stoer is ze eclair *\o/*

Hier ook zo'n knuffel met snoepjes erbij geprobeerd en dat was kort gezegd geen succes := Ze slopen nooit echt iets maar je zag vooral kwin wat gefrustreerd zijn dat ze hem niet uit klaar mocht trekken om sneller bij de snoepjes te kunnen. Wisper deed 3 sec moeite en ging toen bij de bak met denk speeltjes zitten zo van doe ze daar maar in :=

Beide nog even met de harde denk speeltjes met vakjes, schuifjes en dopjes laten "spelen" en nu liggen ze lekker voldaan op kophuid te kauwen <3

Had echt verwacht dat ze de knuffel/ snoep zoek ding leuk zouden vinden. Die ga ik dus wat vaker proberen om te zien of ze ze dan wel leuk vinden.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:45

[quote="Seven"]Hoax is prachtig mooie kop :j
Hij is dus wel slim gewoon hard beuken dan is het altijd prijs :=[/iquote]

Hoax zn motto is : Alles kan stuk! Zo niet, nog harder proberen zelfs met muilkorf om presteert hij het. (Die hij overigens om had vanwege hechtingen in zn poot. Een kap sloopt ie namelijk ook gewoon.)

Afbeelding

Ik wist toen ik een Hollandse herder koos als opvolger dat slopen er in zat. :') en Hoax is wel eentje die zich volop inzet voor de taak voorhanden. Of dat nou de was uit de wasmachine halen is of iets kapot maken…

Maar hij is mijn slopert en dat maakt het goed. En tis goed voor mij als sloddervos.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:49

Stiekem ben ik wel blij dat mijn meisjes geen slopers zijn *klopt af*

Afbeelding
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:04

Ik heb nog nesten knuffels van de meisjes dus opzich doen ze het heel netjes! Soms worden enkele knuffels van hun ingewanden ontdaan maar dan is het vodje net zo leuk om mee te spelen. Enige waar Emma zich helemaal op uitleeft is een skippy bal die heeft geen lang leven maar de lol die ze er aan beleeft vind ik het wel waard.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:38

Hier begint Tuur te slopen nu hij in zijn pubertijd zit. Zijn lievelings zijn kartonnen dozen momenteel en zakken potgrond. Lilly sloopt niet.