Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 06:51

Billy is gister ook de “verkeerde” tegen gekomen in het struikgewas.

Afbeelding

Met hond onder de arm naar HR om te melden dat ik zo weer terug was, kon meteen bij de dierenarts terecht. Prikje er in en het slonk vrij snel.

Uiteraard zal dit haar niet tegenhouden dr neus in allerlei zaken te steken.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 07:12

He jasses wat een hoop pech zeg ^) ! Hopelijk knappe alle hondjes weer op en blijft het oog van Novi gespaard :(:) Y;(

Fudge mocht gisteren ook een bezoekje aan de dierenarts brengen.
Bijna 4 weken geleden is er een (onschuldig) bultje weggehaald op haar knie en de genezing ging goed, maar opeens werd het eergisteren wat rood en leek er een ontstekingsreactie te ontstaan.
Waarschijnlijk reactie op de hechtdraad. Nu antibioticakuur, normaal zou ik het aankijken en vertrouwen op zelfvermogend herstel, maar ze 'moet' binnenkort op show, dus dan zie ik het toch liever sneller rustig worden.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:09

Uch wat een pech zeg! Is wel altijd mijn grootste angst met katten. Laatst tijdens het uitlaten een terror kat tegen gekomen die kwam ons gewoon achterna.

Hier trouwens een kleine flop van de dames gedroogde kippen poten of vleugels. Die worden vaak ontleed een in duizend stukjes achter gelaten. De rauwe versie vinden ze heerlijk maar de rest niet.

Ik ben bijna klaar voor mijn lootje _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:52

Wat een pech met de oogjes
Arme Novi hopelijk ben je er snel weer boven op

Hier ook al grotendeels alles geshopt :=

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:58

Ik heb post :D
Kan van hier zijn of van de gewone editie :D
Be prepared kan vanuit the lion King komen :D

Afbeelding

Afbeelding

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:02

Ach wat een ellende met de hondjes allemaal!
En ook al mensen met post, jeetje! Fanatiek *\o/*

Ik vind het zo lastig om Eve op papier te omschrijven zoals de meeste hier moeiteloos neerzetten.

Ze is hartstikke dol op snackjes, alles is welkom en ze doet er ook alles voor :+
Alles voor dikke Evert denkt ze ook altijd.

Heeft haar vriendje een speeltje? Dan is het nu van haar := Ja dat is iets wat ik wel corrigeer als het niet meer "leuk" gaat en wel een puntje om aan te werken als Harvey ons gezin betreedt binnenkort als "kleine" puppy.

Eve heeft een allergie voor granen en reageert ook licht op varken.

Haar knuffels zijn allemaal eigenlijk groter dan haar hoofd, ze kiest ze ook altijd zelf uit want hoe groter hoe beter; dan kan ze het namelijk als kussen gebruiken :j

Ze krijgt door de week heen veel enrichment aangeboden, niet zo prachtig als alle mandala's en sodapups die hier voorbij zijn gekomen maar dat vindt ze fan-tas-tisch.

We hebben een lickmat en wat spul om te vullen (sodapup/sodacan), dus de omhulsels kan je jezelf op besparen en ga liever voor de inhoud als de SS het leuk vindt om zich daar mee bezig te houden.

Eve is een spring in het veld altijd enthousiast maar soms ook gewoon een tikkeltje onzeker, maar als ik ergens van overtuigd ben dat ze het kan, gaat ze de uitdaging wel aan.

Afbeelding

Harvey is een vocale man wat ik heb gezien, we zijn in het stadium 1 oor naar voor :):)
Nog heel even wachten en dan mogen wij hem eindelijk ophalen <3

Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:11

Moet trouwens wel van hier zijn want bij die andere hebben we nog geen lootjes xD lekker dom

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:29

Swifter schreef:
Ik doe ook graag mee :)

Boktnaam: Swifter

Naam hond(en): Lilly en Tuur

Ras(sen): Keeshond en Golden Retriever

Leeftijd hon(en): 6 jaar en 7 maand

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Graanvrij

Top lijst voor mijn hond(en):

Voor Tuur Zippy Paws of alles wat piept. Voor Lilly alles waar ze goed aan kan trekken of hangen.

Flop lijst voor mijn hond(en):

Zachte snacks die direct op zijn.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):

Hier kom ik later nog even op terug.

Foto? Niet verplicht, wel leuk!

[ [url=m/ALrIWC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zrVJ6u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Oygqof.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BxtOxH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik reageer hier even uitgebreid op :D

Lilly is 6 jaar en het is haar 3de deelname aan de SS. Ik ben ivm privé redenen op mijn vorig account op anoniem moeten gaan.Het is de voorbije 2 edities spot on geweest dus ze kijkt er al weer naar uit! Lilly hebben wij van pup af aan en is nog altijd haar grumpy zelf. Ze is echt de hond van mijn man en heeft een erg duidelijke voorkeur naar hem en ons dochter is ze liever kwijt dan rijk :+ Lilly kan en mag alles eten. Liefst wel geen te zachte snoepjes aangezien ze aanleg heeft voor overgewicht en ik dan liever iets geef waar ze toch heel eventjes mee zoet is, ipv een hap slik weg calorie bom :) Qua speeltjes is ze gek van trekspeelgoed. Vorig jaar zat er flos bij met een rekker eraan en daar gaat ze nog steeds helemaal wild op!

Tuur hebben wij sinds juni. Hij was toen net geen 6 maand en helaas (voor hem, gelukkig voor ons :D) al een herplaatser. Hij is erg vocaal als hij helemaal alleen is maar dat is hier geen probleem met Lilly aan zijn zijde. Hij is de perfecte aanvulling na het gemis van onze vorige hond die wij september 22 moesten laten gaan. Tuur is echt mijn hond en schaduw. Het is echt een blij ei dat in de pubertijd aan het rollen is dus sinds enkele weken moet alles stuk. Helaas :+ Hij houd van piepspeeltjes en denkspelletjes. Hij is een echte kauwer dus harde snacks krijgen de voorkeur. Hij heeft een graan allergie en trekt zijn neus op voor lam. Zijn favoriete snack zijn oren of hoefjes.

Wij zijn blij met alles en wat de ene niet eet eet de andere wel, idem met speelgoed od. Dus voor ons kun je nooit iets verkeerds doen

Staltoezicht

Afbeelding

En de favoriete bezigheid

Afbeelding

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:27

Wij hebben vandaag de eerste inkopen voor ons lootje gedaan. :) Erg leuk om voor een ander te shoppen. Elvis vond het wel jammer dat hij niet alles wat in ons mandje zat zelf mocht houden. :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:35

Fitz was gister ook heilig overtuigd dat hetgeen binnen kwam voor hem bedoeld was. :') Hij ging zelfs zover het van tafel te pikken, gelukkig waren we in de buurt _O-

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:57

Leo schreef:
Fitz was gister ook heilig overtuigd dat hetgeen binnen kwam voor hem bedoeld was. :') Hij ging zelfs zover het van tafel te pikken, gelukkig waren we in de buurt _O-

Dit gebeurde hier vandaag ook.
Pakket kwam binnen en Fudge wilde alles toe eigenen :')
Gelukkig voor haar zaten er ook dingen voor haar bij :Y)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 05:50

Wij gaan vandaag beginnen met shoppen voor ons lootje :D
Zo veel zin in al!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:05

Ik ben 9 oktober even naar centerparcs dus ik ben dan even offline :D

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:35

Net de tijd gevonden om even de puzzel op te lossen op de kaart..
Was toch nog flink pittig :o
Of ik heb een paar fouten gemaakt (wat mij wel vaker gebeurd :') ) waardoor er een rare zin uit kwam die ik redelijk ontcijferd heb inmiddels :')
Nu hopen dat ik hem goed ontcijferd heb haha

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:35

zoooo ik heb even een paar dagen niet op Bokt gekeken en meteen heeeel veel gemist.
Weer helemaal bijgelezen!
Zo leuk al die aanmeldingen en meer informatie over de hondjes die mee doen.
Sterkte voor alle honden met pech..

Wij hebben gisteren al lekker geshopt en hebben al een groot deel van de cadeautjes voor ons lootje binnen.

Ik kreeg een vraag via lootjes trekken. Zal nog wat meer informatie over ons schrijven en hiermee hopelijk de vragen beantwoorden.

Marlo is een blije spring in het veld met heel veel energie. Het liefst is hij de hele dag in beweging.
Wij kiezen er voor om hem heel bewust af te remmen en af en toe ook gewoon rust te laten hebben.
we zijn heel actief met lange afstanden wandelen, canicrossen en frisbeeen ook af en toe, hij vindt het allemaal heel erg leuk.
Verder voeren wij rauw vlees en krijgt hij dit ook heel regelmatig in een likmat aangeboden. Dit vind hij super leuk en we zouden hier dan ook graag wat meer in afwisselen qua slowfeeders/likmatten.
Vorig jaar heeft hij een snuffelmat gekregen die we vaak vullen met stukjes gedroogd vlees of kleine trainers waarmee hij zich dan ook een tijdje goed vermaakt. Ook een gedroogde vlees strip gaat er goed in.
qua snacks lust hij eigenlijk alles, we geven hem bij voorkeur wel alleen natuurlijke snacks zoals gedroogde oren/luchtpijp/kophuid etc.

qua speelgoed ligt hier niks in huis. Hij kan dit niet met rust laten. We hebben pas een pakket gewonnen met daarin een knuffel van zippy paws (de popcorn) die hij fantastisch vindt en waar hij regelmatig een tijdje mee mag spelen. Knuffels sloopt hij verder eigenlijk allemaal gelijk.
Verder spelen we vooral buiten samen, denk dan aan speelgoed wat kan drijven voor in het water of wat hij kan apporteren. We gebruiken geen tennis ballen.

Ook bij ons is het lijstje meer een richtlijn, we zijn met heel veel blij!
zo je vragen beantwoord Santa? :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:08

Kyara is vandaag mee geweest op oefencross, als supporter :D
Ze deed het super tussen alle paarden dus heerlijk een dagje weg geweest zo.

Vorige week ook weer na 1.5 jaar bij de hondenspeeltuin hier in de buurt geweest. Daar heeft ze heerlijk gespeeld met een andere herder.

Afbeelding

Daarnaast nog even een foto om te bewijzen dat ze een echte goedzak is <3

Afbeelding

Om het inspiratielijstje even aan te vullen:

Kyara is dol op snuffelmatten, Kong(s) en andere soorten snackballetjes. Wat ik nog graag met haar wil proberen is iets van intelligentie speelgoed. Dit heb ik nog niet eerder met haar geprobeerd maar ik denk dat ze dat wel erg leuk gaat vinden.

Daarnaast vind ze alle soorten speeltjes en knuffels leuk. Eingelijk is ze een erg makkelijke hond haha :D

Qua snacks is ze ook niet de moeilijkste. Maar haar favorieten zijn toch de runderoren.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:33

Ach jeetje wat een pech met de beestjes.
Damon veel beterschap gewenst voor Novi! Hopelijk gaat het snel beter. Tones ook beterschap met Billy! :)

Ik heb voor Dais geen likmatten. Ik denk wel dat ze het heel leuk zou vinden!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:42

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat Fudge zou vinden van een likmat. Ze heeft het in ieder geval nog niet.

Kanjerroos, wat goed dat je zo bewust bezig bent met rust creëren voor Marlo +:)+ .
Lijkt me lastig als je hond zelf geen rust kan vinden.

En ik sluit me bij jou aan.
De dingen in het 'verlanglijstje' zijn alleen maar tips en richtlijnen. Geen harde eisen, we zijn snel tevreden.

Persoonlijk vind ik zelfgemaakte/gepersonaliseerde/creatieve/originele ideeën/cadeautjes echt leuk. <3 <<)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 22:20

Dit heeft Leslie gisteren gedaan op de windhonden renbaan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 22:25

Zóo ik doe voor mijn lootje ook nog even een wat uitgebreidere post schrijven over beide honden :D

Sebbie is nu 2 jaar + 2 maanden oud, al van kinds af aan ben ik gek geweest van de Welsh Corgi (toen nog de Pembroke maar uiteindelijk na meer onderzoek gegaan voor een Cardigan) dus eigenlijk kan ik wel zeggen dat Sebbie mijn droom hondje is <3 Ze is een lekker vrolijk en actief beestje, in het begin was de werklust nog niet heel erg aanwezig maar sinds ik met haar train doormiddel van clickertraining is dat zó veranderd! We zijn dus actief in de hondensport (gehoorzaamheid, hoopers en hebben ook een instinct test herding gedaan) en ik hoop haar dit jaar te laten dekken en dat we dan begin volgend jaar een nestje mogen verwelkomen. Daar zijn we dus ook druk mee bezig wat betreft voorbereidingen etc. We trainen dus doormiddel van clickertraining en beloningen in de vorm van eten of spelen (een bijtrolletje)

Afbeelding

Enzo is mijn nieuwste aanwinst, en echt een vriendje :+: Qua karakter al zoveel anders als dat Sebbie is, een hond die heel graag bij je is en nu als puppy zijnde al veel potentie laat zien voor de gehoorzaamheid. Ik vind op het moment weinig lijnen mij aanspreken in Nederland, dus toen ben ik ook over de grens gaan kijken, in juni hebben we hem opgehaald in Italië! Beide namen zowel Sebbie als Enzo hebben iets te maken met de Formule 1, Sebbie is vernoemd naar Sebastian Vettel en Enzo uiteraard naar Enzo Ferrari (+ Enzo is wel écht een Italiaanse naam wat ik ook wel leuk vond :D)

Enzo mag nu nog even lekker 'puppy' zijn, begin september is ie mee geweest naar zijn eerste show wat die heel netjes deed! Showen wil ik dus zeker ook meer met hem gaan doen en ook gehoorzaamheid.

Afbeelding

Voor als mijn lootje een ultra stalker is; wij hebben ook een instagram
https://www.instagram.com/sebbiethecorgi

Top en Flop lijst had ik al gedeeld maar heb nog even zitten graven :+

Ze zijn in elk geval beide alles eters wat betreft snacks, vis vinden ze erg lekker (ook hele gedroogde vissen), ook dingen die 'snel' op gaan zijn altijd welkom! Zoals van die Munchi sticks of vleesstrips oid. want als ze naar bed gaan krijgen ze ook altijd wat lekkers voor het slapen gaan.

Als speeltje zat ik ook nog wel te denken aan:
- Bijtrolletje / tug toy (of in elk geval iets waar ze eventueel ook met zijn tweeën aan kunnen sjorren of wat ik als 'beloning' voor het trainen kan gebruiken)
- Iets om te apporteren dat drijft in het water
- Ballenwerper (gewoon zo'n goedkope stok met tennisbal)

Verder ga ik mee met Fem, ik ben ook gek van zelfgemaakte/gepersonaliseerde/creatieve/originele ideeën/cadeautjes! Of sowieso dingen waar een Cardigan/Corgi op staat :+

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 22:49

Wat gaaf zeg denk dat mijn waussie ook wel zo op de baan wil!

Ow ik weet het zo zeker mijn volgende hond wordt een corgi echt zo verliefd op het ras!

Wij hebben vorige week voor het eerst meegedaan met de rally o dit is echt heel leuk om te doen. Doe dit met Emma omdat ik ook naast haar opleiding een leuke cursus mag doen met mij.

En als ik vraag “wie blijft er nu thuis” krijg ik dit
Afbeelding

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 22:50

AfricanLady schreef:

[ [url=m/TrabmE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h59EmK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jFDePs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p3sov9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XUCvHP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/94ZOzM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7MuVyy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4ZXUlY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hebben ze ook gemeten hoe snel ze ging? :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 23:29

Swifter schreef:
AfricanLady schreef:

[ [url=m/TrabmE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h59EmK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jFDePs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p3sov9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XUCvHP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/94ZOzM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7MuVyy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4ZXUlY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hebben ze ook gemeten hoe snel ze ging? :D

Ze deed ongeveer 26 seconden over een hele baan

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 07:45

Ohhh die mandala's!! Nog nooit gezien maar das wellicht wel een gezelliger alternatief dan de antischrokbak (kattenformaat) die Kruimeldief nu heeft.

Zielig voor de aangevallenen......hoop dat ze snel herstellen en wat een mega gave foto's op de renbaan!!! Lowie zou dat ook prachtig vinden denk ik.

Wij hebben van het weekend een mega wandeling gedaan met alle 5 de honden (mijn vriend heeft er ook 3, volle bak in het weekend) en het ging supergoed. Kruimel heeft zichzelf vier keer in de sloot laten vallen omdat ze het warm had maar kon daarna wel weer gewoon lekker mee. Die is nog nooit zo actief geweest als nu, echt leuk om te zien. Komt ook omdat ze iets afgevallen is maar dat kost wel heel veel moeite.

Ik heb nog een flop want die zie ik hier voorbij komen en die zag ik het weekend ook in de snackbak bij mijn vriend: Die afgrijselijke kippenpoten! Ik word daar echt serieus helemaal naar van :D :D :D

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:09

Beterschap voor de zieke en gewonde hondjes!

Die renbaan is zeker gaaf! Finan zou daar niet blij van worden hahaha die zou waarschijnlijk een minuut per rondje doen. :+