Bookish Adventskalender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:37

Ik heb gewoon enorm veel moeite met het budget :')
24 cadeautjes waarvan 12 boeken is gewoon echt lastig voor 150 euro :+

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:41

M_D_H schreef:
Ik heb gewoon enorm veel moeite met het budget :')
24 cadeautjes waarvan 12 boeken is gewoon echt lastig voor 150 euro :+

Ik doe mijn best om mij er aan te houden, maar ik denk dat ik er wel (ruim) bovenkom.
Alleen al aan verpakkingsspul heb ik net al 40 euro uitgegeven, al gebruik ik dat deels ook voor de kerstcadeautjes hier haha. De cadeautjes naast de boeken probeer ik wel klein/goedkoop te houden & met de boeken speur ik ook wel naar de laagste prijs, maar met een gemiddelde van 12/13 euro per boek x 12 boeken..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:47

Het gaat me voor alsnog goed af met het budget.
Probeer de cadeautjes inderdaad ook budget/klein/goedkoop te houden. Zodat het meeste budget naar de boeken kan gaan.

Sowieso bereken ik de verpakkingspullen niet bij het budget in. Dan zou het helemaal onhaalbaar zijn.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 07:14

Hebben jullie trouwens ook nu het weer buiten weer slechter wordt, dat jullie meer zin krijgen in de kerst en ook meer lezen?
Ik wel!
En ben ook steeds nieuwsgieriger wat voor moois er in mijn Adventskalender zit. <<)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:34

Verpakkingsmateriaal en verzendkosten tel ik niet mee, en verder lukt het vrij redelijk. Tweedehands uit eigen collectie scheelt wel :D

Ik ben nog niet in kerstsfeer, maar lezen lukt altijd wel *D

En uiteraard enorm nieuwsgierig

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 23:13

Ik zit juist door de adventskalender al helemaal in de kerstsfeer :D ik heb nog nooit zo vroeg de kerstafdeling van de intratuin bezocht als nu _O-

Qua budget gaat het me redelijk af, al moet ik wel streng zijn voor mezelf. Het viel me wel op dat de boeken gewoon in het algemeen best een stuk duurder zijn geworden ten opzichte van 2 jaar geleden. Ik heb nog niet alle boeken gekocht, maar ik heb wel mijn lijst voor alle dagen compleet, dus ik weet wat ik nog moet kopen. Ik ben wel een klein beetje geholpen door de eigenaresse van de lokale boekhandel. Zij was zo enthousiast over het adventskalender idee dat ze gelijk met allemaal aanraders kwam, super lief. <3

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:20

Is iemand bekend met stapelboeken.nl?
Ze bieden vrij goedkoop boeken aan, maar ik kan nergens terug vinden wat de staat van de boeken is en gezien de prijs ben ik dan een beetje boel op mijn hoede zeg maar :')
En wat deden we nou met boekenboxen? Tellen we die als 1 of telt elk boek individueel?

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:32

Ik heb geen ervaring met stapelboeken.nl

Ik ben net heel goed geslaagd bij boekenkraam, ze hebben hun assortiment weer aangevuld, dus ik heb nu bijna alle boeken binnen. :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:33

Fem schreef:
Probeer al een beetje na te denken over hoe ik het wil vormgeven.

Ik heb niet echt specifieke vragen of wensen, wel ben ik een beetje aan het nadenken hoeveel kg dat pakket gaat wegen en of het niet een optie is om de adventskalender langs te brengen. :')

we kunnen natuurlijk altijd ergens in het midden afspreken, ik ben regelmatig in omgeving Den Bosch

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:56

M_D_H schreef:
Is iemand bekend met stapelboeken.nl?
Ze bieden vrij goedkoop boeken aan, maar ik kan nergens terug vinden wat de staat van de boeken is en gezien de prijs ben ik dan een beetje boel op mijn hoede zeg maar :')
En wat deden we nou met boekenboxen? Tellen we die als 1 of telt elk boek individueel?

Geen ervaring mee :n

Wat betreft een box denk ik dat het ook afhankelijk is van de prijs van de Box. Boven de 20/22 euro zou ik opsplitsen. Daaronder zou ik hem denk ik als 1 houden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 15:16

De laatste dingen zijn besteld, nog één keer naar de winkels en dan is mijn kalender compleet *\o/*

En dan ook even nadenken over het verzenden indd :')

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:57

Ik heb ook de laatste boeken besteld net!
Dus alles boeken zijn in huis of onderweg.
Nu nog 6 niet-boeken-cadeautjes.
Begint eindelijk vorm te krijgen!

Lielle schreef:
Fem schreef:
Probeer al een beetje na te denken over hoe ik het wil vormgeven.

Ik heb niet echt specifieke vragen of wensen, wel ben ik een beetje aan het nadenken hoeveel kg dat pakket gaat wegen en of het niet een optie is om de adventskalender langs te brengen. :')

we kunnen natuurlijk altijd ergens in het midden afspreken, ik ben regelmatig in omgeving Den Bosch

Dat is altijd nog een idee inderdaad!
Kunnen we tegen die tijd wel even bespreken wat er mogelijk is.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:35

Nou ik leef ook weer! Was een weekend en Cork en mijn laptop vergeten bij mijn vriend dus kon helaas niet antwoorden (via de telefoon vind ik dat zo irritant).

De vragen die ik nog moest beantwoorden:
Welke boeken hebben jullie al van jullie favoriete schrijver?
Ik heb niet perse een favoriete schrijver. Ik lees gewoon de boeken die ik leuk vind, niet perse een favoriete schrijver. Sommige boeken vallen me dan ook weer tegen van een schrijver. Neem Stephen King. Sommige boeken daarvan vind ik erg leuk, andere verschrikkelijk.

Welke series zijn compleet?
Ik heb de hele harry potter serie compleet (engels en Nederlands), de private serie van Kate Brian, vijftig tinten serie en de slated serie.

En hebben jullie ook special editions of verzamelen jullie die of juist niet?
Nee, daar geef ik niet zoveel om. Ik vind mooie kaften leuk maar geen must.

zijn er dingen die je nu niet doet, maar die je wel zou willen proberen?
Ik zou het haken en breien wel weer willen oppakken. Ook zou ik graag meer tijd besteden aan mijn paard die ik nu een beetje verwaarloos qua beweging. Vind ik erg jammer maargoed dat heeft ook zo zijn redenen. Ik zou naast de blaasinstrumenten die ik speel ook nog graag (beter) piano willen leren spelen. En puzzelen geef ik mezelf geen tijd voor maar vind ik erg leuk. Ook koken/bakken/inmaken vind ik superleuk of dingen zelf maken zoals kaarsen of kandelaars. En weer dingen bedenken voor de moestuin. Ik denk dat ik teveel leuk vind. :+ :+

Hebben jullie trouwens ook nu het weer buiten weer slechter wordt, dat jullie meer zin krijgen in de kerst en ook meer lezen?
Ja enorm! Moet ook bekennen dat ik alweer ben begonnen in de harry potter serie. Dat leest zo lekker weg met dat koude gure weer.

Dan over de adventskalender:
Als het goed is heb ik al mijn boeken (of zijn ze onderweg van een bestelling). *\o/* Wat een lastige opgave zeg! Ik zit best wel een beetje over het budget heen maar dat krijg je al gauw denk ik. Ik probeerde me er goed aan te houden maar dat is zo lastig met zoveel leuks. Ik vond het ook echt lastig om te bedenken wat ik zou kopen. Je wilt niet maar 1 genre doen, maar ook juist niks van het favoriete genre. Maar het is gelukt!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 19:39

Ik ben heeeel nieuwsgierig <3

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:59

Ik zit heel erg te twijfelen over het verzenden van de kalender, met name wat daar de beste manier voor is. Ik zou het allereerst super zonde vinden als hij niet of beschadigd aankomt, en ten tweede begint het best een zwaar pakket te worden. :')

Als meer mensen deze twijfel hebben, is het dan een idee om ergens centraal in Nederland op een punt de uitwisseling te doen? Of anders eventueel gewoon afgeven bij de ontvanger thuis. Dat is voor mij geen probleem om te doen, maar ik woon zelf echt enorm uit de route dus dat is geen doen gok ik :D.

Nou ja, ik ben er nog niet over uit, maar ben wel benieuwd naar jullie ideeën.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 11:28

Lau07 schreef:
Ik zit heel erg te twijfelen over het verzenden van de kalender, met name wat daar de beste manier voor is. Ik zou het allereerst super zonde vinden als hij niet of beschadigd aankomt, en ten tweede begint het best een zwaar pakket te worden. :')

Als meer mensen deze twijfel hebben, is het dan een idee om ergens centraal in Nederland op een punt de uitwisseling te doen? Of anders eventueel gewoon afgeven bij de ontvanger thuis. Dat is voor mij geen probleem om te doen, maar ik woon zelf echt enorm uit de route dus dat is geen doen gok ik :D.

Nou ja, ik ben er nog niet over uit, maar ben wel benieuwd naar jullie ideeën.

Ik snap inderdaad je twijfels. Ik weet het ook nog niet zo goed. Ik woon zelf van iedereen uit de buurt geloof ik dus voor mij is alles ver :+

Mijn doos is ook aardig groot en zwaar. En wil niet dat PostNL ermee gaat gooien. Twijfel twijfel.

Mijn kalender zelf en verpakkingsmateriaal reken ik niet bij de prijs in. Dat komt niet goed als ik dat erbij in reken want dan kom ik nog veel verder over de prijs heen :')
Heb wel een ontzettend leuk idee voor de kalender en heb de 1e dingetjes al besteld. Vind t leuk als er ook een mooie kalender bij zit.

Edit: ik zie in mijn agenda dat ik 8 november voor het werk in Den Haag zit. Misschien dat ik dan mijn doos wel kan afleveren of als iedereen kan dat we dan ergens afspreken *D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 12:48

Ik woon in de buurt van Maastricht en ook wel erg ver weg van alles. Ik zie mij ook niet de komende tijd naar het noorden komen eigenlijk. Afgelopen week een klein stukje ten westen van Nijmegen geweest en dat was al 2 uur rijden. Niet dat ik auto rijden erg vind.
Ik ga denk ik toch gewoon voor de optie verzenden. Ik zal wel bubbeltjes plastic gaan verzamelen…

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 12:55

Ik woon in Achterveld en werk in Driebergen. Voor mij is het te ver om de kalender af te geven en gezien mijn onregelmatige rooster zal het ook niet gemakkelijk worden om af te spreken vrees ik.

Pakketbezorging gaat hier vaak wel goed overigens, maar eventueel kan het wel naar een pakketpunt gestuurd worden.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:01

Ik woon in Meppel, werk in Sneek & kom regelmatig ook in Amersfoort.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:08

Ik werk in de randstad, met name in de driehoek Utrecht-Rotterdam-Den Haag, dus best wel centraal :D

We hebben nog even de tijd om over de verzendingsperikelen na te denken. Ik moet eerst alles nog netjes gaan inpakken... :))

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:16

Ik ga brengen helaas niet redden die periode -O-

Maastricht is voor mij bijna 3 uur rijden en ben in november paar weken alleen met de kinderen :x

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:40

ynskek schreef:

Maastricht is voor mij bijna 3 uur rijden en ben in november paar weken alleen met de kinderen :x

Ik zou gewoon voor de post gaan :P zeker als ik weet wanneer iets komt heb ik er nagenoeg geen problemen mee.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:34

MarloesHJ schreef:
ynskek schreef:

Ik zou gewoon voor de post gaan :P zeker als ik weet wanneer iets komt heb ik er nagenoeg geen problemen mee.

Ik zal de track en trace doorsturen als t op de post gaat

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:01

Dronten is voor mij ook iets te ver, dus het wordt idd met de post, tenzij er onverwacht iets verandert. Heb weer wat ideeen uitgewerkt, heb er zin in!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:28

Heeft iemand eigenlijk een tip voor waar je dubbelzijdig tape kan halen?