Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:25

Wat leuk die mandala! Ik heb voor Bailey wel een likmat, die vindt ze leuk maar is er halverwege wel klaar mee.

Ze lust op zich best veel, maar is geen veelvraat die blijft eten. Ben bang dat zoiets dan te groot/veel is, of zijn ze er in verschillende maten? Wil het stiekem wel proberen gewoon omdat ze zo leuk zijn. :))

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:02

Leuk al die versierde mandala's!

Hier helaas een pech gevalletje, Novi is woensdagavond tijdens het uitlaten aangevallen door een kat en hoeveel pech kun je hebben, de kat heeft hem met een nagel precies in zijn oog geraakt. Het ging zo snel dat ik die hele kat amper heb kunnen zien. Novi kan wel wat virtuele knuffels gebruiken op dit moment. :(:)

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:04

Wat sneu Damon, is het oog ernstig beschadigd? Veel beterschap voor Novi in ieder geval :knuffel:

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:12

Ahh wat balen Damon, beterschap en knuffels voor novi :knuffel:

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:14

Och wat sneu, dikke knuffel voor Novi. :knuffel:

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:17

Aah arme Novi, Dikke knuf :knuffel:

Ik vind dat zo gaaf om te zien die mandala, maar ik denk dat Cody daar gewoon echt te groot voor is en Billy is vrij kieskeurig in eten haha.

Cody snacks geven is vaak maar van korte duur, kippenpootjes dat is 2keer bijten en het is op :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:21

Die mandalas zien er top uit <3 zoiets hebben we niet of ooit geprobeerd. Lijkt me wel leuk voor de dames

Onee arme Novi
Ik hoop dat het goed met hem gaat, is z'n oog nog te redden

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:30

Wat ontzettend schrikken! Hopelijk gaat het goed met Novi.

De mandala's zien er leuk uit, ik denk dalleen dat mijn hondje het te veel moeite zou vinden.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:33

Beterschap voor Novi. :*

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:46

Die mandales zijn echt leuk! <3

Veel beterschap voor Novi :(:)

SS: Wou net het verlanglijstje invullen maar helaas… Het komt eraan!

Afbeelding

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:06

Ik wilde ook net de vraag bekijken, maar het antwoord komt later vandaag dus haha

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:10

Fem schreef:
Ik vind die Mandela er zo tof uit zien!
Voor Fudge heb ik dat soort dingen (nog) niet.
Ze is als een lastige eter en ben een beetje bang dat ze dan helemaal denkt; 'laat maar, daar ga ik geen moeite voor doen'.
Dus dat heeft me tot nu toe een beetje tegen gehouden om zoiets aan te schaffen, maar zou het zeker wel willen uitproberen.

Fudge kijkt erg uit naar wat voor moois er wordt samengesteld in haar pakketje! (Nee, dit doen we niet vaak, dit was echt voor de foto).
[ Afbeelding ]

Ik gebruik just slowfeeders om mijn moeilijke eters aan het eten te krijgen. Die van mij zijn dan zo bezig met het ‘ probleem oplossen ‘ dat ze niet doorhebben dat ze aan het eten zijn.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:55

Damon26 schreef:
Leuk al die versierde mandala's!

Hier helaas een pech gevalletje, Novi is woensdagavond tijdens het uitlaten aangevallen door een kat en hoeveel pech kun je hebben, de kat heeft hem met een nagel precies in zijn oog geraakt. Het ging zo snel dat ik die hele kat amper heb kunnen zien. Novi kan wel wat virtuele knuffels gebruiken op dit moment. :(:)

Beterschap voor Novi :(:)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:35

Beterschap voor novi.

Ik zal zo ook nog een uitgebreide beschrijving van de dino en de haai maken

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 16:53

Ik lees m'n eigen aanmelding terug en vind het Saar geen eer aan doen. Dus Santa, ik hoop dat je hier meer mee kan!

Saarje is een kruising tussen een Shi-Tzu en een Maltezer. Maar er zit zeer zeker ook een Yorkshire terriër in. Iedereen die ik tegen kom, bevestigd dit :+ Ze is van juni 2013 en we hebben haar vrij snel na de dood van onze vorige hond, Sisa, opgehaald. Niks werkt zo troostend als een puppy en troosten kan Saar als de beste. Als ik verdrietig ben, is Saar er om me te troosten en ze merkt dingen eerder op dan ik zelf. Sinds een aantal jaar slaapt ze bij me, omdat ze me wakker maakt als ik nachtmerries heb en ik ook in het algemeen veel beter slaap als ze er is. Helaas moet ik haar wel veel missen, voor m'n werk zit ik vaak in m'n eigen appartement en verblijft ze bij m'n ouders. Zodra m'n werkrooster het toe laat neem ik haar wel heel graag mee om te gaan wandelen in de natuur die Drenthe te bieden heeft!

Saar heeft helaas wel last van artrose, maar nu ze metacam krijgt, is ze weer de vrolijke puppy als voorheen. Wel is ze sneller moe en heeft opstart kwalen. Maar ja. Wie niet :+

Kwa voeding is Saar echt een drama Queen. Al vanaf jongs af aan zijn haar darmen snel van de leg met de bijbehorende gevolgen. Inmiddels is ze goed gewend aan Edgard en Cooper. Ze krijgt hier elke dag brokjes en een klein beetje blikvoer van. Kwa extra's krijgt ze momenteel alleen profine grain free snoepjes, ik vind het heel spannend om iets toe te voegen, natuurlijk of niet. Aangezien ze het er nu goed op doet. Om te kluiven heeft ze een stok van olijfhout. Hier is ze dol op en het voordeel is dat het niet splintert. Soms krijgt ze van me een honden knuffel. Ik weet niet wat er zo speciaal aan is maar ze wordt helemaal hysterisch van die dingen. Helaas is ze een giga sloper, als er onverwoestbare bestaan, ik houd me aanbevolen :+

We wonen dicht bij de IJssel, hier zijn we dan ook vaak te vinden. Ze vind het heerlijk om achter een balletje aan te rennen. Ze is niet zo slim en raakt ze snel kwijt. Onze voorraad is dan ook groot :') Soms gaat ze het water in. Maar dan aan de lijn, ze zou niet de eerste zijn die er verzuipt door de sterke stroming.
Hiervoor heeft ze een Kong achtig speeltje, is ze dol op. Deze krijgt ze met haar kleine bakkie tenminste te pakken.

Nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 29-09-23 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 16:54

Ach wat ongelukkig voor Novi zeg! Heel veel beterschap! Veel beschadiging?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 17:22

Ach, beterschap voor Novi :knuffel:

Ik heb ook de mandala voor Faizah. Erg leuk, al gebruik ik hem de laatste tijd wat te weinig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kippenpootjes heb ik al een tijdje niet meer gegeven, maar zo’n visjes en andere kleine snacks zijn altijd welkom.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 17:24

Arme Novi! :(:) hopelijk valt de schade mee!

Leuk al die mandala's!! Wij doen ook alle dagen voedselverrijking maar de mandala heb ik toevallig laatst verkocht aan iemand in dit topic omdat Fitz zijn porties niet passen :')

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 17:55

Ah arme Novi, hopelijk is hij er snel weer boven op.

Super leuk om al die mandala’s te zien! Ik heb er voor Odin eentje overgenomen van Leo, dus wij kunnen ook aan de slag binnenkort.
Dinsdag komt nu heel dichtbij <3

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 18:35

Beterschap voor Novi!

Erg inspirerend die mandala’s, zo jammer dat Freddy zo snel dik wordt. Met weinig voer kan je er niet zo’n mooi bordje van maken. Als jullie calorie arme tips hebben, hoor ik ze graag.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 19:18

8nnemiek schreef:
Ach, beterschap voor Novi :knuffel:

Ik heb ook de mandala voor Faizah. Erg leuk, al gebruik ik hem de laatste tijd wat te weinig.
[ [url=m/7qGeWq.gif]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NAz7Y3.gif]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DbarxB.gif]Afbeelding[/url] ]

De kippenpootjes heb ik al een tijdje niet meer gegeven, maar zo’n visjes en andere kleine snacks zijn altijd welkom.

Dit zijn toch echt kunstwerkjes <3

Voor Tuur hebben wij een anti schrok bak. Alhoewel het van het type brok afhangt hoe snel het binnen gaat. Hij eet niet alles even graag. Lilly heeft een likmat maar die gebruiken wij enkel eens sporadisch.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 20:11

Beterschap met Novi!

Wat gaaf die lik matten, ik heb er nog geen maar dit lijkt mij heel erg leuk voor Kenzo en Senna!

Ik zal dit weekend ook nog even een uitgebreide post over mijn 2 boefjes maken, want die verdienen ook wel een betere voorstel ronde :j

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 20:18

Hierbij zoals beloofd de antwoorden op de vragen die via de website gesteld waren:

Zijn er bepaalde snacks/diersoorten die Bumper en Ollie het liefste hebben?
Beide zijn ze niet echt moeilijk en vinden eigenlijk alles lekker haha. Over het algemeen geldt: hoe meer het stinkt, hoe lekkerder ze het vinden. Qua kleine zachte snacks vinden ze de snoepjes van Carnilove heerlijk (vooral Quail & Oregano en Trout & Dill. Ollie vindt het ook heerlijk om lang bezig te zijn op een hardere stok oid. Bumper vindt dat ook leuk voor even, maar laat het dan vaak liggen (Ollie maakt het dan op haha). Zoals al eerder vermeld is het wel belangrijk om geen rijst, granen of maïs in de snoepjes, stokken, etc. zitten.

Zou je het ook leuk vinden om dingen te krijgen die gepersonaliseerd zijn?
Ja dat vinden we ook leuk! Alleen iets voor aan de halsband oid. is niet heel handig, aangezien ze beide een anti trektuig om hun snuit dragen ;)

Vieren jullie thuis kerst met een boom, lekker eten, etc.?
Beide haha. We hebben een boom (waar Ollie niet zo goed vanaf kan blijven haha) met cadeaus, maar eten ook altijd gezellig thuis met het gezin en soms familieleden.

Ik ga nu ook even het verlanglijstje invullen. Dit is meer voor inspiratie als je die nog niet hebt haha, want ze vinden eigenlijk alles leuk.

Edit: voor speeltjes is het wel belangrijk dat het speeltje sterk is. Hoewel Bumper niet super vaak met speeltjes speelt, bijt hij ze vaak snel kapot. Vooral rubberen speeltjes redden het niet lang. Meestal kopen we daarom knuffels, aangezien hij die niet zo snel kapot maakt en Ollie die erg leukt vindt.

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 22:09

Bedankt voor alle lieve berichtjes. Ik zal jullie de foto's besparen. Even een korte update. Helaas heeft de nagel zijn oog geperforeerd en is er een bloedpropje ontstaan op de pupil, daardoor kan de pupil nu niet (goed) verwijden. We zijn druk in de weer met allerlei medicatie in de hoop dat het bloedpropje verdwijnt. Over een week hebben we een controle en kunnen ze ook meer zeggen over eventuele blijvende schade.

Met Novi gaat het vandaag gelukkig een heel stuk beter, gister was het echt een zielig hoopje hond. :(:)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 22:44

Ach wat vervelend. Heel veel beterschap voor Novi! Gelukkig vandaag al wel wat beter.