Bookish Adventskalender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 12:49

Ik ben nu op vakantie, ik reageer als ik thuis ben uitgebreid op alles. +:)+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 22:55

Ik heb een nieuw boek dat hoog op mijn verlanglijstje staat <3
The Man Who Listens To Horses - Monty Roberts

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:44

Voor de vakantiegangers: geniet ervan!

Ik vul mijn verlanglijstje op GR zo nu en dan aan als ik wat leuks tegenkom. :j

Zonde inderdaad dat het topic een beetje stil valt, ik zal ook wat meer mijn best doen om meer te gaan praten. :D

Ik heb best veel hobby's, dus als ik niet aan het lezen ben ga ik graag sporten in de sportschool of zwemmen, wandelen met mijn lieve Shiba Suki, puzzel en schrijf ik graag, maar de meeste tijd die ik heb gaat momenteel op aan mijn driejarige merrie die ik aan het opleiden ben. Ze is groener dan gras, dus het is best aanpoten zo nu en dan, zowel voor haar als voor mij. :')

Edit om toe te voegen:

Ik zit door de advent kalender al helemaal in de kerstsferen. Ik vind het ook oprecht fijn dat de winkels nu al met kerstspullen komen, dat komt goed uit bij het maken van de kalender. :D
Ik denk wel dat de kalenders allemaal flinke pakketten gaan worden, als ik nu een grove inschatting maak. Dat wordt nog even een zoektocht naar een geschikte doos. :D

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:51

Sorry dat ik soms even niet antwoord. Als alleenstaande moeder met een fulltime baan is het soms even veel, maar ik doe mijn best om alles te beantwoorden en zo actief mogelijk te zijn :)

Citaat:
Van welke boekenserie zou jij merchandise willen ontvangen? En wat voor merchandise vind je leuk?
Denk hierbij aan kleding, funko-pop etc.

Alles van Sarah J. Maas. Dingen van Harry Potter & andere fantasy dingen. Ik hou ervan om verrast te worden :D Dingen als boekenleggers, sieraden, notitieboeken en eigenlijk alles wat ik in mijn kast zou kunnen zetten.

Citaat:
Wat zou jij nog willen weten voor het maken van de advent kalender?

Wat is je favoriete muziek? Zet je die ook wel eens aan met lezen?

Citaat:
Waar ik niet van houd

Boeken die muf ruiken.

Citaat:
Mijn guilty pleasure

Samen met mijn kind in de speeltuin spelen, alle ‘kinderachtige’ dingen kunnen doen zonder schaamte. Boeken met smut en van die zoetsappige romans (bij gebrek aan een eigen liefdesleven :') )

Citaat:
wat doe je graag in je vrije tijd naast lezen?

Schilderen, tekenenen, schrijven, lijstjes maken in mijn notebooks, mijn travellers notebook vol schrijven, fotoboeken maken, dansen, uitgaan, koken en eten, (fantasy)festivals, sinds kort vind ik Lego ook leuk (heb het grote HP kasteel gemaakt & allerlei andere dingen met kind).

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 07:54

Zo, ik ga even bijlessen/reageren en de vragen beantwoorden die gesteld zijn:

Citaat:
Vraag van vandaag

Van welk boek heb je de hype die het kreeg of krijgt nooit begrepen, en welk boek zou er volgens jou veel meer hype mogen hebben?

En welk boek verdient alle hype die het krijgt?

Pfoe, misschien heb ik ongezien veel boekverfilming gekeken, maar daar ben ik mij niet heel bewust van geweest. Dus ik weet zo niet bepaald een antwoord op deze vraag.
Overigens vond ik The Hungergames wel echt geslaagd qua verfilming.

Merk bij mezelf op dat ik niet zo hype gevoelig ben overigens.

Citaat:
De vraag van vandaag

Wat is jouw favoriete geur, kleur en smaak?

Kleur: Blauw/Groen/Turquoise. En aardetinten vind ik ook erg mooi.
Geur: Fruitig en zoet. Liever niet te zwaar/aards/bloemig.
Smaak: Zoet!

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Wat mag voor jou absoluut niet ontbreken in je adventkalender?

Een favoriet boek van degene die mijn Adventkalender samenstelt!

Citaat:
De Vraag van Vandaag

Van welke boekenserie zou jij merchandise willen ontvangen? En wat voor merchandise vind je leuk?
Denk hierbij aan kleding, funko-pop etc.

Ik heb niet zo heel veel met Merchandise. Al zijn sokken of een leuk canvas tasje altijd wel leuk!
Heb overigens niet een specifiek boek waar ik dan aan denk.
Waar ik dan wel aan denk, is dan bijvoorbeeld een pakkende quote uit een boek.

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Wat zou jij nog willen weten voor het maken van de advent kalender?

Ik denk dat ik dan ook aansluit bij Marjo, dus dat ik graag zou weten of er dingen zijn die echt niet welkom in het pakket/een no-go.

Om dan meteen antwoord daarop te geven: Ik heb niet echt iets wat echt een NO-GO is, behalve boeken die extreem naar rook ruiken.

Lielle schreef:
Wat wil ik nog weten? what is your guilty pleasure (mag op alle gebieden zijn)?

Mijn Guilty pleasures: Ik verzamel Lush, ik struin graag kringlopen en buurtbiebjes af, ik kijk graag naar foute televisie zoals Temptation Island, MAFS, Are you the one en meer van dat soort foute sh*t, ik vind het heerlijk om To Good To Go pakketten te scoren en ik ben dol op bloemen en planten.

Buffelduke schreef:
Vraag van mij: wat doe je graag in je vrije tijd naast lezen?

Wandelen met de hond, bordspellen, de moestuin bijhouden (+/- 20M2 in onze achtertuin), koken/bakken, fotografie, kaarsen maken, macramé, series/documentaires kijken, ringtraining + opstarten fokkerij (Golden Retriever), kaartjes sturen en eens per jaar maak ik een fotoboek (zelf inplakken) van het afgelopen jaar van mij en mijn vriend.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:48

Ook nog een vraag van mij: wat vind je het leukste van het maken van de kalender, en het moeilijkste?

Wat mij betreft, ik vind het heel moeilijk om keuzes te maken, ik heb zoveel ideeen , en dat is ook meteen het leuke ervan. En ik vind het leuk om het ook creatief in te pakken

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:06

Ik vind het leuk om van alles tegen te komen wat ik anders niet tegen gekomen zou zijn... of pas veel later :j

Moeilijk vind ik het maken van keuzes en het evenwicht in favoriete genre en t genre waar de ontvanger benieuwd naar is.

Om nog even terug te komen op guilty pleasure

Schuimblokken <3

Hier zijn we net 1,5 week op vakantie geweest. Gister thuis gekomen en nu alle was etc. Weg werken

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 16:04

Pohh ik moet me zo inhouden geen boeken van mn verlanglijstje te kopen _O-

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:57

Lielle schreef:
Ook nog een vraag van mij: wat vind je het leukste van het maken van de kalender, en het moeilijkste?

Wat mij betreft, ik vind het heel moeilijk om keuzes te maken, ik heb zoveel ideeen , en dat is ook meteen het leuke ervan. En ik vind het leuk om het ook creatief in te pakken

Ik vind het ook lastig om te bedenken hoe ik de kalender ga vormgeven en hoe ik dit in een doos gepropt krijg :') Ik heb zoveel ideetjes maar weet niet welke ik ga gebruiken om uiteindelijk de kalender te maken zijn. Hangt voornamelijk ook af van hoe ik het kan verzenden in de doos.

Heb al een hele lange tijd een boek in de pre order staan voor Marjo. Boek komt in oktober uit en ik ben zooo excited ook al is het geen boek voor mezelf :+

Om nog mijn eigen vraag te beantwoorden:
Naast mijn paard waar ik vooral wat mee aanmodder speel ik nog in een fanfare waar ik vrij fanatiek in/mee ben. Lees ik uiteraard graag boeken, kook/bak ik heel vaak. En eigenlijk alles wat met zelf maken/doen te maken heeft mag ik graag doen (inmaken en dat soort ellende). En ik heb nog een bijbaantje als fotograaf naast mijn normale werk. En raar maar waar, schoonmaken is ook een hobby. Niks zo fijn als een schoon huis.

Heel herkenbaar Marjo! Ik ga in oktober naar Ierland en moet me enorm inhouden denk ik.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 11:35

@buffelduke, als schoonmaken jou hobby is dan ben ik bereid mijn huis aan te bieden om jou te voorzien in je hobby :)) :') :+

Ik ga zo eens de rest van de vragen beantwoorden.
Ik zat mij net wel te bedenken dat het misschien wel handig is om aan te geven dat ik binnenkort geopereerd wordt aan mijn maag, waardoor ik zeker de eerste periode niet alles kan eten of drinken. Dus voor mij is eten momenteel een No-Go, eigenlijk alles behalve thee zal een No-Go zijn :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 18:53

Tricia Levenseller mag op mn lijstje van favoriete auteurs! Haar boeken lesen zo fijn weg... ben vandaag begonnen in Daughter of the Siren Queen. Het is zo fijn lezen, ben al bijna halverwege :')

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 22:33

Oeh marjo, is dat fantasy genre? Waar gaat het precies over en waarom vind je het zo leuk?

Ik ben al een tijdje bezig in de buitenstaander van Stephen King. Leest super makkelijk weg, interessant en leuk verhaal (niet echt spannend tot nu toe en ben al op de helft) maar vreselijk dik :\ maar gelukkig wel makkelijk te lezen. Dat scheelt een hoop.

Hebben jullie ook weleens dat je in een boek bezig bent maar stiekem ook al nadenkt over het volgende boek dat je gaat lezen? Ik wel namelijk en hoop stiekem dat ik niet de enige ben :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-23 07:53

Buffelduke schreef:
Oeh marjo, is dat fantasy genre? Waar gaat het precies over en waarom vind je het zo leuk?

Ik ben al een tijdje bezig in de buitenstaander van Stephen King. Leest super makkelijk weg, interessant en leuk verhaal (niet echt spannend tot nu toe en ben al op de helft) maar vreselijk dik : maar gelukkig wel makkelijk te lezen. Dat scheelt een hoop.

Hebben jullie ook weleens dat je in een boek bezig bent maar stiekem ook al nadenkt over het volgende boek dat je gaat lezen? Ik wel namelijk en hoop stiekem dat ik niet de enige ben :o

De boeken die ik nu van haar lees zijn piratenverhalen, maar volgens mij wel fantasy indd. Maar bv Warrior of the Wild heb ik al vaker in mn handen gehad ook, en The Shadows Between Us. Er is nog een andere duology, Blade of Secrets en Master of Iron. Die duology heb ik nog nooit bekeken overigens.

Het is denk ik ook wel de combinatie piratenverhaal en de manier waarop het geschreven is. Dat maakt het heel makkelijk leesbaar.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:43

Ik heb nog een vraag:
Citaat:
Welke boeken hebben jullie al van jullie favoriete schrijver?
Welke series zijn compleet?
En hebben jullie ook special editions of verzamelen jullie die of juist niet?

Ik zal hem zelf uiteraard ook beantwoorden:
Ik heb Harry Potter, Twilight, Millennium Serie en A Devil wears prada compleet in boekvorm.
( ik heb nog een doos met boeken van de overleden tante van mijn man die ik nog uit moet zoeken, maar heirin zitten ook nog wat complete serie's in)
Op mijn E-reader heb ik De Glazen troon, Een hof van, de Grijze Jager, Broederband en de Iron Fea compleet.
(In boekvorm heb ik alleen het eerste en tweede deel van de Glazen troon, maar eigenlijk wil ik die vervangen, want in die vorm en met die kast is deze serie niet meer te krijgen en ik vind het ontzettend vervelend als een serie niet bij elkaar hoort, ik ben nog steeds intens verdrietig om wat ze de millennium serie aangedaan hebben ;( -O- )
(Dit verteld meteen welke boeken ik al heb van mijn favoriete schrijver :+ )
Ik wil nog altijd graag de special edition van zowel de glazen troon als Een hof van :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:35

HP compleet, Cormoran Strike compleet, Dick Francis compleet (niet die van zijn zoon), Walter Farley (zwarte hengst) compleet, eigenlijk alles van mijn favoriete schrijvers heb ik wel compleet. Kan wel zijn dat ik afhaak als ik minder enthousiast ben (bv Patricia Cornwell).

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:51

Hier hebben we harry potter compleet aan boek en luisterboek.

Ik zag wel in t "wat lees jij nu" topic wel iets over een andere serie van haar hand onder pseudoniem... die ken ik nog niet.

Verder heb ik van Nora Roberts echt al wel veel gelezen.

Julia Quin heb ik de gehele Bridgerton serie al van gelezen. Wat ik voor de rest van haar al gelezen heb is in m'n goodreads te vinden.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 17:21

Ik heb geen enkel Harry Potter boek meer :\
Toen mijn ex en ik samen gingen wonen bijna tien jaar geleden toen hadden we twee sets en die van hem waren netter dus die van mij gingen weg. Dus dan sta je met lege handen als je uit elkaar gaat _-:(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:26

Lolacabana schreef:
Ik heb geen enkel Harry Potter boek meer :
Toen mijn ex en ik samen gingen wonen bijna tien jaar geleden toen hadden we twee sets en die van hem waren netter dus die van mij gingen weg. Dus dan sta je met lege handen als je uit elkaar gaat _-:(

Snel in een doos gooien en weg rennen :')

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 13:20

M_D_H schreef:
Ik heb nog een vraag:
Citaat:
Welke boeken hebben jullie al van jullie favoriete schrijver?
Welke series zijn compleet?
En hebben jullie ook special editions of verzamelen jullie die of juist niet?

Even nadenken. Ik heb van Harry Potter, Twilight, ACOTAR en ASOIAF (Game of Thrones) de basisseries compleet. Wel in allemaal verschillende uitvoeringen (behalve ACOTAR), dus ooit koop ik nog eens een mooie identieke box set denk ik. :D
Verder heb ik alles compleet van Dan Brown. Van hem heb ik zowel pockets als eerste druk/limited editions. Hij is een van mijn favoriete schrijvers. Ik hou wel van die combinatie van geschiedenis, spanning, complotten, en kunst.
Verder heb ik de hele Bridgerton serie geloof ik compleet, maar ik ben nog niet verder gekomen dan het eerste boek, het pakt me niet zo. :o
Van Lauren Weisberger heb ik ook alles, is heel luchtig en leest lekker makkelijk weg.

Special editions verzamel ik niet heel specifiek, behalve dan van Dan Brown. Hij brengt toevallig vaak boeken uit als ik hele belangrijke dingen moet doen in het leven, dus dan koop ik zijn boeken als een soort troost of beloning :') . Ik vind special editions wel heel erg leuk, maar vaak heb ik te laat door waar ze te koop zijn, en zijn ze al uitverkocht tegen de tijd dat ik bedenk dat ik er ook graag eentje wil hebben :') . Ik hoop ooit de Penguin Clothbound Classics allemaal te verzamelen, dat lijkt me zo mooi staan in de boekenkast. <3

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:05

Ik had dit weekend nachtdienst (net wakker) en heb het plan voor mijn adventkalender compleet :D nu nog alles verzamelen en klaar gaan maken.
Ik heb zelfs inpakpapier gekocht want ik heb alleen effen bruin papier :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 08:48

Het valt hier een beetje stil dames :D
Hoe gaat het met de kalenders? Wil het een beetje lukken?

Hebben jullie nog specifieke vragen? Of juist wensen?

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 22:10

Ik ben druk bezig met de kalender, we hebben nog maar een maandje totdat we die moeten versturen, toch? Misschien nog een leuke vraag: zijn er dingen die je nu niet doet, maar die je wel zou willen proberen? En dan denk ik vooral een beetje aan toegankelijke dingen, zoals bijvoorbeeld meer tijd nemen voor een beetje self-care, een nieuwe hobby uitproberen (puzzelen, sudoku's maken, breien, schilderen, iets sportiefs etc.).

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 07:02

Lau07 schreef:
Ik ben druk bezig met de kalender, we hebben nog maar een maandje totdat we die moeten versturen, toch? Misschien nog een leuke vraag: zijn er dingen die je nu niet doet, maar die je wel zou willen proberen? En dan denk ik vooral een beetje aan toegankelijke dingen, zoals bijvoorbeeld meer tijd nemen voor een beetje self-care, een nieuwe hobby uitproberen (puzzelen, sudoku's maken, breien, schilderen, iets sportiefs etc.).

Ik wil graag weer meer m'n eigen paard rijden maar daar kan mn advent kalender niet bij helpen vrees ik :x al zou meer slaap af en toe ook wel fijn zijn :')

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:59

Marjo schreef:
Het valt hier een beetje stil dames :D
Hoe gaat het met de kalenders? Wil het een beetje lukken?

Hebben jullie nog specifieke vragen? Of juist wensen?

Viel mij ook al op dat het wat stil valt.
Nou moet ik zeggen dat ik ook niet zo goed wist wat ik te melden had wat ook nog echt een bijdrage had :') .

Ik ben ondertussen al een heel eind met aanschaf: 9 boeken (dus ben op 3/4) en 6 cadeautjes (dus op de helft).

Probeer al een beetje na te denken over hoe ik het wil vormgeven.

Ik heb niet echt specifieke vragen of wensen, wel ben ik een beetje aan het nadenken hoeveel kg dat pakket gaat wegen en of het niet een optie is om de adventskalender langs te brengen. :')

Lau07 schreef:

Pfoe, goeie vraag!

Creatieve dingen sta ik altijd voor over. Zo heb ik vorig jaar leren macrameeën. Al heb ik dat nu al weer even links laten liggen. Daarnaast maak ik zelf kaarsen (omsmelten van overgebleven kaarsvet) en vind ik spelletjes heel leuk.
Verder schiet mij zo niks te binnen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:08

Ik heb alle boeken die ik nog wil kopen klaar staan om te bestellen, al enkele cadeautjes binnen en ben nog op zoek naar de rest. Verder heb ik al alles klaar staan in een doos om te gaan inpakken en versieren. Heb al helemaal bedacht hoe het er uit moet komen te zien, maar nu de uitvoering daarvan nog :+

Hoe ik het ooit verzonden moet worden weet ik ook nog niet, volgens mij is het gelukkig wel te rijden :))

Citaat:

Ik hou van in bad gaan & ben altijd wel creatief bezig. Borduren, schilderen, tekenen, bullet journal, travel journal, memory journal, macrame net mee begonnen. Oh en ik hou ontzettend van koken en wijn!