Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swifter

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:01

Hé, wat voor snack is dat? Dat ziet er wel interessant uit! Doen ze er lang mee?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:13

Ik zal ook nog een stukje typen.

In de eerste instantie ging het alleen om Zico.
Afbeelding

Nadat we vonden dat hij maar niet over de dood van onze rottweiler teef kwam, tijdens een dierenarts bezoek in de wachtkamer ontzettend begon te janken toen hij een pup zag, kwam de volgende dag Billy op ons pad.
Een Jack Russel meisje van nu 4.5 maanden oud.

Afbeelding

Dat was een schot in de roos.
Ze zijn zo leuk samen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Billy is een echte wildebras, Zico pikt bijna alles van haar.
Vanmiddag lag ze in mijn kantoor (ze gaan altijd mee naar werk) blaffend in zijn poten te bijten.
Hij zucht een keer een hoopt dat ze snel gaat slapen ofzo.

Ze zijn dol op balletjes.
Er liggen er hier 5 in het gras, uiteraard willen ze allebei alleen met het zelfde afgekauwde ding spelen.

Dol zijn ze op die ranzige pensstaafjes.
Gelukkig hoeven zij er niet van te kotsen.
Dingen waar ze samen aan kunnen trekken doen het ook goed.
Zico wacht dan netjes tot Billy vast heeft, daarna begint haar vliegles.
Piepdingetjes doen het ook goed.

Er is geen floplijst. Alles is leuk.

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:29

Zo leuk om over al jullie leuke honden te lezen!
Zal ook nog iets meer over onze Griekse mafklapper vertellen voor haar ss.....

Lana is een 3 jarige kruising. Een rasechte vuba dus.
Ze is gek op rennen met hondenvriendjes. Maar ze is absoluut niet te porren voor balletjes of ander speelgoed. (Wasknijpers, pennen, potloden, sluitclips....dat is wel leuk speelgoed, maar daar is vrouwtje niet blij mee?) Snuffelen in muizenholletjes is haar lievelings bezigheid!
Denkspelletjes zijn matig interessant. Kauwsnacks (,met of zonder haar) daarintegen zijn geweldig!
Ook lekkers voor in een van haar likmatjes is welkom.
Het verlanglijstje is een richtlijn. We laten ons graag verrassen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 20:22

Bij deze ook van mij een nog wat uitgebreidere voorstelpost voor Melle en Elvis. Ik heb een paar dingen op het verlanglijstje gezet bij lootjetrekken.nl, maar zie dat vooral als suggesties en absoluut niet als verplichting. We zijn met alles blij. :)

Melle is een Boerenfox van 3,5 jaar oud en een enorme lieve, zachtaardige, gevoelige hond die eigenlijk altijd bij mij in de buurt te vinden is. Hij kan in het begin wat afwachtend naar vreemden zijn, maar voor de mensen die hij in z'n hartje gesloten heeft gaat hij door het vuur. Melle is echt mijn steun en toeverlaat en m'n beste maatje. We gaan als het goed is binnenkort starten met hoopers op de hondenschool, maar hij vindt speuren, behendigheid en dogdance ook enorm leuk om te doen. Verder vindt hij het heerlijk om samen op de bank te liggen en serie te kijken, maar houdt hij er ook van om lange wandelingen te maken. Qua speelgoed houdt Melle vooral van wat zachtere materialen, maar het is wel een sloper dus het is wel fijn als het iets kan hebben. Hij is enorm gek op de knuffels van Kong, maar ook de "lapjes" van Beeztees zijn een groot succes. Voor wat betreft snacks vindt hij eigenlijk bijna alles wel lekker en proberen we ook steeds nieuwe dingen uit, maar de voorkeur ligt qua trainers wel duidelijk bij de wat zachtere trainers. Het enige waar hij (nog) niet zo'n fan van is zijn snacks met haar (bv. konijnenoren met vacht).

Afbeelding

Afbeelding

En dan Melle's kleine broertje: Elvis. Elvis is een Boomer van inmiddels alweer 9 maanden oud. Hij is net als Melle enorm lief en gevoelig, en heeft een groot gevoel voor humor. Je kunt met Elvis echt enorm lachen en hij weet dan ook bij bijna iedereen wel een lach op het gezicht te toveren. Ook Elvis is graag in mijn buurt en zou het liefst de héle dag aandacht krijgen en geaaid worden. Verder heeft hij een hele grote hobby en dat is in de modder rollen. Élke modderplas die hij tegenkomt moet optimaal benut worden. Hij is dan ook vaker zwart dan wit. :') Ik ben met Elvis momenteel bezig met de pubercursus op de hondenschool en daarna hoop ik ook met hem iets van hoopers of behendigheid te kunnen gaan doen. Bij Elvis is het maar net hoe de pet staat wat hij lekker vindt, dat kan dus de ene week totaal anders zijn dan de week erna. Ondanks dat vindt hij konijn, hert en wild zwijn qua trainers en kauwmateriaal altijd erg lekker. Wat betreft speelgoed is hij totaal niet kieskeurig en is alles leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Ze krijgen beide brok gevoerd, maar ik probeer dat wel zo leuk en gevarieerd mogelijk aan te bieden. Daarnaast krijgen ze ook wel eens blikvoer op bijvoorbeeld een lickimat en vinden ze dat een groot succes. Op mijn verlanglijstje staat nog wel een Lickimat Wobble of Lickimat Ufo, maar zie dat absoluut niet als een verplichting. :)

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 21:57

Swifter schreef:
Hé, wat voor snack is dat? Dat ziet er wel interessant uit! Doen ze er lang mee?

Een runder kophuidplaat maat M/L, ja ze kunnen er echt wel heel wat uurtjes mee doen. Finan krijgt hem meestal een uurtje en dan haal ik hem weer weg. Als ik hem bijna iedere avond geef kan hij er echt wel zeker 1 of 1,5 week mee doen en ook niet zo duur.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:56

Een beetje extra info:

Hoax zn favo houding: Afbeelding

Waarom hij in een kale kennel slaapt:
Afbeelding

Hij houd van tuinieren
Afbeelding

Dit was een kong knuffel met touw er in. Heeft t 48 uur volgehouden. Tis echt zonde van t geld om dat te kopen. Maar hij is verzot op ballen en als er geluid uit zn speelgoed komt dan maak je m blij.
Afbeelding

Hoax houd van ijsjes (jatten)
Afbeelding

Fietje ligt meestal onder mn deken te ronken (ik ben chronisch ziek en lig veel plat) ook als het 33 graden is. Ze houd heel erg van dekentjes en ergens in en onder kunnen. Meestal zitten haar oren naar achter geklapt.
Afbeelding

Fiet haat regen en kou en wil zonder trui of jas de deur niet uit na de zomer. Ze is echt een kauwkleum.
Afbeelding

En ze vreten elkaar graag op
Afbeelding

Ohja : likmatten zijn leuk maar liever niet want Hoax molt ze en fiet heeft er echt genoeg ,

Maar vulbaar speelgoed vinden ze ontzettend leuk en gebruiken we veel. Denk aan kong, sodapup (mag absoluut goedkoop merk oid zijn.etc, treatdispensing spuletc…

Oh en : ik koop mijn vulbare speelgoed rustig 2e hands via vinted etc. Ik zou daar dan ook echt geen problemen mee hebben als je dat of ander spul 2e hands kunt vinden het is allemaal duur zat en zolang t heel is en bruikbaar ben ik er prima tevreden mee (en de hondjes ook) just saying.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 23:10

Haha, Fietje kijkt net zo stout als ons Billy. }>

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 23:22

Hier nog wat extra info over onze Bobbie!

Bobbie is ondertussen 7 jaar oud maar nog net zo speels als een puppy. Je kan uuuuuren met hem wandelen en dan heeft hij nog energie over. Gelukkig hebben wij een groot natuurgebied in onze achtertuin waardoor we daar lekker rond kunnen struinen. Bobbie kan heel goed luisteren behalve als hij water ziet. Als je niet uitkijkt neemt hij een sprint en gaat lekker zwemmen met als gevolg dat hij er niet meer uit komt omdat hij het zo leuk vindt.

Als we s’avonds op de bank zitten komt hij lekker bij je liggen. Als je hem dan niet kriebelt wijst hij je er op dat je dit wel moet doen. Hij blijft net zolang kijken tot je verder met kriebelen gaat.

Verder is er zo ongeveer een wachtrij aan mensen die op hem willen passen. Wij zijn nu in Amerika en het was bijna lootjes trekken waar hij naar toe mocht :')

Bobbie houdt erg van de snacks van Edgard cooper maar eigenlijk zijn er weinig dingen waar hij zijn neus voor ophaalt.

Had een verlanglijstje gemaakt maar wij vinden alles leuk en laten ons graag verrassen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 23:46

Hier nog een foto van Olivia ( de kale akita ) en gintora ( de terror puppy ) Afbeelding

Erg leuk om de verhalen van jullie honden bende te lezen!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:14

Ik zal vanmiddag ook nog even wat extra's over de heren schrijven. Misschien niet nodig voor mijn ss gezien ik veel over ze post en ze hun eigen insta hebben met nog meer info :)) Maar het is zo leuk om zoveel meer over elkaars honden te leren :D super leuk al die verhalen/info!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:16

Wij hebben onze 1e ss post *\o/* *\o/*

Vanavond maar even rustig voor de puzzel gaan zitten :D Afbeelding

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 17:42

Oh wat leuk! En zo snel al!

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 17:56

Wat leuk! Jouw Santa is er op tijd bij. Zo leuk al die voorpret. Ik kom al helemaal in de kerst stemming door de secret Santa topics op bokt :D

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 18:08

Wat leuk zeg! Zoiets zou dan weer niet in mij opkomen. :o

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 18:25

Wat superleuk dat er al post komt *\o/*

Ik heb net 2 bestellingen gedaan (die ik toch al moest doen) en daarbij ook wat cadeautjes voor mijn lootje meegebesteld :):)

Voor wie gevoelig is voor korting; Barkking heeft momenteel 20% korting ivm dierendag (code: DIERENDAG).
Laatst bijgewerkt door Fem op 28-09-23 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 18:41

De Welkoop 30% korting op speeltjes.
Hier hebben ze steeds strijd om een vogeltje.
Dus 2 dezelfde vogeltjes besteld.
De een blijft liggen, en ze knokken nog om de ander. :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 19:46

Superleuk al de eerste kaart!! *\o/*

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 20:18

Ik zal Nero ook even wat uitgebreider voorstellen! :D

Nero is mijn 2 jarige hond, en eigenlijk ook mijn eerste echte eigen hond! De rest waren namelijk altijd van mijn ouders hahah. Het is een slimme, enthousiaste hond die graag wil werken. Wel een echte mieperd en vind onbekende mensen en nieuwe plekken errug spannend, maar daar werken we aan. We beginnen nu ook weer met wekelijks naar de hondenschool gaan, dat vond hij altijd erg leuk! Fanatiekeling. Hij is 3/4 dagen per week bij mijn ouders en hun honden zodat hij niet lang alleen zit op onze werkdagen en de andere dagen van de week is hij bij ons.
Hij vind wandelen in het bos leuk om te doen, samen trainen of bezig met zijn botje/lick-it mat. Maar ook samen knuffelen op de bank of stiekem in bed is ook 1 van zijn favoriete bezigheden bij ons. We zijn nog een beetje aan het puzzelen wat hij nou écht lekker vind. Ik merk dat hij runderlong snoepjes erg lekker vind, bij de hondenschool kan ik platen kopen je gemakkelijk kunt breken. En zachte (kleine) snoepjes zijn ook erg gemakkelijk met trainen of voor in de snuffelmat :j. Kauwbotten wisselt heel erg bij hem. Maar ach, als hij wat laat liggen vinden de 2 honden het bij m'n ouders vast geen probleem om het voor hem op te eten :)). Maar wat hij helemaal leuk vind; Naast je op de stoel zitten! Hij kan de hele avond bij ons (of mijn ouders) aan de keukentafel zitten :')
Hersenwerk vond hij ook altijd erg leuk en hij is ook slim. Helaas hebben we daar nu niks meer van want dat is bij mijn ex achtergebleven.. Qua speelgoed kan hem niks te gek! Hij is gelukkig geen sloperd, dus de meeste knuffels houden het hier prima vol!

Hier met zijn nieuwe aanwinst bij m'n oude werk; Zelf uitgezocht! :j
Afbeelding
En natuurlijk op de stoel tijdens een verjaardag met de familie :')
Afbeelding
Afbeelding

Ik zal ook eens het verlanglijstje in gaan vullen op de site maar voel je tot niks verplicht want we vinden alles leuk! :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 21:04

Ik heb hier ook al dingen besteld voor mijn lootje *\o/*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 22:33

Omg… Hoax is een echte sloperd :oo :)) wat een geweldige honden komen hier voorbij <3

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:55

xpearl, wat een onwijs lieve foto van Nero bij de dierenwinkel! Helemaal blij met wat hij uitgezocht heeft, haha :D

Mona begon de dag goed met een ontbijt uit de sodapup mandela. Geen instagram perfectie, maar ik vind het erg leuk om zo een bordje voor haar te maken! Met wat natvoer, haar brokjes, een blokje pompoen en een paar koekjes.
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:04

Ik vind die Mandela er zo tof uit zien!
Voor Fudge heb ik dat soort dingen (nog) niet.
Ze is als een lastige eter en ben een beetje bang dat ze dan helemaal denkt; 'laat maar, daar ga ik geen moeite voor doen'.
Dus dat heeft me tot nu toe een beetje tegen gehouden om zoiets aan te schaffen, maar zou het zeker wel willen uitproberen.

Fudge kijkt erg uit naar wat voor moois er wordt samengesteld in haar pakketje! (Nee, dit doen we niet vaak, dit was echt voor de foto).
Afbeelding

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:17

Met een kieskeurige eter snap ik het inderdaad. Dan heb ik het geluk dat mona echt alles eet. Met de mandela scheelt het dat het 'moeite-doen' redelijk beperkt is. Bij iets als een kong moeten ze er veel meer moeten voor doen bijvoorbeeld, likken, kauwen..

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:53

Hier ook een mandala fan!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:12

Ik heb zelf een likmat gekocht voor Saar. Laat haar eerst dat maar ontdekken na +10 jaar uit een bakje eten :P