Bookish Adventskalender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:46

Ik heb niet zo zeer favorieten als wel dingen die echt niets voor mij zijn.

Qua smaak en geur zijn is dat kokos. Wat betreft kleuren heb ik minder met zwart en wit. Voor de rest hebben wij in huis met name aardetinten qua accenten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 15:46

Marjo schreef:
Lielle schreef:
Een vraag van mij:
Wat vind je de beste en de slechtste boekverfilming?

Harry Potter is echt de slechtste! Zoveel karakters niet gebruikt, zoveel dingen veranderd en waarom ze Ron zo dom moesten maken terwijl hij in de boeken toch echt wel intelligent is(niet Hermelien slim, maar wel intelligent) ze hebben bijna alle opmerkingen van Ron uit de boeken aan Hermelien gegeven.
En dan het laatste deel... Ik kan daar nog niet over praten, wat een afschuwelijke verfilming was dat zeg.

De beste, ik denk toch wel a discovery of witches, hij klopt niet volledig met de boeken, maar het verhaal is wel verdomd goed trouw gebleven aan de boeken <3

Marjo schreef:
Citaat:
De vraag van vandaag

Wat is jouw favoriete geur, kleur en smaak?

BLAUW :+
Favoriete smaak vind ik lastig, smaak van wat? Chocola? Thee? Eten? Drinken? Interieur?

Favoriete geur, hmm... Ik heb heel wat favoriete parfum, maar ik denk als ik echt 1 specifieke geur moet uitkiezen dan wordt het... Vers gemaaid gras... Of vers gebakken broodjes/koekjes :+

Marjo schreef:
Vraag van vandaag

Van welk boek heb je de hype die het kreeg of krijgt nooit begrepen, en welk boek zou er volgens jou veel meer hype mogen hebben?

En welk boek verdient alle hype die het krijgt?

Pfoe, die is lastig, ik denk de mortal instruments? De boeken waren goed, daar niet van, maar het nam verhaal nam mij niet op als andere boeken kunnen doen, ik had er wellicht wel iets meer van verwacht?

Wat mij betreft zou de serie van Millennium van Stieg Larsson wel veel meer aandacht mogen hebben, die boeken zijn zo goed geschreven :j
er is een korte opleving geweest toen het eerste deel ook verfilmd werd, maar dat was echt niet de hype die de boeken verdiende :n

Harry Potter maar ook A Court of ... Verdiend echt de hype die ze ook krijgen.
Ik was in eerste instantie sceptisch over A court of omdat in mijn optiek er geen betere wereld zou kunnen bestaan, dan die van a Throne of glass, maar die boeken hebben mij zo meegenomen in hun wereld <3
ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Alle boeken van vergelijkbare prijs of liever een paar duurdere edities gecombineerd met een paar goedkopere boeken?

Dat laat ik over aan mijn AKM :))

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:10

Geur: houtvuur (kamperen!)
Kleur: rood in de cross
Smaak: alles wat mooi umami (hartig) is zoals marmite, blauwe kaas, etc

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 20:00

Marjo schreef:
Citaat:
De vraag van vandaag

Qua geur kies ik voor bos, dennennaalden en bomen :) De geurkaars Frasier Fir van Woodwick is echt heel erg geliefd hier :D

Kleuren zijn ook aards; donkergroen, okergeel, donkerblauw etc. Mijn huis heeft een hele groene muur, bruine bank en okergele accenten.

Qua smaken... Ik ben verslaafd aan herfstthee (Autumn Storm van pickwick is altijd goed). Qua chocolade ben ik gek op de gele van Tony en de Milka met Tuc (die helaas in Nederland niet te verkrijgen is ;( ).

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:47

Marjo schreef:
Citaat:
De vraag van vandaag

Over deze vragen moest ik echt beschamend lang nadenken. :')

Mijn favoriete kleur is blauw, en dan ook echt alle soorten blauw. Koningsblauw vind ik prachtig, maar pastelblauw ook. Dus dat is makkelijk. :D Ik ben bezig met het bouwen (en inrichten) van een huis, en daar wordt zo'n beetje alles pastelkleurig.

Mijn favoriete geur.... Ik houd vaak van zoetere geuren, of als we echt in de kerststemming blijven: ik ben dol op winterse en kerstgeuren vooral als het om bijvoorbeeld kaarsen en dergelijke gaat. Kaneel, geroosterde appels etc. Ik houd niet zo van hele 'frisse' of hele zware muskus achtige geuren (denk aan parfums die oude vrouwtjes vaak dragen).

Qua smaak... jeetje. Ik drink graag thee, en drink eigenlijk alles zolang het geen darjeeling of rooibos is. Beiden vind ik echt niet lekker. Qua chocolade: Ik ben niet zo heel erg van pure chocolade, maar verder vind ik alles goed. Ik ben echt een zoetekauw, dus ik ben eigenlijk al snel blij. :o

Deze had ik helemaal over het hoofd gezien:
Lielle schreef:
Een vraag van mij:
Wat vind je de beste en de slechtste boekverfilming?

Ik denk dat ik de Hunger Games, Harry Potter, LOTR en De Narnia series de beste boekverfilmingen vind. De Hunger Games omdat het precies was hoe ik het me als kijker voorstelde, en LOTR, HP, en Narnia omdat ik het zo knap vind dat de uitgebreide werelden zo goed in beeld hebben weten te brengen. De slechtste boekverfilming vond ik de Divergent serie. De eerste film was echt goed, maar daarna ging het vrij snel bergafwaarts... De laatste film hebben ze geloof ik niet eens gemaakt. :=

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:09

Vraag van vandaag

Wat mag voor jou absoluut niet ontbreken in je adventkalender?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 13:57

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Boeken :P :D

Nee gekkigheid.

Ik hoop op een cozy christmas-romance <3

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:27

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Ik zou het heel leuk vinden om een favoriet boek van maker van de kalender te ontvangen. :D

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:43

Citaat:

Dit is echt de moeilijkste vraag ooit. Qua kleuren in huis houd ik van blauw, roestbruin, okergeel rood en groen. Qua geuren in huis gebruik ik altijd die huisparfum van Rituals, die oranje. Maar alleen in de buurt van de kattenbak :+ Van die woodwick kaarsen ofzo vind ik soms ook wel lekker. Verder ruikt mijn huis naar eten of baksels :D En smaak? Chocolade, koekjes, Thai Sweet Chili chips, karamelzeezout dingen. Ik hou van eten :') Oh en winterthee <3

Citaat:

Een lekker wegzwijmel boek!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 12:22

Citaat:
De Vraag van Vandaag

Van welke boekenserie zou jij merchandise willen ontvangen? En wat voor merchandise vind je leuk?
Denk hierbij aan kleding, funko-pop etc.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:18

Marjo schreef:
Citaat:
De Vraag van Vandaag

Van welke boekenserie zou jij merchandise willen ontvangen? En wat voor merchandise vind je leuk?

Harry Potter, Bridgerton, Hunger Games. Kleding liever niet.

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Wat betreft boeken mag van mij niet het favoriete boek van de gever in mijn nog te ontdekken genre ontbreken.

Wat betreft de niet boeken valt wat lekkers voor onder het lezen altijd wel goed in de smaak O:)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 09:44

Ik ga proberen om de vragen die ik gemist heb te beantwoorden. Ik had een project op het werk waar heel veel energie in verdween en daardoor redde ik het niet meer om het hier bij te houden.
Inmiddels heb ik het project overgedragen en is mijn batterij weer aan het bijladen :P

Qua nadruk op genre. Ik vind een mix van het favoriete genre en het genre wat ik graag beter wilde leren kennen wel leuk maar het maakt mij niet zoveel uit of het favoriete genre of het beter leren kennen genre gelijk op gaan of dat het een meer is dan het andere. Ik laat mij graag verrassen.

Boeken die hoog op mijn verlanglijstje staan. Tja, dat weet ik eigenlijk zo niet. Ik ben wel benieuwd naar het vervolg van Fourth Wing maar dat is nog niet uit dus dat wordt lastig. Verder kan ik niet zo een boek bedenken.

Qua duurdere edities/goedkopere edities dat maakt mij niet uit en laat ik geheel aan de gever over. Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk paperbacks in mijn boekenkast heb staan en een paar hele mooie hardcover edities.

De vraag met de hype boeken weet ik niet zo goed het antwoord op. Ik lees boeken als ik ze leuk vind en ik sla gerust boeken over als ze mij niet aanspreken, ongeacht hoe populair ze op dat moment zijn.

Mijn favoriete kleur wisselt nog wel eens. Maar het is een warme paars of een mooie blauw zoals turquoise. Ik maak zelf kleding en ben sowieso wel van de kleuren.
Geuren heb ik dan weer helemaal niets mee. Sowieso geen vanille want dat vind ik echt brrr...
Smaak, tja, dat is wel een hele brede vraag. Chocolade waar alleen chocolade in zit gaat altijd wel goed bij mij.

Ik heb eigenlijk nagenoeg geen boekmerchandise als ik eerlijk ben. Ik probeer wel om zo min mogelijk nutteloze voorwerpen te hebben. Ik heb een kast met glazen deurtjes en daar staat al het breekbaars in omdat we hier vier katten hebben rondlopen. Mooie boekenleggers vind ik ook wel leuk. Kleding vind ik dan weer niets. Ik maak mijn kleding zelf en ik heb ook nog eens niet de makkelijkste maten.

Wat er absoluut niet mag ontbreken in de adventkalender? Een leuk verrassingsboek maar ook dat laat ik de gever vrij.
Volgens mij heb ik alle vragen nu weer bijgewerkt en hopelijk lukt het nu weer om goed mee te praten :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:27

Megadruk hier (eerst vakantie, nu werk), dus snelle reactie.

Niet mogen ontbreken is een veel te groot woord, maar ik zou het wel leuk vinden om de redenen achter de keuzes te weten

Boek merchandise doe ik eigenlijk niet aan, de non-boek cadeaus mogen van alles zijn

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:38

Zo dan, ik heb even een tijdje gemist. Was op een oppasadres wat vrij intensief was. Daardoor weinig tijd gehad voor bokt (en lezen).

Jeetje, moeilijke vraag!
Favoriete geur: Petrichor en citroen (wel los van elkaar, niet samen). Petrichor is zo'n herkenbare maar bijzondere geur, word er helemaal zen van.
Favoriete kleur: Als ik naar mijn kledingkast kijk is dat zwart of wit :') of beige kan ook. Maar ik heb niet perse een favoriete kleur. Aardse kleuren vind ik heel mooi. Bruintinten, donkere groen tinten. Felle kleuren vind ik verschrikkelijk.
Favoriete smaak: Dat ligt echt heel erg aan mijn stemming. Soms is dat hartig, soms is dat zoet. Ik hou ook enorm van koken en bakken dus dat ligt er net aan. Karamel vind ik wel een hele fijne smaak in het zoete segment. Heel raar, maar een goede Jus vind ik ook echt een hele fijne smaak.

Het favoriete boek van mijn AKM. Daar ben ik heel benieuwd naar! Verder laat ik mij compleet verrassen en heb ik geen verwachtingen van wat er in moet zitten.

Oh, eigenlijk niet iets specifieks. Ik ben nooit zo van de merchandise. Een boekenlegger vind ik wel leuk of een notitieboekje oid. Een linnen tasje (zoiets als dit: https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Flbb.in%2Fbangalore%2Ffinally-a-place-to-buy-b4b933%2F&psig=AOvVaw0W_mdLTSec93617FuPjbz7&ust=1694244975453000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CA4QjRxqFwoTCMCti9DAmoEDFQAAAAAdAAAAABAD vind ik ook leuk!
Truien, van die poppen ed heb ik niks mee. Die zal ik ook niet echt gaan gebruiken of neerzetten.

edit: In oktober ga ik een weekend naar Ierland. Daar zit natuurlijk Waterstones maar ook The Works die boeken veel goedkoper heeft. Ik hoop dat ik daar nog wat pareltjes voor Marjo kan scoren *\o/*

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 14:17

Vraag van vandaag

Wat zou jij nog willen weten voor het maken van de advent kalender?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 14:44

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Of er nog harde nee's zijn? Persoonlijk heb ik een hekel aan de kleur roze bijvoorbeeld (ik gedoog een roze cover van een boek XD ). Maar dingen eromheen hoeven niet roze te zijn :P

Dus zijn er harde eisen waar je echt níets van wilt hebben?

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 09:04

Marjo schreef:
ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Of er nog harde nee's zijn? Persoonlijk heb ik een hekel aan de kleur roze bijvoorbeeld (ik gedoog een roze cover van een boek XD ). Maar dingen eromheen hoeven niet roze te zijn :P

Eens met Marjo! Dat is ook wat ik nog graag zou willen weten alhoewel ze zelf al een beetje het antwoord geeft :+

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:20

Citaat:
De Vraag van Vandaag

Ik vind eigenlijk alle merchandise wel leuk, behalve kleding of posters. Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen merchandise van HP heb, en dan ook maar vrij beperkt.

Marjo schreef:
ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Oh dit is ook een goede vraag, ik zou dit ook wel willen weten!

Ik kan zo snel niet iets bedenken waar ik echt niets van wil hebben... Oh wacht, boeken van Ana Huang. Ik vond Twisted Love zo'n verschrikkelijk boek dat ik van haar eigenlijk niets meer wil lezen. :o Verder maakt het me qua kleuren en dergelijke niet uit.

Verder nog een algemene vraag voor het topic, is het een goed idee als we elkaar op de hoogte houden van leuke acties hier en daar? Als er bijvoorbeeld ergens boeken met korting te scoren zijn, lijkt het me handig om dat te weten :D

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:59

Goed idee Lau! Maakt het voor iedereen leuk!

Ik heb dus de winkel the works ontdekt die pareltjes voor weinig geld heeft. Echter leveren ze alleen in Ierland en de UK. Nu ga ik zelf in oktober naar Ierland dus kan daar even rond snuisteren. Mocht iemand wat willen (wat niet voor mij is := ) en ik heb nog plek in de koffer, laat het gerust weten! Dan kan ik het meenemen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 17:01

@buffelduke, het klinkt alsof je qua smaak erg van Umami houdt, aangezien je zowel karamel als jus noemt. Ben ik helemaal met je eens!

Wat wil ik nog weten? what is your guilty pleasure (mag op alle gebieden zijn)?

Dingen die ik echt niet wil hebben: ik houd niet van witte chocolade, ben echt geen liefhebber van de modernere fantasy (ik stop eigenlijk bij HP en LOTR), en houd vooral van bruikbare non-book dingen.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:36

Lielle schreef:
@buffelduke, het klinkt alsof je qua smaak erg van Umami houdt, aangezien je zowel karamel als jus noemt. Ben ik helemaal met je eens!

Wat wil ik nog weten? what is your guilty pleasure (mag op alle gebieden zijn)?

Dingen die ik echt niet wil hebben: ik houd niet van witte chocolade, ben echt geen liefhebber van de modernere fantasy (ik stop eigenlijk bij HP en LOTR), en houd vooral van bruikbare non-book dingen.

Dat klopt wel ja! Ik heb ook al miso in de kast liggen. Dat schijnt de ultieme umami smaak te hebben. Kan uren over eten praten maar dat is een ander topic denk ik :')

Pfoe guilty pleasure: qua boeken is dat echt wel spicy romance. Meine gute, wat ga ik daar goed op 8-)
Verder: kinder schoolkoekjes, zoals die smoeltjes of Samson en Gert koekjes. De backstreet boys, en ALLES met glitter. Ik ben echt weg van glitter.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 08:53

Ik heb het idee dat het topic wat inkakt. Of ik heb teveel vrije tijd, dat kan ook :+

Vraag van mij: wat doe je graag in je vrije tijd naast lezen?

Zo kunnen we elkaar misschien ook op een ander vlak leren kennen en weet je wat meer achtergrond van je lootje :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 08:56

Ja wel een beetje he? Persoonlijk ben ik ontzettend druk met werk enzo... Maar, vandaag de laatste dienst en dan lekker vakantie :D

Goeie vraag wel! Ik ga graag wandelen, doe hobbymatig fotograferen en ik heb een heel lief verzorgpaard <3
Ik kijk ook graag series en soms game ik nog wel :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:08

@Buffelduke, ik sluit me helemaal aan bij umami. Mijn favoriete umami product is marmite :-) en miso gebruik ik ook regelmatig.
Ik heb het idd megadruk, net eennieuwe baan in een ander bedrijf dus een hoop te verwerken, ben dan ook erg blij dat ik veel denkwerk voor de kalender al heb gedaan.

dat geeft dus al deels aan waar ik veel tijd aan besteed, en daarnaast uiteraard paarden. Twee, waarvan ik er een nog intensief rijd, al heb ik geen zin meer in wedstrijden. En ik kook graag, al is dat wel met vlagen. In juli een zesgangen diner met amuse en friandises gemaakt, maar daarna redelijk rustig aan gedaan. ik heb dus ook een enorme verzameling kookboeken :-)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:45

Mijn hobby naast de paarden en lezen is het zelf maken van kleding.
Ik maak nagenoeg al mijn kleding zelf, alleen technische kleding koop ik omdat de stoffen daarvoor en onwijs duur zijn en slecht te vinden zijn.
Daarnaast ben ik twee keer per week in het zwembad te vinden voor een floatfit training, doe ik 1x per week yoga en heb ik ook nog vrijwilligerswerk maar daar besteed ik niet wekelijks tijd aan gelukkig.