Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:33

Wat eten veel van jullie vroeg op de avond :oo

Als ik naar kantoor ga dan ben ik op z'n vroegst om kwart voor 6 thuis (dwz. bij de paarden). In het weekend komen we vaak zo rond kwart over 6 van de paarden.
Het vroegste dat wij avond eten is zo rond 7 uur, maar meestal is dit eerder 8 uur of half 9.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:37

Wij eten zelden voor 20.30, tegenwoordig zijn we er al een stuk beter in maar vroeger was het zelden voor 21.30 :') Gister was het helaas weer na 22u, met dank aan 2u vertraging van de NS *\o/*
Verder niet echt een avondritueel hier, wel een ochtendritueel (3x snoozen en klagen dat we uit bed moeten)

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:42

Wij eten ook vroeg. Rond 5 uur/half 6. Na een ochtenddienst ben ik om half 4 thuis en dan is wachten tot half 7 echt lang. Heb om half 4 al honger . :')

Maar na het eten kijk ik meestal wat tv, doe nog de laatste dingetjes aan de paarden en dan zet ik ze rond half 10/10 uur binnen als het moet of laatste voerronde. Daarna lekker naar bed. Geen speciaal ritueel dus.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:51

Hier ook geen standaard avondritueel. Ik probeer te koken als mijn vriend thuis komt. Soms om hal 5, soms om half 7.. Dan de dieren; paard voeren, hond voeren en uitlaten. Soms ga ik daarna wat internetten of een serie kijken, soms hobbyen, maar de laatste tijd ben ik 's avonds vooral tot laat in de avond nog aan het werken. Gisteren was het half 1 toen ik naar bed ging omdat ik nog werk had liggen dat ik perse voor het weekend af wilde hebben haha.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:51

Hier eten we ook relatief vroeg, maar denk dat tijd van eten ook afhangt van je gezinssamenstelling. Toen wij nog geen kinderen hadden was het vaak ook pas na 19.00 uur. Nu met kinderen is het vaak rond 17.30 uur.

Wij gaan zaterdag een dagje skiën in Botrrop en nu hoorde ik op het nieuws dat we volgende week al winters weer kunnen verwachten. Zou leuk zijn als we weer kunnen schaatsen dit jaar :)

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:52

wij proberen altijd vroeg te eten ( 18.00 / 18.15 ) maar vaak is het eten maken en dan naar stal en dan eten of moet eten al klaar hebben maar van de 5 werkdagen eten wij er zeker 3 a 4 pas na 22.30 := laatste tijd ook eventueel warm mee naar werk omdat het bijna niet te doen is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:04

Wij eten op tijd ivm kinderen die weer op tijd op bed moeten liggen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:09

Wel grappig om al die verschillende tijden te zien. Je hoort toch vaak dat Nederlanders er bekend om staan dat er om 17:00 gegeten wordt :+

Maar zelf eten wij altijd pas laat en zijn daar zo aan gewend inmiddels. Behalve als wij dan in het weekend bij mijn schoonouders eten. Die eten het liefst om 16:00 al. Dat rekken we dan nog naar 17:00.
Maar dan hebben wij rond 20:00 toch echt wel weer trek _O- dat is dan ook de enigste dag in de week dat wij s avonds de frituurpan nog aanzetten of een zak chips erbij pakken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:20

Wij proberen bij ochtenddienst ook zo vroeg mogelijk te eten, liefst om 17 uur.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:27

Mijn vriend is pas tegen half 7 thuis dus dan eten we rond 19 uur als ik kes geef ben ik pas rond 10 uur thuis dan moet ik nog eten koken dus wordt altijd heel laat. Wil kijken of het in het nieuwe jaar lukt om te gaan meal preppen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:44

Apple schreef:
Wat eten veel van jullie vroeg op de avond :oo

Als ik naar kantoor ga dan ben ik op z'n vroegst om kwart voor 6 thuis (dwz. bij de paarden). In het weekend komen we vaak zo rond kwart over 6 van de paarden.
Het vroegste dat wij avond eten is zo rond 7 uur, maar meestal is dit eerder 8 uur of half 9.

Met kinderen is dat gewoon het fijnst, vind ik. Voordat we kinderen hadden aten we vaak pas om 23.00 omdat dat met het werk zo uitkwam, maar dan is je dagindeling ook heel raar, ofzo.

Wat ik een leuke 'traditie' vind in ons gezin is dat het zaterdag opblijfavond is, dan gaan we vanaf 15.00/16.00 borrelen en eten we laat. Daarna een film kijken met roze koeken en op zondag eten we altijd pannenkoeken. Amerikaanse, Japanse, Dutch baby en soms ook saaie gewone :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:47

Wij eten altijd best vroeg, maar ik probeer tegenwoordig warm te eten tussen de middag.

Ik ben in m'n uppie onderweg naar Ameland. Verjaardagscadeau van m'n vriendin die zelf helaas onverwacht verhinderd was. M'n vriend en een andere goede vriendin konden helaas allebei niet mee, dus heb mezelf bij elkaar gepakt en ik ga alleen. :D

Stiekem best een beetje raar. Ik ga wel eens alleen op vakantie naar een zonnig oord maar dit is wel anders, zeker met dit weer. Maar ik heb een lading lekkers en een paar boeken mee en dan moet het vast goedkomen. :j met de spelletjes zoals Keer op Keer, monopoly deal en skipbo wat minder gok ik. :')

Ik vind het vooral ook sneu voor m'n vriendin, geeft ze me zo een mooi cadeau en kan ze zelf niet mee.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:48

Ik vind het zelf veel fijner om pas later op de avond te eten. Maar met kinderen die naar bed moeten schiet dat niet op. Heel afentoe maak ik eten voor de kindjes en eet ik zelf wat later.. maar dan is het altijd iets wat zij toch niet lekker vinden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:21

Roosch, lijkt me eigenlijk ook heel mooi om juist nu naar Ameland te gaan in je eentje. Erg atmosferisch. Dan kun je ook nog een wandeling gaan maken (mooie foto's van de herfst, zee, wadden). Volgens mij is er in Ameland ook zoiets als een zeehondensafari die je kunt boeken (op de boot de waddenzee op) en wellicht kun je een welness achtig iets doen.

En met genoeg boeken en snacks moet het goed komen :-)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:51

foxy80 schreef:
Ik heb een schurfthekel aan online wat kopen.

Ik ben erin getuind
Sinds kort weer 2 katten in huis.
De ene moet nog kittenvoer, de andere volwassen voeding
Dus in de lokale dierenwinkel alle soorten kittenvoer gekocht (met 20 smaken naar huis, nat en droog!)
Na veel gedoe kittenkorrel die de volwassene niet lust en volwassen korrel die het kitten niet blieft.
Hoera, dan kan je ze beide met een gevuld bakje achterlaten tijdens de schooluren.
Volgende ramp: al 2 keer leeg rek aangetroffen als ik om voer liep. Ze zijn hier sinds half oktober...

Dus nu rechtstreeks online bij het belgische merk besteld.
Dat kan nog net voor mij, eerlijke productie, kon nog donatie doen aan goed doel en geen ver transport.
Blijkt het black Friday, kreeg ik korting!
Dus dan toch maar voor kat nr. 2 ook online voer ingeslagen.
En voor mezelf dan de elektrische tandenborstel waar ik al jaren over twijfel met levering in de winkel. Dat kan dan onder de kerstboom want hubby weet niet wat geven.
Maar nu gaan we weer over naar Vinted en alleen als het nodig is.
Zo heb ik van de week mijn scheerapparaat gescoord voor paardlief.

Trouwens ik heb gisteren bij de lokale imker honing gehaald en de man blij gemaakt door zelf aan te bieden de lege potjes terug te brengen. Alle beetjes helpen denk ik dan.

Roosch een fijne vakantie gewenst! Gaat goedkomen als ik het zo lees!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:52

Volgende vraag: wie denk jij dat jouw lootje is? (meer als: doe een gok en lach achteraf keihard hoe fout je zat).

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:54

foxy80 schreef:
Volgende vraag: wie denk jij dat jouw lootje is? (meer als: doe een gok en lach achteraf keihard hoe fout je zat).

Haha deze vind ik leuk, maar vooral omdat ik denk dat jij mijn Santa bent :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:58

ManonGrr schreef:
foxy80 schreef:

Haha deze vind ik leuk, maar vooral omdat ik denk dat jij mijn Santa bent :D

:+
Voor jou een vraag, voor mij een weet. :')

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 17:22

Echt een avond ritueel heb ik niet. Ben rond 19.00 thuis en vaak heeft mijn moeder al gekookt. Daarna serie kijken of spelen op de switch. Rond 21.30 hondjes uitlaten en vervolgens naar bed.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 17:49

foxy80 schreef:

Wie mijn lootje is kan je ik met 100 procent zekerheid zeggen, wie mijn Santa is daarentegen... ;) :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 18:21

Apple schreef:
Roosch, lijkt me eigenlijk ook heel mooi om juist nu naar Ameland te gaan in je eentje. Erg atmosferisch. Dan kun je ook nog een wandeling gaan maken (mooie foto's van de herfst, zee, wadden). Volgens mij is er in Ameland ook zoiets als een zeehondensafari die je kunt boeken (op de boot de waddenzee op) en wellicht kun je een welness achtig iets doen.

En met genoeg boeken en snacks moet het goed komen :-)

Dat is een waarheid als een koe. :j

Ik wilde wat foto's uploaden maar de upload wil niet meewerken. Vanavond nog eens. :j

Ik ben even wezen uitwaaien. Zag mensen met hun kleine keffertjes vliegeren. Heeft zo z'n charme. :))

Ik heb een erg knus appartementje en ik amuseer me wel. :j

Wie m'n lootje is weet ik ook nog wel, maar m'n santa daar heb ik echt geen flauw idee van!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 18:37

Wij eten ook om 17:30. Dat heb ik ook echt wel honger... Plus sporten etc is vaak al om 19;00.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:12

Zo, op 1 na heb ik alle cadeautjes voor mijn lootje gescoord!
Nu nog shoppen voor de boeken-editie haha.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:30

Ik heb vandaag het laatste kadootje gescoord. Nu de helse klus van inpakken.....

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:45

Ik heb alles al. Ook van de boeken editie :o