Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cerosa

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 07:46

:D Heerlijk, wat een mannetje die Parker. Pootjes in de lucht en slapen maar. Of vraagt hij vooral om kriebels op zijn buik zo?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 07:50

Ahhh vesper wisper d'r favo collie :j

En die kilos herkenbaar, hier mogen ze ook echt beide wel wat meer hebben :=

Goede banjer
Die pensstaafjes vinden ze hier heerlijk ik minder de dikke vieze stink scheten :=

Parker geniet nu al.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 07:55

We zijn al druk aan het verzinnen en bestellen :D Fitz kan niet wachten op zijn pakket! Vorig jaar vond hij het ook geweldig!

Nog wat random weetjes van Fitz:
{:} Fitz is een grote stoere vent die denkt dat hij nog een puppy is, zo ligt hij graag op schoot en is hij dol op knuffelen
{:} Hij is dol op kamperen en op vakantie gaan en daar de wereld ontdekken
{:} Momenteel doen we even geen cursus maar zijn we druk met andere dingen; lange wandelingen, balans en hersenwerkjes thuis, hardlopen weer oppakken en binnenkort verder met het traject tot therapiehond.
{:} Speeltjes worden altijd uitvoerig getest: zit er een piep of een kraak in, kan het lekker slingeren en kan ik er trekspelletjes mee doen. Fitz vindt overigens dat dat met alle speeltjes kan maar dat zijn wel zijn favoriete onderdelen van spel (naast het in/uit halen, wat sowieso geweldig is)
{:} Fitz eet rauw (KVV) en ik ben een ditchthebowl-addict :') Dat maakt dat de kast dus overvol is met likmatten en slowfeeders.
{:} Fitz heeft 2 kattenzusjes: Lily en Saartje
{:} Fitz neemt zijn werk op stal altijd heel serieus, hij komt nooit schoon mee naar huis
{:} Hij is een stoere doorkauwer; hard en stevig (maar: geen geweien, hoorns of hoefjes)
{:} Snacks met haar zijn een enorme favoriet! Alleen paardenoren kan ik zelf niet zo goed aan. :7
{:} Tekenbandjes van paracord zien er leuk uit maar komen hier het huis niet in na een trauma vorig jaar. :o

{:} Fitz heeft een instagram pagina waar ook wel veel terug te vinden is en inspiratie op te doen:
https://instagram.com/travels.of.fitz.t ... BkYWE4Ng==

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:20

Cerosa schreef:
:D Heerlijk, wat een mannetje die Parker. Pootjes in de lucht en slapen maar. Of vraagt hij vooral om kriebels op zijn buik zo?

Beide, maar vooral slapen in dit geval :))
Maar soms gaat hij voor je voeten ook "ineens" omdraaien op z'n rug. Want ach, wat toevallig dat je daar loopt. En ach, toevallig is daar ook een kriebelbaar buikje :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:37

Oh Seven we zeiden vorig jaar samen te wandelen en niet gedaan! Laten we een afspraak maken! *\o/*

zul je zien dan Ves en Wis elkaar ineens niet meer kunnen uitstaan :')

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:44

Heerlijk zo bij je slapen en buikje kriebelen. Hier nog 1 die daarvan houdt.Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:23

Ik zag dat ik een vraag had op lootjestrekken.
Even voor mijn Santa, ik heb het antwoord bij: hobby's en interesses gegeven. :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:59

Ik zal mijn hondjes ook nog even uitgebreid voorstellen.
De oudste is Limbo, mijn kleine diva, kouwkleum, regel neef, kieskeurige eter. Kortom een chihuahua :') . Hij is niet zo speels en denk spelletjes vind hij ook stom.
Hij is dus best lastig, maar genoot vorig jaar gewoon mee van het enthousiasme van Freddy en mij en wist wel als eerste het geluid van de snoeppot die ze gekregen hadden te herkennen. Verder houd hij wel heel erg van warme slaap plekjes en draagt hij ‘s winters ook in huis truitjes. Dus mocht mijn santa graag breien, daar doe je hem zeker een plezier mee (hij weegt 3 kg en rug maat 27).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij kan door artrose ook niet meer heel lang wandelen, maar vind het heerlijk om dan in de draagzak uit te rusten.

Afbeelding

Dan Freddy, hij komt uit een oeps nestje. De vakantie oppas bij een vriendin lette niet goed op waardoor de mops reu per ongeluk de mini Aussie dekte.

Freddy is een blij ei, gek op eten maar wordt helaas snel dik. Hij heeft al twee slowfeeders, een hamburger van Zippypaws en een Sodapup mandala bak, maar een snuffelmat heeft hij nog niet.
Hij lust echt alles, maar ik probeer zelf te kiezen voor snackjes met zo min mogelijk troep erin.

Zelf heb ik wel moeite met herkenbare dier onderdelen of erg stinkende snacks :o , dus dat liever niet.

Ik ben nog een beetje op ontdekkingstocht wat voedsel verrijking betreft, dus daarin zijn leuke ideeën ook altijd goed.

Verder speelt Freddy graag, hij is gek op zijn collectie burrows. Ik wissel ze iedere paar weken om zodat ze interessant blijven. Zal binnenkort een foto maken van de collectie die hij al heeft. Verder is hij dol op blikjes en dergelijke vormen van pluche, met piepjes en kraakjes. Plastic speelgoed vind hij dan weer minder interessant. En ballen is ook niet zo zijn ding, tenzij ze van pluche of zachte stof zijn én geluid maken :D . Hij heeft graag speeltjes waar hij lekker in kan happen, ze moeten dan ook regelmatig in de was omdat ze zo smerig worden :') .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga proberen regelmatig mee te praten, maar heb het de komende weken wel erg druk.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:04

Mijn verlanglijstje wordt waarschijnlijk ellendig lang aangezien ik alles leuk vindt en dubbele dingen ook altijd handig zijn. Zoals een likmatje heeft ze al maar als hij bijna op is bijt ze er nog weleens in waardoor nieuwe altijd welkom zijn :') Maar iets met een gedachte erachter vindt ik ook altijd leuk :D

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 11:33

Ik moet nog eventjes gaan zitten voor een verlanglijstje! Verder heb ik niet echt dingen als slowfeeders en likmatten maar zou dat voor dais wel heel leuk vinden!
Daisy is ook bang voor alles wat in huis gebeurd. Die heeft eerder buiten in de kennel gezeten voor ze bij ons kwam dus is niet gewend aan huisgeluiden. Ze houd heel erg van balletjes en grotere knuffels, op de bank klimmen terwijl dat niet mag (mevrouw heeft bij mn schoonouders gewoon een hoofdkussen!) en dekentjes.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:09

Gimli heeft nogal wat compensatie drang _O-
Hij is maar een klein hondje, maar sleept het liefst met alles wat groter is dan hem.
Ballen zijn dan ook nog leuker als ze groot zijn.

Kauwstaafjes zijn favoriet hoe harder het stinkt hoe beter, met of zonder haar maakt niet uit.

Nog een kleine flop, zijn de kauwstaafjes van lamskophuid of runderkophuid.
Deze vind hij de laatste tijd niet lekker meer en laat hij dan ook liggen.

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:23

Ik heb op Quinn haar verlanglijstje alleen maar gezet dat alles leuk is.

Ik vind het lastig om echt dingen te vragen. We zijn nog zo veel dingen aan het uitproberen omdat ik zelf een beginnend honder eigenaar ben.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:34

Oh ik heb nog een flop voor Jip.

Likmatten! Klein, groot, rond, vierkant maakt niet uit. Jip zijn tong is op de een of andere manier te groot dus hij stopt na een paar keer proberen al omdat hij er niets vanaf krijgt. De arme ziel. _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:12

Voor ons zou een likmat ook niet perse meer hoeven. Arya gebruikt ze wel - graag - maar we hebben er ondertussen wel echt genoeg en ook verschillende varianten dus het merendeel ligt toch vaak ongebruikt in de kast nu al.

Verder heb ik ondertussen ook al een aardig beeld van wat ik wil ga doen/kopen en ben echt enthousiast haha. Vind ons lootje ook echt heel erg leuk weer en denk dat ik daar wel echt wat leuks voor kan gaan maken - hoop ik hihi. Blijft spannend!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:20

Zo leuk dat iedereen al zo enthousiast is. :D Ik zal later vandaag ook nog even wat uitgebreidere informatie geven over Melle en Elvis en hun verlanglijstje maken. :P Wij zijn ook al druk bezig dingen te bedenken voor ons lootje.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:34

Inmiddels heb ik het verlanglijstje aardig gevuld met voorbeeldjes maar daar hoeft Santa zich niet strikt aan te houden, het is meer een voorbeeld/inspiratie :D

Ik heb overigens ook nog een flop bedacht, liever geen hard (plastic) speelgoed aangezien ik op 4 hoog woon en mijn onderbuurvrouw anders niet zo blij word :+

Verder word ik wel nog heel blij van likmatten, enrichment speelgoed etc :) Ook spul voor erin is zeker welkom. Ook is ZippyPaws en Kong speelgoed hier een grote hit (blijft heel in tegenstelling tot andere merken :+) Snuffelmat hebben we van onze 2022 Santa gehad en zijn we nog steeds heel blij mee dus dat hoeft niet.

Nog wat info over Mulan:

* Mulan en ik doen eigenlijk niks meer aan sport, ze gaat vrijwel elke dag mee naar stal voor meerdere uren, rent daar als een idioot in het rond en ligt de rest van de dag knock-out
* Mulan heb ik geadopteerd toen ze 6 maanden was, ze is nu 4,5 en nog steeds is ze zo aan het veranderen en ontwikkelen, mega leuk om te zien en merken. Zo staat ze sinds kort ineens achter de voordeur te kwispelen als ik thuis kom ipv liggend op de bank of in de bench
* Ze is gek op knuffels, ze moeten alleen wel echt stevig zijn anders zijn ze in no time kapot
* Mulan leeft voor eten, meer eten = meer beter
* Mulan heeft nog kattenzusjes en -broertje: Maine Coons Zinzi, Lotje en Hektor
* Ik ga binnenkort hopelijk mijn gebruikersnaam eer aan doen en dan krijgt ze ook nog een Fjordenbroertje <<)
* Mulan krijgt brok en natvoer van het merk Wolf of Wilderness
* Ik heb zelf een hele tijd halsbanden gemaakt en het resultaat daarvan is dat Mulan zo'n 30 halsbanden heeft (die ze inmiddels bijna niet meer draagt omdat ze met tuig op stal rondloopt sinds ze een (tot nu eenmalige) epileptische aanval heeft gehad en wil haar makkelijk ergens vandaan kunnen vissen mocht ze er ooit nog 1 krijgen) dus die heeft ze niet meer nodig :+

Mocht je meer info nodig hebben of vragen hebben, stel ze gerust anoniem via de lootjes website :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:50

Dennis schreef:

Ik vind het lastig om echt dingen te vragen. We zijn nog zo veel dingen aan het uitproberen omdat ik zelf een beginnend honder eigenaar ben.

Als ze volgende week weer even komt spelen met Freddy maar even goed opletten wat ze leuk vind. Waarschijnlijk alles omdat het van Freddy is :') .

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:00

Ik heb ook een lootje getrokken. Ga het verlanglijstje vanmiddag proberen in te vullen, maar had hier al een voorstelpost met belangrijkste punten neergezet. Bumper en Ollie delen alles in principe. Ollie reageert heel slecht op granen, maïs en rijst dus dat krijgen ze liever niet in snoepjes/stokken/etc, of heel duidelijk erop vermeld zodat we het enkel aan Bumper geven :)

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:16

*\o/* jaa ook hier het lootje getrokken, zoveel zin in!

Ook al veel mooie foto's van vele voorbij zien komen, de pret kan beginnen :):)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:32

Ik zag een vraag op de lootjestrekken pagina.
Mijn honden doen niet echt aan sporten maar zijn wel graag aktief buiten in de tuin met speeltjes en spelletjes :D

Ook zijn Otis en Finlay gek op spelletjes waar ze samen mee kunnen spelen.
Ollie is meer van de kleine knuffels die hij niet hoeft te delen :')

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:40

Sharani schreef:
Dennis schreef:

Als ze volgende week weer even komt spelen met Freddy maar even goed opletten wat ze leuk vind. Waarschijnlijk alles omdat het van Freddy is :') .

Ja, als het van iemand anders is is het altijd leuk. Dat moet jij toch ook wel snappen :') :j .

Als er iemand naar je vieze eten kijkt is dat ook in eens wel heel lekker. Haar (katten)broers helpen haar op die manier wel met haar bordje leeg eten hoor.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 15:15

Zo leuk al die weetjes over alle honden. :D
Ik zal voor Bailey een dezer dagen ook even uitgebreid nog dingen typen en een verlanglijstje maken (maar eigenlijk is alles leuk hoor :D ).

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 15:36

Suusw schreef:
*\o/* Leuk lootje :j

Voor degene die ons heeft, Floyd z'n lichte voorkeur voor long en vis mag je vergeten, alle snacks zijn lekker tegenwoordig :Y)

Naamgenootjes!
Hier ook een Floyd! Alleen de mijne eet geen vis :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 17:08

Hier ook al wat spulletjes besteld *\o/* *\o/*

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 18:43

Ik ben ook al ideeën aan het bedenken voor ons lootje! :D

Nog even wat extra info voor Finan:
- Ik heb Finan nu een jaar wat betekent dat hij ook pas een jaar in NL is.
- We hebben eigenlijk iedere week les op de hondenschool, vind hij echt super leuk.
- Finan is gek op water, het is echt een waterrat. Een dag zonder een sloot is een dag niet geleefd :+
- Finan doet niet aan apporteren helaas en vind alle plastic speeltjes of ballen niet leuk.
- Hij is wel echt gek op knuffelspeelgoed. Ik gebruik wel alleen knuffels die voor honden bedoeld zijn. Fin sloopt niet echt maar hij zorgt er wel altijd voor dat zijn knuffels allemaal een ledemaat,staart of oor missen :+
Kong speeltjes of zippypaws vind hij echt heel leuk.
- we zijn dus gek op enrichment, zoals lidmaten,slowfeeders. We hebben nog geen snuffelmat. Ook dingen voor in de enrichment spullen vinden we leuk.
- Finan mag van mij alleen natuurlijke snacks eten, eet graag alles behalve dus vis. Daar is hij niet zo gek op. Wel echt gek op rund/paard/eend/kip/kalkoen en noem maar op. Met haar is okee maar liever zonder. Hij kauwt en kluift graag maar het moet niet te moeilijk zijn, meneer is een beetje lui. Als het te lang duurt voordat hij een beginnetje heeft dan geeft hij het op.
- Finan heeft zijn eigen instagram dus daar vind je eventueel wat we al hebben aan speelgoed en enrichment. Finan.therescuedog

Verlanglijstje zal ik dit weekend even invullen maar ik laat ons graag verrassen. Juist de onbekende merken of dingen voor ons vinden we heel tof!

Afbeelding

Snackie :D
Afbeelding

Fin zijn favoriete bezigheid: Slapen!
Afbeelding