Bookish Adventskalender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:05

Ik laat me idd ook verrassen, ben nu al zo nieuwsgierig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:06

Lau07 schreef:
ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Waar moet voor jou de nadruk op liggen qua boeken? Je favoriete genre of juist het genre waarvan je gezegd hebt dat je het graag beter zou leren kennen?

Het maakt mij niet zoveel uit, ik laat me graag verrassen. :D

Hoever zijn jullie ongeveer met de kalender? Ik heb ongeveer een kwart gereed nu.

ik heb het meeste wel in huis, ligt op een aparte stapel in de boekenkast :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 14:47

Citaat:
De vraag van vandaag

Welk(e) boek(en) staan bij jou hoog op je verlanglijstje?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:43

Marjo schreef:
Citaat:
De vraag van vandaag

Van wat er op dit moment op mijn want to read lijstje staan in goodreads denk ik dat de Rose code en the golden compass beiden erg hoog staan.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:45

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Waar moet voor jou de nadruk op liggen qua boeken? Je favoriete genre of juist het genre waarvan je gezegd hebt dat je het graag beter zou leren kennen?

Maakt mij eigenlijk helemaal niet uit. Ik laat me graag verrassen en inspireren!

Lau07 schreef:
Hoever zijn jullie ongeveer met de kalender? Ik heb ongeveer een kwart gereed nu.

Ik heb net de eerste 3 boeken besteld en ik heb denk ik evenveel non-boeken-cadeaus.
Dus dan zit ik ook op een kwart ongeveer.

Marjo schreef:
De vraag van vandaag

Ik blijf mijn 'verlanglijstje' telkens aanvullen met boeken die ik tegen kom.
Van de boeken die er nu op staan, ben ik vooral heel nieuwsgierig naar:
Wanneer je lichaam nee zegt - Gabor Maté
De Keuze - Edith Eger
Tussen twee werelden - Suleika Jaouad

De boeken van Colleen Hoover

Maar ik heb op mijn verlanglijstje weinig boeken staan van de genres die ik zou willen ontdekken. Dus dat is helemaal open nog.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:04

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Ik zou juist een mix wel leuk vinden! Wat binnen mijn ‘eigen’ genre en juist wat anders, of juist favorieten van degene die mij heeft. En een kookboek, of iets in die richting zou ik ook prima vinden (maar dat is misschien wat lastig omdat ik best veel al heb en ze best prijzig zijn).
Ik laat mij vooral verrassen!

Marjo schreef:
Citaat:
De vraag van vandaag

Pfoe, door alle recensies en enthousiastelingen staat fourth wing best hoog. Ook ben ik heeeeel benieuwd naar twisted games. Verder is ongeveer alles in mijn tbr iets wat ik graag wil lezen uiteraard.

Lau07 schreef:
ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Het maakt mij niet zoveel uit, ik laat me graag verrassen. :D

Nog niet zover. Ben heeeel veel aan het werk geweest en lig nu heerlijk te zonnebaden in Kroatië (met boeken uiteraard). Maar ik heb al precies in m’n hoofd hoe ik de kalender wil gaan maken. Moet alleen nog de leuke dingen vinden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 13:37

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Hier heb ik lang over nagedacht. Ik kan geen keuze maken :') ik zou graag wat fantasy boeken van m'n verlanglijstje ontvangen, maar wil ook juist door dit soort uitwisselingen nieuwe genres ontdekken. Dus voor mij graag een mix, mag zeker 50/50 zijn :D

Marjo schreef:
Citaat:
De vraag van vandaag

Ik heb vorige week Daughter of the Pirate King in twee dagen tijd uitgelezen :') Het vervolg staat dus hoog op mijn verlanglijstje, dat is Daughter of the Siren Queen. Ik ben ook heel nieuwsgierig naar Throttled van Lauren Asher.

Verder heeft mijn verlanglijstje niet echt een bepaalde volgorde. Er zijn wel enkele boeken die ik voor mijn verjaardag ga vragen, dat is de Throne of Glass boxset en de biografie van Britney Spears, The Woman in Me. Daarnaast staat Iron Flame al in pre-order net als het vervolg op The Luminaries :D

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:42

Ik heb net een gelukje!
Vind een boek die ergens op m'n 'misschien is dit ook wat'-lijstje stond, in de kringloop winkel in prima staat!

Bied weer mogelijkheden, want ik was een beetje bang over het budget :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:35

Oke, ik heb nogal wat vragen gemist in mijn afwezigheid.

Ik zou eigenlijk maar een week afwezig zijn ivm mijn vakantie, maar in mijn vakantie overleed helaas een goede vriendin van mij en hierdoor merkte ik dat ik wat afstand nodig had...
Ik kon niet iedereen even goed verdragen op bokt :+

Ik heb nu alle gemiste vragen op een rij gezet en beantwoord.

Citaat:
Vraag van vandaag

Ik zou gaan voor mijn favoriete genre, maar ik ben ook bereid om boeken te lezen waarvan mijn (Hoe noemen we de persoon die de kalander voor ons maakt? Ik zou willen zeggen Santa, maar dat is wellicht te Secret Santa achtig? Ik hoe het wel even op AKM: AdventsKalenderMaker) AKM denkt dat het wel bij mij zou kunnen passen. Afgelopen Summer Santa editie heb ik daardoor een geweldig boek gelezen, dus ik sta open voor boeken buiten mijn favoriete genre :j

Citaat:
Vraag van vandaag

Wat is je favoriete boek en wat is het slechtste boek dat je de afgelopen jaren gelezen hebt?

Ik heb veel favoriete boeken, denk aan de hele serie van de Glazen Troon, of de hele serie van A Court Of, maar ook Csardas, de Millennium niet meer trilogie (ik wil dit nog altijd de millennium trilogie noemen, maar er zijn 3 boeken bij gekomen dus het is tegenwoordig een serie :+ ) Rode sneeuw in december, Harry Potter natuurlijk :j

Slechtste boeken: Bloemen op zolder... Wat een afschuwelijke incestueuze boeken zijn dat. Ik had hier een hele mening over die boeken geschreven, maar ik doe het niet, want dat is aanstootgevend voor de mensen die deze serie wel kunnen waarderen...

En ik zou willen zeggen the Witcher... Omdat ik daar tijdens boek 5 of 6 halverwege mee gestopt ben, maar op zich zijn het wel hele goede boeken en ik twijfel om verder te lezen... Het beviel mij alleen gewoon niet zo heel goed wat er met mijn favoriete personage gebeurde :+ Ik denk dat het gewoon een tijdelijke break-up is, als een soort pauze in een relatie waarbij je de relatie herevalueert en ik denk dat mijn conclusie is dat ik niet zo kinderachtig moet zijn en moet accepteren dat mijn favoriete personage bepaalde keuzes maakt die ik niet leuk vind :+ :') _O-

Citaat:
Vraag van vandaag

Wat mag er echt niet in jou advent kalender zitten?

Enge dingen, zoals horror boeken :+
Geen koffie of drop. sowieso als mijn AKM iets van eten in het pakket wil stoppen, chocola gaat wel, thee is geweldig, maar ander eten ben ik lichtelijk huiverig voor dus dan kan beter even gecheckt worden bij bijvoorbeeld Ynske :P

Citaat:
De vraag van vandaag

Pfoe, een verlanglijstje... Ik maak nooit verlanglijstjes :+
Ik koop gewoon wat ik wil :P
Nee, dat is niet helemaal de waarheid :') _O-
Ik zou nog wel de gehele editie van A court of en de Glazen troon willen.
Ik heb ze al gelezen in ebook vorm (en van de glazen troon heb ik de eerste 2 delen in paperback, maar die moeten weg, want de boeken hebben tegenwoordig een hele andere achterkant, en ik haat verschil in kaft bij boeken die een serie zijn.)
Ik heb eigenlijk nooit een verlanglijstje, ik zie een boek wat ik wil en koop het, tot wanhoop van mijn man :')

Citaat:
De vraag van vandaag

Koop je wel eens meerdere versies van hetzelfde boek? Bijvoorbeeld een hardcover en paperback, of zelfs hetzelfde boek in verschillende talen?

Alles in mijn boekenkast is Nederlands (geloof ik, ik heb nu 2 verhuisdozen vol met fantasyboeken uit het huis van de overleden oom en tante van mijn man gekregen, ik weet niet of die volledig Nederlands zijn, ik ga er wel van uit) Ik lees wel vrijwel alles eerst op mijn ereader voor ik besluit of ik ook boeken in mijn bieb wil :+ dus ik heb wel dubbele boeken.

Citaat:
De vraag van vandaag (met dank aan Lau07!)

Van welke schrijver heb je zo'n beetje het hele oeuvre gelezen?

Alle boeken van J.K. Rowling die ze onder haar eigen naam heeft geschreven.
De serie die ze onder pseudoniem heeft geschreven moet ik nog lezen.
De boeken van Sarah J. Maas ben ik nu aan de laatste serie begonnen.

Citaat:
kandidaat-vraag van vandaag
Wat vind je leuk in de kalender dat niet een boek is?

Dat is een goede vraag, ik ben niet zo van de boekenleggers, als heb ik bij de Summer Santa een boekenlegger gekregen, die ik nu wel heel veel gebruik.
Vallen kleurboeken onder boeken? :P
Ik weet het niet zo goed wat ik er anders nog in zou willen.
Verras mij?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 21:51

Vraag van vandaag

Alle boeken van vergelijkbare prijs of liever een paar duurdere edities gecombineerd met een paar goedkopere boeken?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 07:55

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Alle boeken van vergelijkbare prijs of liever een paar duurdere edities gecombineerd met een paar goedkopere boeken?

Daar heb ik geen specifieke voorkeur in.
Het is sowieso al een uitdaging om met het budget uit te komen merk ik. Dus ik laat dat geheel open voor diegene die mijn adventskalender maakt, zodat het niet onnodig nog lastiger wordt :') .

P.s.
Ik heb ondertussen 6 boeken en 4 of 5 non-boeken verzameld voor Lielle.
Bijna op de helft dus met mijn adventskalender voor haar *\o/*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:12

Marjo schreef:
De vraag van vandaag

Geen, ik laat me verrassen.

Citaat:
Vraag van vandaag

Maakt me totaal niet uit. Qua niet-boeken heb ik zelf een wat duurder ding, en dus de rest wat goedkoper, met sws de nadruk qua budget op de boeken.

Een vraag van mij:
Wat vind je de beste en de slechtste boekverfilming?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 11:28

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Voor mij is de inhoud van het boek nog altijd het belangrijkste. En, voor weinig geld kun je ook héle mooie boeken vinden :D

Al zal ik niet liegen, een mooie hardcover editie staat altijd mooi in de kast <3

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:35

Citaat:

Van ACOTAR en TOG van Sarah. J. Maas heb ik alleen het eerste boek (beide paperback, engels en gesigneerd), daar zou ik ook wel graag de overige boeken van willen hebben (paperbacks). Verder heb ik mijn lijstje op Goodreads. Ik hou van boeken met sterke vrouwelijke protagonisten. Ik laat me gewoon graag verrassen!

Citaat:

Geen voorkeur.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 12:44

Citaat:
Vraag van vandaag

Van welk boek heb je de hype die het kreeg of krijgt nooit begrepen, en welk boek zou er volgens jou veel meer hype mogen hebben?

En welk boek verdient alle hype die het krijgt?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 12:49

Marjo schreef:
Citaat:
Vraag van vandaag

Van welk boek heb je de hype die het kreeg of krijgt nooit begrepen, en welk boek zou er volgens jou veel meer hype mogen hebben?

Song of Achilles wordt naar mijn idee best wel gehyped, maar is naar mijn mening een vrij specifiek boek. Ik vind zelf de Griekse mythologie niet heel interessant, waardoor ik niet verder ben gekomen dan het 3e hoofdstuk. Het is voor mij wat traag geschreven en de namen vind ik onmogelijk om uit te spreken :')

Een boek die van mij véél meer hype mag ontvangen is Green Rider. Ik weet dat ik er steeds weer op terugval, maar dit is zo'n fantastische serie die echt niet onderdoet voor ACOTAR en Shadow & Bone.

Het boek dat alle hype verdient die het krijgt is The Fourth Wing. Wat een fantastisch boek <3

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:51

Teaser Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 17:16

Ik heb vandaag ook weer geshopt <3
Stiekem hoop ik dat ik de boeken die ik geshopt heb zelf ook ga krijgen :')

Voor mezelf ook twee boeken besteld, Spare was erg goedkoop bij Bol.com dus heb die uiteindelijk maar gekocht en Red, White & Royal Blue om mee te nemen op vakantie :D

Ik ga dit jaar naar Berlijn en wil daar Im Westen Nichts Neues gaan kopen. In het Duits. Ik ben benieuwd of ik die ooit uit ga krijgen XD

[edit] Ook misschien wel handig om te delen, in oktober ben ik jarig. Ik wil voor mijn verjaardag de Throne of Glass en de LOTR boekensets gaan vragen :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 11:56

Ik zag Daughter of the Siren Queen liggen met dezelfde kaft als het eerste deel dus die heb ik meegenomen :o

Ik ga nu echt geen boeken meer kopen :')

Denk ik

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:52

Eens even kijken welke vragen ik nog moest beantwoorden :D

Marjo schreef:
Citaat:
De vraag van vandaag

Bij mij staan meer boeken van Sarah J. Maas hoog op het verlanglijstje. Ik heb verder net even mijn lijstje bestudeerd en zie dat die best eenzijdig is (veel gericht op 1 genre) dus die zal ik nog een beetje aanvullen :D

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Dat maakt mij echt niet zoveel uit. Ik heb pockets en special editions allemaal door elkaar in de kast staan. Alleen biografieën van belangrijke personen of hele dikke boeken heb ik vaak liever in een wat steviger jasje zodat ze wat makkelijker vast te houden zijn. :D

Marjo schreef:
Citaat:
Vraag van vandaag

Een boek dat alle hype verdient die het krijgt is voor mij ook Fourth Wing. Ik vond het een hele leuke verrassing, en ik kan niet wachten tot het volgende deel uit is :D

Ik begrijp de hype rondom A Little Life niet. Het is echt wel aardig geschreven, maar de enorme tragedie en ontwikkeling van de hoofdpersonen (of gebrek daaraan) sprak me gewoon niet aan, ik vond het zelfs een beetje too much. De meningen zijn er ook heel erg over verdeeld merk ik, een beetje een love it or hate it verhaal.

Een boek dat veel meer hype zou mogen hebben... Amerikanen lopen niet van Arjen van Veelen. Hij schrijft over de periode dat hij in St. Louis woont als er rellen uitbreken omdat er onschuldige zwarte jongens worden vermoord. Hij analyseert de Amerikaanse samenleving en maatschappij op basis van heden, verleden, en zijn eigen waarnemingen, en dat doet hij zó ontzettend goed. Hij beschrijft het spanningsveld tussen rijk en arm, wit of zwart, stad en middle of nowhere echt op een hele mooie manier. Dit boek verdient echt meer lezers.

Marjo, Im Westen Nichts Neues is echt prachtig. Het is even doorbijten in het Duits, maar echt de moeite waard. Het boek is zo'n belangrijk onderdeel van de geschiedenis van Duitsland, echt een must-read wat mij betreft. :D

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:19

Marjo schreef:
Citaat:
Vraag van vandaag

De twilight serie. Daar heb ik echt nooit iets van begrepen. Vond het niks aan, heb een aantal keer een poging gedaan tot het lezen van de boeken maar elke keer weer gestopt. Kon er gewoon niet doorheen komen.

Daarnaast vond ik it ends with us wel oké, maar was alle aandacht niet perse waard vond ik. Zo bijzonder vond ik alles nu ook weer niet.

Ergens is het wel een soort hype geweest misschien, maar ik ben pelgrim vond ik oprecht dat meer hype verdiende. Dat boek zit zo goed in elkaar. Daarnaast vlucht uit het land van de vrijheid verdient meer een hype. Die vrouw heeft het zo zwaar in haar leven gehad. En misschien is het niet helemaal goed opgeschreven, maar het raakt wel.

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Dat maakt mij niks uit. Zelf koop ik ook nieuw en tweedehands door elkaar heen. Ik hoef niet perse dure edities als ze er ook goedkoper zijn. Het klinkt misschien wat slecht maar een kaft boeit mij niet perse heeeeel veel.

Lielle schreef:
Een vraag van mij:
Wat vind je de beste en de slechtste boekverfilming?

Pfoe, dat vind ik ook wel een lastige vraag. The Hunger Games vond ik een erg goede verfilming. Dat was aardig hoe ik het in mijn hoofd had.

De slechtste vind ik niet perse een film maar ik vind virgin River enorm slecht verfilmd. Ik wil altijd graag dat een verfilming van een boek is zoals het boek is. Maar bij Virgin River hebben ze de complete verhaallijn veranderd. Dat vind ik zooo zonde want juist de boeken vond ik zo leuk qua verhaallijn.

Wat is jouw antwoord eigenlijk op je eigen vraag Lielle? :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:38

:-)

Beste denk ik Bridges of Madison Coonty, I’m vind het boek fantastisch en de verfilming met Clint Eastwood en Meryl Streep wist wat mij betreft precies de juiste sfeer te treffen. Goede tweede is Spoorloos / Het gouden ei van Tim Krabbé. Ik kan nog steeds niet wachten bij een benzinestation zonder aan die film te denken.

Slechtste was The Da Vinci Code. Tom Hanks klopte voor mij totaal niet als Robert Langdon, maar ik ben sowieso geen fan van Tom Hanks.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:44

Ik vind de harry potter films heerlijk om te kijken :j

Merk wel dat ik met verfilming van boeken ook erg aan het vergelijken ben. Dat werkt niet altijd in het voordeel van de film of serie:x

Hungergames en Divergent vind ik ook goed gedaan.

De Bridgerton serie vind ik leuk om te kijken maar vanaf t tweede seizoen klopt de verhaal lijn niet echt meer met de boeken. Dus op t kopje verfilming scoort hij slecht.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:21

Citaat:
Vraag van vandaag

Minst verdiende hype: the story of pa salt. De serie van Lucinda zelf was een lekker makkelijk weglezend verhaal, dat plottechnisch interessant was, en de spanning opbouwde. Boek 8 (en in mindere mate boek 7) was afgeraffeld en liet enorm veel open eindjes. Wsl omdat haar zoon het heeft moeten overnemen.

Meest terechte hype, of had het idd verdiend, I am Pilgrim. Ijzersterke plot, genuanceerd en razendspannend. Binnenkort een nieuw boek van hem!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 09:36

Citaat:
De vraag van vandaag

Wat is jouw favoriete geur, kleur en smaak?