Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:49

Citaat:
Boktnaam: Momo94

Naam hond(en): Molly & Ringel

Ras(sen): Molly -> berner sennen Ringel -> mengelmoesje

Leeftijd hon(en): Molly 7 en Ringel 5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Molly kan niet tegen natvoeding. Ringel gelukkig wel.

Top lijst voor mijn hond(en): Alles wat eetbaar is, behalve voor molly dan natvoeding. Voerspellen. Alles met eten. :')

Flop lijst voor mijn hond(en): Speelgoed met uitzondering van speelgoed waar je iets met eten mee kan. :') Ze slopen niks en hebben nog een hele mand vol speelgoed.

Leef je uit: Het zijn beide herplaatsers. Molly komt uit drenthe en Ringel uit zuid-holland. Ringel is met 4 maanden vanuit Bosnië naar Nederland gekomen. Is de eerste +- 2 jaar bij andere mensen geweest. Alleen Ringel is bang voor vreemde mensen. Ringel is iets een mengelmoesje met windhond erin. Dit is duidelijk zichtbaar aan haar bouw en ook haar gedrag. Buiten op het afgesloten veld is ze heel actief, maar binnen ligt ze het liefste met een dekentje in haar mand. Molly komt van een fokker af. Soms is ze ook een beetje een vreemde eend. :o Ze is altijd in voor een wandeling. Zelfs al ben je net 5 minuten terug. Molly is altijd te paaien voor eten. Ringel niet, vooral niet als die in de stress is. Gelukkig gaat dit al wel veel beter, maar zelfs voor een biefstuk kan je soms niet haar aandacht krijgen. Verder zijn het 2 heerlijke knuffelkonten! Helaas door beindiging van mijn relatie woon ik sinds enkele maanden terug thuis en daar zijn ze maar al te blij mee. Ik heb in die tijd ook een goede band opgebouwd. Mijn broertje is de hele week van huis en zit nu in de ziektewet. Van de week was hij eerder beneden dan ik. De honden hoorde iemand naar beneden lopen en waren helemaal happy. Tot mijn broertje de deur open deed en toen was het toch een grote telleurstelling dat mijn broertje daar stond ipv ik. :') Terwijl ik niet veel anders doe dan mijn broertje als in aandacht geven en soms wat lekkers. :+

Molly
Afbeelding

Ringel
Afbeelding

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 15:33

Yess, leuk. Ik zat er toevallig van de week al aan te denken! Het pakket ontvangen en samenstellen is vorig jaar zo leuk geweest, dat ik maar al te graag weer meedoe.

Citaat:
Boktnaam: Cerosa

Naam hond(en): Mona

Ras(sen): Australian Shepherd

Leeftijd hon(en): Ze is van 6 september 2021, dus bijna twee nu.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
ik geef haar liever geen granen, ze krijgt daar snel dunne poep van. Het is iets waar ze niet zo goed tegen kan dus.

Top lijst voor mijn hond(en): Stevig speelgoed, ballen, (kauw) snacks, snuffelmateriaal

Flop lijst voor mijn hond(en):
Alles wat snel stuk gaat (knuffels en dergelijke trekt ze binnen no-time de vulling er uit..)

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Mona is een onwijze water rat, alles wat vies en nat is, is leuk in haar ogen! Ze leert graag nieuwe dingen, houd van actie maar kijkt ook graag samen met mij op de bank een serie. Als ze maar aandacht krijgt, is ze blij.
En van wie die aandacht is, maakt haar niet uit. Ze gaat rustig op haar rug liggen voor buik-kriebels van een wildvreemde op de markt die haar even wil aaien :')

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

Afbeelding
Mona in chill - modus

Afbeelding
Op zijn netjes

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 15:53

Boktnaam: EmptyWords

Naam hond(en): Bo en Sky

Ras(sen): beide mechelse herdee

Leeftijd hon(en): Bo is 6, sky in dec 1,5 jaar.

Geen allergieën, wel overgevoeligheid voor vulmiddelen.

Top lijst voor mijn hond(en):
Ballen! Snacks, maar alleen als je met je duimnagel een deukje kan maken. Knuffels, speelgoed. Alles is leuk. Het meeste wordt wel gesloopt.

Tennisballen, runderhuidbotten (de worden weer uitgekotst.

Leef je uit:

BO en sky zijn 2 honden die qua uiterlijk heel veel op elkaar lijken, maar qua karakter echt totaal verschillend zijn.

Bo kijkt de kat uit de boom, leeft met een handrem en is altijd beleefd. Ze is onzeker, helemaal als ze denkt dat ze iets fout doet.

Bo leeft voor knuffels en bevestiging.

Sky... sky is mijn landhaai. Ze heeft grote gevoelens. Grote blij, grote boos, grote werkdrift. In haar reacties is ze ook altijd groot.

Als ze wil knuffelen neemt ze een grote sprong en dan zit ze in je gezicht.

Wil je werken? Prima, maar verwacht een paar nieuwe blauwe plekken omdat ze tegen je aanspringt of haar speel misgrijpt.

Bevalt het me niet dat ik mee moet? Dan word ik boos op de riem.

Krijg ik een snack? Dan moet ie op, ook als ik eigenlijk vol zit.

Ligt er ergens eten? Dan is het op.

Staat er een schutting van 170? Maakt niet uit, spring ik overheen.

Sky doet alles groot. (En niet met een zacht g :+ )

Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 15:58

Wij goed ook graag weer mee! Melle is vorig jaar goed verwend, dit jaar moet hij delen met Elvis. :P

Citaat:
Boktnaam: Lugea

Naam hond(en): Melle & Elvis

Ras(sen): Melle is een Boerenfox en Elvis een Boomer.

Leeftijd hon(en): Melle is 3 jaar oud; Elvis wordt in december 1.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: -

Top lijst voor mijn hond(en): Snoepjes/Trainers, (kauw)snacks, likimat, snuffelspelletjes, slowfeeder, speelgoed van Kong of ZippyPaws (dat blijft het langst heel).

Flop lijst voor mijn hond(en): Liever geen (tennis)ballen, daar doen ze niet zoveel mee en hebben we een hele voorraad van liggen. Verder zijn ze eigenlijk met alles wel blij. :)

Leef je uit:
Melle is een lieve, zachte, gevoelige hond die houdt van lange (bos)wandelingen maken, stoeien met Elvis of lekker tegen mij aan liggen op de bank. Hij is graag buiten en houdt qua speelgoed vooral van zachte(re) materialen, maar kauwen op botten vindt hij ook heerlijk om te doen.

Elvis is een lieve, dappere en eigenzinnige puber met een grote mond, maar heel klein hartje. Elvis houdt het állermeeste van modderbadjes nemen, maar zwemmen in schoon water wordt ook steeds leuker. Daarnaast gaat hij ook graag mee naar het bos en vindt hij het heerlijk om uren te knuffelen.

Melle:
Afbeelding

Elvis:
Afbeelding

Mlies

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 16:31

Stippie! Lijkt me leuk om mee te doen. :D

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 16:35

Vorig jaar mee gelezen en helaas niet in de gelegenheid om mee te doen. Dit jaar zou ik graag voor het eerst mee doen!

Citaat:
Boktnaam: MerelV

Naam hond(en): Fem

Ras(sen): Chihuahua X Boerenfox

Leeftijd hon(en): ze is in mei 6 jaar geworden

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: niet van toepassing

Snoep waar iets van spek of kip omheen zit.
Knuffels
Fem is gek op denk spelletjes of actieve spelletjes (bv. Agility en mantrailen).

Balletjes: ze snapt niet wat ze daar mee aan moet

Leef je uit:
Laat je niet foppen door haar uiterlijk. Fem is klein (ongv
25 cm hoog en 3kg), maar heel stoer. Ze gaat altijd overal mee naartoe. Fem gaat graag de zee in en houdt van rennen. Ik doe aan agility en mantrailen met Fem. Ze vindt dat super leuk en kan het ook erg goed!

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:00

Leuk *\o/*

Vorig jaar was super geslaagd en de frisbee die wisper toen heeft gekregen word elke week nog ontzettend vaak mee gespeeld.

Aanmelden dus *\o/*

Citaat:
Boktnaam: Seven

Naam hond(en):Kwin en wisper

Ras(sen): working kelpie x bordercollie en bordercollie

Leeftijd hon(en):2.5 en 1 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nee, ze lusten en eten alles

Frisbee, ballen, trekspeeltjes zeker waar ze samen mee kunnen spelen, denkspelletjes, koeienoren, kauwplaten, vooral kwin is een echte kauwer en ligt vooral aan het einde van de dag nog uren te kauwen op iets.
Verder houden ze van achter dingen aan gaan en speeltjes waarin je kan bijten zijn een grote plus

Knuffels, die gaan hier binnen een sec kapot omdat ze er een trekspeeltje van maken. Verder heel droge koekjes zoals die mergpijpjes en harde droge botjes ze eten ze wel maar niet met smaak :Y)

Leef je uit:
Wisper en kwin zijn echt kop en kont waar wisper is, is kwin en visa versa. Ze houden beide ontzettend van actie en ruig spelen. Maar aan de andere kant zijn het schoothondjes die het liefste in je kruipen.
Wij trainen met schapen, willen binnenkort gaan frisbeeën, ze zijn gek op water en zijn eigenlijk voor alles wel in wat we bedenken :7

We hebben een kleuren thema en wisper is knalroze en kwin knalgroen

Foto's

Wisper
Afbeelding

Afbeelding

Kwin
Afbeelding

Afbeelding

En samen

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 18:08

EmptyWords schreef:
Boktnaam: EmptyWords

Naam hond(en): Bo en Sky

Ras(sen): beide mechelse herdee

Leeftijd hon(en): Bo is 6, sky in dec 1,5 jaar.

Geen allergieën, wel overgevoeligheid voor vulmiddelen.

Ballen! Snacks, maar alleen als je met je duimnagel een deukje kan maken. Knuffels, speelgoed. Alles is leuk. Het meeste wordt wel gesloopt.

Tennisballen, runderhuidbotten (de worden weer uitgekotst.

Leef je uit:

BO en sky zijn 2 honden die qua uiterlijk heel veel op elkaar lijken, maar qua karakter echt totaal verschillend zijn.

Bo kijkt de kat uit de boom, leeft met een handrem en is altijd beleefd. Ze is onzeker, helemaal als ze denkt dat ze iets fout doet.

Bo leeft voor knuffels en bevestiging.

Sky... sky is mijn landhaai. Ze heeft grote gevoelens. Grote blij, grote boos, grote werkdrift. In haar reacties is ze ook altijd groot.

Als ze wil knuffelen neemt ze een grote sprong en dan zit ze in je gezicht.

Wil je werken? Prima, maar verwacht een paar nieuwe blauwe plekken omdat ze tegen je aanspringt of haar speel misgrijpt.

Bevalt het me niet dat ik mee moet? Dan word ik boos op de riem.

Krijg ik een snack? Dan moet ie op, ook als ik eigenlijk vol zit.

Ligt er ergens eten? Dan is het op.

Staat er een schutting van 170? Maakt niet uit, spring ik overheen.

Sky doet alles groot. (En niet met een zacht g :+ )

[ [url=m/KBVab2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DrSGGH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oZQBg2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sSXpZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/erBQiU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DtgQKS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5XRmtz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1lN9UM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sky, Maze & Vixem moet echt eens een middagje gezellig daten! :')

*\%/* *\%/* *\%/*

Overigens super leuk om te lezen dat nog zoveel cadeautjes gebruikt worden. :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:53

Sky is ook groot naar andere honden... met een bal in haar bek is ze nog wel goed, maar zonder bal kan ze gaan jagen en fel worden... drama lama

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 19:11

Moderatoropmerking:
wegens omstandigheden aanmelding geannuleerd en post op verzoek verwijderd

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 22:02

Jaaaa , Bobbie wil weer mee doen *\o/*

Boktnaam: L_iek

Naam hond(en): Bobbie

Ras(sen): Boomer, kruising maltezer/shih tzu

Leeftijd hon(en): 7

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen allergie, hoeft nergens rekening mee te houden!

Top lijst voor mijn hond(en): Bobbie houdt van speeltjes met knisper of piep geluiden, balletjes en speeltjes voor in het water.

Flop lijst voor mijn hond(en): Speeltjes die snel kapot gaan, behendigheidsspelletjes , denkspellen , snacks van de Action

Leef je uit:

Bobbie is een actief maar ook onzeker hondje. Hij is vrij snel bang van grotere honden en gaat dan blaffen. Zo lang zijn baasjes er bij zijn gaat alles goed. Hij houdt van snacken en van spelen met balletjes. Maar zijn aller aller grootste hobby is zwemmen. Zodra hij water ziet plonst hij er al in. Verder gaat hij graag uren mee wandelen samen met ons paard. Hij wordt nu wel wat rustiger maar hij is altijd blij en in voor een spelletje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 22:47

Ik ben er ook weer bij!
Citaat:
Boktnaam: Nala

Naam hond(en): Ax

Ras(sen): Oudduitse Herder

Leeftijd hon(en): 1,5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: geen allergieën, wel een echte sloper

Top lijst voor mijn hond(en): alles dat kapot geknaagd mag worden (botten, ander knaagspul), spullen voor op lange wandelingen

Flop lijst voor mijn hond(en): alles dat gevaarlijk is als het kapot gaat (plastic speeltjes, knuffels, etc.). Mocht je nou denken, nou, dit kan écht niet kapot, dan proberen we het alsnog graag!

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): hij is een echte vrolijke spring-in-het-veld, doet heel veel voor een snoepje en leert ook graag nieuwe trucjes zoals touch, midden, achter, onder, etc. Hij kan geen genoeg krijgen van dingen waar hij lekker op kan knagen, dus het is best moeilijk een balans te vinden tussen niet binnen een paar minuten weg maar ook niet schadelijk voor zijn tanden :')

Meneer met zijn buit van vorig jaar <|- [&] {:)

Afbeelding

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:01

Wij doen ook weer mee. Het was super leuk vorig jaar!

Citaat:
Boktnaam: WendyShet

Naam hond(en): Finan

Ras(sen): straathond uit Bosnië

Leeftijd hon(en): 2 jaar (15-5-2021)

Geen allergieën. Fin houd niet altijd van vis, soms wel maar meestal niet. Finan is geen sloper.

Top lijst voor mijn hond(en): speelgoed met pieper of knisperend,speeltjes van kong of zippypaws vind hij helemaal leuk. Hij kiest knuffelspeelgoed boven andere dingen. We vinden enrichment dingen erg leuk zoals voerballen, puzzels en we hebben diverse slowfeeders van sodapup. Hij is altijd in voor een snack, kan heerlijk tevreden liggen kluiven.

Ballen, Fin heeft helemaal niets met ballen. Ik geef hem geen hoefjes. Liever dus geen vis.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Finan is een ontzettend lieve, soms nog beetje onzekere hond. Ik heb hem nu net iets meer dan een jaar. Hij is een actieve hond, die enorm van spelen houd met andere honden. Daarnaast kan hij ook heel goed slapen, na een flinke wandeling kan hij echt uren slapen.Iedere week zijn we op de hondenschool te vinden, als we een cursus hebben afgerond dan gaan we weer lekker door met de volgende. Finan is gek op water, dan met name sloten. Vind ie heerlijk op door heen te rennen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 15:47

Hier mijn aanmelding! :D

Citaat:
Boktnaam: Mandarijn

Naam hond(en): Bailey

Ras(sen): Mix (straathondje uit Bulgarije)

Leeftijd hon(en): 4 jaar (17-03-2019)

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: geen allergieën, maar houdt niet van vis. Is wel gek op kip en kaas(smaak)!

Top lijst voor mijn hond(en): Bailey vindt knuffelbeesten fantastisch en bijvoorbeeld zippypaws speelgoed. Qua snacks is ze gek op rodeo van pedigree en kauwbotjes (yakstaven bijvoorbeeld). Behendigheid en denkspelletjes zijn ook altijd leuk of spullen die tijdens kamperen/lange wandelingen gebruikt kunnen worden.

Flop lijst voor mijn hond(en): Speelgoed/knuffels die knisperen of tennisballen/frisbees.

Leef je uit: Bailey is een middelmaat hondje (zo'n +-35cm gok ik en 8,5kg), komt uit Bulgarije en is daar op straat gevonden toen ze een paar maanden oud was. Ik heb haar bij de stichting opgehaald toen ze bijna een halfjaar oud was, inmiddels alweer bijna 4 jaar geleden. <3 Het is een heel gezellig, lief hondje die stiekem ook wel een beetje een watje is. Ze is gek op mensen (slijmt ook rustig bij wildvreemden om een aai :+ ) en vindt het fantastisch om overal bij te zijn, we doen dan ook heel veel samen. We maken veel lange wandelingen en het plan is om volgend jaar onze wandelvakantie van eens per jaar uit te breiden met kampeertripjes. Ze kan enorm genieten van in het zonnetje liggen of kuilen graven in het zand. Of heel hard rennen samen met haar vriendinnetjes op het losloopveld.
Bailey vindt agility ontzettend leuk, helaas durf ik dat nu even niet meer aan nadat ze een angst voor vreemde honden heeft opgebouwd na een aanval van een andere hond tijdens een wandeling. Hopelijk komt dat in de toekomst weer. Ook kan ze een aantal trucjes en leert ze supersnel. In de modder liggen is ook top, in je eentje zwemmen niet. Samen zwemmen dan weer wel. :)) Ze is altijd blij en klaar voor avontuur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:55

Yes, wij doen mee! Super leuk! Nu al zin om een pakket te maken, vorig jaar zoveel plezier aan gehad.

Boktnaam: kanjerroos

Naam hond(en): Marlo

Ras(sen): border collie

Leeftijd hon(en): (bijna) 6

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: wij voeren graanvrii, zijn darmen worden niet blij van voer of snacks met granen

Top lijst voor mijn hond(en): alles om samen mee te spelen (in water of daarbuiten) voer verrijking, kauwsnacks of kleine beloningen voor tijdens het trainen etc

Flop lijst voor mijn hond(en): knuffels en tennisballen. De eerste worden vakkundig gesloopt en de tweede gebruiken wij liever niet

Leef je uit:
Marlo is een blij ei die altijd in is om nieuwe dingen te proberen. Zo wandelen wij graag grote stukken, doen aan dogtrekking en canicross, pakken soms een survival mee en sinds kort hebben wij 1 dag per week frisbee les. Hij vindt alles leuk! Thuis is het verplicht rust, hij krijgt wel regelmatig iets te kauwen maar heeft geen speelgoed in huis, hij pakt dan namelijk zijn rust niet.
Marlo is van mijn nichtje maar woont het grootste gedeelte van de week bij ons.
We hebben vorig jaar met veel plezier meegedaan en gebruiken de snuffelmat en lickimat heel regelmatig.

ik heb het afgelopen jaar nog steeds niet weten uit te vinden hoe ik foto's plaats...

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:32

Oh wat leuk! Diesel en ik doen graag weer mee :D.

Boktnaam: Jess_Ashlinn

Naam hond(en): Diesel

Ras(sen): Benner Sennen x Deense Dog x Sint Bernard

Leeftijd hon(en): In december 2

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nee

Stevige speeltjes
Kluiven
Fun dingen
Speelgoed om samen mee te spelen

Knuffels met pluche vulling
Denta stix, Whimzees

Leef je uit:
Diesel is onze bijna 2 jarige hond, hij vindt het heerlijk om te kroelen, met andere honden te spelen en naar alle dieren te gaan. Verder zit Diesel op detectie en mag hij dit jaar in oktober bruidshond zijn :D

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:59

Citaat:
Boktnaam:Fem

Naam hond(en): Fudge (Fields of Gold Rose Alexandrie)

Ras(sen): Golden Retriever

Leeftijd hond(en): 3

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nee

Top lijst voor mijn hond(en): Speeltjes die knisperen, knuffeltjes, eigenlijk alles wat ze kan 'dragen'. Snacks, Nylabones (maar dan bij voorkeur middenformaat). Een fijn heuptasje voor het trainen is ook welkom (en dan niet zo'n zakje die je dicht kan schuiven met een trekkoordje, die heb ik al en is niet zo praktisch om snel een snoepje te pakken :'). Een clip voor je nummer tijdens het showen.

Flop lijst voor mijn hond(en): Speeltje die écht schreeuwen/piepen, ze vindt die extreem harde geluiden spannend (evenals vuurwerk, daar is ze doodsbang voor). Hele grote botten, of botten waar geen duidelijk 'begin' aan zit, dan moeten wij er eerst een beginnetje voor haar aan maken.
Balletjes, die hebben we al genoeg.
Denkspellen, of het moet echt van laag niveau zijn, want voor alsnog kijkt ze er niet naar om.

Leef je uit:
Fudge (Truus, Sjaan, blondie, knappie; voor intimi), is een herplaatser teefje van 3 jaar. Ze is sinds begin maart dit jaar bij ons (nu iets meer dan 4 maanden dus).
Ze heeft de eerste 2 jaar van haar leven bij de fokker gewoond (die door gezondheidsproblemen andere huisjes moest zoeken voor haar honden), daarna heeft ze nog geen jaar bij een andere dame gewoond.
Ze heeft dus in een zeer korte tijd meerdere verhuizingen meegemaakt en dat is ook wel te merken aan haar gedrag. Fudge wil heel graag bij je zijn en daarom gaat ze over het algemeen ook bijna overal mee naartoe, wanneer we beiden (vriend en ik) van huis gaan, mits dit mogelijk is. Ze is heel mensgericht, houdt van aandacht, aaien, knuffelen. Andere honden vindt ze soms wat spannend, vooral als ze heel hard op haar afrennen en haar 'achterna jagen'.
We zijn sinds 7 weken ook gestart met ringtraining, ik zou het superleuk vinden om met haar samen te gaan showen. Daarnaast is het de wens om een nestje met haar te doen. Daarom hebben we ook recentelijk alle onderzoeken/testen gedaan (heupen, ellebogen, ogen).
Daarbij krijg ik, tegen die tijd, ook begeleiding van de fokker.
Ik merk dat de ringtraining ook echt bijdraagt aan de socialisatie met andere honden. Hopelijk helpt dit ook wanneer we andere honden tegen komen bij wandelingen, zodat ze niet meer 'wegrent' wanneer een hond te enthousiast op haar af komt.

Fudge is super nieuwsgierig, wil graag alles zien en overal bij zijn.
We hebben egels in onze tuin en als ze door heeft dat ze er zijn, dan is ze super enthousiast aan het speuren.
Tijdens wandelingen gebruikt ze ook graag haar neus. Ze is voor een Golden weinig water gericht. Ze vindt het wel heerlijk om te pootjebaden en zoals wij dat noemen, motorboten (kop onder water en schudden), echt zwemmen doet/durft ze voor alsnog niet.
Verder vindt ze het heerlijk om achter vogeltjes aan te jagen tijdens wandelingen, in de tuin laat ze ze echter met rust (we hebben een voerplaats en dan kijkt ze graag vanaf een afstandje).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:00

Bij deze ook mijn aanmelding

Citaat:
Boktnaam: love_mandy

Naam hond(en): zijn we nog niet over uit

Ras(sen): smooth collie, of zoals KimD zegt, een kalle collie

Leeftijd hon(en): rond de 16 weken in december.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: ons plan is om graan vrij te voeren.

Natuurlijke snacks passend bij puppy leeftijd.
Speeltjes, slowfeeders,likmatten etc.
Andere dingen om op te kauwen.

Geen speeltjes met piepje, hier heb ik echt al heel veel van zelf gekocht.
Daarnaast geen snacks met kleurstoffen/andere gekke toevoegingen.
Geen tennisballen.

Leef je uit:
Er is nog niet echt iets te vertellen, maar ik beloof dat tegen de tijd dat de puppy’s geboren zijn en we hem in huis hebben, ik dit nog wat zal aanvullen!

Afbeelding

Afbeelding

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:36

Nadat ik vorig jaar helaas te laat was met aanmelden, doen wij ook dit jaar weer mee :)

Citaat:
Boktnaam: Joy_Mennings

Naam hond(en): Bumper & Ollie

Ras(sen): Golden Doodle (Bumper) en Coton de Tulear (Ollie)

Leeftijd hond(en): Bumper is 8 jaar en Ollie is 2 jaar.

Allergieën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Ollie kan niet tegen granen en rijst, snoepjes etc. voor hem mogen dus enkel dierlijke producten bevatten. Bumper kan wel overal tegen. Er mag dus best iets met granen en rijst tussen zitten, als dat maar duidelijk vermeld staat ergens zodat Ollie niet ziek wordt.

Top lijst voor mijn hond(en): Bumper en Ollie houden beide van zwemmen en in de bossen spelen. Samen in de tuin rennen met een speeltje komt ook heel vaak voor. Beide houden ze van wat kleinere speeltjes. Ollie houdt van zachte speeltjes/knuffels en Bumper van speeltjes met geluid. Ollie houdt daarnaast heel erg van kauwstokken.

Flop lijst voor mijn hond(en): Tennisballen en speeltjes die snel kapot gaan (Bumper knaagt nogal hard)

Leef je uit:
Bumper is een hele lieve, rustige hond die af en toe wel van spelen houdt. Wandelen (en zwemmen) in de bossen doet hij het allerliefst, als hij niet in de tuin ligt te zonnebaden. Het is een hele vriendelijke hond, naar mens én dier. Hij is opgeleid als autisme begeleidingshond, maar doet dat nu nog maar heel af en toe. Ollie is heel druk, maar ook een hele vriendelijke hond. Het is echt een grapjas. Als hij een speeltje heeft, dan blijft hij die brengen om weg te gooien. Graven doet hij ook heel graag, al hebben wij dat liever niet haha. Dan komt hij zwart thuis in plaats van wit. Helaas heeft Ollie het niet zo op andere honden, met Bumper als uitzondering dan.

Samen hebben ze ook nog een Facebook- en Instagrampagina.

Bumper
Afbeelding

Ollie
Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:30

Wij doen ook weer gezellig mee!

Citaat:
Boktnaam: Roosjenat

Naam hond(en): Kyara

Ras(sen): Mechelse x Hollandse herder

Leeftijd hond(en): 3

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: NVT

Snuffelmatten
Botten
Speelgoed
Snacks
Denkspellen

Halsband/tuig

Leef je uit:

Kyara is een hele lieve en ook rustige herder. Ze vind het heerlijk om te gaan zwemmen maar thuis in het zwembad of onder de tuinslang wilt ze weer niet. Daarnaast zijn snuffelmatten haar favoriete bezigheid, ze krijgt haar voet er altijd in en dat vind ze ook enorm leuk om te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:19

Citaat:
Boktnaam: Nynkster

Naam hond(en): Guinness, Lyn, Sigi, Vox (en straks nog pup(s))

Ras(sen): border collie

Leeftijd hon(en): Guinness 4, lyn 3, sigi2, vox 4

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: wij voeren graanvrij en honden krijgen ook nooit voedsel met graan. Verder geen allergieën

Top lijst voor mijn hond(en): zippypaws, sodapup, nylabones, speelgoed van kong. Zelfgemaakte dingen of tweedehands is ook helemaal prima.

Flop lijst voor mijn hond(en): supermarkt snacks met graan. RAW hide die gekleurd is.

Leef je uit:

Guinness was mijn eerste border collie, Een heus kerst kind. Geboren kerst 2018. Met hem ben ik eerst gaan trainen en werken bij de schapen. Toen ik de smaak te pakken had heb ik mezelf op een wachtlijst gezet bij een schaapherder die ook werkhonden fokt. En daaruit heb ik Lyn gekozen. Lyn heeft het schapendrijven naar een ander level getild. Ze is super getalenteerd en prettig om mee te werken. Ook wel een beetje m’n lieve kleine meisje met haar 14kilo tussen de 22&19 kg van de andere twee.
Nu ik een fulltime baan als schaapherder heb wilde ik wel graag een derde hond erbij. Om het werk te verdelen en risico te spreiden wat betreft blessures. Toen heb ik Sigi gekocht in augustus 2022. Alweer een jaar geleden. zijn fokker/eigenaar heeft hem vanuit Oostenrijk meegenomen naar Nederland. Sigi is absoluut onmisbaar geworden in het werk en m’n leven. Het is een super lieve en betrouwbare hond. Heel anders dan m’n andere maar zo hebben ze allemaal wel wat verschillends.

In maart 2023 heb ik vox overgenomen, hij zocht een nieuwe plek om te wonen. Een 4 jarige gecastreerde reu uit werklijnen. Een hele harde werker bij de schapen :) thuis soort van afwezig en bezig met z’n eigen ding :p

Ons leven staat ook een beetje in het teken van schaap. Alles met schapen doet het goed hier. Verder besteed ik veel aandacht en tijd in de gezondheid van de honden, omdat ze natuurlijk mijn werk makkelijker maken. Dus fietsen we graag en gaan regelmatig een leuke wandeling doen in het bos. Maar over het algemeen zijn ze na een werkdag wel redelijk uitgeteld. Dus is het savonds vooral rust houden en bijkomen :)

Kan me geen leven voorstellen zonder de hondjes, allemaal zo verschillend. Guinness is echt m’n beste vriendje, enorm aanhankelijk en lief. Wil altijd op de voorgrond staan. Terwijl lyn vox en sigi wat meer afwachtend zijn en de kat uit de boom kijken. Lyn heeft niet zoveel met andere mensen, tenzij ze speelgoed gooien ;)

Op instagram zijn we ook te volgen:

https://instagram.com/truenorth_borderc ... c2ODk2ZA==

Sigi
Afbeelding

Guinness
Afbeelding

Lyn
Afbeelding

Vox
Afbeelding

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:29

Ik doe ook graag mee :)

Boktnaam: Swifter

Naam hond(en): Lilly en Tuur

Ras(sen): Keeshond en Golden Retriever

Leeftijd hon(en): 6 jaar en 7 maand

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Graanvrij

Voor Tuur Zippy Paws of alles wat piept. Voor Lilly alles waar ze goed aan kan trekken of hangen.

Zachte snacks die direct op zijn.

Leef je uit:

Hier kom ik later nog even op terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 21:13

Hoax heeft zn kong vlecht vakkundig gesloopt al heeft ie t lang vol gehouden nog. De pizza voerbak is door een onoplettendheid van mij ook beetje kapot maar nog bruikbaar. Fiet is blij met haar likmat die nog vaak wordt afgelebberd de koekjes etc zijn al op maar werden flink gewaardeerd .

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 21:46

Jaa, Ves en ik doen ook graag weer mee dit jaar *\o/*

Citaat:
Boktnaam:
Flux
Naam hond(en):
Vesper
Ras(sen):
Schotse Herder Korthaar
Leeftijd hond:
1,5, 19 kilo
Ze kan rund en konijn niet in grote hoeveelheden verdragen
Tug Toys! Vesper is gek op alles waarmee ze kan trekken. Ze heeft wel een zachte beet dus trekken aan harder/dikker materiaal vind ze lastiger. Ik train agility met haar en gebruik vaak een langere/zachte tugtoy als beloning, daarvan kunnen we nooit genoeg krijgen!!
Natuurlijke snacks! Alle gedroogde snacks zijn welkom. Ves kauwt graag. Met haar ook geen bezwaar.
Tennisballen
Hondensnoep met granen / raw hide
Leef je uit:
Vesper, vessiesmes Pepsi-kind is ehm, een echte collie :+ Ze is een zelfverzekerd hondje dat heel goed wat ze wel en niet wil. Reteslim, wijst je graag op je eigen fouten. Zelf doet ze nooit iets verkeerd. Een sociale vlinder die graag onrust stookt en de boel op stelten zet. Maar ook zo gefocust kan werken als haar kop ernaar staat. Ik run een hondendagopvang en Vesper gaat altijd mee naar werk. Als ze een mensenkind was geweest had ze waarschijnlijk elke dag "Mijne mama is de baas hea dusse jij moette luisteren naar mij!" gegilt naar al haar speelmaatjes :+ . Vesper krijgt (bijna) iedereen aan het spelen en is toch wel extra lief naar jonge puppy's. We doen ook Body Awareness, Agility, wat basis neuswerk en spelen een soort van Treibbal met eigen regels :+ met een yoga- of colliebal. Ze heeft ook eens een workshop puinzoeken gedaan en binnenkort doen we een workshop hoopers.
Vesper staat liefst de hele dag in de actie stand. Ik voer Vesper rauw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 22:39

Wat een ontzettend leuk idee! Ik meld mij, en Lana vooral, graag aan.

Boktnaam:ijslandfan

Naam hond(en): Lana

Ras(sen): rasechte VuBa (vuilnisbakkie)

Leeftijd hon(en):3

Voor zover ik weet is ze nergens allergie voor

Top lijst voor mijn hond(en): Lana is gek op haar likmat, en vooral op wat daar in/op kan! Kauwsnacks vind ze geweldig. Ook is ze te porren voor een puzzeltje met lekkere beloningen. Het is geen echte speler. Zachte knuffeltjes zijn wel leuk.

Touwen, tennisballen, Kong oid... je doet Lana er geen plezier mee....

Leef je uit:
Lana is een 3 jarige Griekse dame, die we 1,5 Jr geleden hebben verwelkomd in ons gezin. Ze is lief voor ons, speelt graag met hondenvriendjes die ze kent en wil graag iets voor je doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding