Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:17

Ik wil trouwens nog wel eens zo'n reversible plushy die zijn zooo cute!

KM_Ris

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:54

Levenslange voorraad zou toch echt wel deze zijn.
Afbeelding

Ik was hier zooo gek op! Helaas nergens meer te krijgen :(
Voor de kilo's wel beter ;) .

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:58

Zulk soort Paprikachips? Of zie ik wat over het hoofd?Afbeelding

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:14

Een levenslange voorraad Milka tuc *\%/*
Wordt al voor gek verklaard als ik een lading meeneem tijdens het boodschappen doen in Duitsland.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:21

Hmm lekker Ben en Jerry's jammer dat die niet in het pakket meekunnen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:38

Oeh, kruiden van Dille & Kamille zouden hier ook wel levenslang mogen haha. Ik doe ook nog mee aan de boeken-Santa, ben daar op mijn lijstje helemaal los gegaan wat betreft mijn lijstje en Dille & Kamille :') Mag net zo goed Oil & Vinegar zijn haha.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:43

Zertab schreef:
Jorex schreef:
Voor mij? Toch wel snoep. Alleen dat is wat minder voor mijn lijn. _O-

Ja ik melk chocolade. Maar omdat dat niet goed is, en ik liever geen eten in mijn pakket ontvang (streekproducten als uitzondering) zeg ik maar niets :Y)

Gezien ik ook actief aan het afvallen ben :)

Beste aankoop onder een 10tje, een chocolade letter van een chocolatier! :9 Mijn winkel zit tegen over een snoepwinkel en mag alleen met sinterklaas een chocolade letter halen. Verder het hele jaar niks. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:21

Biebz schreef:
Wordt al voor gek verklaard als ik een lading meeneem tijdens het boodschappen doen in Duitsland.

Omg same! Die chocolade moeten ze echt weer in Nederland gaan verkopen.

Of niet.

Het is maar hoe je het bekijkt.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:36

_AB_ schreef:
Zulk soort Paprikachips? Of zie ik wat over het hoofd?[ [url=m/P7g0DL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Huh? Das ook wat. Dan gaan we die maar eens halen. Dank voor de tip!

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:52

Marjo schreef:
Biebz schreef:

Omg same! Die chocolade moeten ze echt weer in Nederland gaan verkopen.

Of niet.

Het is maar hoe je het bekijkt.

Ik vindt die met Lu altijd het lekkerst. Ik had een keer per ongeluk die van tuc mee gebracht, en als je dan iets anders verwacht, is die echt niet lekker!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:55

Oh jongens heerlijk al dat eten :9

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 19:36

Secret Santa vragen update

Vraag van de week

Wat mag er niet ontbreken in jouw pakket?

LWDaisy jouw santa laat weten dat je jouw zoektocht op pokemon gebied even moet laten rusten.

Justdiesel jouw santa zou graag wat foto's hebben van jouw dieren... als je die liever niet openbaar zet stuur gerust een pb

Neonlight Kun jij voor santa laten weten welke kookboeken van Jamie Oliver je al hebt?

ManonGrr Wat zijn de kleuren die jij in huis veel hebt... en wat is jouw lievelingskleur?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:44

Het is weer tijd voor een fikse bijlees/reageer post:

candalisa schreef:
Even terug komen op de vraag aangezien ik die nog niet beantwoord had!
Mijn ideale vrije dag… is wel afhankelijk van het weer met mooi weer lekker met de honden wandelen of spelen en evt met mijn beste vriendin samen naar stal. Lekker rijden of een dagje de stad in Pokemons vangen :=

Met slecht weer mezelf in mijn werk kamer terugtrekken en gaan knutselen met heartland op de achtergrond. Heb ik 2 jaar amper iets mee gedaan want de kamer was een bende en dan kan ik echt niet even rustig gaan zitten.
Afgelopen week flink doorgezet en het resultaat mag er wezen!
[ [url=m/xcg0T1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OP1lKd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gaaf plekje heb je daar candalisa!
Voor mij is het nu weer de tijd van het jaar om de foto's van het afgelopen jaar te verwerken in een fotoboek en ik doe dat standaard aan de eettafel in de woonkamer :')

Overigens zijn daar dus ook wel spulletjes voor welkom (stickers of andere leuke dingen om rondom de foto's te versieren/scrappen).

kimwilliam schreef:
hier alles ook aan bedenken, noteren en plannen :D ook hier komen de eerste vragen hoe we kerst dit jaar willen doen binnen en gaat mijn hoofd alweer naar eten :Y) hebben jullie daar nog leuke ideeën voor en wat drinken jullie graag erbij?

Rondom kerst staan sommige dingen bij ons redelijk vast. Mijn vader is op de 24ste jarig (kerstavond). Dus dat is standaard de dag dat we samen komen met mijn gezin, aanhang en (klein)kindjes.
En eigenlijk is het ook wel redelijk standaard dat we op eerste kerstdag naar mijn schoonvader gaan en zijn vriendin en haar kinderen.

Tweede kerstdag is altijd een beetje open, BEHALVE! dat ik altijd naar de lush sale ga :') .
Vind het persoonlijk ook altijd wel prettig om die vrij te houden, zodat we ook ff een dagje samen hebben, mijn vriend en ik en er ook eventueel ruimte is voor iets spontaans.

Roosch schreef:
Ik vind oud en nieuw ook echt verschrikkelijk. M'n vriend mag naar vrienden zoveel die wil maar ik blijf thuis. Bij de katten. Daar is er een doof van dus die krijgt er niet zoveel van mee. Maar ik heb gewoon een gruwelijk graftakkenhekel aan dat vuurwerk. :r

Ik geef ook niet zoveel om oud en nieuw.
Vroeger ging ik soms zelfs al gewoon naar bed. Later, toen ik nachtdiensten ging werken, zorgde ik er altijd voor dat ik met oud en nieuw werkte en niet met kerst.
Nu heb ik vooral erg te doen met Fudge, die is zo doodsbang. Ze gaat met oud&nieuw dan ook naar een pension in een gebied waar geen vuurwerk afgestoken wordt.
Want dit dorp is echt een oorlogsgebied met O&N.
Ergste is dat het nu al een maand bijna elke avond raak is met knallen, arme hond. Y;(

Ik las iets over muzieksmaak; die is vrij uiteenlopend. Al houd ik vooral van muziek waar je toch wel enigszins mee kunt zingen.
En dan neig ik naar pop, 60's tot 90's, country, soft rock, reggae en bepaalde Nederlandstalige muziek.
We hebben een platenspeler en ik vind het heerlijk om af en toe een plaatje te draaien.

D_akota schreef:
Welke beauty producten gebruiken jullie graag?
Ik ga graag in bad en gebruik dan graag een lekkere badschuim.

Ik gebruik vooral veel van Lush (haarproducten, gezicht scrub, douchegel).
Een bad hebben wij niet, alleen een hottub. Dus badproducten hoeft niet (en heb ik ook nog best een aardige voorraad van van Lush).
Make-up gebruik ik overigens totaal niet.

Jodym schreef:
Wat vinden jullie van chocolade?

Ik ben dol op chocolade! Eens in de zoveel tijd ga ik naar de chocolaterie (Albert in Udenhout) en verder haal ik ook wel eens nootjes met chocolade van de markt (al houd ik absoluut niet van hazelnoten).
En verder lust ik eigenlijk alle chocolade, al heb ik een voorkeur voor melk en puur en zonder noten.
Smaakjes zijn wel prima.

kimwilliam schreef:
ook alcohol is hier een no go, hoe zit dat bij jullie?

Ik drink eigenlijk maar zelden alcohol. Als ik het drink is het een likeurtje (Baileys, Licor 43 of een ander zoet (room) likeurtje. Maar het is echt te verwaarlozen hoe vaak ik dat doe.
Laatst 3 flessen bij de slijter gekocht, kan zomaar een 3-jaar voorraad zijn :')
Ik lust sowieso geen wijn of bier.

ManonGrr schreef:
Ik bedacht me net nog een vraag: sparen jullie dingen?

Ik spaar oude analoge camera's (in alle voorgaande edities heb ik een foto geplaatst van mijn vitrinekast geloof ik). Voorheen spaarde ik foute fotolijstjes, maar die hebben we ondertussen wel genoeg om een weeshuis de muren mee te vullen.
Wel hebben wij een herinneringenkist laten ontwerpen door een houtbewerker, die heb ik vorig jaar aan mijn vriend cadeau gegeven voor ons 2 jaar samen (toevallig zijn we vandaag 3 jaar samen).

Afbeelding

KM_Ris schreef:
''Wat is jouw best bestede 5 euro ooit?''

Hier heb ik niet direct een antwoord op, mocht ik er later nog op komen, dan meld ik het hier.

suusje26 schreef:
Om van het onderwerp chocolade af te komen een andere vraag: wat is/zijn je lievelingskleur(en)?

Turqoise/petrol/blauw/groen-achtig. Ik ben daarnaast dol op aardetinten en zachte vrolijke kleuren (mintgroen, lichtroze, eigenlijk een beetje pastel achtig).

suusje26 schreef:
Deze vraag had ik vandaag met mijn leerlingen besproken. Wat heb je voor het laatst gegoogeld en waarom?

Ik heb gezocht hoe de hockeyclub van Den Bosch heet (we keken een hockey wedstrijd en vroegen het ons af).

Marjo schreef:
Ohh die hint is bij mij altijd een last-minute verhaal :')
Wat een drama om dat te bedenken...

Bij mij precies zo, ik ben daar zo extreem slecht in.

Esmee_RS schreef:
Tijdens het douchen net kwam me nog een leuke vraag te binnen :+
Wat zijn jouw hoogtepunten van 2023 tot nu toe?

* Fudge ophalen in Maart

capopjekop schreef:
Hebben jullie ook een favoriete quote of gezegde?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En eigenlijk alles wat Dr. Edith Eger zegt, die vrouw is geweldig. :j

Roosch schreef:
Ik gooi er een paar vragen in:

Als je een levenslange voorraad aan kon leggen van iets wat in het budget van de secret santa past, wat zou dat zijn?

Welke online aankoop van onder de tien euro is jouw beste aankoop geweest?

Voorraad: kippengehakt van de marktpoelier :') en drop en Lush en hondenvoer en snacks. Zou een hoop geld schelen :')

Beste aankoop: Dat weet ik niet precies, maar wat ik recentelijk besteld/gekocht heb onder de 10 waar ik blij mee ben:
hondenspeeltjes, kabelbinders, boeken (via boekenkraam en boekenbalie) en natuurlijk een hoop Vinted aankopen (paar dagen terug nog een kersttrui voor mijn vriend gescoord!)

ynskek schreef:
Vraag van de week

Ik zou heel blij worden van iets zelfgemaakts, maar ik wil mijn Santa niet verplichten daartoe, want sowieso wil ik vooral dat mijn secret santa ook een fijne ervaring heeft en als diegene daar niet blij van wordt, dan dus niet :')

Er mag overigens altijd wel iets lekkers in, dus dan zou ik dat als antwoord geven, dat iets lekkers niet mag ontbreken! :Y)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:06

Citaat:
LWDaisy jouw santa laat weten dat je jouw zoektocht op pokemon gebied even moet laten rusten.
Check! *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:13

ynskek schreef:

Vraag van de week

Vind ik best een moeilijke, alles wat ik heb gevraagd ben ik al blij als het erin zit! :D
Ik vind iets wat mijn SS zelf gemaakt heeft zoals een knuffeltje van een van mijn huisdieren, of een mooie tekening altijd super tof! Maar ik wil ook niet dat mijn SS zich hiertoe verplicht voelt..

Edit: zal zo even een foto van mijn kat zoeken :o Verzorgpaard staat in het topic: paarden die in 2024 beleerd worden.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:14

Wat er niet mag ontbreken aan mijn pakket vind ik een lastige.. er is niet 1 item waardoor het per definitie niet meer geslaagd is als het er niet inzit natuurlijk. Ik doe suggesties en flops in het topic maar dat is gewoon ter inspiratie, mocht er per ongeluk iets van de flop lijst in terecht komen is dat natuurlijk ook geen ramp.
Zijn we gewoon allemaal vragen aan het bedenken of heb ik dat nu scheef gezien? :p in dat geval heb ik er nog wel 1tje: als je iets zelfgemaakts in je pakket zou willen ontvangen, waarvan zou dat zijn en in welke hobby (tekening, knuffeltje, digital art etc)?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:15

CastaMickey schreef:
Wat er niet mag ontbreken aan mijn pakket vind ik een lastige.. er is niet 1 item waardoor het per definitie niet meer geslaagd is als het er niet inzit natuurlijk. Ik doe suggesties en flops in het topic maar dat is gewoon ter inspiratie, mocht er per ongeluk iets van de flop lijst in terecht komen is dat natuurlijk ook geen ramp.
Zijn we gewoon allemaal vragen aan het bedenken of heb ik dat nu scheef gezien? :p in dat geval heb ik er nog wel 1tje: als je iets zelfgemaakts in je pakket zou willen ontvangen, waarvan zou dat zijn en in welke hobby (tekening, knuffeltje, digital art etc)?

Haha heb ik hier boven toevallig al antwoord op gegeven! Digital art is ook erg gaaf! :D
Die zoek ik toevallig nog wel eentje van mijn kat, zodat ik die op canvas kan laten afdrukken.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:18

ynskek schreef:

Vraag van de week

Justdiesel jouw santa zou graag wat foto's hebben van jouw dieren... als je die liever niet openbaar zet stuur gerust een pb

Wat er niet mag ontbreken in mijn pakket: Hints, want ik wil er natuurlijk wel achter komen welke Santa ik mag bedanken voor dat pakket.
En voor de rest ben ik al dankbaar dat iemand moeite heeft gedaan voor mij.

Ik ga foto's zoeken van dat zooitje ongeregeld hier :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:21

CastaMickey schreef:

Ja, ik wil ook voorkomen dat ik een opsomming maak. Ik ben doorgaans een vrij dankbare ontvanger: mij maak je met vanalles blij. Lippenbalsem, schaaltjes of mesjes voor de borrel, een zweetbandje, nagelriemolie, zijn allemaal leuke dingetjes die ik wel eens gekregen heb of die ik sowieso wel gebruik.

Iets zelfgemaakt is superleuk; tof dat een santa moeite doet. Op zulke momenten baal ik zelf heel hard dat ik niet creatief ben. En wat ik dan graag zou krijgen? Pfoe. Ik zag in voorgaande edities bijvoorbeeld een mooie tekening maar dan moet je maar net een santa hebben die mooi kan tekenen. Bij mij zou het dit worden. :')

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:21

Hints zijn wel handig :')

Ik ben eigenlijk klaar.. ik hoef nog maar een cadeautje te halen. De rest is al binnen. Nog even inpakken. Doos heb ik ook al gevonden. En hints vandaag gemaakt, omdat ik ziek op de bank lig.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:22

Zertab schreef:
CastaMickey schreef:

Haha heb ik hier boven toevallig al antwoord op gegeven! Digital art is ook erg gaaf! :D
Die zoek ik toevallig nog wel eentje van mijn kat, zodat ik die op canvas kan laten afdrukken.

Haha toevallig! Een gehaakt knuffeltje van je vorige verzorgpaard heb je al binnen 8-)

Neonlight
Moderator Over Paarden

ynskek schreef:

Vraag van de week

Neonlight Kun jij voor santa laten weten welke kookboeken van Jamie Oliver je al hebt?

Een kaartje mag niet ontbreken in mijn pakket. <3 Qua kadootjes is er niet iets wat er in moet zitten.

Santa, ik zal straks even een fotootje maken van de kookboeken. Kan helaas nu nog even niet, want dan wordt de hond boos, we liggen samen op de bank onder een dekentje. :))

Zertab

@CastaMickey: jaa, nog altijd heel erg blij mee <3 Staat trouw naast een tekening die ik van hem heb en twee plukken van zijn staart.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:29

Zertab schreef:
ynskek schreef:

Vraag van de week

Vind ik best een moeilijke, alles wat ik heb gevraagd ben ik al blij als het erin zit! :D
Ik vind iets wat mijn SS zelf gemaakt heeft zoals een knuffeltje van een van mijn huisdieren, of een mooie tekening altijd super tof! Maar ik wil ook niet dat mijn SS zich hiertoe verplicht voelt..

Edit: zal zo even een foto van mijn kat zoeken :o Verzorgpaard staat in het topic: paarden die in 2024 beleerd worden.

Ja dat gehaakte knuffeltje was heel leuk! Ik heb bij de vorige editie een tekening 'tegoedbond' gekregen. Deze is helaas nog niet binnen, ik heb de foto's een tijd geleden wel gestuurd dus gaat vast goed komen! Nog geen update gehad daarover maar volgens mij had mijn Santa het ook druk.

Ik wil ook graag hints in mijn pakket. :') en trouwens op de vraag moeilijke of makkelijke hints , dat maakt voor mij niet uit. Moeilijk is leuk maar sorry als ik dan een keertje mis raad.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:38

Hier idem, ik ben al blij dat ik mee mag doen. Ben niet zo moeilijk en al blij dat iemand de moeite neemt om iets voor mij te kopen <3 . Dus Santa, verras me maar :)