Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Er staan bij de geraden Santa’s een Santa voor de naam van de bokker.
Er staan bij de binnengekomen pakketten een cadeautje achter de naam van de bokker.
Citaat:1.VillaNeusjes
2.Leo
3.NorwayFjord
4.tones
5.Suusw
6.Lau07
7.TheJokerr
8.Damon26
9.Momo94
10.EmptyWords
11.Lugea
12.MerelV
13.Seven
14.L_iek
15.Nala
16.WendyShet
17.Madarijn
18.Kanjerroos
19.Jess_Ashlinn
20.Fem
21.love_mandy
22.Joy_Mennings
23.Roosjenat
24.Nynkster
25.Swifter
26.Flux
27.ijslandfan
28.Sharani
29.Banjer
30.Tigress
31.xPearl
32.luna2006
33.SimonDesteny
34.AfricanLady
35.pradadaan
![]()
36.cursebreaker
37.eclair98
38.MarijeR
39.Cerosa
40.CupCakes_
41.Esaqar
42.Daffodil
43.Blinnii
44.lotthje
45.RoosDeG
46.Dennis
47.8nnemiek
48.candalisa
49.KimD
50.Drico
51.StonedRomy
52.Art_Ificious
53.Damelza
Citaat:Laten we eens even over geld praten!en uiteraard over andere dingen.
Ik wilde het in een enquête vorm doen, maar door alles wat er gebeurt is heb ik die niet klaar dus ga het op deze manier even aanpakken. Wat zien jullie als ideaal budget (excl verzendkosten)? Wanneer heeft jullie voorkeur om te starten? Volgende maand aanmelden en dan eind februari lootjes trekken of zoals dit jaar, zomer aanmelden en in september lootjes trekken? Met een vroegere datum is een groter budget ook een minder groot probleem omdat het verdeeld kan worden natuurlijk.
Er is geen goed of fout antwoord, we kunnen niemand in de portemonnee kijken of beslissen wat iemand wilt uitgeven voor een vreemde! Mocht iemand zich niet comfortabel voelen het in het topic te plaatsen, mag dat ook via PB.![]()
Wat betreft verzenden heb ik achter de schermen al wat discussie gevoerd met wat mede bokkers, daaruit kwam dat verzenden naar een thuisadres toch een grotere voorkeur heeft dan naar een pakketpunt bijvoorbeeld. Wat me wel een goede toevoeging lijkt is dat zowel verzendadres als toezendadres hetzelfde is, in het geval van Drico heeft dat dit jaar ervoor gezorgd dat het pakketje daadwerkelijk aankwam. Ik vond dat echt een onwijs goede zet van die SS!
Ook zullen er een aantal extra regels worden toegevoegd aan de nieuwe editie.
Citaat:Heel goed dat jullie de verzenddatum aanhalen, die ben ik inderdaad vergeten te vermelden!
Mijn eigen idee was óf verzenden vóór de hele decembermaand, dus zelf voor Sinterklaas, zeg laatste week november en dan het pakket bewaren tot kerst. Of verzenden tussen Sinterklaas en kerst, dus zeg in de periode van 6 tot 13 december en bewaren tot kerst.
Art_Ificious schreef:Verzendadres hetzelfde als toezendadres... Besef wel dat je op die manier Belgen benadeelt. Als Belg kan je geen Nederlands adres ingeven als je vanuit België verzend.
Nie da ik nog meedoe, maar wil het wel aanhalen voor andere bokkers.
En ook vanuit Engeland kan dit bv niet.
CupCakes_ schreef:Aanmeldperiode
Deze zou ik misschien mei/juni zetten? Omdat zoals anderen benoemen het topic misschien in de vergetelheid kan raken.
Budget
Voor mij persoonlijk zou een groter budget fijner zijn. Rond de €50,00 euro bijvoorbeeld.
Verzenddatum
De uiterste verzenddatum zou ik op 5 december of misschien wel eerder zetten. Dit in verband dat de pakketten dan ruim de tijd hebben om bij het adres aan te komen en dat daar geen drama over kan ontstaan. Ik ben zelf iemand die ook tot nu toe elke keer tot de laatste verzenddatum heeft gewacht vanwege omstandigheden, maar ideaal is het niet.
Opmerkingen
Ik vond deze editie weer geslaagd. En ik vind dat we Kim (en wie nog meer achter de schermen hebben geholpen) zeker mogen bedanken hiervoor. Ondanks alle privé omstandigheden heb je weer een mooie editie neergezet Kim.![]()
Daarnaast vind ik persoonlijk dat er meer regels mogen komen en dat deze ook strikter moeten worden nageleefd met eventuele consequenties bij meerdere waarschuwingen. Het is misschien kinderachtig, maar ik denk dat het voor de vrede en de duidelijkheid waar iedereen aan toe is in het topic wel beter gaat zijn. Denk bijvoorbeeld aan het niet verzenden op de uiterste verzenddatum, het samenstellen van een tweede pakket terwijl deze nog niet kwijt is, de vuile was die buiten gehangen wordt terwijl dit absoluut niet nodig is.
Kim, doe je de organisatie volledig alleen of heb je inmiddels hulp? Misschien is het als de SS nog groter wordt om toch back-up aan te stellen voor het geval dat. Mocht je nog hulp willen, zou ik wel wat willen bijdragen.
Luna2006 schreef:Art_Ificious schreef:Verzendadres hetzelfde als toezendadres... Besef wel dat je op die manier Belgen benadeelt. Als Belg kan je geen Nederlands adres ingeven als je vanuit België verzend.
Nie da ik nog meedoe, maar wil het wel aanhalen voor andere bokkers.
En ook vanuit Engeland kan dit bv niet.
Daarom heb ik via dpd verzonden. PostNL is niet betrouwbaar vanuit belgie en je weet altijd de afzender. Bij DPD kan je je eigen afzender kiezen.
Citaat:Aanmeldperiode
Ik vind juni/juli dan inderdaad wel een goede, dat lijkt so far ook het meest voorbij te komen qua voorkeur.
Budget
Ik zou persoonlijk ook meer 35-50 zien als dat we lager gaan. 25-50 vond ik wel wat te groot qua verschil eigenlijk. Ik vind ook een budget van sowieso rond de 50e prima bv, maar kan me voorstellen dat dat dan niet haalbaar is voor iedereen. Misschien dan wel als er idd op tijd lootjes getrokken worden. Ik heb nu die max van 50e namelijk wel echt aangetikt weer dus ik ben persoonlijk sowieso wel van een iets hoger budget.
Verzenddatum
Ik zou dan zeggen meteen na Sinterklaas dus vanaf 6dec en dan in die week moet alles verstuurd worden. Eind november is met black friday wel weer drama - afgelopen jaar zagen wij dat bv met de postcrossing advent groep dat er een paar spannende zendingen waren zo eind november. Dus imo dan meteen na Sinterklaas, als ook mensen geen Sinterklaas cadeautjes meer willen kopen online haha.
Opmerkingen
Misschien dit: Dat de Santa’s hun T&T delen met hun lootje via lootjes trekken, of dit via de organisatie gaat maar ik vind dat eerlijk gezegd alleen een optie als Kim dan ook hulp heeft want dat is echt geen doen als je elke T&T constant moet gaan delen met alle lootjes. Imo moeten Santa’s ook zelf wat verantwoordelijkheid hebben en daarmee kunnen omgaan. Maar het is imo wel fijner als elke ontvanger een beetje weet wanneer ze het pakket gaan ontvanger wanneer het onderweg isNu werd er maar deels door Santa een T&T gedeeld en deels niet en je zag dat veel mensen die geen T&T hadden dat toch graag hadden gehad wel van wat ik zo voorbij zag komen. Ik persoonlijk vind het ook wel fijner als ik die T&T zou krijgen