Wat leuk dat je 2e pakket is aangekomen VN, ziet er heel leuk uit! Veel plezier ermee!
Ook vanuit ons een fijne en veilige jaarwisseling gewenst en alle goeds voor 2024! Voor elk (huis)dier dat momenteel met/in angst leeft en hun eigenaren die hier ook zorgen om hebben: succes allemaal en veel sterkte!
Wij hebben net onze laatste wandeling van 2023 gemaakt, op de Tevener heide, waar we mochten genieten van een mooie zonsondergang (& veel geknal overal…) Ik kan niet wachten tot we 12uur verder zijn en de grootste ellende qua vuurwerk achter de rug is.
En sterkte voor alle hondjes. Het wordt Jady haar eerste nieuwjaar, tot nu toe lijkt ze weinig te maken van de knallen. Vandaag wel veel gelopen en net nog even een groot rondje bos, in twijfel om het nu daarbij te laten of rond een uurtje of 10 nog even naar de overkant te lopen om haar te laten plassen.
Ik ben blij dat je het jaar goed hebt kunnen afsluiten VN! Voor jou & voor je Santa.
Dennis
Geplaatst: 31-12-23 18:35
Hopelijk hebben alle hondjes niet te veel stress.
Quinn maakt er niets van. We wonen zelf buiten waar alleen in de verte wat afgestoken word. Maar hebben haar nu ook gewoon mee naar m'n moeder ik het dorp voor het eten. Ging vorig jaar ook probleemloos. Wel uit voorzorg even haar tracker er aan, die hebben we toch dus waarom die dan niet om doen op een dag als vandaag.
Ik ben vanmiddag met de hondjes in de bossen gaan wandelen. Bumper wil nooit wandelen buiten met het vuurwerk, maar binnen heeft hij er weinig stress van gelukkig.
Bailey is zo vreselijk bang voor het vuurwerk. Ik zit nu met haar (en d'r partner in crime Missy) op een stal in de polder, hier is ook wel lawaai maar veel minder. En hier mogen ze lekker los rennen in de binnenbak, dat vonden ze fantastisch net want wandelen zit er echt niet in momenteel.
Hier vinden ze het niet heel leuk, maar echt bang zijn ze ook niet.
De jongens hier zijn de hele middag met carbid bezig geweest. De wijkagent had een oproepje op insta gezet of hij bij iemand mocht komen kijken tijdens het knallen. Daar kwam hij aan, samen met de burgemeester. Leuke mannen, was gezellig.
Nog even een laatste rondje paarden en honden en dan kruip ik lekker mn bed in.
Lieve meiden, alvast een heel goed en gelukkig nieuwjaar!
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 01-01-24 01:28
Gelukkig nieuwjaar! Beide meisjes zijn behoorlijk bang
Hier ook Eve die het niet zo tof vindt allemaal.. we zitten al express in een vuurwerkvrije omgeving maar dan heb je altijd wel van die asociale mensen
Harvey vindt het gelukkig allemaal wel prima en heeft zelfs even naar buiten gekeken
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Suki heeft weer oorontsteking dus wij zaten vandaag bij de spoedarts. Ze is nu drukker bezig met haar oor dan het vuurwerk, dus dat komt mij eigenlijk wel goed uit.
Hopelijk hebben de hondjes er niet al te veel last van… zó sneu als ze zo in paniek zijn.
Beste wensen iedereen! Hier gelukkig geen vuurwerkangsten bij de dieren
Cerosa
Geplaatst: 01-01-24 10:41
Ik wens jullie het beste voor 2024! Beterschap voor Suki, dieren lijken te weten dat zulks op een zon/feestdag moet hé
En VN, Wat een leuk pakket! Lekker van genieten
Wij zijn oudjaars avond goed doorgekomen, Mona is op straat wat schrikkerig voor het vuurwerk, maar eenmaal weer binnen kan het haar helemaal niet boeien. Ze heeft afwisselend naast mij en mijn partner op de bank liggen snurken, de prinses!
De beste wensen voor 2024! Hier was het rustig in de buurt, maar wat een geknal verderop in de grotere steden en dorpen. Arme dieren die daar in zitten.
Cody heeft enorm schrik van de losse knallen doorheen de avond dus die heeft een groot kauwsnackfestijn gehad in de gang. Met het grote geknal is hij dan weer wel rustig en komt hij mee kijken!
Pipa gaf er niet zoveel om, flinke pup! Ze is heel de avond mee buiten gegaan voor haar plasjes en met het geknal heeft ze ook rustig buiten gezeten tot ze naar binnen wou en daar was ze direct uitgeteld ah slapen
Hopelijk alle hondjes er hier zonder al te veel last door gekomen!
Beterschap voor Suki, echt niet fijn een oorontsteking
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hopelijk zijn al jullie dieren er zonder te veel drama doorheen gekomen.
Faizah geeft er gelukkig niks om, maar het scheelt wel dat er zowel hier thuis in het dorp als in het vakantiepark niet met echt zwaar vuurwerk wordt gegooid. Ze is zelfs om 12 uur even mee naar buiten gegaan om te kijken terwijl ik bij mijn paard stond, maar dat begon al snel te vervelen Dus die lag alweer te snurken in de mand toen ik naar binnen kwam nadat het ergste lawaai voorbij was.
Damelza
Geplaatst: 02-01-24 14:01
Gelukkig nieuwjaar!
Hier is het gelukkig allemaal meegevallen met het vuurwerk, werd wel flink wat afgestoken. Maar ik denk dat ik het erger vond dan Jady
Wij zaten in een park, vuurwerkvrij en erg goede ervaring met vorig jaar maar helaas dit jaar wat minder. Vrij veel vuurwerk. Mijn mormels zitten nog in het pension, die haal ik vanavond op maar we hadden wel die van mijn vriend bij ons. Ze hebben het overleefd
cursebreaker
Geplaatst: 02-01-24 15:36
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Wij hebben een bijzonder goede jaarwisseling gehad en dat is een understatement (zeker als je weet waar we vanaf komen met Arya en vuurwerk angst e.d.). Iets wat ik nooit meer had verwacht te zeggen/schrijven, sinds Arya’s ontstane extreme angst jaren terug. Maar we hebben door de jaren heen echt enorm veel gedaan, geprobeerd om te helpen en ik denk dat het dan toch eindelijk z’n vruchten begint af te werpen (vorig jaar ging het namelijk ook al een heel stuk beter als de jaren ervoor ook weer, maar zo goed als dit jaar hebben we niet meer gehad sinds haar eerste jaar vuurwerk met 6 maanden oud, toen ze het ook zo fantastisch heeft gedaan). Ik ben in ieder geval zo onwijs gelukkig, dankbaar en blij voor en met Arya. Dat ze niet meer die extreme angst heeft gehad maandenlang (want zo lang zijn ze hier gewoon bezig ermee) maar ook zo op 31dec zelf. Ben echt trots op d’r
Bij ons was het non-stop knallen, en echt goed ook, vanaf 15:00u. Voor het donker laatste ronde gedaan in buitengebied, daar hoorde je het ook overal (maar in het licht/overdag is ze niet bang), en erna heeft ze gewoon de hele avond of geslapen of gebedeld voor eten tussendoor haha (wat ik niet erg vond op deze avond haha). Bewust ook geen avondeten gegeven zodat we alles verdeeld door de avond konden geven in likmatten, vullers en snackjes e.d. tussendoor. Om 00:00 even onrust bij d'r (wat vooral kwam omdat m’n man en zoon even naar buiten zijn gegaan om te kijken denk ik) en om 00:10 probeerde ze alweer te slapen. Ze zijn hier tot half 2 echt goed door gegaan, om 03:00 de laatste knallen. Om 5:30 naar buiten geweest nog om te plassen even en om 06:00 erna kwam nog even wat geknal en sindsdien is het gewoon rustig geweest hier (ook bijzonder). We slapen wel al een aantal nachten onder in de woonkamer met haar, dat helpt ’s nachts wel enorm voor haar. Hebben er voor onze zoon gewoon een leuk kampeer-in-je-woonkamer-festijn van gemaakt met alle matrassen
Lekker slapen samen met hondje van m’n schoonmoeder, om 22:20
En dit was om 00:20, gewoon alweer aan’t slapen
En Sansa is over ’t algemeen, zeker voor een kat, mega chill met alles. Alleen om 00:00 even wat onrust en toen ging ze Arya opzoeken; is ze naast gaan liggen een half uurtje en erna ging ze ook weer bij d’r mandje verder slapen. Voor de rest doet die haar ding rondom oudjaar alsof er niet non-stop vuurwerk af gaat