Adventskalenders

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:48

Ik wilde de Essence kalender bestellen maar nergens meer te vinden voor een normale prijs

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 06:28

De Essence adventskalender is idd bijna overal uitverkocht. De vorige jaren had kruidvat hem in november ( en soms zelfs met korting, vorig jaar 1 + 1gratis gekocht :) )

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:13

Charaz schreef:
Ik wilde de Essence kalender bestellen maar nergens meer te vinden voor een normale prijs

Ik weet niet hoever je van Duitsland woont maar bij de muller in Meppen lag nog een hele stapel. Hij staat ook wel op muller.de. Misschien verzenden zij ook naar Nederland. Anders ook even kijken bij rossmann of de DM

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:58

Ik ga eind november naar duitsland! Zo zin ook, misschien dat ik ook maar paar leuke adventskalenders nog mee neem. Geen idee nog welke hihi..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:17

Ik ga 5 november wss naar Duitsland... wil dan toch ook wel kijken voor iets al zei ik dat ik genoeg had.. een chocola adventskalender kan alleen gewoon altijd :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:48

Balen, Kruidvat had de Bueno kalender (nog) niet geleverd gekregen… De Tony kalender kwam ik onverwachts wel tegen bij Etos, die heb ik gelijk meegenomen!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:06

Hier ook al 2 dagen niet bij de kruidvat :n

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:18

Die van de notenshop is het geworden Cadeautje om op te sturen.
Bedankt voor de tip

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:23

Ik was net bij de Duitse Aldi. Die hadden een pringles Adventskalender. Ik heb hem toch maar niet gekocht.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:54

Ik heb net zo’n puzzel kalender voor mijn moeder besteld en de kalender van de notenshop voor ons beide 1. Bedankt voor de tips! *\o/*

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:19

Charaz schreef:

ik was inderdaad ook opzoek, maar in de winkels hier ook niet te bekennen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:37

Hier ondertussen nu ook druk bezig met adventskalenders inslaan of maken haha.

Voor mezelf heb ik een milka chocolade advent gekocht & eentje van Bookish Goods (die moet nog binnenkomen), waar boek gerelateerde spulletjes in zitten & dan ga ik nog eentje van m'n beste vriendin krijgen die ze zelf samenstelt.

Afbeelding

Voor mijn zoon staat er eentje van pokémon & ga ik ook weer zelf eentje maken zoals ondertussen traditie is geworden hier thuis. Daar zijn al een deel van de dagen voor gekocht, maar moeten we ook nog wat dagen opvullen dus daar moet ik wel nog even mee verder gaan. Het klaarmaken/inpakken zelf ga ik komende maand ergens doen. De zelfgemaakte hangt/staat er dan zo bij in december:

Afbeelding
De grotere cadeautjes staan dan verspreid op de dressoir en moet hij naar zoeken wanneer er een cijfer in een zakje verstopt zit. dat cijfer is dan op een van de cadeautjes terug te vinden.

En voor de hond & ook kat gaat er ook nog wat komen. Voor de hond eentje van natuurlijk gedroogde snacks en de kat gaat die van Happy Dog/Cat krijgen, die vond ik er ook erg goed uit zien *wij zijn wel fan van de happy dog/cat snoepjes altijd. Vorig jaar hadden we eentje van Wolf of Wilderness welke ook goed is!

Ook ben ik weer net zoals vorig jaar bezig met een advent samenstellen voor m'n beste vriendin. Ipv 24 dagen doen we dit jaar 12 dagen. Al heb ik voor 25dec ook nog een extra cadeautje. Daar ben ik vandaag mee begonnen met inpakken, want op 2 dagen na, heb ik alles qua cadeautjes namelijk al in huis.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:39

Hier lag de bueno bij de Kruidvat. Ik heb getwijfeld maar braaf laten liggen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:40

Die Bueno advent lijkt me ook fantastisch, maar ik heb nu al Milka dus moet het ook even laten om nog meer chocolade in huis te halen haha.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:54

Wat leuk die zelfgemaakte cursebreaker! Heb je misschien een link voor die natuurlijk gedroogde snacks voor de hond? Of heb je die nog niet?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:30

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:38

Eilish schreef:
Wat leuk die zelfgemaakte cursebreaker! Heb je misschien een link voor die natuurlijk gedroogde snacks voor de hond? Of heb je die nog niet?

Ja, is echt heel leuk altijd. Wel veel werk, maar alles voor het kind hihi. Die vind dat echt fantastisch en dat is alles waard <3.

Wat ik qua natuurlijke snacks advent weet, heeft als het goed is Barkkings er momenteel nog, ook voor de kat (https://www.barkkinghondensnacks.nl/adv ... groot.html) en ook Durks dog snacks gaat rond 10/15nov met de kerst collectie online, waaronder ook advent kalender.

Verder vind ik de kant en klare advent van Happy Dog/Cat & Wolf of Wilderness ook fijn, als je iets in een lagere prijsklasse zoekt. Die snacks/snoepjes zijn ook qua ingrediënten echt heel erg fijn, meer gefocust op hoog vleesaandeel ipv dat het voornamelijk uit granen bestaat :')

--

Die Escape room ziet er geinig uit Marjo!

--

Ik ben vandaag met de cadeautjes voor de advent van m'n vriendin ook best aardig ver gekomen - alles wat ik al in huis had is nu ingepakt. Binnenkort nog even een paar leuke mandjes scoren om alles netjes in te kunnen doen en nog even voor de 2 dagen die nog opgevuld moeten worden, shoppen en dan is ie klaar *\o/* Normaal ben ik meer van het thema inpakpapier zodat alles netjes bij elkaar past, maar dit jaar ben ik voor chaos gegaan :')

Afbeelding

Ter vergelijking, dit was vorig jaar - voor 25 dagen want 1e kerstdag kreeg ze een cadeautje extra (Dit jaar ook):

Afbeelding

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:37

O dat ziet er echt mooi uit! Doe mij ook z,n vriendin O:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:44

Het is ook gewoon echt zoooo leuk om te doen! Vorig jaar voor het eerst gedaan met m'n vriendin. Daarvoor was het eigenlijk nooit zo in ons opgekomen maar deden we wel altijd al een kerst pakketje maken. Maar dit is echt een leuke nieuwe traditie geworden zo, elke dag cadeautjes openmaken in december. Ik zou zeggen, stel het eens voor aan een vriend(in) in je nabije kring en wie weet wat eruit komt voor antwoord <3 Je kunt het hele jaar door shoppen dus qua budget kun je het mooi verdelen als je wilt en je kunt het zo goedkoop of duur maken ook als je zelf wilt natuurlijk. Ik vind dit dan bv. veel leuker tov een hele dure kant en klare advent van specifieke merken. Ik zou dan bv. die van LUSH wel eens graag willen, maar als ik dan zie wat dat voor geld kost, dan vind ik zo'n persoonlijkere advent met allemaal verschillende soorten spullen stiekem misschien wel leuker.

Ik doe ook mee met meerdere Secret Santa's en daar kan ik ook zo blij van worden, om van die pakketten samen te stellen <3 Met bv. de advent en ook o.a. een boeken SS waar ik aan mee doe, koop ik het hele jaar door al spulletjes voor hihi. Christmas never ends :') <3

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:10

Bedankt cursebreaker! Je cadeaus zien er mooi uit, die van vorig jaar ook :)

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:26

Ziet er geweldig uit! :) Ik doe ook zo iets met mijn vriend, maar ik ben benieuwd wat voor dingen jij erin stopt? :D

Hier vaak keukenspullen (bijvoorbeeld kleine verpakkingen van oil&vinegar azijnen/oliën), kerstversiering/verlichting, boeken, happy socks, en vaak inderdaad wat dingen die ik door het jaar heen tegen kom :j. Op vakantie koop ik vaak ook iets voor in de kalender.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:09

Echt super leuk Cursebreaker!
Ben ook heel benieuwd wat je er zoal instopt. Mijn dochters en ik maken dit jaar voor het eerst een Adventskalender voor elkaar, dus kan wel wat inspiratie gebruiken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:23

Ahh dankje! Ja, is een beetje flauw dat je idd niet kunt zien wat erin zit allemaal he hahaha.

Floortje
ohhh hele leuke dingen allemaal zeg <3

Sharani
Wat superleuk om te doen voor en met je dochters! Hoe oud zijn ze, wat vinden ze zoal leuk?

Ik heb dit jaar oa erin:

- Sieraden.
Ik doe dan meestal iets duurders erin aan het eind van de advent. Dus ik heb nu van Violet Hamden een armbandje die ze 1e kerstdag open mag maken. Maar vorig jaar had ik bv. ook een leuk setje oorbellen en denk dat ik dit jaar ook nog een stainless steel setje oorbellen erbij ga doen van een lokale winkel in Maastricht waar we beiden gek van zijn.
- Boeken
Dit keer heb ik er 3 in gedaan. Ik ken haar smaak in boeken, dus kan hierin vaak wel goede keuzes maken.
- Home deco stuff
- schoudertasje met van die hele toffe straps die je kunt wisselen en daar heb ik dan ook nog een extra strap bij gekocht
- gebreide haarband + handwarmers
Deze komen van een online kleinere shop die de handgemaakte producten krijgen uit een ander land waar de vrouwen er eerlijk voor betaald krijgen. Is zo'n bepaald goed doel zeg maar, ik vind dat altijd super fijn om zulke producten te kopen en die mensen te steunen. Er zat dus bv. ook een kaart met foto bij van 1 van die vrouwen die dit allemaal maakt, met informatie over haar leven daar + een leuke kralenarmband die ze ook zelf maken als extra cadeautje zat erbij bv.
- bodylotion van Loveli
Merk waar zowel mijn vriendin als ik beiden fan van zijn
- een bloemen/kruiden droog rekje om op te hangen (vorig jaar had ik d'r bv een bloemenpersje
gegeven, ze vind zelf bloemen drogen dus bv heel erg leuk)
- een groene velvet deurstopper met tasseltje eraan
Wat mooi bij haar home deco past wat ze nu heeft
- een industrieel uitziend standaardje waar een flesje in hangt om bloem stengels in te steken + een boodschappen tasje opvouwbaar met een quote erop die helemaal bij haar past; iets met 'shopaholic' want dat is zij ook echt haha. Deze items kocht ik tijdens onze laatste vakantie.
- Een glazen sieraden doosje met groen ingelegde velvet.
Deze komt van de action haha. Soms haal ik bij winkels a la action wat spullen bij om het qua budget wat te verdelen tov de duurdere producten, maar ook gewoon omdat ze er soms echt hele leuke dingen hebben.

En op een aantal dagen heeft ze dan 2 cadeautjes om uit te pakken. Dat is dan vaak gewoon lekkers zoals nougat, waar ze erg van houdt maar ook verse thee, speciale jam die gemaakt wordt in Schotland of Engeland of zoiets (gewoon van de AH wel hoor hahaha maar het komt wel daar vandaan, is import) chocolade, dat soort dingen.

Ik probeer dan ook bewust veel kleine shops te steunen. Ik koop een deel online en een deel lokaal, maar ook online zijn er gewoon zulke leuke webshops te vinden!

Vorig jaar had ik bv dit erin:
1. Chocolade advent kalender + kaars in glazen pot
2. Boek > Bringing down the duke
3. Sieradenschaaltje
4. Metalen vaasje met buisje
5. Potjes met pepernoten & schuimpjes + action kaart €15
6. Gezichtsmassage roller + reusable make up pads
7. Leren boekenlegger + nougat
8. Glazen waxinelichthouder
9. Theeglas + infuser
10. Leren telefoontasje + leren ring
11. Spiegelset met 3 ronde gouden spiegels
12. Ringhouder kat rosé goud
13. Planten vernevelaar
14. Gouden armbandje + nougat
15. Handlotion + nougat
16. Stainless steel gouden oorbellen
17. Kandelaar + rood/witte kaarsen
18. Bamboe bakje + amber blokje
19. Gouden lijstjes 2x
20. Sokken + chocoladen printen
21. Roze glazen kandelaar
22. Downton Abbey boek
23. Edelsteenmix voor drinkwater
24. Boekenlegger met foto + book jacket
25. Sleutelhanger met foto van ons samen

En ik zou nu ook gewoon makkelijk 24/25 dagen vol kunnen maken, maar we waren dit jaar te laat begonnen met inkopen dus besloten er eentje van 12 (of 13 omdat ik 1e kerstdag nog stiekem erbij doe haha) te doen. Maar ik probeer het dus een beetje af te stemmen op wat zij wel leuk vind maar ook soms met gepersonaliseerde dingen met foto's of zo, dat vind ik ook wel leuk maar moet toevallig dan net wat leuks tegenkomen zoals vorig jaar die boekenlegger met foto's erop.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:53

Ontzettend leuk! :D Ik vind het echt prachtig om via dit lijstje zo mee te krijgen hoe goed je je vriendin kent en hoeveel moeite er in de kalender gaat! Hartverwarmend <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:09

_Floortje schreef:
Ontzettend leuk! :D Ik vind het echt prachtig om via dit lijstje zo mee te krijgen hoe goed je je vriendin kent en hoeveel moeite er in de kalender gaat! Hartverwarmend <3

Dankje, wat lief <3 vind alles wat jij benoemde ook echt heel leuk! Doen jullie voor 24 dagen helemaal of ook iets anders? Volgend jaar wil ik wel weer 24 dagen doen.