Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:23

Lieve Santa van Ferro,

Het klopt dat er nog geen verslag is. Ik wil graag de tijd nemen om je pakket uit te pakken met de lieve pluisbol en dat had ik voor gistermiddag bedacht, maar toen lag ik zwaar beroerd gevloerd op bed.

Ik hoop dat het me vandaag of morgen lukt! Dus geen zorgen ;) je pakket is niet vergeten!

Art_Ificious

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:06

Racky heeft vandaag z'n nieuwe lickmat mogen testen.
Met een lekker potje natvoer van uit zijn pakketje.
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:08

Wat een heerlijke laatste pakketten komen er voorbij <3

Ik vind het wel ontzettend wrang voor Villaneusjes :(:) hopelijk maakt het nakomende pakket alles ruimschoots goed Y;( en anders wil ik ook graag hulpSanta zijn!

Nog een paar pakketten te gaan!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:14

Swifter moet die van haar zelfs nog ontvangen. Hopelijk komt die dinsdag of woensdag toe.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:22

Klopt. Vrijdag de 22ste is er nog wat beweging geweest in de T&T maar sindsdien is het weer stil. Reeds onderweg van 10/12.

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:29

@Luna2006, graag gedaan! Vond het best lastig omdat je in het voorstelrondje Cody niet van speelgoed hield dus toen dacht dan gaan we gewoon voor een heel snackpakket :D die paarden platen zijn vooral echt hard, zijn ze wel een tijdje mee bezig.
De hint van de chocolade ging idd om de kleuren van de reep: bruin/beige/wit precies de vacht kleur van Finan. De hint van Remy van de film ratatouille ging over het stukje staart van Finan, laatste stukje lijkt op een rattenstaart :+

Ons pakketje was echt heel leuk. Finan is blij en enorm verwend.
Ging er meteen met de cadeautjes van door!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met al zijn cadeautjes <3
Afbeelding

Okee en dan de hintjes vind ik echt lastig. Sowieso iemand met meer dan 1 hond. Als ik kijk welke mensen nog niet geraden zijn dan is mijn eerste gokje Lugea ben jij onze secret santa?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:30

Die kikker is fantástisch!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:35

Misschien fijn om even niet te raden tot iedereen zijn pakket heeft? Anders is de lol voor Swifter er ook wel vanaf.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:35

Ik ben niet jouw SS, WendyShet! :)

Ik hoop dat het pakket voor Switer na de kerst snel bezorgd gaat worden. Zijn alle pakketten verder binnengekomen? En is er al wat meer bekend over een nieuw pakket voor VillaNeusjes?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:48

Art_Ificious schreef:
Misschien fijn om even niet te raden tot iedereen zijn pakket heeft? Anders is de lol voor Swifter er ook wel vanaf.

Daar is niks aan te doen helaas, de SS van Swifter was waarschijnlijk een van de eerste die heeft verzonden, dat is gewoon domme pech geweest. Maar aangezien het pakket wel nog gestand wordt en enigszins in beweging blijft (al dan niet op de depot :') ) heb ik goeie hoop dat het alsnog bezorgd wordt. :j

Op Swifter haar pakket na en VN haar 2e pakket, zijn wel alle pakketten binnen gelukkig, ook te zien in de update.

Volgend jaar echt eerder verzenden en wat langer naar de pakketten staren voor het openen. :=

Lugea schreef:
Ik ben niet jouw SS, WendyShet! :)

Ik hoop dat het pakket voor Switer na de kerst snel bezorgd gaat worden. Zijn alle pakketten verder binnengekomen? En is er al wat meer bekend over een nieuw pakket voor VillaNeusjes?

Daar heb ik vrij snel een update over geplaatst nadat VN het kenbaar maakte in het topic.

VN & haar SS heb ik verder wel per PB contact mee en heb er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen. :j

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:55

Fijn dat dat goed opgelost gaat worden. :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:05

Dat is fijn om te horen <3

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:28

Lieve Santa, ik ben nu al twee uur aan het puzzelen en kom er niet helemaal uit. Iedere verdachte van mijn lijstje is al geraden, dus ik ga een gokje doen.

Tones: ben jij mijn secret santa?

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:44

Mijn SS heeft laten weten dat er alvast iets extra onderweg is en indien ten laatste woensdag niets wordt geleverd een nieuw pakket wordt gemaakt. Ik ben erg blij met deze oplossing omdat ik ook aan KimD wou vragen om er een maximumtermijn er op te zetten. (Waarbij ik dan uiteraard alle onkosten van het eerste pakket ging/ga vergoeden moest het alsnog binnen komen)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 16:00

Swifter schreef:
Mijn SS heeft laten weten dat er alvast iets extra onderweg is en indien ten laatste woensdag niets wordt geleverd een nieuw pakket wordt gemaakt. Ik ben erg blij met deze oplossing omdat ik ook aan KimD wou vragen om er een maximumtermijn er op te zetten. (Waarbij ik dan uiteraard alle onkosten van het eerste pakket ging/ga vergoeden moest het alsnog binnen komen)

Hier weet ik vooralsnog niks van en ben ik het eerlijk gezegd ook niet mee eens.

Het pakket moet de grens over en hoe vervelend het ook is dat het blijft steken, er zit wel nog beweging in het pakket. Pakketten op de grens blijven wel vaker langer hangen, hoe vervelend dat ook is, het is zonder kerstgekheid al een gegeven.

Zeker, als het over een aantal weken nog niet geleverd is, is een nieuw pakket zeker een optie en daar had ik en gegarandeerd andere Santa's aan meegewerkt. Maar woensdag is wat mij betreft écht te vroeg.

Het is natuurlijk aan je SS deze keuze en de dubbele kosten maar daar werk ik vooralsnog niet aan mee.

Er is nog een ongelofelijke drukte bij de sorteercentra en depots.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 16:29

lotthje schreef:
Lieve Santa, ik ben nu al twee uur aan het puzzelen en kom er niet helemaal uit. Iedere verdachte van mijn lijstje is al geraden, dus ik ga een gokje doen.

Neen. :D

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:04

KimD schreef:
Swifter schreef:

Hier weet ik vooralsnog niks van en ben ik het eerlijk gezegd ook niet mee eens.

Het pakket moet de grens over en hoe vervelend het ook is dat het blijft steken, er zit wel nog beweging in het pakket. Pakketten op de grens blijven wel vaker langer hangen, hoe vervelend dat ook is, het is zonder kerstgekheid al een gegeven.

Zeker, als het over een aantal weken nog niet geleverd is, is een nieuw pakket zeker een optie en daar had ik en gegarandeerd andere Santa's aan meegewerkt. Maar woensdag is wat mij betreft écht te vroeg.

Het is natuurlijk aan je SS deze keuze en de dubbele kosten maar daar werk ik vooralsnog niet aan mee.

Er is nog een ongelofelijke drukte bij de sorteercentra en depots.

Prima dat jij er niet mee akkoord bent. Maar je zult ook wel snappen dat een pakket waar 10 dagen geen beweging heeft ingezeten, erg dubbelzijdige antwoorden van beide bezorgcentra’s en sinds vrijdag weer niets is gebeurd geen vertrouwen geeft. Hoe lang moet ik dan wachten? Januari? Want dan hoeft het voor mij ook niet meer :n

Sorry aan mijn SS voor dit bericht. Jij kunt hier niet aan doen en zorg maar gewoon voor geen 2de pakket als dit het antwoord is, want het zou te bizar zijn dat jij alle kosten moet dragen. :n Ik heb de voorbije edities altijd (bij het eerste pakket zelfs de helft van het bedrag op mij genomen!) bij gedragen als er een verzameling was bij pakketten waarbij het fout ging, maar nu het de andere kant op is vind ik het erg spijtig dat dit de reactie is :n

Edit: Vorig jaar op 24 december bijgedragen aan een actie voor een pakket dat was niet toegekomen. Ik vind dit echt meten met 2 maten dat het voor een andere bokker wel zo snel kon en bij mij de 28ste dan nog te vroeg zou zijn.

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 17:30

Ja, omdat die SS sinds 24/9 niet meer online was geweest en er nul reactie kwam op herhaaldelijke verzoeken pet PB, FB, mail & zelfs via een Bokker die haar benaderd heeft op FB. Sterker nog, er staan nog steeds PB's aan die desbetreffende SS in mijn 'Postvak uit'. Terwijl mails & berichten via FB/IG wel gelezen werden.

Ik had hetzelfde plan inderdaad maar wilde 12 januari voorstellen. Omdat de post dan verwacht de achterstand weggewerkt te hebben. Daar ben ik zelf namelijk ook achteraan gegaan.

Eerlijk gezegd vind ik je nu als een verwend klein kind klinken die haar zin niet krijgt in de speelgoedwinkel. Als je pakket dus daadwerkelijk in januari bezorgd zou worden gooi je het gewoon weg? Want dan hoeft het niet meer?

De tijd & moeite die je SS erin gestoken heeft blijft hetzelfde, of je het nu vorige week gekregen had, of in januari.

Als jouw pakket volledig kwijt was geweest of er nul beweging in had gezeten, was de situatie wellicht anders geweest. En om nu al te roepen dat er met twee maten gemeten wordt terwijl de situatie compleet anders is? Onnodig stampvoeten...

Maar jouw SS doet ontzettend veel moeite en hangt meer aan de telefoon en doet meer moeite dan wie dan ook.

Het pakket is afgelopen vrijdag(!) nog gescand, voor mij teken dat het dus wel degelijk niet zoek is.

Dit pakket van mij heeft hetzelfde meegemaakt, en in de app staat het nog steeds zo. Toch is het gewoon bezorgd.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat je begrijpt hoeveel tijd en energie in dit topic gaat zitten en zeker in gevallen zoals dat van jou. De reactie die je nu hebt, is niet alleen een mes in de rug van je SS maar zeker ook in die van mij.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:45

Sorry KimD maar ik vind jou reactie er totaal langs door slaan. Ik vond jou richting AfricanLady al niet correct in de zin dat ze 3 keer jou heeft benaderd en omdat ze enkel jou op een specifieke dag niet heeft benaderd volgend jaar niet meer mag mee doen.
Maar dit bericht naar mij nu vind ik ook helemaal niet correct. Ik heb mijn SS al verschillende keren bedankt voor alle tijd en moeite. Zij gaf zelf aan indien het er woensdag nog niet is een nieuw pakket te voorzien wat jij hier gewoon direct neer haalt dat jij er niet achter staat, terwijl ik zelfs alle kosten van het eerste pakket wil vergoeden indien het toch nog toe komt. Tuurlijk gooi ik het pakket niet weg als het toe komt, wat denk je zelf? Maar echt wachten tot 12 januari? Ja, dan is de lol er meer dan vanaf. Die is er nu al vanaf door jou reactie.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 18:03

Swifter schreef:
Sorry KimD maar ik vind jou reactie er totaal langs door slaan. Ik vond jou richting AfricanLady al niet correct in de zin dat ze 3 keer jou heeft benaderd en omdat ze enkel jou op een specifieke dag niet heeft benaderd volgend jaar niet meer mag mee doen.
Maar dit bericht naar mij nu vind ik ook helemaal niet correct. Ik heb mijn SS al verschillende keren bedankt voor alle tijd en moeite. Zij gaf zelf aan indien het er woensdag nog niet is een nieuw pakket te voorzien wat jij hier gewoon direct neer haalt dat jij er niet achter staat, terwijl ik zelfs alle kosten van het eerste pakket wil vergoeden indien het toch nog toe komt. Tuurlijk gooi ik het pakket niet weg als het toe komt, wat denk je zelf? Maar echt wachten tot 12 januari? Ja, dan is de lol er meer dan vanaf. Die is er nu al vanaf door jou reactie.

Mag je vinden uiteraard. Gelukkig weet ik beter en gelukkig het merendeel van de bokkers ook.

Maar ik weet voldoende en trek mijn handen dan ook van jouw situatie af. Hier ga ik zeker niet vrijwillig nog tijd en moeite in steken.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:07

Prima dan. Het merendeel van de bokkers mag dit ook zelf kenbaar maken aan mij want ik hoor zo dingen graag van de persoon zelf :j

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:40

AfricanLady ben jij mijn secret Santa? {:)

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:00

tones schreef:
lotthje schreef:

Neen. :D

Hmmmm helaas. Dan optie twee: Simondesteny? :D

Voel me heel blond nu hoor, maar ik kan niet zo heel goed puzzelen :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:00

KimD ik vind je reacties echt wel erover gaan.

Ik heb mijn pakket pas de laatste dag verzonden, maandag de 18e dus. En die moest van België naar Nederland. Die is wel op tijd gearriveerd. Ook een bestelling vanuit Nederland is binnen de 2 dagen aangekomen met post NL 3 dagen terug. Zo druk en zoveel achterstand zullen ze dan ook wel niet hebben lijkt mij.

Ik snap dus ook niet waarom 1 pakket van Nederland naar België inmiddels 2 weken onderweg is.

Ik denk da ik volgend jaar maar niet meer meedoe als de sfeer zo zit. Lijkt best wel discriminerend naar ons Belgen toe.

Wat ik dan ook niet snap, voor VN wordt hier meteen geopperd om in te zamelen ofzo... Maar toen bekend was dat Swifter haar pakket nog steeds ergens zwerft met de onzekerheid dat het geleverd wordt, wordt er door niemand wat gezegd. :r
Heb daar maar 1 woord voor... Discriminatie.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 19:15

Art_Ificious schreef:
KimD ik vind je reacties echt wel erover gaan.

Ik heb mijn pakket pas de laatste dag verzonden, maandag de 18e dus. En die moest van België naar Nederland. Die is wel op tijd gearriveerd. Ook een bestelling vanuit Nederland is binnen de 2 dagen aangekomen met post NL 3 dagen terug. Zo druk en zoveel achterstand zullen ze dan ook wel niet hebben lijkt mij.

Ik snap dus ook niet waarom 1 pakket van Nederland naar België inmiddels 2 weken onderweg is.

Ik denk da ik volgend jaar maar niet meer meedoe als de sfeer zo zit. Lijkt best wel discriminerend naar ons Belgen toe.

Wat ik dan ook niet snap, voor VN wordt hier meteen geopperd om in te zamelen ofzo... Maar toen bekend was dat Swifter haar pakket nog steeds ergens zwerft met de onzekerheid dat het geleverd wordt, wordt er door niemand wat gezegd. :r
Heb daar maar 1 woord voor... Discriminatie.

Sorry hoor? Discriminatie? :+

Ook voor VN heb ik iedereen 'tot halt' geroepen omdat ik via PB zowel met VN als met haar SS contact heb gehad.

Zowel in PB richting VN als in het topic aangegeven dat de SS eerst een kans krijgt om het goed te maken, voor VN is vooralsnog ook nog helemaal niks 'extra' op poten gezet. Ook dát is niet met een dag opgelost en ik zal de SS van VN de kans geven het op te lossen, zoals die betreffende SS ook zelf graag wilt. VN is daar ook gewoon van op de hoogte en bereid even af te wachten en het een kans te geven, ondanks te teleurstelling.

Áls dat niet gebeurt zou ik inderdaad zelf een pakket gestuurd omdat ik het eens ben met VN en haar reactie. Maar ik heb daar meer dan het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen want ook de SS van VN reageert netjes en begripvol op de situatie.

Swifter haar pakket is niet zoek, het is afgelopen vrijdag, de 22e nog gewoon gescand en tussen 10 & 22 heeft er ook beweging ingezeten. Het heeft waarschijnlijk gewoon langer nodig om bij Swifter te komen omdat het de grens over moet, domme pech, niet meer, niet minder. Er bestaat gewoon nog een grote kans dat dit pakket zonder kleerscheuren bezorgt wordt. Als dat 12 januari niet gebeurt was, had ik met álle liefde bijdrage aan een nieuw pakket, net zoals vele andere Bokkers waarschijnlijk, daar twijfel ik eigenlijk niet over. Maar ik maak even de aanname dat de merendeel van de Bokkers er hetzelfde over denkt als ik wat betreft deze situatie.

Waarom 12 januari? Omdat de post zelf aangeeft dan pas naar verwachting álle achterstand te hebben weggewerkt. Begrijpelijke situatie, als ik terugdenk dat onze eigen pakket bezorger afgelopen dinsdag 290 adressen had en afgelopen donderdag 235 adressen. Vind die achterstand helemaal niet gek klinken, zeker niet als het de grens over moet.

Deelname is vrijwillig en volledig buiten Bokt beheer om. Dus om volgend jaar niet deel te nemen, is je goed recht en je eigen keuze. Sterker nog, het staat je vrij om een eigen SS te openen en het beter aan te pakken, zonder discriminatie en een betere organisatie.