Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 14:39

Ik kreeg een extra hint van mijn santa. Heel erg bedankt, want ik heb het inderdaad moeilijk met het raden hahah :')

Ik ga er straks even goed naar kijken.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 16:15

Fem schreef:
Ik heb weer een berichtje mogen ontvangen van mijn Santa, maar ik word daar niet veel wijzer van:
'Je zit op de goeie weg hoor. Het groter teken is niet als dusdanig bedoelt hier, meer als 'vervolg'.
Eerst 12 dan 1'.

Wat dat vervolg dan moet betekenen snap ik niet.
Maar ik ga een gok doen.
Aan de hand van 'Friesland' en het feit dat er 11 stipjes staan in de puzzel die ik niet snap, gok ik op AfricanLady

En als jij het bent, dan hoor ik graag hoe ik dit had kunnen oplossen :')

Nee ik ben niet je SS :D

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 16:18

AfricanLady schreef:
Fem schreef:
Ik heb weer een berichtje mogen ontvangen van mijn Santa, maar ik word daar niet veel wijzer van:
'Je zit op de goeie weg hoor. Het groter teken is niet als dusdanig bedoelt hier, meer als 'vervolg'.
Eerst 12 dan 1'.

Wat dat vervolg dan moet betekenen snap ik niet.
Maar ik ga een gok doen.
Aan de hand van 'Friesland' en het feit dat er 11 stipjes staan in de puzzel die ik niet snap, gok ik op AfricanLady

En als jij het bent, dan hoor ik graag hoe ik dit had kunnen oplossen :')

Nee ik ben niet je SS :D

:') :') :')

Nee dat weet ik, aangezien SuusW al heeft bevestigd dat zet het was :')

Suusw schreef:
*\o/* *\o/* klopt Fem
Sorry voor de moeilijke hint, en ook nog een fout, ik twijfelde tussen alle woorden en idd de aanhef weglaten, nou dan wordt t een zootje :+

Kon geen zippy paws vinden zonder piep, vandaar de appel, daar kan de worm ook uitgehaald.

Ik lees later bij, zit nu op telefoon en dat vind ik niet handig

We zijn heel blij met het pakket lieve Suus!
Alles is geweldig :j
Heel blij is Fudge ermee!

En helemaal pieploos zijn we hier in huis niet hoor. Fudge heeft bijvoorbeeld ook de zlppypaws donut en andere speeltjes die wel een klein piepje hebben. Al schrikt ze er soms wel van als ze er per ongeluk in bijt :')

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:02

Joy_Mennings schreef:
Ik kreeg een extra hint van mijn santa. Heel erg bedankt, want ik heb het inderdaad moeilijk met het raden hahah :')

Drico ben jij onze secret santa?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:08

Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de hints!
Afbeelding

Was al vrij snel overtuigd dat het over een rescue ging.
Dan ben ik een beetje gaan zoeken in het topic welke honden allemaal een draakje hadden als speeltje.
De kleur, melkchocolade denk ik dan :D
Alleen de hint van Remy ben ik niet in mee.

Maar mijn gokje, WendyShet ben jij onze secret Santa?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:10

Vandaag niet aan het maken van een foto van Saar en haar tekening toegekomen := Het weer en het licht zaten ook niet mee.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:11

Nynkster schreef:
Ik heb gister nog even gekeken en gedacht maar ik denk dat Esaqar mijn SS is :D

Vond het wel lastig hoor! Maar met de naam Floyd was het vast een hint richting de band Pink Floyd welke het liedje comfortably numb ook geschreven hebben :D

Dus Esaqar, mag ik jouw bedanken voor mijn leuke pakket? :D

Correct!

Hopelijk vond je het een leuk pakket! Het was best lastig maar toen ik eenmaal op dreef was vond ik allemaal leuke spulletjes!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:12

Joy_Mennings schreef:
Joy_Mennings schreef:

Drico ben jij onze secret santa?

Ja, klopt :D

En ik ga ook gelijk een eerste poging doen tot het raden van mijn SS, Roosjenat, ben jij mijn SS? {:)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:39

Drico schreef:

Wat toevallig, volgens mij had ik jullie de eerste keer dat ik mee deed haha.

Heel erg bedankt voor het pakket! Ollie en Bumper zijn heel erg blij met het lekkers en de speeltjes die ze gekregen hebben, en de kersthangers zijn ook erg mooi!

Je moet me de cijferreeks wel nog eens uitleggen :') want ik kwam echt op 38 ipv. 39 uit hahah.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:39

eclair98 schreef:
Vandaag niet aan het maken van een foto van Saar en haar tekening toegekomen := Het weer en het licht zaten ook niet mee.

Hopelijk kun je er een mooi plekje voor vinden :D

Ik had zelf ook nog een foto gemaakt toen ik er aan bezig was, maar ook niet met het ideale licht omdat het al zo vroeg donker was :=

Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:43

8nnemiek schreef:
eclair98 schreef:

Ik had zelf ook nog een foto gemaakt toen ik er aan bezig was, maar ook niet met het ideale licht omdat het al zo vroeg donker was :=

[ [url=m/2AWh8L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ontzettend gaaf zeg!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:47

8nnemiek schreef:
eclair98 schreef:

[ [url=m/2AWh8L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een mooi plekje krijgt ze sowieso <3 Ik denk dat ik haar meeneem naar m'n appartementje, krijgt ze een ere plekje

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:01

KimD schreef:
StonedRomy schreef:
Deze idioot is vergeten een foto van de hints te maken |o

Maar kimd ben jij toevallig mijn santa?

Yes! Klopt!

Echt ontzettend bedankt! Betere foto’s volgen vanuit het zonnige zuid Frankrijk :j

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:07

Drico schreef:

En ik ga ook gelijk een eerste poging doen tot het raden van mijn SS, Roosjenat, ben jij mijn SS? {:)

Ja dat klopt inderdaad :D

Wat ben ik blij dat alle cadeautjes heel zijn aangekomen! Het is jammer van het kaartje en de hints die erbij zaten maar de cadeautjes waren toch het belangrijkste haha. Hopelijk vonden jullie ondanks alles het toch een leuk pakket :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:00

Ik heb zitten puzzelen en als ik op de hints "Ik ben niet zo groot" en "Ik ben muzikaal en kan beter zingen dan een nachtegaal" af ga dan kom ik uit op Suki van Lau07, want die schijnt mooi te kunnen zingen bij de dierenarts lees ik. :D En ik vind Suki wel wat weg hebben van een wasbeertje...
Alleen de hint "ik kom uit het oosten" kan ik daarbij niet plaatsen, want ik kan geen woonplaats vinden (of ik kijk met weer eens met m'n neus).

Dus ik ga een gokje wagen, Lau07 mag ik jou en Suki bedanken voor Bailey's pakket? :):)

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:25

Mandarijn schreef:
Ik heb zitten puzzelen en als ik op de hints "Ik ben niet zo groot" en "Ik ben muzikaal en kan beter zingen dan een nachtegaal" af ga dan kom ik uit op Suki van Lau07, want die schijnt mooi te kunnen zingen bij de dierenarts lees ik. :D En ik vind Suki wel wat weg hebben van een wasbeertje...
Alleen de hint "ik kom uit het oosten" kan ik daarbij niet plaatsen, want ik kan geen woonplaats vinden (of ik kijk met weer eens met m'n neus).

Dus ik ga een gokje wagen, Lau07 mag ik jou en Suki bedanken voor Bailey's pakket? :):)

Jaaa, wij waren je Santa's :D Suki is een Shiba, en die komen uit Japan. Shiba's zijn daar zelfs beschermd en zijn nationaal erfgoed. Ze komt dus niet uit het oosten van het land, maar uit het verre oosten. Ik was bang dat als ik verre zou toevoegen, dat het dan te makkelijk zou zijn, dus ik had het best moeilijk gemaakt. :')

Ik had nog meer hints verstopt, maar ze waren allemaal best wel moeilijk :D
De eerste kaart die je kreeg had als het goed is een afbeelding van Floddertje op de voorkant. Dat is een tekenfiguurtje, en Suki is vernoemd naar een tekenfiguur. Een flinke doordenker dus, en die was vooral bedoeld om je in de war te maken :D

En inderdaad veel mensen vergelijken Shiba's vaak met wasbeertjes of vosjes! Vooral de rode variant vinden veel mensen net een vosje.

"Maskers? Daar ben ik dol op! Ik heb ze dan ook in verschillende kleuren." duidt op Suki's tekening in haar gezicht. Alle Shiba's hebben een urajiro (die witte tekening op borst, buik, staart en pootjes), die bij Black & Tan Shiba's doorloopt in het gezicht, dus de hint was vooral om aan te geven dat het om een meerkleurige hond ging met een maskertje op :)

En verder zat je dus met je gok naar Seven goed, alleen was het de 07 uit mijn gebruikersnaam. :D

We vonden het heel leuk om jullie Santa te zijn! {:)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:35

Lau07 schreef:
Mandarijn schreef:

Jaaa, wij waren je Santa's :D Suki is een Shiba, en die komen uit Japan. Shiba's zijn daar zelfs beschermd en zijn nationaal erfgoed. Ze komt dus niet uit het oosten van het land, maar uit het verre oosten. Ik was bang dat als ik verre zou toevoegen, dat het dan te makkelijk zou zijn, dus ik had het best moeilijk gemaakt. :')

Ik had nog meer hints verstopt, maar ze waren allemaal best wel moeilijk :D
De eerste kaart die je kreeg had als het goed is een afbeelding van Floddertje op de voorkant. Dat is een tekenfiguurtje, en Suki is vernoemd naar een tekenfiguur. Een flinke doordenker dus, en die was vooral bedoeld om je in de war te maken :D

En inderdaad veel mensen vergelijken Shiba's vaak met wasbeertjes of vosjes! Vooral de rode variant vinden veel mensen net een vosje.

"Maskers? Daar ben ik dol op! Ik heb ze dan ook in verschillende kleuren." duidt op Suki's tekening in haar gezicht. Alle Shiba's hebben een urajiro (die witte tekening op borst, buik, staart en pootjes), die bij Black & Tan Shiba's doorloopt in het gezicht, dus de hint was vooral om aan te geven dat het om een meerkleurige hond ging met een maskertje op :)

En verder zat je dus met je gok naar Seven goed, alleen was het de 07 uit mijn gebruikersnaam. :D

We vonden het heel leuk om jullie Santa te zijn! {:)

Aah kijk, die masker hint had ik ook gelinkt aan haar gezicht inderdaad. :D

Japan was ik dan weer niet opgekomen, maar nu klinkt die heel logisch net als Floddertje. Die kaart van eerder liet me eerst zoeken naar een klein langharig hondje. :')

Heel erg bedankt voor het pakket <3 alles is een succes maar die kerstboom krijgt amper rust tot nu toe, Bailey heeft hem zelfs zelf uit de speelgoedmand gesleurd gister terwijl ze dat normaal nooit doet. _O-

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:51

Ik denk dat ik weet wie mijn Santa is… ik heb in de speurpuzzel 1 getal gevonden… 1 van de vragen was “op dit nummer ben ik aangemeld… dus ik ben gaan kijken bij nummer 18 op de lijst… kanjerroos… ik heb canicross en frisbee ook in de puzzel gevonden, en daar heeft kanjerroos het ook over in haar voorstelpost… en in verdere posts… en ook snuffelmat ben ik tegengekomen…

Ik kan niet alle hints plaatsen, maar ik zie genoeg aanknopingspunten om de gok te wagen… Kanjerroos… ben jij onze Santa?

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:08

CupCakes: heerlijk zo'n hond met van die uitgesproken blikken :D
Eclair98: wat een mooie tekening!! Heel gaaf :j
Pradadaan: heerlijk uitpakfeestje met goeie hulp!! En uiteraard weer een langharig poezenbeest...die komen vaak voorbij hier :D
Banjer: Wow, aan de hele beestenboel is gedacht +:)+
VillaNeusjes: snap je gevoel, fijn dat het opgelost wordt :(:)

Fem: Ben blij dat alles in de smaak valt. Wat betreft de piepjes nam ik liever het zekere voor het onzekere en gelukkig is er ook genoeg leuks zonder piep te vinden.
Wel beetje gekke hond hoor dat ze daarvan schrikt :(:) :D

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:20

Banjer schreef:
Ik denk dat ik weet wie mijn Santa is… ik heb in de speurpuzzel 1 getal gevonden… 1 van de vragen was “op dit nummer ben ik aangemeld… dus ik ben gaan kijken bij nummer 18 op de lijst… kanjerroos… ik heb canicross en frisbee ook in de puzzel gevonden, en daar heeft kanjerroos het ook over in haar voorstelpost… en in verdere posts… en ook snuffelmat ben ik tegengekomen…

Ik kan niet alle hints plaatsen, maar ik zie genoeg aanknopingspunten om de gok te wagen… Kanjerroos… ben jij onze Santa?

Yes helemaal goed!
Ik heb het je blijkbaar wel een beetje moeilijk gemaakt hahah.
Ik hoop dat je blij bent met je pakket!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:37

We zijn er super blij mee <3 ik zal morgen foto’s van de meisjes met de cadeautjes maken :D

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:40

Hi Santa!
Bedankt voor de extra hint. Ik heb morgen weer tijd om te puzzelen, maar er staan een aantal verdachten op m’n lijstje :):) sorry dat het even duurt, beetje druk geweest!

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:45

Ik vind het juist wel leuk dat er nog mensen volop aan het puzzelen zijn, zo duurt de pret langer. :D

Mandarijn, fijn dat die kerstboom zo goed bevalt! Die heb ik gekocht omdat je zei dat ze dol is op de eekhoorntjes van zlppypaws. :D

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 00:02

Luna2006 schreef:
[ [url=m/newA4M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan ben ik een beetje gaan zoeken in het topic welke honden allemaal een draakje hadden als speeltje.

Yes klopt helemaal! :D

Oef ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wie mijn SS is. Nog even overnadenken...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:19

WendyShet schreef:
Luna2006 schreef:
[ [url=m/newA4M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yes klopt helemaal! :D

Oef ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wie mijn SS is. Nog even overnadenken...

Echt super bedankt <3 die lange snacks kreeg hij al maar die xxl paard is wel mega gaaf! Pipa is helemaal gek van draakje
Wat was de link naar remy? Want dat zette mij eerst op een dwaalspoor :+