Ik ga er straks even goed naar kijken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fem schreef:Ik heb weer een berichtje mogen ontvangen van mijn Santa, maar ik word daar niet veel wijzer van:
'Je zit op de goeie weg hoor. Het groter teken is niet als dusdanig bedoelt hier, meer als 'vervolg'.
Eerst 12 dan 1'.
Wat dat vervolg dan moet betekenen snap ik niet.
Maar ik ga een gok doen.
Aan de hand van 'Friesland' en het feit dat er 11 stipjes staan in de puzzel die ik niet snap, gok ik op AfricanLady
En als jij het bent, dan hoor ik graag hoe ik dit had kunnen oplossen
AfricanLady schreef:Fem schreef:Ik heb weer een berichtje mogen ontvangen van mijn Santa, maar ik word daar niet veel wijzer van:
'Je zit op de goeie weg hoor. Het groter teken is niet als dusdanig bedoelt hier, meer als 'vervolg'.
Eerst 12 dan 1'.
Wat dat vervolg dan moet betekenen snap ik niet.
Maar ik ga een gok doen.
Aan de hand van 'Friesland' en het feit dat er 11 stipjes staan in de puzzel die ik niet snap, gok ik op AfricanLady
En als jij het bent, dan hoor ik graag hoe ik dit had kunnen oplossen
Nee ik ben niet je SS
Suusw schreef:![]()
klopt Fem
Sorry voor de moeilijke hint, en ook nog een fout, ik twijfelde tussen alle woorden en idd de aanhef weglaten, nou dan wordt t een zootje![]()
Kon geen zippy paws vinden zonder piep, vandaar de appel, daar kan de worm ook uitgehaald.
Ik lees later bij, zit nu op telefoon en dat vind ik niet handig
Nynkster schreef:Ik heb gister nog even gekeken en gedacht maar ik denk dat Esaqar mijn SS is
Vond het wel lastig hoor! Maar met de naam Floyd was het vast een hint richting de band Pink Floyd welke het liedje comfortably numb ook geschreven hebben![]()
Dus Esaqar, mag ik jouw bedanken voor mijn leuke pakket?
Joy_Mennings schreef:Joy_Mennings schreef:Ik kreeg een extra hint van mijn santa. Heel erg bedankt, want ik heb het inderdaad moeilijk met het raden hahah
Ik ga er straks even goed naar kijken.
Drico ben jij onze secret santa?
Drico schreef:Ja, klopt
eclair98 schreef:Vandaag niet aan het maken van een foto van Saar en haar tekening toegekomenHet weer en het licht zaten ook niet mee.
8nnemiek schreef:eclair98 schreef:Vandaag niet aan het maken van een foto van Saar en haar tekening toegekomenHet weer en het licht zaten ook niet mee.
Hopelijk kun je er een mooi plekje voor vinden![]()
Ik had zelf ook nog een foto gemaakt toen ik er aan bezig was, maar ook niet met het ideale licht omdat het al zo vroeg donker was![]()
[ [url=m/2AWh8L.jpg]Afbeelding[/url] ]
8nnemiek schreef:eclair98 schreef:Vandaag niet aan het maken van een foto van Saar en haar tekening toegekomenHet weer en het licht zaten ook niet mee.
Hopelijk kun je er een mooi plekje voor vinden![]()
Ik had zelf ook nog een foto gemaakt toen ik er aan bezig was, maar ook niet met het ideale licht omdat het al zo vroeg donker was![]()
[ [url=m/2AWh8L.jpg]Afbeelding[/url] ]
Drico schreef:Ja, klopt![]()
En ik ga ook gelijk een eerste poging doen tot het raden van mijn SS, Roosjenat, ben jij mijn SS?
Mandarijn schreef:Ik heb zitten puzzelen en als ik op de hints "Ik ben niet zo groot" en "Ik ben muzikaal en kan beter zingen dan een nachtegaal" af ga dan kom ik uit op Suki van Lau07, want die schijnt mooi te kunnen zingen bij de dierenarts lees ik.En ik vind Suki wel wat weg hebben van een wasbeertje...
Alleen de hint "ik kom uit het oosten" kan ik daarbij niet plaatsen, want ik kan geen woonplaats vinden (of ik kijk met weer eens met m'n neus).
Dus ik ga een gokje wagen, Lau07 mag ik jou en Suki bedanken voor Bailey's pakket?
Lau07 schreef:Mandarijn schreef:Ik heb zitten puzzelen en als ik op de hints "Ik ben niet zo groot" en "Ik ben muzikaal en kan beter zingen dan een nachtegaal" af ga dan kom ik uit op Suki van Lau07, want die schijnt mooi te kunnen zingen bij de dierenarts lees ik.En ik vind Suki wel wat weg hebben van een wasbeertje...
Alleen de hint "ik kom uit het oosten" kan ik daarbij niet plaatsen, want ik kan geen woonplaats vinden (of ik kijk met weer eens met m'n neus).
Dus ik ga een gokje wagen, Lau07 mag ik jou en Suki bedanken voor Bailey's pakket?
Jaaa, wij waren je Santa'sSuki is een Shiba, en die komen uit Japan. Shiba's zijn daar zelfs beschermd en zijn nationaal erfgoed. Ze komt dus niet uit het oosten van het land, maar uit het verre oosten. Ik was bang dat als ik verre zou toevoegen, dat het dan te makkelijk zou zijn, dus ik had het best moeilijk gemaakt.
![]()
Ik had nog meer hints verstopt, maar ze waren allemaal best wel moeilijk![]()
De eerste kaart die je kreeg had als het goed is een afbeelding van Floddertje op de voorkant. Dat is een tekenfiguurtje, en Suki is vernoemd naar een tekenfiguur. Een flinke doordenker dus, en die was vooral bedoeld om je in de war te maken![]()
En inderdaad veel mensen vergelijken Shiba's vaak met wasbeertjes of vosjes! Vooral de rode variant vinden veel mensen net een vosje.
"Maskers? Daar ben ik dol op! Ik heb ze dan ook in verschillende kleuren." duidt op Suki's tekening in haar gezicht. Alle Shiba's hebben een urajiro (die witte tekening op borst, buik, staart en pootjes), die bij Black & Tan Shiba's doorloopt in het gezicht, dus de hint was vooral om aan te geven dat het om een meerkleurige hond ging met een maskertje op![]()
En verder zat je dus met je gok naar Seven goed, alleen was het de 07 uit mijn gebruikersnaam.![]()
We vonden het heel leuk om jullie Santa te zijn!
Banjer schreef:Ik denk dat ik weet wie mijn Santa is… ik heb in de speurpuzzel 1 getal gevonden… 1 van de vragen was “op dit nummer ben ik aangemeld… dus ik ben gaan kijken bij nummer 18 op de lijst… kanjerroos… ik heb canicross en frisbee ook in de puzzel gevonden, en daar heeft kanjerroos het ook over in haar voorstelpost… en in verdere posts… en ook snuffelmat ben ik tegengekomen…
Ik kan niet alle hints plaatsen, maar ik zie genoeg aanknopingspunten om de gok te wagen… Kanjerroos… ben jij onze Santa?
Luna2006 schreef:Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de hints!
[ [url=m/newA4M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Was al vrij snel overtuigd dat het over een rescue ging.
Dan ben ik een beetje gaan zoeken in het topic welke honden allemaal een draakje hadden als speeltje.
De kleur, melkchocolade denk ik dan![]()
Alleen de hint van Remy ben ik niet in mee.
Maar mijn gokje, WendyShet ben jij onze secret Santa?
WendyShet schreef:Luna2006 schreef:Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de hints!
[ [url=m/newA4M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Was al vrij snel overtuigd dat het over een rescue ging.
Dan ben ik een beetje gaan zoeken in het topic welke honden allemaal een draakje hadden als speeltje.
De kleur, melkchocolade denk ik dan![]()
Alleen de hint van Remy ben ik niet in mee.
Maar mijn gokje, WendyShet ben jij onze secret Santa?
Yes klopt helemaal!
Oef ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wie mijn SS is. Nog even overnadenken...