Bookish Adventskalender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 21:15

Ik ga van de week even alle vragen beantwoorden, ben nu niet echt actief ivm omstandigheden en vakantie...

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:06

Ik heb de eerste boeken gekocht, en merk echt dat ik nu een stuk selectiever ben dan dat ik dat voor mezelf zou zijn. Grappig hoe dat werkt. :D

Ik zag dat bol.com vanaf vandaag weer met de select deals gaat beginnen, hopelijk komen de boeken daar ook voor in aanmerking. :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:44

Hier zijn de eerste dingen ook binnen :j

Hoe gaan jullie de indeling maken qua volgorde voor de kalender?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 10:47

Citaat:
De vraag van vandaag (met dank aan Lau07!)

Van welke schrijver heb je zo'n beetje het hele oeuvre gelezen?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:09

Marjo schreef:
Citaat:

Jennifer Robson en Diana Gabaldon. Voor de rest denk ik dat het wel mee valt :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:15

Marjo schreef:
Citaat:

Dick Francis, Nevile Shute, JK Rowling, Val MacDermid, Donna Tartt, en nog heel erg veel meer :-)

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:18

ynskek schreef:

Ik heb speciaal een bord op pinterest aangemaakt voor al m’n ideetjes betreft de kalender zelf :')
Zoveel leuke ideetjes en ik mag graag zelf dingen in elkaar knutselen. Ik heb denk ik het idee hoe ik het wil gaan doen al compleet. Maar die ga ik niet delen natuurlijk, dan is de grap eraf haha. Wel doe ik voor elke dag minimaal 1 ding.

Marjo schreef:
Citaat:

Pfoe, ik ben niet perse een hele grote fan van 1 schrijver maar ik heb bijna alles van Kate Brian gelezen en ik kom een heel eind met de boeken van Rowling.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:43

ynskek schreef:

ik denk om en om non-boek - boek met een logische opbouw (die ik nog moet bedenken, zal ook afhangen van de uiteindelijke inhoud)
En ik heb al wat ideeen over inpakken en zo, maar dat moet nog wat meer vorm krijgen

@buffelduke, ik heb een OneNote noteboek daarvoor :-)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:28

Denk niet dat het t hele ouvre al is maar ik heb al wel heel veel van Nora Roberts en Susan Mallary heb ik al wel heel veel gelezen.

Ook de gehel Bridgerton serie heb ik al uitgelezen. Van de rest van de boeken van Julia Quinn kan in mijn goodreads gevonden worden welke ik al in mijn bezit heb :j de boeken die ik al in bezit heb staan in een aparte categorie: In bezit (al staan ze volgens mij wel onder Read en niet to Read maar dat maakt niet heel veel uit volgens mij O:) )

Moet er wel bij zeggen dat ik de boeken van Julia Quinn geen van allen fysiek heb maar alles als e-book :j

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 15:06

Merk wel dat ik me nu moet inhouden om, als ik een boek ergens voorbij zie komen dat ik graag zou willen lezen, deze niet gelijk te kopen :x

Laatst al een keer niet gelukt... Nu heb ik er braaf maar een bij mn want to read lijst gezet :j

Geen verplichting voor de advent maar als ik alles koop wat ik voorbij zie komen dat ik zou willen lezen maak ik het wel lastig :')

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:01

Ik vind dat ook lastig hoor. Maar ik heb een enorme TBR, dus ik heb met mezelf afgesproken dat ik gewoon niets mag kopen. Ik zou het echt vervelend vinden als ik per ongeluk iets koop dat ook in de kalender zit. Een grote uitdaging, hopelijk houd ik het vol. :')

Marjo schreef:
Citaat:

Ik heb zo'n beetje het hele oeuvre gelezen van Dan Brown. Heerlijke eenvoudige boeken waar ik als tiener echt verslingerd aan was. Ze staan ook allemaal hier in de kast. Verder probeer ik het hele oeuvre van Agatha Christie te lezen, maar ik heb lang nog niet alles. Van Richard Osman, James Smith (een personal trainer) Hella S. Haasse, en J.K. Rowling heb ik ook zo'n beetje bijna alles gelezen. Best wel gevarieerd dus, ik denk dat het mijn chaotische leespatroon best goed samenvat. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 21:21

Ik lees nog te kort om echt te kunnen zeggen dat ik van een auteur het hele oeuvre gelezen heb. Maar, ik heb wel een paar favoriete auteurs :D

Kristen Britain heeft bv de Green Rider serie geschreven en daar ben ik groot fan van. Ik heb elk boek ook in de kast staan <3
Van Kristin Hannah heb ik al 3 boeken gelezen, alle drie super mooi. Ik heb nog meer boeken van haar op mijn TBR-plank staan en ik zou best al haar boeken willen lezen. Ze schrijft zo mooi <3
En ik ben nog maar net met Sarah J Maas begonnen, maar ik denk dat ik over een paar jaar wel kan zeggen dat ik al haar boeken gelezen heb :') . Ben nu bezig in de ACOTAR serie (het 3e boek ligt op me te wachten) maar ik wil daarna ook echt de andere series op gaan pakken.
Als laatste noem ik nog Leigh Bardugo, omdat ik van haar iig de Shadow & Bone serie al gelezen heb en ik ben nu met het 2e deel van de Six of Crows duology bezig. De King of Scars duology staat ook al in de kast en daarnaast heb ik ook Language of Thorns al aangekocht. De overige boeken over de Grishaverse wil ik ook graag nog eens hebben (Lives of Saints iig).

Ik zit momenteel te krap bij kas om voor mezelf boeken te kopen. Heb deze maand alleen de laatste 3 delen van ACOTAR gekocht, en daar blijft het bij. Ik ben al wel lekker op weg met de adventskalender :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:57

ben helemaal blij met een non-book dingetje dat ik gevonden heb :-)

ik koop op dit moment niet veel nieuws, vooral omdat ik even weinig inspiratie heb voor nieuwe auteurs. Kalender komt dus helemaal op het juiste moment!
En ik herlees ook graag, dus dat is geen probleem.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:00

Ik koop eigenlijk alleen ebooks dus dat scheelt dat ik ze dan niet fysiek op de plank heb staan. Een aantal boeken heb ik ze zowel fysiek als digitaal dus er zijn allerlei combinaties mogelijk. En ik lees boeken ook vaker dan een keer.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:33

Ik probeer niet te veel te kopen. Heb via Boekenkraam wel een paar boeken gekocht maar die zijn dusdanig buiten wat ik normaal lees dat ik niet denk dat die in de kalender zullen zitten. Meestal koop ik voor mezelf met name e-boeken en ik geloof dat ik voor mezelf gewoon even niet te veel mag kopen aangezien ik er nog 36 op mn lijst heb staan die ik wel heb maar nog niet gelezen zijn _O-

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:52

Ben helemaal los aan het gaan qua ideeen :-) Zag toevallig een boek dat begin november uitkomt, dat erg mooi erbij past, dus die staat in de bestelling. Verder heb ik al een aardig beeld van de totale inhoud, en een leuke manier om het te verpakken. Het duurt alleen nog even :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:33

Ik ben ook al een heel eind met ideeën voor de inhoud... maar t kan ook maar zo eens zijn dat ik nog dingen ga wisselen omdat ik zelf iets wil houden of lezen O:)

Maar goed half november is nog een eind weg :')

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:36

Ik merk dat ik het budget een beetje een uitdaging vind. Het is zo makkelijk om er heel erg overheen te gaan, dus ik ga een beetje creatief shoppen. :D

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:47

Lau07 schreef:
Ik merk dat ik het budget een beetje een uitdaging vind. Het is zo makkelijk om er heel erg overheen te gaan, dus ik ga een beetje creatief shoppen. :D

Lau, ik ben helemaal content met tweedehands en boekenkraam.
Dacht, ik benoem het nog even :')

Maar ik snap wat je bedoeld.
Ik word ook helemaal enthousiast en zie zoveel leuks!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:52

Ik moet ook wel erg creatief zijn met winkelen om netjes en niet al te ver boven budget uit te komen...

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:52

Fem schreef:
Lau07 schreef:

Lau, ik ben helemaal content met tweedehands en boekenkraam.
Dacht, ik benoem het nog even :')

Maar ik snap wat je bedoeld.
Ik word ook helemaal enthousiast en zie zoveel leuks!

Mee eens dit! Ik ben helemaal prima met tweedehands en boekenkraam.

Mijn eerste boeken zitten ook al in het winkel mandje. Zo leuk allemaal!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 06:21

Ik heb op Amazon een paar koopjes kunnen scoren :D Moet nu weer eventjes wachten tot mijn volgende salaris tho :')

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 06:58

Ik heb wel het een en ander in een winkelmandje staan online, maar moet eerst nog even wat meer duidelijkheid krijgen over de (recent) gelezen boeken van Lielle. :') :):)

Want ben anders veel te bang dat ik iets bestel wat ze bijvoorbeeld net gelezen heeft. haha

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:18

ik kan kijken of ik een dump uit mijn e-reader kan krijgen, weet niet of dat lukt maar wellicht.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:22

Lielle schreef:
ik kan kijken of ik een dump uit mijn e-reader kan krijgen, weet niet of dat lukt maar wellicht.

Als je in ieder geval de vragen die ik je per pb heb gestuurd kan beantwoorden, dan heb ik een richtlijn op sommige gebieden. :D

En een dump uit je e-reader (van de boeken die je recent gelezen hebt) is zeker mooi mee genomen/een goed begin van een beeld ervan! +:)+