Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 21:40

Ik heb nog geen idee wat ik met kerst ga doen. Ik kom niet onder familie bezoeken uit (oh dat klinkt wel heel erg... het is niet dat ik niet wil.. maar ik zou het ook wel eens anders willen) Mijn ouders zijn wel gemakkelijk, niets moet, kom anders sochtends even langs voor koffie, en klaar. Mijn schoonmoeder zal het liefst bij ons komen wonen, en dat gaan we dus niet doen, dus die probeer ik tot een avond te beperken. Liefst beide families op 1 dag, en een dag voor onszelf. De laatste jaren heb ik de familiedag uitgebreid gekookt en de andere lasagne gemaakt :')

Nu moet ik nog even bedenken wat ik wil en hoe ik het invul.

Ik ga nog wel met een vriendin naar een kerstmarkt, zo'n mini cruise naar New Castle, echt ENORM veel zin in!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 21:48

Wij doen niets met kerst. Ik vind kerst ook niet zoveel aan :o
Misschien ook wel omdat ik thuis niets zit te doen en niemand iets kan doen omdat mijn vrienden wel naar familie moet enzo.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:05

Zertab schreef:
Misschien ook wel omdat ik thuis niets zit te doen en niemand iets kan doen omdat mijn vrienden wel naar familie moet enzo.

Misschien iets organiseren met mensen van bokt?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:08

Roosch schreef:
DonDon schreef:
Vandaag wezen shoppen. Ook even meegedaan met de nieuwe ai trend haha.[ [url=m/OnIzm7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb er ook lol mee gehad! :D :D

[ [url=m/urazIX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FLylre.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QTbFMS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo grappig en leuk!

Aaawh wauw mooi resultaat!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:20

Ik krijg dat dus niet voor elkaar en een vriendin maakt de mooiste dingen :') gelukkig pakt ze mijn paarden er ook bij:

Afbeelding

Ik probeerde dit dus ook met mijn 3 paarden en kreeg als resultaat 6 paarden in totaal andere kleuren, en een paar losse achterbenen ergens tussen gepropt. Echt huh?!

Had ik al verteld dat mijn friese merrie volgend jaar een veulentje krijgt? <3

suusje26

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:31

Kerst is bij ons vaak een stamppot of soep bij mijn ouders en een barbecue bij ons thuis. Schoonouders doen eigenlijk nooit wat. Nu voor het eerst echt weg en op vakantie. Lijkt me heerlijk. Voorheen werkte ik ook nog vaak met kerst, vond dat altijd heel gezellig en fijn. Geen andere verplichtingen.

Eerste deel van mijn plan is in werking gezet.

Zijn er ook weer mogelijkheden om via het beheer vragen te stellen?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:33

Ik heb ook niet zoveel met kerst. Eerste kerstdag eten we altijd gourmet bij mijn broer. 2e kerstdag vind ik het fijn om lekker bij de paarden te zijn. Oud en nieuw vind ik altijd een drama omdat ik de enige vrijgezel ben in onze vriendengroep en iedereen altijd plannen heeft.

Ik bedacht me net nog een vraag: sparen jullie dingen? Ikzelf spaar koelkast magneten van plekken die iets voor me betekenen of waar ik geweest ben.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:36

Kerst vind ik altijd wel gezellig. Sinds een paar jaar vier ik het wel totaal anders. Mijn vriend moet namelijk altijd werken met de kerstdagen. We doen vaak op kerstavond iets gezelligs met zijn ouders en met mijn familie, die verder weg wonen, prikken we een ander moment om samen 'sinterkerst' te vieren.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:48

zorro schreef:
Zertab schreef:

Misschien iets organiseren met mensen van bokt?

Oh nee mijn ouders en broertje zijn gewoon thuis dus ben niet alleen. :D

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:54

Oud en nieuw vind ik sowieso een dom feest. Alles stinkt naar die vieze vette oliebollen, ik vind het maar een lange zit savonds met stomme programma's op tv, met wat pech komen er ook nog mensen langs, maar ik wil veel liever mijn bed in, vuurwerk met harde knallen en ik kan wel janken om die arme dieren.. de ongemakkelijke gelukkig nieuwjaar wensen, vooral bij onbekenden. Nee, dom feest :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:55

Ik houd van oud & nieuw <3

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:56

zorro schreef:
Oud en nieuw vind ik sowieso een dom feest. Alles stinkt naar die vieze vette oliebollen, ik vind het maar een lange zit savonds met stomme programma's op tv, met wat pech komen er ook nog mensen langs, maar ik wil veel liever mijn bed in, vuurwerk met harde knallen en ik kan wel janken om die arme dieren.. de ongemakkelijke gelukkig nieuwjaar wensen, vooral bij onbekenden. Nee, dom feest :')

Ik ga met oud en nieuw gewoon om 22 naar bed
Vind het verschrikkelijk

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:57

Ik vind oud en nieuw verschrikkelijk.. vooral voor de katten. Hele familie komt altijd bij elkaar en gezellig avond spelletjes. Maar ik durf de deur niet meer uit.
Afgelopen jaar wel naar familie geweest. Maar de jongste kat heeft echt half uur lang in de gang plat tegen de grond gedrukt gelegen en alleen maar lopen gillen rond 00:00.. dus die laat ik niet meer alleen -O-

Kerst daarin tegen is altijd een vreetfestijn..
1e kerstdag naar mijn ouders en dan gaan we altijd gourmetten.
2e kerstdag naar mijn schoonouders en die zorgen de hele dag door voor hapjes enzo en dan filmpjes kijken of spelletjes spelen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:07

Ik vind oud en nieuw ook echt verschrikkelijk. M'n vriend mag naar vrienden zoveel die wil maar ik blijf thuis. Bij de katten. Daar is er een doof van dus die krijgt er niet zoveel van mee. Maar ik heb gewoon een gruwelijk graftakkenhekel aan dat vuurwerk. :r

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:21

Wij vieren kerst eerste kerstdag met mijn ouders. Tweede kerstdag gingen we dan in de ochtend naar mijn schoonvader en de rest van de dag hadden we voor onszelf. Dit jaar de eerste keer kerst zonder schoonvader ;( . We zijn dan als gezin gewoon samen. Mijn meiden hebben het ook nog steeds moeilijk met het verlies, dus even kijken of we iets moois kunnen doen om hem te herdenken.
Oud en nieuw vind ik ook niet bijzonder. We halen ook geen champagne meer, want we vinden het geen van beiden lekker. We kijken een film en doen evt een spelletje en rond 1 liggen we uiterlijk op bed. Soms met vrienden of familie, maar de laatste jaren gewoon lekker samen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:22

Hier wordt Kerst ook traditie getrouw gevierd. Kerk, eten bij schoonouders en ouders. Oud en nieuw vind ik hartstikke leuk. Mijn zus kan ontzettend goed koken dus daar zijn we te gast, en daarna op tijd naar bed :')

Hier wordt in de omgeving eigenlijk geen vuurwerk afgestoken dus voor de dieren ben ik niet bang. Ben wel erg benieuwd hoe dat bij ons nieuwe huis gaat zijn; we komen best wel dicht bij een dorp te wonen.

Had ik al gezegd dat ik mijn lootje ook erg leuk vind ?! Heb al zó veel dingen in mijn hoofd

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:25

Ik ben ook niet zo’n oud en nieuw fan. Ik hou ook niet van vuurwerk omwille van de katjes. Gelukkig 4 jaar terug vanuit de rampstad verhuisd naar een gehuchtje in Limburg waar nagenoeg geen vuurwerk wordt afgestoken :+
Daarnaast haat ik het dat er zo veel te doen is die avond. Overal feestjes, fomo.

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 00:03

Ik las iets over nagellak dat is leuk! Heb er niet zoveel want ik gebruik het niet heel vaak maar vind het wel leuk!
Een absolute top zijn sokken en onverwoestbaar honden speeltje, die van mij krijgt echt alles stuk :(
Droge worst enzo daar word ik niet heel gelukkig van maar chocolade en zoete snoepjes weer wel :)
Een leuk klein opbergbakje of mandje voor al mijn opladers is ook een top, ik ben z’n slodervos raak echt alles kwijt {:)-:(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 04:46

Ik hou echt van kerst.
Kerstavond bij mijn schoonfamilie en eerste kerstdag gaan wij met mijn zusjes en de kinderen naar een kerstcircus in Carré.

2e kerstdag lekker relaxen.

Oud&nieuw vind ik ook altijd lang duren :+ Ik lig het liefst ook in bed maar we doen gewoon maar mee. En voor kinderen is het natuurlijk ook geweldig.
Siervuurwerk vind ik wel leuk de harde knallen niet.

Zorro wat leuk! Gefeliciteerd <3

Ik las over dingen sparen.
Ik spaar niet echt wat.
Delfs blauw als ik dat tegen kom bv bij de kringloop neem ik het wel mee.
En nu de kersthuisjes in deze tijd.

Op mijn werk op onze afdeling hebben wij een groot wit bord vol magneten waar iedereen op vakantie is geweest.
Erg leuk.

De berichten in dit topic van mijn lootje al bekeken.
Binnenkort haar overige berichten eens gaan checken *\o/*

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 08:55

Als we mensen over de vloer krijgen met oud en nieuw vind ik het wel gezellig, maar anders heb ik er ook weinig mee.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:31

Kerst is echt life. Ik hou er zò van!

Ik krijg het al 7 jaar voor elkaar dat we het bij mijn mama vieren, en dit wordt gewoon het 8ste jaar haha. Sorry schoonouders, maar, nou ja, eigen bloed enzo :') Ze komen ook alleen wanneer hun kleinkinderen bij hun vader (hun andere zoon) zijn, dus ik voel me niet eens zo heel schuldig, het is nou niet alsof ze speciaal voor ons overkomen (wonen in Spanje) :') Plus, ik was destijds ook niet héél erg welkom daar, dus krijgt mijn mama op dat vlak altijd voorrang van mij haha. Nu komen we wel erg goed overeen hoor, maar ja, Kerst = mama haha.
Dit jaren komen schoonouders met Kerst, dus ze krijgen sowieso de 25ste. Waarschijnlijk bellen we hen de 24ste ook wel nog, en rijden we nadat we bij mijn mama vertrekken daar ook nog wel heen hoor.
Wordt nog een gedoe met cadeautjes. Vorig jaar lootjes getrokken - en ik heb mijn cadeau nooit gekregen. Ik doe daar dus heel koppig niét meer aan cadeautjes. Ik heb het mijn schoonmoeder al laten weten. Ze leek er niet mega blij mee, maar ik was vorig jaar ook niet blij, ik kocht wél een cadeautje voor mijn lootje en kreeg zelf dus niets. Dan niet!

Oud & nieuw = stom. Ik geef er niet veel om. Ik vind vuurwerk zielig voor de dieren, en ik vind het maar een dag zoals een andere. Als mijn schoonouders in het land zijn, vieren we het bij hen. Wel gezellig, veel spelletjes, dus dat vind ik leuk. Maar dan eerder voor de spelletjes en het gezelschap dat voor "de feestdag". Toen ik mijn Daisy nog had en we nog op de vorige stal stonden, stond ik 's nachts altijd op de wei. Dat vond ik wel nog leuk, maar ook erg stresserend.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:44

suusje26 schreef:
Kerst is bij ons vaak een stamppot of soep bij mijn ouders en een barbecue bij ons thuis. Schoonouders doen eigenlijk nooit wat. Nu voor het eerst echt weg en op vakantie. Lijkt me heerlijk. Voorheen werkte ik ook nog vaak met kerst, vond dat altijd heel gezellig en fijn. Geen andere verplichtingen.

Eerste deel van mijn plan is in werking gezet.

Zijn er ook weer mogelijkheden om via het beheer vragen te stellen?

Yes.

Ik plaats 2 X per week vragen voor de lootjes :j

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 10:22

rockwitch schreef:
Als we mensen over de vloer krijgen met oud en nieuw vind ik het wel gezellig, maar anders heb ik er ook weinig mee.

Dit dus. Anders duurt het zo lang. Vuurwerk vind ik wel mooi om naar te kijken en af te steken. Dan wel het siervuurwerk en niet die stomme knallen :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:00

Ik heb niet specifiek iets met kerst of oud& nieuw. Als de familie komt eten maak ik wel iets speciaals maar ook weer niet heel overdreven veel en aparts. Meer iets waarvan ik weet dat het lukt en lekker is.

Oud& Nieuw vieren we met vaak met vrienden. Denk dat ik dit jaar weer ga popquizen bij iemand thuis en dat is sowieso altijd gezellig.

Wat is jullie muzieksmaak?

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:12

Eigenlijk vind ik kerst wel echt leuk. Maar tegenwoordig toch een stuk minder. Lang verhaal hoe en wat, maar mijn man heeft geen contact meer met zijn familie. Daarvoor in de plaats heeft hij een vervangende moeder gevonden waar ik het niet zo goed mee kan vinden. Omdat ze op 2 uur van ons vandaan woont, blijft ze dus ook altijd slapen 8)7 . Vervolgens kunnen mijn man en mijn vader niet goed met elkaar, dus dat wordt alleen op de koffie. Dan hebben we 1 dag samen en kan ik bijkomen van alle stress %).
Gelukkig wonen wij nu rustig, dus oud en nieuw is qua vuurwerk niet z’n probleem. Meestal maken we een hoop tapas hapjes en kijken een film of zo. Na 12 gaan we de straat op om vuurwerk te kijken en met de buren te borrelen. 1 januari hebben we nieuwjaars borrels, altijd leuk.