Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:33

Mijn punt is meer dat je als externe veel meer verdient dus dat de extra beloningen daar al in verdisconteerd zijn ;)

Moska

Berichten: 3428
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:38

Niet als uitzendkracht hoor. Misschien als gedetacheerde of zzp’er, maar mijn ervaringen in de afgelopen ruim twintig jaar zijn anders. Vooral op het gebied van arbeidsvoorwaarden.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:49

Klopt, ik bedoelde echt zzp. Geen uitzendkrachten. Die zouden vaak juist wel betere voorwaarden mogen hebben.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:57

Voor dit jaar moeten we nog even wachten maar 2 jaar terug een reiskoffer (handbagage) gevuld met lekkers. Lekkers is oo en koffertje gebruik ik best veel

Benzz
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:02

Lestria schreef:
Klopt, ik bedoelde echt zzp. Geen uitzendkrachten. Die zouden vaak juist wel betere voorwaarden mogen hebben.

Als ze werken bij een bedrijf welke een cao heeft is het uitzendbureau verplicht om dezelfde arbeidsvoorwaarden te hanteren.

Cambionn

Berichten: 909
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:22

Benzz schreef:
Lestria schreef:
Klopt, ik bedoelde echt zzp. Geen uitzendkrachten. Die zouden vaak juist wel betere voorwaarden mogen hebben.
Als ze werken bij een bedrijf welke een cao heeft is het uitzendbureau verplicht om dezelfde arbeidsvoorwaarden te hanteren.
Terugkomend op degene waar ik het over had. Dat is een uitzendkracht omdat onze manager niet overtuigd is dat we meer nodig hebben en er dus niet lang aan vast wil zitten. Echter hebben we ong 6ft aan werk met 2, nu 3 man. Wij vallen niet onder een CAO. Hij werkt hier nu half jaar en is gewoon een harde werker trouwens.

Maar nogmaals het ging mij om de manier waarop. Iedereen leuk wat uitdelen dan zeggen "jij krijgt niet anders heb je straks 2" waar iedereen bij zit. Nogmaals geen blame naar PZ want deze keuze komt vanuit hogerop en niks zeggen terwijl je de rest wat geeft is ook ongemakkelijk. Maar het was wel beetje awkward. En dat terwijl er dit jaar enorm bezuinigd is en vorig jaar we 3 dubbel kregen van onze baas. Toen waren er echt geen zorgen over "dubbele beloningen".

Dancyy
Berichten: 2701
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:23

Ik werk in een UMC. Wij kunnen op een site zelf 1 ding kiezen wat 25 euro of minder waard is. Een cadeaubon, sjaal, tas of ander van dat soort spul.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:30

Emj_23 schreef:
Ik zoek samen met een paar collega's elk jaar de kerstpakketten uit voor ruim 200 medewerkers. We doen het inderdaad nooit voor iedereen goed en sommigen mensen zijn ronduit ondankbaar. Maar het gaat echt geen bon worden, vinden we onpersoonlijk en tien keer niets. We zoeken elk jaar met veel aandacht en zorg dingen uit waarbij er altijd wel iets voor je bij zit. Vorig jaar hadden we echt een food-pakket met allemaal streekproducten. Dit jaar zijn we in de zomer naar de Hanos gegaan en iedereen krijgt een combi van food en non-food. Altijd voor een bedrag van rond de €70. Al krijg je daar steeds minder voor. Volgend jaar willen we weer proberen een kerstmarkt te organiseren, hopelijk lukt dat weer in het budget.

Doe mij die onpersoonlijke bon maar, ik vind het ideaal _O_. Zo heb ik van voorgaande kerstpakketten een prachtige doos met mijn favoriete kleurpotloden gekocht, een prachtig peper en zoutstel en wollen pantoffels, en een Kitchenaid waterkoker.

Alle spullen gebruik ik nog. Ik hoop dit jaar weer op een bon om mijn serviesverzameling uit te breiden <3.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:44

Ik vind een bon ook wel fijn, mits het er een is waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt zegmaar.
Dus bijvoorbeeld omwisselen voor een andere bon of besteden bij een winkel/webshop waar je ook wat mee kan (al dan niet met bijleggen van eigen geld).
2 jaar geleden kregen we er één waar ik heel weinig mee kon helaas, uiteindelijk heb ik hem besteed aan wat te drinken bij een restaurant achtig gebeuren in de stad maar dat vind ik juist helemaal niet leuk om zo'n bon voor te gebruiken. :o
Dat heb ik wel aangegeven toen, met de opmerking erbij dat ik het gebaar zeer kon waarderen maar dat de gekozen bon niet zo'n succes was en de vraag of dat meegenomen kon worden naar de volgende keer dat ze kerstpakketten gingen maken.
Vorig jaar kregen we een Action cadeaubon, iets waar de bewoners meer aan hadden want breed assortiment en veel, zo niet alle bewoners en cliënten hebben een laag inkomen.
Vvv-bonnen zijn ze vanaf gestapt omdat dat steeds meer online is en veel fysieke winkels ze niet meer aannemen en daardoor een hoop bewoners die bijvoorbeeld in de bewindvoering zitten (en niet online kunnen/mogen bestellen) ze niet of lastig konden besteden.

Kaplaars

Berichten: 1564
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:56

Ik vind echt alles leuk om te krijgen! Zo’n pakket om uit te pakken en te delen of een bon, dan kies ik echt iets leuks voor mezelf uit.
Dit is wel iets waar ik naar uit kan kijken en dit jaar heb ik voor de bon gekozen. Geen idee hoeveel, vorig jaar geloof ik €40,-.

DemiSisa

Berichten: 1085
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:01

Ik kreeg zaterdag mijn 'kerstpakket' binnen. Een brief met code waarbij we online uit lokale winkels voor punten konden shoppen. Ik heb mezelf getrakteerd op 2 boekenbonnen bij een lokale boekenwinkel :D

Celebi
Berichten: 3928
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:05

Dubbele pakketen krijgen voor gedetacheerden.. Nou hier dus niet hoor. Ik werk bij een tof IT bedrijf die zowel intern werk doet als mensen (deels) detacheerd bij andere bedrijven. Maar ze doen niet aan kerstpakketten. Ze zijn het hele jaar heel vrijgevig voor het personeel, maar kerstpakketten doen ze gewoon niet aan. Nouja prima. Maar zou toch wel banketstaaf zijn voor mijn gedetacheerde collega's als hun andere werkgever pakketten staat uit te delen en doodleuk zegt: jij krijgt niet want je krijgt al van je andere baas. Nou niet altijd dus. :')

deksel

Berichten: 3839
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:12

7September schreef:
DemDeempel schreef:
Zoveel mensen zoveel wensen, fijn om te lezen dat niet iedereen van mijn pakketje zou balen.

Ik zag in een kerstpakketten krantje ook een pakket van 499! euro langskomen met een mini green egg bbq en allemaal bbq dingen erbij. Kan mij bijna niet voorstellen dat bedrijven zo'n pakket kopen maar blijkbaar is er toch vraag naar. Iemand hier al zoiets ontvangen?


O woow wat een kerstpakket zeg. Ben ook wel benieuwd of mensen die gekregen hebben (of iets anders duurs :P )

Ik ken niemand die dit bbq pakket heeft gekregen maar weet nu al dat mijn vriend een kerstpakket gaat krijgen die ook een waarde van €500 heeft of meer. Hij heeft 'm nog niet gekregen, maar ben wel heel benieuwd naar de waarde en wat het is.

Ik heb mijn pakket in 2 delen ontvangen: sokken in de brievenbus en een cadeaukaart van €40. Best blij mee!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:23

lor1_1984 schreef:
Ik vind een bon ook wel fijn, mits het er een is waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt zegmaar.
Dus bijvoorbeeld omwisselen voor een andere bon of besteden bij een winkel/webshop waar je ook wat mee kan (al dan niet met bijleggen van eigen geld).
2 jaar geleden kregen we er één waar ik heel weinig mee kon helaas, uiteindelijk heb ik hem besteed aan wat te drinken bij een restaurant achtig gebeuren in de stad maar dat vind ik juist helemaal niet leuk om zo'n bon voor te gebruiken. :o
Dat heb ik wel aangegeven toen, met de opmerking erbij dat ik het gebaar zeer kon waarderen maar dat de gekozen bon niet zo'n succes was en de vraag of dat meegenomen kon worden naar de volgende keer dat ze kerstpakketten gingen maken.
Vorig jaar kregen we een Action cadeaubon, iets waar de bewoners meer aan hadden want breed assortiment en veel, zo niet alle bewoners en cliënten hebben een laag inkomen.
Vvv-bonnen zijn ze vanaf gestapt omdat dat steeds meer online is en veel fysieke winkels ze niet meer aannemen en daardoor een hoop bewoners die bijvoorbeeld in de bewindvoering zitten (en niet online kunnen/mogen bestellen) ze niet of lastig konden besteden.

Ja, dat kan ik goed snappen :j.

Polarize
Berichten: 806
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:26

Ik heb een jaar of 2 terug een cadeaukaart gekregen, was 150 euro van de AH zelf. Sommige collega's deden er boodschappen mee, maar ik had mooi een ticketmaster cadeaukaart gekocht en heb er 3 gratis concerten uit kunnen krijgen :') dat was een leuke maar simpele, meestal krijgen we wel echt een pakket en dan een maand of wat later hebben we nog personeelsfeest

deksel

Berichten: 3839
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:28

Polarize schreef:
Ik heb een jaar of 2 terug een cadeaukaart gekregen, was 150 euro van de AH zelf. Sommige collega's deden er boodschappen mee, maar ik had mooi een ticketmaster cadeaukaart gekocht en heb er 3 gratis concerten uit kunnen krijgen :') dat was een leuke maar simpele, meestal krijgen we wel echt een pakket en dan een maand of wat later hebben we nog personeelsfeest

Hoe kan je met een AH cadeaubon tickets kopen bij Ticket Master? Best een goede hack.

Benzz
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:32

Ah cadeau kaart is voor veel gezinnen een enorm fijne bijdrage aan de dure kerstmaand.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:35

Vroeger kon je ticketmaster cadeaukaarten ook gewoon bij de ah kopen.

Wij krijgen ons kerstpakket donderdag!

Polarize
Berichten: 806
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:35

deksel schreef:
Polarize schreef:
Ik heb een jaar of 2 terug een cadeaukaart gekregen, was 150 euro van de AH zelf. Sommige collega's deden er boodschappen mee, maar ik had mooi een ticketmaster cadeaukaart gekocht en heb er 3 gratis concerten uit kunnen krijgen :') dat was een leuke maar simpele, meestal krijgen we wel echt een pakket en dan een maand of wat later hebben we nog personeelsfeest

Hoe kan je met een AH cadeaubon tickets kopen bij Ticket Master? Best een goede hack.

Cadeaubon van AH gebruiken om een cadeaubon van ticketmaster te kopen bij de AH :')

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:36

Bij ons kon je je aanmelden voor de kerstborrel en vreterij. Op de locatie krijg je bonnen en kan je iets uitzoeken in de kraampjes aldaar.
Ook als je niet kon, ‘moest’ je je aanmelden dan krijg je iets ehhhhhh op kantoor, of thuis, geen idee.

Ik kan er niet bij zijn en heb me niet gemeld. Dus ik krijg niets, maar ze maken ook geen kosten. Prima.

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:36

Bij ons op het werk krijgen de dames van de catering ook hetzelfde als de rest van het personeel, ook al zijn zij van een externe partij. Ze horen er gewoon bij. Ik ben heel blij dat we geen pakketten meer krijgen, want er zit me echt teveel goedbedoelde rotzooi in en eten dat ik nooit gebruik. Hebben we er nog twee ook, want vriend werkt bij dezelfde werkgever _O- Een paar jaar een bol.combon gekregen en sinds vorig jaar de keuze: bon van intratuin, bol of vvv bon. Vorig jaar vogelhuisjes voor gekocht. Dat is iets waar ik echt heel blij van word.

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:38

Oh een pasta pakket, vind ik wel leuk.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:44

Hier heb ik bij een eetpakket waar ik niets of maar deels wat mee kan de mazzel dat een bekende die ik regelmatig zie een buurtdeelkast heeft.
Diegene neemt etenswaren en huishoudelijke producten waar je zelf niets mee kan of die tegen de datum zijn graag mee om in de kast te stoppen. :D
Laatst nog mijn voorradkast uitgemest en behoorlijk wat spul wat ik niet eet of niet op tijd opkrijg daarheen gedaan.
Enige eisen zijn dat het dichte verpakkingen moet zijn (uitzondering is bijvoorbeeld individueel verpakt spul, daarvan mag de grote verpakking los zijn) en 2 weken of meer tot de tht/tgt datum zodat het ook ietsje langer kan blijven liggen in rustigere tijden.

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:58

Ik gaf vroeger ook meer dan de helft van mijn pakket weg, eigenlijk zonde.
Het geeft wel leuker maar is dan alles mee gezegd. Onze oude baas wilde ook niet aan bonnen maar toen we een jaar niet anders konden was iedereen er super blij mee en veel minder gemopper dan met een pakket.

Daarom extra blij nu met de code van een webshop waar we zelf dingen kunnen uitzoeken, van traditioneel foodpakket, bonnen voor webwinkels, belevenissen of een goed doel.
Ik zoek iets uit waar ik echt blij van wordt, daarom vind ik dit net zo persoonlijk als een pakket wat met zorg is samengesteld voor heel veel mensen dus voor niemand speciaal en dus altijd een compromis.

Veriye

Berichten: 2408
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:27

Vorig jaar hadden we een kerstpakket met regionale lekkernijen van de boer gekregen (werk bij een boerencoöperatie). Zaten er echt lekkere dingen in en alles ging op.
Dit jaar voor sinterklaas een 10 euro cadeaubon van bol gekregen (vorig jaar niet) dus ben benieuwd of we überhaupt nog een kerstpakket krijgen dit jaar :+