WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije112

Berichten: 3413
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:27

Polarize schreef:
En ach, als het op verjaardagscadeaus aankomt..ik kreeg een jaar of 2 terug gewoon niks van mijn oma. We hadden haar uitgenodigd voor het avondeten en alles en ze kwam wel langs, maar had niet eens een kaartje mee of iets.


Toen mijn man en ik 30 werden gaven we een groot feest, op een datum tussen onze verjaardagen in. Mijn man is eerder jarig dan ik, hij kreeg een bedrag op zijn rekening gestort van schoonmoeder 'om te helpen met de kosten van het feestje' en ik kreeg helemaal niks :')

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:42

Was het dan niet voor samen bedoeld, voor het gezamenlijke feestje?

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:45

Oscar schreef:
Was het dan niet voor samen bedoeld, voor het gezamenlijke feestje?

Dat gebeurd hier ook zo.
Als ik wat van mijn kant krijg komt het op mijn rekening en van mijn man op de zijne, ook als het geld voor beide of het hele gezin bedoeld is.

Marije112

Berichten: 3413
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:54

Brainless schreef:
Oscar schreef:
Was het dan niet voor samen bedoeld, voor het gezamenlijke feestje?

Dat gebeurd hier ook zo.
Als ik wat van mijn kant krijg komt het op mijn rekening en van mijn man op de zijne, ook als het geld voor beide of het hele gezin bedoeld is.


Nee, er werd overduidelijk bij gezegd toen mijn man jarig was wat de bedoeling was en het bedrag werd over gemaakt op mijn man zijn verjaardag. Op mijn verjaardag zei ze dat ze niet wist wat ze moest kopen, omdat ik alles al had *D

Reggledoos
Berichten: 226
Geregistreerd: 19-05-07

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:10

Ik heb ook zo'n fijne surprise gekregen. Had echt zin de Sinterklaasmiddg op school. Eén voor één werden de cadeaus uitgedeeld tot ik als enige nog niets had en er alleen nog iets lag van karton omwikkeld met van dat brede bruine tape. Datmoest een hockeystick voorstellen. Binnenin zaten twee afgekauwde potloden.
Als klein meisje moest ik vechten tegen mijn tranen. Ik had namelijk wel mijn best gedaan.
Later zei nog een klasgenootje tegen me: "Ik denk dat .... jou had getrokken want toen de lootjes getrokken werden had hij gezegd: Gatver, het stomste meisje uit de klas."

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102597
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:26

Reggledoos schreef:
Ik heb ook zo'n fijne surprise gekregen. Had echt zin de Sinterklaasmiddg op school. Eén voor één werden de cadeaus uitgedeeld tot ik als enige nog niets had en er alleen nog iets lag van karton omwikkeld met van dat brede bruine tape. Datmoest een hockeystick voorstellen. Binnenin zaten twee afgekauwde potloden.
Als klein meisje moest ik vechten tegen mijn tranen. Ik had namelijk wel mijn best gedaan.
Later zei nog een klasgenootje tegen me: "Ik denk dat .... jou had getrokken want toen de lootjes getrokken werden had hij gezegd: Gatver, het stomste meisje uit de klas."

;(

Echt zo triest vind ik dit...wat kunnen kinderen toch gemeen zijn. :(:)

Coco4life
Berichten: 1255
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:54

Reggledoos schreef:
Ik heb ook zo'n fijne surprise gekregen. Had echt zin de Sinterklaasmiddg op school. Eén voor één werden de cadeaus uitgedeeld tot ik als enige nog niets had en er alleen nog iets lag van karton omwikkeld met van dat brede bruine tape. Datmoest een hockeystick voorstellen. Binnenin zaten twee afgekauwde potloden.
Als klein meisje moest ik vechten tegen mijn tranen. Ik had namelijk wel mijn best gedaan.
Later zei nog een klasgenootje tegen me: "Ik denk dat .... jou had getrokken want toen de lootjes getrokken werden had hij gezegd: Gatver, het stomste meisje uit de klas."

Ik heb echt medelijden met iedereen haar/zijn surprises. De meeste zijn heel slecht. Volgens mij had iedereen in de ochtend zin in die surpise, en in de middag stonden we te vegen. Echt absurd, soms is het leuker zonder die dingen. Zoals hier eerder in het topic is gezegd: de scholen moeten gwn reserve surprises hebben of zo. Het is echt niet meer leuk.

Celebi
Berichten: 3940
Geregistreerd: 04-11-20

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:11

Niet het cadeau had een wtf gehalte dit jaar maar hoe het ingepakt was. Bijna alles vanuit één deel van de familie zat deze Sint ingepakt in aluminiumfolie. Want de kinderen konden anders hun Sint papier herkennen.. :')

ElfBeau_067

Berichten: 2014
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:25

Reggledoos schreef:
Ik heb ook zo'n fijne surprise gekregen. Had echt zin de Sinterklaasmiddg op school. Eén voor één werden de cadeaus uitgedeeld tot ik als enige nog niets had en er alleen nog iets lag van karton omwikkeld met van dat brede bruine tape. Datmoest een hockeystick voorstellen. Binnenin zaten twee afgekauwde potloden.
Als klein meisje moest ik vechten tegen mijn tranen. Ik had namelijk wel mijn best gedaan.
Later zei nog een klasgenootje tegen me: "Ik denk dat .... jou had getrokken want toen de lootjes getrokken werden had hij gezegd: Gatver, het stomste meisje uit de klas."


Wat vreselijk Reggledoos. Dikke knuffels van hier, want dit verdient niemand :knuffel:

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:24

Reggledoos schreef:
Ik heb ook zo'n fijne surprise gekregen. Had echt zin de Sinterklaasmiddg op school. Eén voor één werden de cadeaus uitgedeeld tot ik als enige nog niets had en er alleen nog iets lag van karton omwikkeld met van dat brede bruine tape. Datmoest een hockeystick voorstellen. Binnenin zaten twee afgekauwde potloden.
Als klein meisje moest ik vechten tegen mijn tranen. Ik had namelijk wel mijn best gedaan.
Later zei nog een klasgenootje tegen me: "Ik denk dat .... jou had getrokken want toen de lootjes getrokken werden had hij gezegd: Gatver, het stomste meisje uit de klas."


Mijn hart huilt echt. Wat ongelofelijk sneu zeg..

Blijkbaar gaat het dus zo vaak mis, ik hoop dat scholen hier tegenwoordig beter op toezien.. op de school van mijn dochter (zij zit in groep 2 dus nog geen surprises) laten ze de bovenbouw kinderen vrijdag de surprises brengen en tentoonstellen in de hal, en dan wordt het feest dinsdag gevierd. Ik denk dat dit mede gedaan is zodat de leerkrachten kunnen controleren of alles er een beetje oké uit ziet.

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:00

Oe, heerlijk, een popcorn-topic! :+

Tja, mijn oma was een aparte, nooit goede band met haar gehad. Toen ik 16 was kreeg ik een beautycase voor mijn verjaardag...ik had en heb helemaal niets met make-up. Waarschijnlijk had ze het ding gewoon gewonnen bij de bingo-avond. Heb het ding door gegegeven aan mijn moeder, zij was er tenminste blij mee.

Mijn vader bedoeld het wel goed, maar soms heeft hij een wat onhandige gedachtegang.... Ik, nog steeds tiener, vroeg een specifieke cd. Weet niet meer welke. Ik kreeg 10 lege cdś om muziek op te branden. Klein detail: met onze pc kon je geen muziek branden. :')

Toen ik 12.5 jaar in dienst was had ik gelukkig mijn eigen kado uit mogen zoeken. Nog steeds blij met dat boek. Mijn teamleider had dan wel weer met client (verstandelijk beperkt) een bloemetje gekocht...heel droog zei hij nog dat de client dit boeket had uitgekozen... Serieus, ik heb nog nooit zo'n lelijk boeket gezien, daarvoor niet en daarna niet! Met van die plastic goud en rood kerstballen in verwerkt. Niveau tankstation. Schoolvoorbeeld waarom we een voorselectie maken, waar clienten uit mogen kiezen. :') Ja, ik was jaloers toen de collega 2 maanden na mij echt een prachtig groot boeket kreeg...

Suprises op school...wonder boven wonder is me dat trauma bespaard gebleven. Ik had wel gehoord dat een kind in een andere klas ook zoń k*tactie uit had gehaald, met aangeknaagde potloden. Die is daar wel op aangepakt door leraren, maar lijkt me hel om mee te moeten maken...

Benzz
Berichten: 3129
Geregistreerd: 10-02-19

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:11

Ik was 9 en droomde al jaren over een eigen pony. Met Sinterklaas lag er een halster plus touw onder de boom met een briefje: degene die het past wacht op je in de schuur( we hadden een grote schuur waar een box ingebouwd was voor mijn verzorgpony zodat ik ook in de winter naar de rijvereniging kon). Ik dacht echt: eindelijk! Stond er een groot hobbelpaard in de schuur. De hele familie had lol, behalve mijn moeder, die zei: oh dat gezichtje, je dacht echt dat je een pony kreeg, had zoveel spijt ervan. Nu 38 jaar later kan ik er om lachen ;)

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 00:44

Sinterklaas gaf me een puzzel die niet compleet was. Als je jong bent en iedereen om je heen krijgt een spelcomputer oid en jij krijgt een incomplete puzzel dan doet dat best even pijn.


Sint had het op dat moment niet breed dus cadeau was tweedehands

Gaby
Berichten: 3409
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 01:26

Ik denk dat het beter is als surprises toch weer gewoon afgeschaft worden ofzo. Ik heb nooit echt een slechte surprise gekregen, maar mijn broer had ooit zo'n slechte surprise gekregen dat het gewoon sneu was.
Nu was het cadeau dat ik dat jaar in mijn surprise had gekregen niet heel slecht was, maar eigenlijk ook niet leuk (boek dat te makkelijk was, mijn fout, ik had specifieker moeten zijn) en wonder boven wonder heb ik (met hulp van mijn moeder) bij de plaatselijke speelgoedwinkel toen het boek (zonder bonnetje) kunnen ruilen voor een boek dat mijn broer leuk vond.

Ik vind Sinterklaas eigenlijk steeds moeilijker worden, zeker nu mijn neefje ook cadeautjes krijgt van Sinterklaas. Rijkdom is zo oneerlijk verdeeld... Het is toch amper aan kinderen uit te leggen dat een kind een spelcomputer krijgt en het andere kind drie onderbroeken?

Risxx

Berichten: 153
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 01:39

Ik heb een nicht van mij wel eens een opblaaskrokodil met een pak diepvriesloempia's gegeven. Omdat ze altijd als grap zat te vertellen dat ze dat zo graag wilde. Prima, krijg je dat :D En een andere nicht, ging altijd met ons mee naar de dierentuin waar ze emmers olifantenmest verkochten. "Ik wil olifantenpoep!" zei ze elke keer. Vanzelfsprekend kreeg ze toen dus een emmer olifantenpoep op haar verjaardag! }>

Sanet

Berichten: 8057
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 07:54

Benzz schreef:
Ik was 9 en droomde al jaren over een eigen pony. Met Sinterklaas lag er een halster plus touw onder de boom met een briefje: degene die het past wacht op je in de schuur( we hadden een grote schuur waar een box ingebouwd was voor mijn verzorgpony zodat ik ook in de winter naar de rijvereniging kon). Ik dacht echt: eindelijk! Stond er een groot hobbelpaard in de schuur. De hele familie had lol, behalve mijn moeder, die zei: oh dat gezichtje, je dacht echt dat je een pony kreeg, had zoveel spijt ervan. Nu 38 jaar later kan ik er om lachen ;)


Oh nee! Ik was echt ontroostbaar geweest. Dat vind ik echt echt niet tof.
Heb je later wel ooit een pony gehad?

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 08:58

Benzz schreef:
Ik was 9 en droomde al jaren over een eigen pony. Met Sinterklaas lag er een halster plus touw onder de boom met een briefje: degene die het past wacht op je in de schuur( we hadden een grote schuur waar een box ingebouwd was voor mijn verzorgpony zodat ik ook in de winter naar de rijvereniging kon). Ik dacht echt: eindelijk! Stond er een groot hobbelpaard in de schuur. De hele familie had lol, behalve mijn moeder, die zei: oh dat gezichtje, je dacht echt dat je een pony kreeg, had zoveel spijt ervan. Nu 38 jaar later kan ik er om lachen ;)


Och! :(:)

Als kind iets vergelijkbaars gehad, ik vroeg al jaren om een konijntje. Met kerst hintte mijn ouders dat het een groot pakje was (grootte van een konijn) en het was ook een zwaar pakje. Ik wist het zeker, dat kon alleen maar een konijn zijn! Bleek het een encyclopedie :') ik was zó teleurgesteld. Achteraf was het wel een topkado eigenlijk, ik vond lezen heerlijk en heb echt veel plezier van dat boek gehad. Maar de teleurstelling als je echt een konijn verwacht en het is een boek :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34881
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:24

Benzz schreef:
Ik was 9 en droomde al jaren over een eigen pony. Met Sinterklaas lag er een halster plus touw onder de boom met een briefje: degene die het past wacht op je in de schuur( we hadden een grote schuur waar een box ingebouwd was voor mijn verzorgpony zodat ik ook in de winter naar de rijvereniging kon). Ik dacht echt: eindelijk! Stond er een groot hobbelpaard in de schuur. De hele familie had lol, behalve mijn moeder, die zei: oh dat gezichtje, je dacht echt dat je een pony kreeg, had zoveel spijt ervan. Nu 38 jaar later kan ik er om lachen ;)


Aah :(:)

Toen we voor onze dochter de pony hadden gekocht was het precies andersom. Ze geloofde er niks van. Toen ze eindelijk door had dat het echt echt waar was was die reactie onbetaalbaar.

Dat van die surprise met die potloden is wel heel erg. Daar moet een school toch op inspelen en eisen dat er alsnog een leuk cadeautje komt. Dat je daar als ouders ook niet op ingrijpt. Ik hielp altijd mee met cadeautjes kopen en surprise knutselen. Al was het vooral voor een stukje toezicht.

chamion
Huisheks

Berichten: 3668
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:26

Benzz schreef:
Ik was 9 en droomde al jaren over een eigen pony. Met Sinterklaas lag er een halster plus touw onder de boom met een briefje: degene die het past wacht op je in de schuur( we hadden een grote schuur waar een box ingebouwd was voor mijn verzorgpony zodat ik ook in de winter naar de rijvereniging kon). Ik dacht echt: eindelijk! Stond er een groot hobbelpaard in de schuur. De hele familie had lol, behalve mijn moeder, die zei: oh dat gezichtje, je dacht echt dat je een pony kreeg, had zoveel spijt ervan. Nu 38 jaar later kan ik er om lachen ;)


Herkenbaar. Hebben mijn ouders in totaal 2x geflikt. Ben er niet blij mee geweest en had voor flinke ruzie in huis gezorgd elke keer. Maaar inderdaad nu begint het een beetje te dalen.

1x kreeg ik een cadeau wat op een paardenstal in het klein leek. Met het commentaar dat er iets in hoorde en dat het in de schuur stond. Lag er in de schuur een stel konijnensloffen die exact in de stal paste... Heb mezelf de rest van de dag opgesloten in mijn kamer. Ouders boos want waarom draag je nooit die sloffen. En ik had niet eens wat met konijnen.

2x, werd er verteld dat ik eindelijk de pony kreeg die ik altijd al wilde. Natuurlijk een stuiterbal in de auto. Want nu moest het echt zo zijn toch? Want in de auto zitten we altijd als we naar de paarden gaan. Op een gegeven moment midden in de stad. WIJ ZIJN ER??! staan we bij de kapper om een pony te laten knippen....

M1994
Berichten: 861
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:30

Wij kregen vroeger op school al de cadeautjes die we erin moesten doen. Iedereen kreeg dan hetzelde, maar dat was de jaren daarvoor toen we onze schoen mochten zetten op school ook al. Het was voor ons toen eigenlijk heel logisch zo en kwa lelijke surprises die waren er eigenlijk niet.

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:33

Oh ik vind het echt heel sneu om te lezen. Zowel de triestige sinterklaassurprises en cadeaus op school als de 'grappige' ouders... dikke knuffel voor jullie innerlijke kind :knuffel:

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:48

Aranel schreef:
Blijkbaar gaat het dus zo vaak mis, ik hoop dat scholen hier tegenwoordig beter op toezien.. op de school van mijn dochter (zij zit in groep 2 dus nog geen surprises) laten ze de bovenbouw kinderen vrijdag de surprises brengen en tentoonstellen in de hal, en dan wordt het feest dinsdag gevierd. Ik denk dat dit mede gedaan is zodat de leerkrachten kunnen controleren of alles er een beetje oké uit ziet.

Ik zie dan weer voor me dat een kind wat gruwelijk zijn best gedaan heeft maar gewoon creatieve skills mist, keihard gekwetst wordt omdat Troela Van De Basisschool het niet goed genoeg vindt...

Mijn zoon zit in groep 8. Drie keer raden wie vandaag de surprise afwerkt. Ja, ik dus, want alle ouders maken de surprises in praktijk,en die enkeling die het wel zelf doet valt dus ook (negatief) op.

marleen_usar

Berichten: 24710
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:51

Ooit een hele mooie surprise gemaakt veel tijd in gestoken, kreeg ik in een platte doos een pannekoek met stroop. Echt alles plakte, er zat een piepklein beeldje in van een wit hondje.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:03

Van tante, een kaartspelletje van de Postcodeloterij voor verjaardag van mijn tienerdochter. Ze herkende het meteen, wij zijn ook lid van de Postcodeloterij en het logo staat op de doos.

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:37

Ik had een jaar een jongen (echt een K jong) maar toch een leuke surprise voor gemaakt. Had hij het jaar erna mij. Dat wist ik al omdat hij met het briefje liep te wapperen. Het cadeautje mochten we op school uitkiezen en werd ingepakt. Daarop had ie een hoefijzer gelegd en z'n zusje had het gedicht geschreven :+