Bookish Adventskalender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:09

Lau07 schreef:
ynskek schreef:
Ik denk dat het voor mij af zou hangen voor het bedrag dat ik voor de Box uitgeef of ik de boeken los van elkaar verpak of dat ik hem als 1 cadeau in pak.

Maar ik neem aan dat elk boek dan wel een eigen nummer representeert toch? Dat vind ik dus precies lastig. Ik denk wel dat ik een soort opbouw doe: het beste voor het laatst bewaren. :D

Dat hangt voor mij dus van de prijs af waarvoor ik 'm "moet" kopen.

Er zijn ook boxen voor €15 of €20 bijvoorbeeld. Die zou ik denk in een keer doen. Maar boxen van €30 of €40 euro zou ik denk ik ook opsplitsen qua nummers

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:01

Nou hier komt dan eindelijk mijn bijleespost. Duurde iets langer dan gehoopt, cadeautje van de zwarte cross is de griep geworden. Wel mooi de tijd om alles rustig even te lezen.

Wat is het favoriete boek uit je jeugd?
Dit vind ik een heel moeilijke vraag. Zoveel boeken gelezen maar ook zoveel weer vergeten. Echt van vroeger is dat wel met stip Vos en Haas. En dan wel de oude versies niet de nieuwere.
Afbeelding

Toen wat ouder werd was ik helemaal weg van koning van katoren. Ook de kippenvel serie heb ik verslonden. Met op stip wel 'horrorland'. Die zou ik nog zo weer bestellen al is het alleen maar voor de heb. De hoe overleef ik serie heb ik ook verzameld, al was ik daar op den duur wel aardig flauw van. Steeds hetzelfde gezemel.

Eentje die nog steeds hier op de plank staat is Pinkeltje. Die las ik opnieuw en opnieuw.

Er was vroeger zoveel moois daarom ook van mij geen eenduidig antwoord. Voor mijn gevoel heb ik toen echt de hele bieb gelezen aan boeken.

Wat hoop jij sowieso uit de adventskalender te halen?
Ik hoop toch wel wat inkijk te krijgen in een ander genre. Ik lees redelijk veel van hetzelfde maar misschien dat ik wel compleet verrast wordt door wat anders. Een echt goed horrorboek heb ik nog niet gevonden. Stephen King heb ik wel gelezen maar vind ik niet perse de horror waar ik naar op zoek zou zijn (evenals de boeken van thomas Olde heuvelt. Die konden mij ook niet bekoren). Iets wat met kerst oud te maken heeft vind ik ook leuk. Zo'n cozy kerst boek.

Ook juist nieuwe pareltjes in de genres die ik al lees lijkt me heerlijk. Zeker in combinatie met de andere kleinigheidjes wat je erbij krijgt. Het enige waar je mij niet blij mee maakt qua accessoires is een booksleeve of hoe zoiets ook heet. Dat zal ik ook niet gaan gebruiken.

Tweedehands boeken vind ik overigens geen probleem. Juist dat gelezen effect vind ik wat hebben. Alleen al de gedachte dat iemand ook dit boek heeft verslonden en er dus meerdere mensen blij mee zijn gemaakt vind ik een mooie gedachte. Ik hoef ze alleen niet als er complete koffievlekken of de halve neusinhoud in verwerkt is ofzo :+

Lau07 schreef:
Ik zou een favoriet boek van degene die de kalender maakt ook wel leuk vinden. Of een boek dat waardevol is voor diegene. Als er een verhaal achter een bepaalde keuze zit, kijk je er toch anders naar.

Dit vind ik ook echt een heel leuk idee!

Wat vind je leuk in de kalender dat niet een boek is?
Boekenleggers! Daar kan ik niet genoeg van krijgen. Ik vind die van Van der velde ook altijd zo fijn. Die je hier in Groningen krijgt zijn boekenleggers met de Martinitoren erop. Kan ik helemaal blij van worden. Ook een lekkere thee (in de winter ben ik vooral van kruidige thee (wel losse thee ik gebruik amper zakjes). Geurkaarsen word ik ook heel blij van zolang de geur geen vanille is. Die vind ik nogal misselijkmakend. En verder gewoon leuke dingetjes voor op mijn boekenkamer of een leeslampje oid. Ik heb een grote boekenkast waar ook dingetjes op kunnen staan. Naast de boekenkast heb ik in de kamer een grote ouderwetse schommelstoel. Ik laat ook vooral degene die mij heeft wat dingen bedenken. Ik ben al heel gauw tevreden.

Over de boxset: ik denk dat ik hem als 1 zou verpakken (afhankelijk van de prijs). Loopt de prijs enorm op dan zou ik toch kiezen voor andere boeken. Vind het zonde om het als 1 pakket dan te verpakken als ik er net zo goed 3 andere mooie boeken voor zou kunnen vinden.

Op dit moment lees ik meerdere boeken door elkaar. Erg verwarrend. Ik lees zo nu en dan ikigai, alleen de leesstijl van de schrijver irriteert me mateloos dat ik hem af en toe gewoon weg leg. Ik vind het een matig boek.

Ik ben vorige week begonnen in de leesclub aan het einde van de wereld. Die vond ik zo leuk beginnen, zat er meteen in. Heb ik hem bij mijn vriend laten liggen :') Kwam ik achter toen ik alweer thuis kwam helaas.
Nu maar begonnen in gebroken. Die is van de slated serie. Leest makkelijk weg, wel veel van hetzelfde.
Zo, dat was hem weer, de bijleespost.

Marjo

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 14:14

Beterschap Buffelduke :(:)

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:25

Lief! Dankjewel!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:59

Buffel Duke beterschap

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 21:16

Beterschap!

Ik zou een boxset waarschijnlijk als losse boeken verpakken & de box rond kerst opsturen (zodat het net daarna aankomt) in een apart pakket. Zo blijft het toch nog een beetje een verrassing :D

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 21:47

Beterschap Buffelduke!

Oooh, Pinkeltje. Die staan hier ook allemaal in de kast. Net zoals Wipneus en Pim. Die vond ik vroeger best spannend. :D

Wat leuk dat je bij een leesclub zit, dat lijkt mij ook leuk, maar in mijn omgeving zijn er geloof ik niet zoveel te vinden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 22:24

Beterschap Buffelduke!

Nog een favoriet van vroeger ‘Erik of het klein insectenboek’. Wel een must read als je op de Godfried Bomans school zit

En Daarinde van Kirsten Emous

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 06:04

Bedankt allemaal!

Lau07 schreef:
Beterschap Buffelduke!

Oooh, Pinkeltje. Die staan hier ook allemaal in de kast. Net zoals Wipneus en Pim. Die vond ik vroeger best spannend. :D

Wat leuk dat je bij een leesclub zit, dat lijkt mij ook leuk, maar in mijn omgeving zijn er geloof ik niet zoveel te vinden.

Haha nee ik zit niet in een leesclub, zo heet dat boek :+ ‘de leesclub aan het einde van de wereld’. Dat boek gaat wel over een leesclub maar ik zit niet bij eentje.
Lijkt mij ook best leuk maar ken ook niks hier in de omgeving

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 08:30

Buffelduke schreef:
Bedankt allemaal!

Lau07 schreef:
Beterschap Buffelduke!

Haha nee ik zit niet in een leesclub, zo heet dat boek :+ ‘de leesclub aan het einde van de wereld’. Dat boek gaat wel over een leesclub maar ik zit niet bij eentje.
Lijkt mij ook best leuk maar ken ook niks hier in de omgeving

Oooooh haha _O- . Is dat de Fairvale ladies book club? Dat is een leuk boek!

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 08:58

Lau07 schreef:
Oooooh haha _O- . Is dat de Fairvale ladies book club? Dat is een leuk boek!

Jaaa! Die is dat! Ik vind hem ook echt heel leuk! Leest zo heerlijk weg

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:34

En mijn eigen vraag nog

Wat vind je leuk in de kalender dat niet een boek is?
ik lees weinig fysieke boeken meer, dus heb geen boekenlegger e.d.m, wat mss juist wel leuk is nu. Verder ben ik als rechtgeaarde structopaat enorm liefhebber van lijstjes, notitieboekjes, planners en dat soort dingen. En ik ben gadget fan maar ze moeten wel bruikbaar zijn, en niet alleen maar stof happen.
Als laatste, ik ben geen theedrinker (overdag koffie en verder spa rood of wijn bier etc) en en eerder liefhebber van hartig snaaien dan van zoetigheid.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 06:53

Vraag van vandaag

Wat mag er echt niet in jou advent kalender zitten?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 07:13

Pfoe!
Het eerste wat in mij opkomt is, dingen met de geuren Vanille of Lavendel. Ben dol op geurkaarsen, meltwax, maar niet die geuren.

Verder boeken die naar rook ruiken.
Oh en echte, te zoetsappige chicklits.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 07:28

Ik heb volgens mij al 2 leuke 'niet boeken'-cadeaus voor in de adventskalender *\o/*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:06

cool, bennie nie nieuwsgierig nie :-)

qua vraag van vandaag
Eigenlijk vind ik alles prima, behalve de al te zoetsappige chicklits, maar dat komt dus wel goed zie ik :-)
en vertalingen uit het Engels

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:35

Ik heb net A Little Life gelezen, en ik zou denk ik wat moeite hebben met weer zo'n extreem weemoedig boek met heel veel trauma.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 14:20

Ik ontvang zelf liever niks met kokos er in wat betreft de cadeautjes buiten de boeken om.

Wat betreft de boeken ontvang ik liever geen vertalingen als het origineel Engels is en echte horrorboeken heb ik ook niks mee :x

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 15:00

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Koffie, of koffiegerelateerde dingen XD
Ik drink echt alleen maar thee, of warme choco :D

Daarnaast zou ik het heel fijn vinden als er veel variatie in zit. 12 CoHo boeken word ik niet blij van :') Heb overigens tot nu toe 1 boek van CoHo gestart (Verity) en die vond ik 3x niks dus ik weet niet of ik überhaupt blij ga worden van CoHo XD

Geurkaarsen zijn hier wel welkom, maar geen zoete, fruitige of heftige geuren. Ik houd van natuurgeuren, voornamelijk van Woodwick maar die zijn erg prijzig. De geuren van Woodwick die ik heerlijk vind zijn o.a. Frasier Fir en de trilogie Mountain Trail en Forest Retreat.
Van Rituals vind ik de geuren Jing, Sakura, Karma en Ayurveda ook erg lekker :)

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:30

Marjo schreef:
ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Koffie, of koffiegerelateerde dingen XD
Ik drink echt alleen maar thee, of warme choco :D

Hier sluit ik me bij aan, ik kan ook helemaal niks met koffie of koffie gerelateerde dingen. Thee daarentegen… <3

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:42

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Dingen met vanille vind ik heel goor (als geur dan). En dingen met pure chocolade of wat neigt naar pure chocolade vind ik ook heel vies. Ik lust echt geen pure chocolade.

Verder heb ik niet zoveel met van die booksleeves. Die zou ik ook nooit gebruiken.

Verder laat ik mij verrassen en ben ik voor veel te porren!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:41

Eerste dingetjes :D Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:27

Lielle schreef:
Eerste dingetjes :D [ [url=m/ZteBkb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben heel benieuwd :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 12:13

Ik heb vanmorgen even wat foto's gemaakt van mijn verzameling boeken :D

Dit is mijn TBR plank. Alle boeken gaan in principe hierheen tot ze gelezen zijn. Met uitzondering van series, die moeten bij elkaar :')
Afbeelding

In de woonkamer heb ik dan een grote Billy/Oxford kast staan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat meer dingen om hierbij te zetten zijn ook welkom. Denk aan merchandising die bij ACOTAR/ Shadow and Bone of Green Rider kan. Een mooi beeld van een draak die aansluit op The Fourth Wing.

Daarnaast is er in het rijtje clothbound classics ook nog ruimte en de disney animated classic vind ik ook erg leuk :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 14:19

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Koffie, en geurkaarsen (zeker niet met vanille geur, brr)

O ja en chocolade waar iets anders inzit dan chocolade. Ik lust geen noten bijv.

Gisteren ook een aankoop gedaan voor de adventkalender. Kwam ik per toeval tegen toen ik iets anders zocht en meebesteld.