Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:38

roosjenat schreef:
Joy_Mennings heel erg bedankt voor dit leuke pakket!

Wat een leuke foto's! Ik ben blij dat het in de smaak is gevallen :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:45

Ik denk dat ik ijslandfan mag bedanken voor ons pakket :D

RoosDeG

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:03

Ik loop een beetje vast met mijn hints merk ik :o

Hint 1: was een woordzoeker waar een zin uit kwam: "een lootje is niet wat hij zegt te zijn".

Hint 2: een knutsel huisje met daarop: 1 persoon, 2 honden en 2 katten.

Hint 3: een verzorgingsdoosje met producten met daarop stitch.

Hierbij zat ook een doosje met een slotje.
Ik vermoed dat de code verwijst naar Stitch (experiment 626) maar daarmee gaat het slotje niet open.

Ik heb mede door de 2 honden al een hoop mensen kunnen elimineren :j
Maar ik zie het verder even niet meer. :x

Sorry santa, ik leg het heel even weg en ga vanavond even verder speuren met eventueel hulp van mijn partner :x

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:08

Wauw, wat een suuuuper leuke pakketten komen er al voorbij! <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 14:01

Drico schreef:
Echt zo leuk weer dit, en wat een mooie pakketten heeft iedereen al gekregen *\o/*

Ik heb iets voor jou! <<)

-----

Hierbij de hints:

Hint 1

Afbeelding

Hint 2

Ik heb mijn naam iets te letterlijk genomen dit jaar...

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:02

cursebreaker schreef:
Bij deze geef ik het even het woord aan kanjerroos en haar unboxing:

Eindelijk mogen we ons pakket open maken, het ruikt zooo lekker! Marlo denkt “maak jij maar foto’s, ik zal dit wel even openmaken!"
[ [url=m/q6HSd9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eerste doek eraf en ook hier komt een vrolijke doos onder tevoorschijn. Marlo: “Ik ga vast verder met openmaken als je het niet erg vind :D” (& erna even poseren met alle cadeautjes in de doos)
[ [url=m/3V171Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

De eerste cadeautjes!
[ [url=m/V742R4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Av2Qt0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Marlo: “Ik help wel weer!”. Hier kwam zijn eigen biertje uit!
[ [url=m/27qpBR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker fanatiek de volgende cadeautjes uitpakken
[ [url=m/Vwa9Vd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog meer cadeautjes!!
[ [url=m/extGg9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een prachtige hanger voor in de boom (lijkt enorm goed, zelf gemaakt?), een leuke bandana (die gaat om met kerst) en super leuke kaarsjes!
[ [url=m/yQ1GA2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P0Olac.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even poseren met alle uitgepakte cadeautjes
[ [url=m/DatQMC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan de hint
[ [url=m/0VuhNX.jpg]Afbeelding[/url] ]

De puzzel koste mij meer tijd dan ik wil toegeven maar wel een super mooi plaatje uitgekomen. Ik wist het met de foto al gelijk; golden retriever, dat moet Fem zijn! Maar toen ik de songtekst zag wist ik het zeker, die staat in je onderschrift. @Fem; heel erg bedankt voor het super mooie pakket! Het was een feestje om uit te pakken wij zijn heel erg blij met alle mooie en leuke cadeautjes!

Jaaaa! Ik ben inderdaad jouw Secret Santa :D :):)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:02

Ik zit echt te genieten van alle foto's en van alle honden die stuiterend al weg willen rennen met hun speeltjes <3 Komen hele leuke pakketten voorbij!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:03

Wij hebben net toch ook maar al uitgepakt. Ik kon niet meer wachten :')
Maar goede genade, wat een bevalling met die hond en kat hier := Dit was de meest chaotische unboxing ooit geloof ik. Misschien omdat Arya echt heel ongeduldig was al sinds het pakket binnen kwam ook _O-

Het is ook wat donkerder weer vandaag, minder lichtinval binnen en foto’s schieten lukt dan sowieso minder goed. Maar constant bewegen ook en alles. Ik durf echt niet naar m’n foto’s te kijken, volgens mij is alles mislukt hahaha. 1 van de koeken heeft ze al opgegeten voor ik een foto kon maken en ja… meer van dat hahahahaha. Ik ga zo m’n verslagen maken als ik hopelijk wat foto’s vind waar ik toch wat kan laten zien van het unboxing proces. Heb iig wel een totaal foto - minus 1 koek :’)

Heb ook nog niet echt heel rustig naar de hints gekeken, dat ga ik dalijk doen :') :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:16

Ik heb een vermoeden bij de mijne, maar dat is enkel door hint 1. Hint 2 moet ik er nog aan zien te rijmen. Eerst maar weer door met werk, en vanavond eens even zitten om alle pakketten te bekijken :D

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:16

[/quote]
Jaaaa! Ik ben inderdaad jouw Secret Santa :D :):)[/quote]

Yes! :)
Nogmaals enorm veel dank! Wij zijn er heel blij mee! En om even nog te reageren op je kaartje: blijkbaar zijn we/onze honden helemaal niet zo verschillend want jullie favorieten vallen in de smaak!
Alleen de runderneus nog nooit gehad, benieuwd wat hij daarvan vindt!
Had je het ornament zelf gemaakt? Vind hem zo gelijkend!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:17

Wij gaan zo ook uitpakken! Nog heel even wachten tot mijn vriend thuis is. Odin wilt dat we opschieten :') Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:33

Normaal schrijf ik altijd een mooi verslagje uit, op volgorde van uitpakken e.d. Voor m’n gevoel was deze unboxing zo chaotisch en ik hoop maar dat ik alles netjes in verslag kan laten zien aan jullie _O-

Arya was helemaal buiten zichzelf, man man man _O- Ik heb dus geen foto van alles compleet ingepakt, want ik zat nog in error mode nadat ze 1 van de koeken uit een zak had gegrist - waar ze met haar hoofd helemaal indook - en ze was haar doos met trainers/koekjes al aan’t uitpakken meteen nadat die koek op was; ik kreeg geen kans meer nog te handelen :'). Vanaf dat ze de deksel van de doos duwde, was het klaar met mij en rustig foto’s willen maken :')

Nou ja, laten we bij het begin beginnen in ieder geval. De doos had een deksel, dus even de plakbandjes los geknipt zodat ze zelf kon openmaken. Hup, deksel was zo eraf gewipt met de snoet en hoppa die kop die doos in :j :')
Afbeelding

Daar heb ik als eerste het leuke lama kerst kaartje uit gevist, waar de hints in staan en een lieve kerstgroet. In de tussentijd zat Arya al lekker te wroeten in die doos, dus de hints aan de kant gelegd voor een later moment.
Afbeelding

Toen pakte ik de bruine zak in handen en voor ik kon zien wat erin zat, zat er een grote herderskop helemaal onderin de zak… Waar 1 van de 2 koeken welke erin zaten meteen uitgehaald werden en meteen gegeten werd. ZUCHT. Daar gaat m’n foto met ALLES erop. Sansa moest uiteraard zien wat alle commotie was en een graantje meepikken, letterlijk, lol.
Afbeelding
Afbeelding

Die koek zat nog nauwelijks in d’r waffel of ze was het volgende geurende cadeautje al tussen de rest van cadeautjes uit aan’t vissen en open aan’t maken. Het eerste cadeautje. Daar ging wederom m’n idee om alle ingepakte cadeautjes op de foto te zetten… Ik heb wel een foto van Bijna alles nog ingepakt _O- Minus de Timo koekjes/trainer bak die ze dus al mega rap had uitgepakt. Stuk ongeduld. Maar ohh die valt goed in de smaak, we zijn gek op Timo spul!
Afbeelding

En dan komt er een rits aan momenten vol met snippers die in de ronde vliegen, scheur geluiden als achtergrond muziek en een hele blije herder met haar buit. Ik heb bijna alleen maar foto’s erin staan van een German Shredder aan’t werk, zoals ik haar altijd lieftallig noem want cadeautjes openmaken is ze echt een toppertje in en als er een wedstrijdje in zou zijn, denk ik dat ze wel mee kon doen voor een 1e plaats _O-

Dus zo ziet mijn foto galerij een beetje uit tijdens het uitpakken van de volgende cadeautjes.
Afbeelding

Daar kwamen deze toffe dingen uit tevoorschijn:
Een Choco Pooch speeltje met touw eraan en een pieper, Belgisch hondenbier en kerst koekjes. Super leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar er was nog een volgend cadeau, dus we gaan vrolijk verder met scheuren/snipperen (& tussendoor die kerst koekjes uitproberen. Vallen in de smaak, ook Sansa was niet weg te slaan haha) en uit dit pakketje kwam een hele leuke voer dispenser/voerspeeltje in de vorm van een toverstaf! Echt heel leuk. Toevallig onlangs zelf ook gezien en nog getwijfeld of ik ‘m ging meenemen of niet haha!

Afbeelding
Afbeelding

En het was nog steeds niet klaar, er was nog een laatste cadeautje! Hier kwam een super toffe kerst dino uit <3 Toevallig heb ik deze onlangs voor een vriendin en haar pup gekocht omdat ik ‘m zo leuk vond hahaha. Ik had vorig jaar een kerst dino gekocht met kerst koekjes, deze nieuwe met de kerstman is echt ontzettend leuk voor de kerst collectie, dankjewel!

Afbeelding

Nu alles uitgepakt is, de buikjes zijn gevuld, was er tijd om toch even een foto te maken. Dacht ik… Ik had die 2e koek uit de bruine zak - waar ze die eerste al meteen van gepikt had - ook uitgestald en Sansa dacht: hee die is leuk en lekker, it’s mine. Dus die wilde ‘m pikken en begon ertegen te meppen. Dat duurde 2sec en toen heeft Arya de koek snel opgevreten (Maar NIET voordat ik toch nog snel een foto had kunnen maken voor de chaos weer losging hahaha)

Afbeelding
Afbeelding

Niet alles staat op de foto, maar ik denk dat Arya aka German Shredder haar best weer heeft gedaan met snipperen en openmaken, niet? En as we speak gaat Sansa helemaal los op het inpakpapier, die vind het fantastisch om daarmee te spelen :')
Afbeelding

Ik weet nog niet wie je bent Santa, maar alvast onwijs bedankt! Een super mooi pakket en het was echt leuk om Arya zo enthousiast ermee bezig te zien haha. Hier gaan we lang van nagenieten! In de tussentijd ga ik even de snippers opruimen want jammer genoeg doet Arya daar niet bij helpen >;) , erna een theetje zetten en dan ga ik me even goed zitten voor de hints!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-12-23 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:38

aah! wat leuk om al die enthousiaste hondenkoppies te zien! Ben benieuwd als mijn doos binnen is. Waarschijnlijk wordt die helemaal besnuffeld. Alleen ben ik dan nog niet thuis. Eerst werken, dan zwemmen en dan open maken? :D

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:39

Wat leuk om al zoveel pakketten uitgepakt te zien. Wat worden alle honden enorm verwend! <3

————————————

Bij deze ook het verslag van onze unboxing! :D

Afbeelding
Melle, Elvis en Suus vonden het lastig om de doos met rust te laten, dus toen ik hem net weer beneden neerzette moesten ze er meteen weer op af. Er zat kennelijk iets in wat heel erg lekker ruikt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze moesten even uitzoeken hoe ze bij de inhoud van de doos konden komen, maar uiteindelijk lukte het om alle cadeautjes eruit te krijgen.

Afbeelding
Wat veel cadeautjes! Melle was er niet bij weg te slaan en lette goed op dat ik niet stiekem wat zou vergeten.

Afbeelding
Er zat een briefje bij met de mededeling dat we letters op de doos moesten gaan zoeken. We hebben toch maar eerst de cadeautjes uitgepakt en zijn daarna aan de slag gegaan met de hints…

Afbeelding
Afbeelding
Elvis vond het toch allemaal wat spannend, maar Suus en Melle hielpen goed mee met uitpakken. Ondertussen werden er al dingen toegeëigend, maar de pakjes bleven interessant.

Afbeelding
Wat zijn we enorm verwend! Elvis had geen zin om op de foto te gaan, maar Melle en Suus wilden maar al te graag met de cadeautjes poseren. De cadeautjes zijn echt een schot in de roos en alles valt enorm in de smaak.

Afbeelding
Ik had ook nog even een blond momentje. Er zat een bonbondoosje in het pakket, dus die had ik even aan de kant gelegd omdat ik dacht dat er chocola in zou zitten. Elvis bleef echter interesse houden in het doos en toen zag ik dat er plakband op zat. Hmmm, toch maar even open maken dan maar. En ja hoor, er zaten lekkere insecten-koekjes in! Elvis nam z’n buit direct mee. :')

Afbeelding
Afbeelding
Suus heeft meteen de slang in beslag genomen en Melle is erg druk met het “wortelspel”. Ondertussen neemt Elvis de wortels die Melle eruit heeft gehaald mee om weer te verstoppen. Nu ze zo druk waren met het speelgoed kon ik mooi even op zoek naar de letters in de doos om te achterhalen wie ons dit mooie pakket opgestuurd heeft.

De volgende letters heb ik gevonden: k i p s j r a r e v a r

Op basis van het briefje wist ik dat het om meer dan één hond ging… Na best een tijdje staren dacht ik ineens de naam “Jarvis” te kunnen maken en dat bracht me bij het bekende duo Jarvis & Parker op Bokt… Ik denk dus dat Tigress onze Secret Santa is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 14:43

Die snuffelmat staat nog steeds op mijn verlanglijstje! Ontzettend leuk!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:49

Ik ben wel benieuwd waar die wortelsnuffelmat vandaan komt. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 14:53

Momo94 schreef:
Ik ben wel benieuwd waar die wortelsnuffelmat vandaan komt. :D

Amazon heeft hem sowieso! Daar staat ie op mijn lijstje!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:55

Ik heb er ook eentje en heb ‘m bij bol vandaan gehaald, is alweer even geleden wel.

Super mooi pakket ook Lugea!

Ik ga het topic eens doorspitten met m’n hints erbij. Ik denk dat ik even bezig ga zijn, want heb echt geen idee wat ik uit hint 3 en 4 moet halen :') Heb nav hint 4 de hele doos en kaart afgesnuffeld of ik een geur kont ontdekken, maar? hahaha geen idee. Ga eerst nav Hint 1 nu maar eens de grote honden opzoeken hier.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-12-23 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:56

Joy_Mennings schreef:
roosjenat schreef:
Joy_Mennings heel erg bedankt voor dit leuke pakket!

Wat een leuke foto's! Ik ben blij dat het in de smaak is gevallen :D

Ja is een heel leuk pakket, bedankt :D

We zijn nog wel benieuwd waar dat leuke inpakpapier vandaan komt haha.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:00

echt super leuke pakketten kwamen er weer voorbij! Wat heeft iedereen zijn best gedaan.

Wij hebben ook uitgepakt en ik denk dat Odin zich een erg verwende hond mag noemen :')

Maargoed, eerst moest de doos natuurlijk open. Wat een hoop cadeaus! Ik weet zeker dat hij een fijne kerst gaan hebben.
Afbeelding

Natuurlijk even ruiken wat er allemaal inzit
Afbeelding

Toen alle cadeautjes uit de doos gehaald en mocht hij nog even poseren, gelijk een goede oefening
Afbeelding

En toen was het tijd om uit te gaan pakken, ik begon dus met het ‘extra’ cadeautje. Ik vind deze echt zo vet en Odin is er ook weg van.
Afbeelding

Ook voor mij?
Afbeelding

En het hele pakket

Afbeelding

Afbeelding

Hij kan voorlopig heerlijk snacken en lekker spelen! Nu ligt hij knock out naast me, na het konijnen oor en een buffeluier op te hebben gesnackt! Ik ga nu even nadenken over mijn hint, maar alvast super bedankt Santa <3

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:00

Bobbie was al de hele ochtend zeeeeeer ongeduldig aan het snuffelen bij het pakket onder de boom. Daarom het pakket geopend ( ik had zelf ook geen geduld meer :') )

Eerst het pakket er bij pakken! Prachtig ingepakt.

Afbeelding

Bij het openen van het pakket zagen we meteen super veel cadeautjes! Wat een werk heb je er van gemaakt Santa!

Afbeelding

Als eerst vonden we een kaartje, Bobbie is aandachtig aan het luisteren.

Afbeelding

Ook zat er nog een puzzel in met de hint. Het viel mij meteen op dat dit Disney gerelateerd is. Of het is toeval of mijn Santa heeft goed gestalkt en weet dat mijn vriend en ik echt pretpark gekkies zijn en wij regelmatig naar Disney gaan! Later meer over de hint want Bobbie wilde uit gaan pakken!

Zelfs een cadeautje voor mij <3 echt heel attent!

Afbeelding

Afbeelding

Bobbie kon niet meer wachten en zat al met zijn neus tussen de vele cadeautjes!

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen was hij er al vandoor met de champagne fles terwijl hij zijn bandana al droeg.

Afbeelding

Wauw Santa, je hebt ons echt goed verwend met zoveel cadeautjes!

Afbeelding

Bobbie heeft al lekkere koekjes op en is volop aan het spelen. Status nu:

Afbeelding

Knock out _O-

Dan terug komend op de hint:

Afbeelding

De uitkomst hier van is ‘Once upon a time’.
Aan de hand van deze hint komt ik uit bij Candalisa. Jouw honden zijn vernoemd naar personages uit de film.

Wat een super mooi pakket! Je hebt echt uitgepakt <3 Bobbie is er helemaal gelukkig mee.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:03

Wat een waanzinnige pakketten komen er voorbij zeg. Heerlijk om zoveel blije honden en baasjes te zien.
Het is teveel om allemaal individueel op te reageren, maar echt super leuk dat iedereen zo zijn best heeft gedaan en dat alle honden er zo van genieten. <3

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:05

Ikke wil ook!

Mijn pakket is nog onderweg, nog zonder bezorg moment in de app voor nu. Dus dat word ook vandaag niet denk ik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 15:05

In ieder geval iemand die Schotse Collies kent, of heb je specifiek om die tuggie gevraagd? Want SC houden van 'levende' tuggies over het algemeen. Wol, konijn etc. Dus het is óf een heel goed toeval, óf een kenner. <<)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:10

KimD schreef:
In ieder geval iemand die Schotse Collies kent, of heb je specifiek om die tuggie gevraagd? Want SC houden van 'levende' tuggies over het algemeen. Wol, konijn etc. Dus het is óf een heel goed toeval, óf een kenner. <<)

Dat was ook het eerste wat ik dacht
Ik ga eens even goed naar iemand kijken :')