Koekjes bakken kan ik niet. Ik heb wel een oven, maar daar wordt maar heel sporadisch in gebakken.
Biebz
Geplaatst: 01-11-23 11:13
Vanuit het kippenhok las ik dat er vorig jaar vragen gesteld worden om elkaar wat beter te leren kennen!
Dus hierbij mijn vraag:
Wat is je favoriete manier om een vrije dag door te brengen? Mijn antwoord geef ik alvast gelijk. Heerlijk op de bank met een boek, onder een warm dekentje, bakje thee erbij, muziekje op.
Ik heb niet 1 favoriete manier helaas, maar wel een aantal dingen die in de top van mijn lijstje staan. Ze beginnen in ieder geval allemaal met uitslapen Ik hou van een dagje naar de sauna in mijn eentje. Maar ook shoppen met mijn vriend en dan lekker lunchen en dineren vind ik heerlijk. Misschien vind ik een festival wel de leukste daginvulling, maar dat hoeft dan weer niet ieder weekend En soms zijn die dagen dat je thuis bent en de hele dag niks doet ook zo fijn!
Ik hou van lezen, schrijven, beetje gamen, gewoon lekker ontspannen.
Roosch
Geplaatst: 01-11-23 11:36
Ik zit ziek thuis dus nu kan ik niet anders, maar..
Ik kan heel erg genieten van een dag niets doen. Spelletjes doen, boeken lezen, films kijken, dekentje op de bank, poes op schoot..
Maar ik kan ook onwijs genieten van een weekend weg en dat doen we ook vaak. Mijn favoriet weekend weg is een weekend Ameland of Terschelling. Frisse neus, fietsen, lekker eten en drinken en dan in de avond niet de boot hoeven pakken maar gezellig ergens overnachten. Heerlijk
Boswandeling met de hond, en samen met de hond lekker luieren op de bank, en dan ook samen onder een dekentje. En dan tv aan, of boekje erbij, of gewoon lekker slapen.
Ik heb ook te veel om op te noemen. Lekker met knollie het bos in. Op een puzzel maken (1000 stukjes). Ik lees ook erg graag of Netflix. Ga ook graag even shoppen, naar Duitsland bijvoorbeeld. Ben ook graag in de tuin, planten en bloemen zaaien/ poten.
Oh, ik doe vanalles graag, hangt maar van mijn humeur en het weer af haha. Met de katten op de bank, dekentje, goed boek erbij. De Action plunderen, shoppen met mijn mama. Kringwinkels aflopen. Lekker gaan eten met vriendinnen. Oorlogsmonumenten bezoeken. Downtown Abbey kijken haha. En ik hou ook erg van de natuur, maar niet van kou
Zertab
Geplaatst: 01-11-23 13:20
Van alles. Gewoon mijn kamer poetsen, iets anders poetsen. Tot aan wandelen, serie kijken, bij de paarden zijn. Sporten. Boek lezen doe ik eigenlijk niet zo snel overdag.
Dat staat dus echt by far nergens op een lijstje "favoriete manieren om vrije dag door te brengen" lijstje van mij. Ik haat poetsen en ik haar het huishouden hartgrondig.
Ik ben vrij vandaag vanochtend lekker rustig vers brood gehaald bij de bakker (ze hebben daar zulk lekker haverbrood) om daarmee te ontbijten, daarna uitgebreid naar stal om Eva te knuffelen en te rijden en bij te praten met wat stalgenootjes. Vanmiddag nog een afspraak staan waar ik heen moet en vanavond ga ik lekker op de bank niets doen. Eigenlijk ben ik heel slecht in rustig aan doen of een avond op de bank zitten, maar een dagje vind ik het nog wel fijn (en is t ook wel goed voor me).
Ik ben eigenlijk echt vrij als ik een weekendje weg ben. En gelukkig is dat aankomend weekend. Verder ben ik met mijn vrije dagen ook altijd bezig met de paarden mesten en voeren. Aangezien ze aan huis staan heb ik altijd wel iets te doen op mijn vrije dag zoals bijvoorbeeld achterstallig onderhoud.
Maar als ik echt niks zou hoeven, dan ook lekker met een kleedje op de bank wat tv kijken. Oh, en dan ook lekker thee erbij met honing.
lotthje
Geplaatst: 01-11-23 14:14
Gamen! Als ik echt even niks hoef te doen vind ik dat fijn. Als ik een auto heb vind ik het ook leuk om ff het dorp in te gaan om even wat dingetjes te halen etc.
Zertab
Geplaatst: 01-11-23 14:52
Roosch schreef:
Poetsen?!
Dat staat dus echt by far nergens op een lijstje "favoriete manieren om vrije dag door te brengen" lijstje van mij. Ik haat poetsen en ik haar het huishouden hartgrondig.
Jaa moet ook gebeuren en kan sowieso niet echt lange tijd stil zitten.
Voor mij ligt het aan een hoop dingen; als ik super gestresst ben en heel veel moet doen dan vind ik een dagje niksen, beetje wandelen en kleine kusjes in de tuin heerlijk. Maar als het wat rustiger is ga ik graag naar (schoon)familie of een groter knutselproject maken. Zo hebben we laatst onze (zoveelste hands kapotgekocht en zelf gerepareerde ) jaccuzi omgebouwd tot hputgestookt omdat dat circulaire is en een stuk goedkoper
Mijn ideale vrije dag is ook lekker rustig. Beetje bankhangen met een haakwerkje, Diamond painten, spelletjes doen of knutselen met de meiden. Van alles. En s avonds lekker met een dekentje op de bank. Andere manier is samen met mijn man een dagje naar de sauna of de stad. Lekker lunchen, lekker relaxen en genieten van elkaar
Vrije dag? Dat komt maar zelden voor. Ik ga voor uitslapen, lekker rustig ontbijten, buitenritje maken, lekkere lunch, met een boek op de bank, en savonds uit eten