Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:47

Bakken doe ik nooit, vind het teveel moeite :+
Lekker koken daarentegen doe ik wel graag.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:17

Bakmixen zijn altijd welkom. Heb al aardig wat spullen, maar ook dat blijft leuk

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:23

Een bakmix lijkt mij ook erg leuk :-) Ik bak niet zo vaak als dat ik wil helaas en dan blijf ik meestal steken op de paar recepten die ik goed ken :))

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:50

Zo'n 5 ingrediënten kookboek lijkt me ook wel wat idd!

En heb bij de action ook al paar keer met die kleine tafereeltjes staan kijken die je in elkaar kan zetten. Dat zou voor mij ook een top zijn!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:08

Haha stiekem gaat dit topic mij een beetje te hard.
Ik begreep ook dat dit topic vooral voor hints was en dat er nog een huiskamer topic was maar ik denk dat die nu inmiddels een beetje overlopen :o
Ik beloof dat ik vanaf begin november actiever zal zijn!
Even kijken of ik vanaf begin oktober op relevante vragen antwoord kan geven want zo ver loop ik dus achter :o

Knutselvraag:
Ik ben absoluut niet creatief maar vind het wel erg leuk. Als ik mijn jongste kinderen apart van elkaar thuis heb knutsel ik wel samen, met alle kinderen heb ik geen overzicht en door hun mentale achterstand belandt er veel in hun haren/mond. Ik kleur wel graag en knoei bijvoorbeeld met aquarel. Verder wil ik in de toekomst graag epoxy gieten, want ik vind het maken van gepersonaliseerde dingen erg leuk.

Wat een prachtige vakantie foto's Marjo! Grappig, bij Duitsland denk ik niet direct aan eiland foto's. Wat een schitterende omgeving zo!

Tweedehands/kringloop etc. voor mij geen probleem mits schoon/compleet. Ik ben niet van de prullaria maar dat gaf ik geloof ik al eerder aan. Wij hebben helaas bijv. ook geen planten in huis of fotolijstjes op de kast. Niets blijft staan en de jongens zijn lang genoeg om overal bij te kunnen.

Voortaan toch maar actiever bijlezen want ik lees een boekenuitverkoop in Heerenveen, afgelopen weekend :') Jammer weer.

Ik woon bijna 12 maanden per jaar onder een fleecedekentje op de bank dus sloffen, dekentjes, cozy sokken etc. zijn hier een top *D (Ik ben vrij warm van mijzelf, tegen het koortsige aan, dus de temperatuur voelt in de avond al snel koud, zelfs in de zomer)

Nog een top, mochten die ergens rond slingeren: Stoere haarbanden die niet misstaan bij een jongen. Ik weet niet of ze bestaan, ik ben er nog niet tegen aan gelopen :')

Nou op chronologische volgorde van bijlezen.. Annuuuhh is aangekomen in Noorwegen *\o/* Wat jammer dat het huis zo tegen valt -O- En dat is zacht uitgedrukt. Hopelijk maakt de omgeving veel goed.

Kleine goedkope dingetjes op mijn verlanglijstje: Tegenwoordig (kleur)boeken. Ik kan mijn Amazon lijstjes tzt wel in mijn lootje delen. Speciale verse thee is ook altijd welkom, en rauwe honing :D
Kruidenmixen zijn ook altijd goed, ik ben gek op koken.
Maar verder zit ik vaak >15,- denk ik..

Ik lees geen tijdschriften.
Kookboeken zijn altijd welkom <3

Ik lees voors en tegens over slowcookers. Voor de mensen met weinig tijd, zelf heb ik een instant pot. Ideaal! Je kan er mee bakken, braden, slowcooken of de snelkookpan gebruiken. Je gebruikt dezelfde pan dus minder afwas. Ik vries mijn ingredienten rauw in (hele lekkere recepten via bijvoorbeeld family freezer) en wanneer ik een lange werkdag heb of weg moet, ontdooi ik het van te voren en gooi ik alles in de ochtend in de slowcooker. In de avond is het dan klaar :D Na mijn tweede burnout was dit echt mijn redding.
Ik heb gisteren ook een Tajine gekocht. Weer iets nieuws om uit te proberen, al denk ik dat het weinig verschil maakt met een slowcooker.

Ooh laatste, bakmixen zijn hier welkom <3 Ik bak wel graag, ook van scratch, maar ik zie altijd op tegen het opruimen :')

Hahahatsjoe hopelijk is het ondertussen opgelost met je vakantie?

Toen was ik weer bij *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:22

Net uit het nieuwe kookboek, 5 ingrediënten mediterrane ook weer een lekker gerecht gemaakt. Ingrediënten waren prei, paprika, witvis, oregano en sinasappel. En peper, zout en rode wijnazijn. Maar die behoren bij basis spullen en worden niet meegeteld als ingrediënten. Was weer heerlijk. Zelfs mijn man vond het heerlijk, en hij is geen visliefhebber.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:27

Hier helaas een moeilijke eter. Dus ik heb een haat liefde verhouding met eten en koken. Dat 5 ingrediëntenboek klinkt wel top, maar verder doe ik weinig met de kookboeken die ik heb.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:44

De 5 ingrediënten kookboeken van Jamie ken ik niet, maar dat lijkt mij zeker een aanrader :-)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:10

Klinkt wel goed ja, zal wel boven santa budgetz zijn. Leuk voor mn verlanglijstje thuis.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:10

Bienotje schreef:
Zo'n 5 ingrediënten kookboek lijkt me ook wel wat idd!

En heb bij de action ook al paar keer met die kleine tafereeltjes staan kijken die je in elkaar kan zetten. Dat zou voor mij ook een top zijn!

Wat bedoel je hiermee? Wat voor tafereeltjes?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:00

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:36

Knap als je dat kunt :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:40

Die zijn kei leuk idd!
Ik hou echt van alles om te knutselen alleen wol en ik gaan niet samen… dat is hetzelfde als kerstlampjes uitzoeken met kerst |o
Mocht mijn Santa wel goed kunnen halen of breien dit soort dingen vind ik helemaal geweldig!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bak spullen en kook boeken is niet aan mij besteed.. ik heb z’n kleine keuken en merk dat ik steeds meer hekel aan krijg om erin te staan.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:22

Leuke dingen komen er weer voorbij, bakken vind ik ook erg leuk, liefst from scratch en niet té ingewikkeld :))
Rvs spuitmondjes, uitstekers, taart versiersels etc zijn altijd welkom.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 05:16

Mariekeoo stuur je adres maar ik wil ook wel een kaartje sturen.

Slowcooker hebben wij ook nog thuis staan.
Staat alweer even stil sinds de zomer.
Wij eten ook wel vaak hetzelfde uit de slowcooker.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 05:59

Geweldig candalisa! Die wil onze dwergpincher ook wel :))

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:26

Voor de mensen die er naar vroegen: Transavia heeft het geld binnen een dag terug gestort. Mijn broertje is nog relatief veilig daar maar gister zag ik ene Facebookpost van mijn schoonzusje waarin ze vroeg om donaties zodat ze zichzelf kunnen verdedigen (ze wonen in een bewaakte compound op de Westelijke Jordaan oever, geen keus, het leven in Israel is erg duur en ze wonen er al heel lang, iets van 9 jaar). Nou dan moet je toch wel even slikken.

Die huisjes etc. om zelf te bouwen van de Action zijn hier ook een top, ik heb een groot poppenhuis en ben dol op dat soort spul.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:49

Ik zwaai ook even gedag. Beetje een hectische week gehad, heb komende week 2 uitvaarten staan ;(

Kookboeken hier gebruiken we zelden. Lang leve Hello Fresh.

Bakken doen we wel veel, lekkere recepten voor bananenbrood o.i.d zijn welkom. Die maak ik elke week wel met diverse variaties.

Van het weekend druk geweest met strijkkralen met de kinderen. Dat vind ik dan voor eventjes ook weer leuk, net zoals slijm maken of even "verven". Niet dat ik creatief ben maar lekker even anders bezig zijn vind ik wel leuk. Vroeger deed ik aan punniken, dat zou ik wel weer een keer willen doen. Haken heb ik geprobeerd maar dat was het niet helemaal, terwijl het toch op elkaar lijkt geloof ik :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:06

Strijkkralen lijken me echt wel weer leuk om eens te proberen. Vond het vroeger als klein meisje echt fantastisch, maar zag van de zomer allemaal mensen op festivals die er leuke kettingen en patches voor op jasjes van hadden gemaakt. Dat wil ik ook proberen :')

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:13

Esmee_RS schreef:
Strijkkralen lijken me echt wel weer leuk om eens te proberen. Vond het vroeger als klein meisje echt fantastisch, maar zag van de zomer allemaal mensen op festivals die er leuke kettingen en patches voor op jasjes van hadden gemaakt. Dat wil ik ook proberen :')

oehh dan hoop ik dat jij mijn lootje wordt! ik heb denk ik nog zeker 8 - 9 kilo aan strijkkralen ( met glitters , zonder glitters en glow in the dark )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:14

Ik vind armbandjes knopen altijd erg leuk, ook met paracord bv. Ik zou nog wel eens een goed boek willen met duidelijke instructies hoe je dat moet doen. Via internet kom ik vaak veel filmpjes tegen maar daar kan ik dus vrij weinig mee.

Ook macramé vind ik leuk! Kan daar nooit het goede touw voor vinden tho...

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:16

kimwilliam schreef:
Esmee_RS schreef:

oehh dan hoop ik dat jij mijn lootje wordt! ik heb denk ik nog zeker 8 - 9 kilo aan strijkkralen ( met glitters , zonder glitters en glow in the dark )

Omg jaaaaaaaaaa!! Glitters en glow in the dark, dit klinkt echt op!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:20

Marjo schreef:
Ik vind armbandjes knopen altijd erg leuk, ook met paracord bv. Ik zou nog wel eens een goed boek willen met duidelijke instructies hoe je dat moet doen. Via internet kom ik vaak veel filmpjes tegen maar daar kan ik dus vrij weinig mee.

Ook macramé vind ik leuk! Kan daar nooit het goede touw voor vinden tho...

Nu je het zegt, dat is inderdaad ook heel leuk. Ik heb een tijdje voor een sieradenmerk en groothandel de content op social media gedaan, en toen heb ik veel van die filmpjes gemaakt. Was inderdaad oprecht leuk :D

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:52

kimwilliam schreef:
Esmee_RS schreef:

Ow, echt, bestaan die ook... *\o/* Nu weet ik wat ik in de schoen cadeautjes ga stoppen voor de kinderen :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:43

Ik heb nog iets leuks bedacht: nu ik een eigen huis heb gekocht merk ik de behoefte om meer klus dingen zelf te kunnen. Dus een boek daarover (weet niet of het bestaat maar denk aan klussen voor dummies oid of zelfs iets van klussen voor vrouwen ofzo?) zou tof zijn :j uiteraard tweedehands helemaal oké