.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:24

Ik heb al 3 jaar een waardeloze werkgever, krijg nooit iets met feestdagen!
Oh wacht...ben m'n eigen werkgever :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:33

Is er iemand die mij tegen betaling een kerstpakket kan sturen? :')

Ik ben afgekeurd en ik mis mn kerstpakket toch wel erger dan verwacht.

Iets met wijn en snacks. Verder wil ik het niet weten. (Anders had ik m zelf wel gezocht)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:59

@maaikemuis, je kunt ook op voorhand hr je afmelding sturen dat je geen kerstpakket wil en die dus niet als verspilling wel geregeld wordt voor je.

Ook van zzp-er ben ik even verbaasd als teleurstelling qua kerstattentie. Merendeel zzp-er kost de werkgever extra en de reden niet in dienst te gaan is wat het oplevert. Alles heeft voor- maar ook nadelen.

Conclusie is denk ik dat het sec gezien nooit goed isiig. De ene wil een foodpakket, de ander alleen blij met een bon e. Als er dan een groter attribuut bij zit is het dan ook voor menigeen niet wat ze willen ;-)

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 00:32

Benzz schreef:
Ik heb al 3 jaar een waardeloze werkgever, krijg nooit iets met feestdagen!
Oh wacht...ben m'n eigen werkgever :+

Ook ik ben mijn eigen werkgever.
Gisteren een dag naar de Hanos en de Makro geweest.
Om daar voor onze mensen, 14 personen, zelf een kerstpakket samen te stellen.
Gedeeltelijk algemeen, maar ook dingen waarvan we weten dat ze die zeker gebruiken of echt nodig hebben.
Omdat ik het bedrijf samen met mijn man heb, geven we hetzelfde kerstpakket aan onszelf.

Wat wij echt niet willen geven is een bon, dat vinden wij nou onpersoonlijk.
Ik heb bij het salariskantoor nog nagevraagd voor hoeveel geld een kerstpakket mag zijn, zonder dat onze werknemers er belasting over hoeven te betalen. Dus het is geen koekje van eigen deeg.
Als we een keer een relatiegeschenk krijgen houden wij die zelf.
Maar we krijgen van maar van 1 leverancier een relatiegeschenk. We weten dat hij die uit eigen zak betaald, en dus speciaal voor ons zelf is.

Als er zoveel bokkers zijn die geen kerstpakket wensen te ontvangen, waarom ga je dan niet van te voren naar je werkgever toe en geef je aan dat je het niet wenst te ontvangen.
Als er iemand bij ons zou komen die het niet wenst te ontvangen, dan prima, dan zorgen we dat het pakket of de waarde ervan bij een stichting terecht komt, die het goed kan gebruiken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 00:54

Ik heb met Sinterklaas een Tony Chocolony reep gehad. Voor kerst weet ik het nog niet. Daarvoor zullen wij deze week wel een mail ontvangen denk ik.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:53

Nou heb mijn tinteling cadeaukaart binnen. Waarde ongeveer gelijk aan vorig jaar, dus omgezet naar een Decathlon bon en ik ga lekker shoppen zaterdag. Iig ff wedstrijdshirtje en plastron halen zodat ik volgende wedstrijd alle kleren heb en niet op houtje toutje oplossingen en lenen hoef te vertrouwen zoals vorige keer (toen ik heel impulsief een week van te voren besloot mee te doen, wat voor het eerst was). Zag vorige keer dat ze in Amsterdam leuke hadden in de winkel van een 3e partij die niet op de website staan, dus maken er een uitje van. De rest gaat naar extra rijbroeken, sokken en een extra bodywarmer. Kun je nooit genoeg hebben. Ik ben er helemaal blij mee.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:57

Dat klinkt als een aardig bedrag Cambionn! Alvast veel plezier op je wedstrijd.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:01

Hier een code gekregen die in te wisselen was in de webwinkel. Daar had ik de keuze uit wat goede doelen, een paar pakketten en een aantal cadeaubonnen. Ben voor het laatste gegaan en heb mezelf vandaag getrakteerd op een cd en geurstokjes die ik zo lekker vind ruiken, maar eigenlijk veel te duur zijn.

Had ik een traditioneel pakket gekregen, had ik het ook leuk gevonden. Dan is de verrassing gewoon leuk. Wat ik wel sneu vind voor een deel van mijn collega’s, is dat de externen dit jaar geen eindejaarsgeschenk meer krijgen. Was iets met veranderde regelgeving, heb alleen niet kunnen vinden wat dat dan precies geweest is.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:05

PSvanLot schreef:
Dat klinkt als een aardig bedrag Cambionn! Alvast veel plezier op je wedstrijd.
Valt opzich mee, zeker als je bedenkt dat wij de helft meebetalen. Is niet verkeerd hoor, begrijp me niet verkeerd ik klaag niet. Maar het is ook geen vetpot. Gaat om tientjes werk. Bij de ruitersportzaak kom je er niet heel ver mee, genoeg rijbroeken die al meer kosten zeg maar. Ik leg zelf ook wat bij straks, dus bij Decathlon wat extra basics moet lukken. En een mooi excuus om te shoppen gezien mijn geld normaal meer naar lessen gaat dan kleding :+ . En ik ben best snel een stuk meer gaan rijden, dus moet nu steeds heel snel alles wassen. Zelfs als die goedkope broeken minder lang meegaan is het een mooie oplossing terwijl ik opspaar voor duurdere.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:10

Moska schreef:
Had ik een traditioneel pakket gekregen, had ik het ook leuk gevonden. Dan is de verrassing gewoon leuk. Wat ik wel sneu vind voor een deel van mijn collega’s, is dat de externen dit jaar geen eindejaarsgeschenk meer krijgen. Was iets met veranderde regelgeving, heb alleen niet kunnen vinden wat dat dan precies geweest is.
Ja hier ook. Waren ze op kantoor aan het uitdelen komen ze naar mijn externe collega "ja als we jou geven heb je er straks 2 omdat je extern bent, je moet via de externe partij krijgen" dus kreeg hij niks. Kan PZ weinig aan doen, maar vond het wel een beetje sneu.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:32

Maar een externe heeft zijn eigen werkgever, namelijk de detacheerder of het uitzendbureau. Logisch toch dat ze van daaruit dan een pakket krijgen? Ze zijn al peperduur voor organisaties...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:42

Ik vind dat niet logisch eigenlijk. Bij ons krijgt ook iedereen die bij ons werkt een kerstpakket, dus ook de dames van de catering en schoonmaak die via een extern bedrijf (al jarenlang) bij ons werken. En ook de mensen via het uitzendbureau. Vooral via het uitzendbureau krijg je vaak zo'n prulletje wat je direct in de prullenbak kan gooien.
Je geeft ook een kerstpakket om te laten zien dat je hun in zet waardeert, dus vindt het ook logisch dat je dat doet voor mensen die niet rechtstreeks in loondienst zijn.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:58

Tink89 schreef:
Maar een externe heeft zijn eigen werkgever, namelijk de detacheerder of het uitzendbureau. Logisch toch dat ze van daaruit dan een pakket krijgen? Ze zijn al peperduur voor organisaties...
Nouja, bij vorige werkgevers kregen externe wel maar opzich snap ik die nog wel. Ging me meer om de manier waarop. Was nu vooral dat ze iedereen heel blij dingen gaven en er dan zo bij 1 iemand bij stil staan met de woorden "anders krijg je er 2". Het was een beetje awkward. Iedereen zat er beetje van ongemakkelijk bij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:59

Geen zit ziek ww en ook niet opgegeven voor secret Santa van de minima groep.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:59

Tink89 schreef:

Paar jaar terug was ik zelf extern (lees: simpele uitzendkracht) en kreeg van het uitzendbureau net niks. Ja, kon naar de kerstborrel inhouse. Kregen we warme chocolademelk (uit de automaat van het kantoor zelf) en kerstkransjes. En ik kan me iets herinneren van een plastic dingetje, waarvan ik al niet meer weet wat het was. Dus het ligt niet voor de hand. Van de inlener zelf (nu mijn werkgever) kreeg ik gewoon hetzelfde pakket als de rest. Daar was ik toen blij verrast over.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:12

Ik vind het wel zo netjes als een inlener/uitzendkracht ook gewoon zoals het reguliere team wordt behandeld, inclusief kerstpakket. Je weet wel waar je staat zo en hoort er dus eigenlijk niet echt bij.

Elli99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:21

Ik werk in een bedrijf met bijna alleen maar mannen, 3x raden waar mijn pakket vorig jaar uit bestond.. :') Een dartbord en heel veel bier haha. Ben benieuwd wat voor creatiefs de mannen dit keer verzinnen

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:28

Moska schreef:
Tink89 schreef:

Paar jaar terug was ik zelf extern (lees: simpele uitzendkracht) en kreeg van het uitzendbureau net niks. Ja, kon naar de kerstborrel inhouse. Kregen we warme chocolademelk (uit de automaat van het kantoor zelf) en kerstkransjes. En ik kan me iets herinneren van een plastic dingetje, waarvan ik al niet meer weet wat het was. Dus het ligt niet voor de hand. Van de inlener zelf (nu mijn werkgever) kreeg ik gewoon hetzelfde pakket als de rest. Daar was ik toen blij verrast over.

Toen ik tot 2 jaar geleden bij een relatief klein bureau werkte als manager van het bureau kregen onze uitzendkrachten echt een fors pakket met allerlei lekkers. Maar wij stonden dat ook voor 350 man zelf samen te stellen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:44

Van het bedrijf wat voor hem contract onderhandelingen enz doet, kreeg hij laatst een superleuk sinterklaas pakketje van een klein bedrijfje waar vanalles in zat; superleuk gedicht, chocolade pepernoten, chocolaatjes en nog wat dingen. Ze kopen ook altijd alles lokaal in, bij kleine bedrijfjes e.d. dus dat vind ik ook wel mooi om te zien :j
Laatst bijgewerkt door Firelight op 11-12-23 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel van bericht op verzoek verwijderd

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:57

Dat ben ik niet met je eens Cursebreaker. Ten eerste is het heel raar dat je als externe ergens 7 jaar kan zitten, in die tijd zouden ze ook een interne medewerker kunnen aantrekken/opleiden voor dat werk. Door zo'n datavast constructie kan dat maar als echt ZZP direct bij een opdrachtgever lukt dat al bijna nergens meer omdat dat gezien wordt als verkapt dienstverband. Bijna overal is 2 jaar nu de max. En de overheid is daarmee ook aan het kijken in de wet- en regelgeving wat daarin nu de regels worden. Eigenlijk is het ook van 2 walletjes eten om als ZZP'er zo lang bij 1 opdrachtgever te zitten tegen een enorm dik tarief wat niet vergelijkbaar is met het salaris van de werknemers daar vast in dienst die hetzelfde werk doen en dan ook nog verwachten dat je de extratjes die de werknemers krijgen ook krijgt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:00

Ook bij een externe die maar een half jaar in dienst zou zijn, vind ik het netjes als ze het wel zouden doen. Die mensen werken net zo hard als een ander met een vast in dienst contract. Dus als een bedrijf het kan missen, is het imo netjes om die mensen ook erbij te betrekken. Mijn mening :) Heeft niks met van 2 walletjes eten te maken want het is toch niet zo dat zo iemand staat te Eisen ergens dat ze ook een kerst pakket willen? Het is gewoon mijn mening. Mijn man kon het gestolen worden of hij wel of niks krijgt hoor. En ik haal mijn man als voorbeeld aan omdat hij een externe is, maar ik doel gewoon op elke externe overal. Je hebt geen flauw idee hoe hard mijn man werkt voor dat bedrijf en wat hij voor hun waard is en hoe hij met ze omgaat en wat hij voor ze doet (ongeacht hoeveel meer loon hij wel of niet zou krijgen tov iemand intern) Voor zijn functie vraagt hij het bedrijf nog heel weinig qua uurloon ook uit coulance naar hen toe. Net als andere externen welke ze in dienst hebben geld dit, ongeacht hoelang ze er wel of niet al zitten; Niemand word overgeslagen en ik vind dat eerlijk gezegd gewoon heel netjes - en zou dat zelf ook zo doen als ik de machte had om die beslissing te maken binnen een bedrijf.

Bij mijn vader in het bedrijf waren ook meerde maanden per jaar externe mensen tijdelijk erbij. Die kregen met kerst ook pakketjes. Ik vind dat gewoon netjes en als je het als bedrijf kunt bekostigen zou ik dat mooi vinden om overal zo te zien ja - Als een bedrijf het Kan bekostigen zo. Het is gewoon een attentie om waardering te laten blijken, dus waarom zouden die mensen overgeslagen moeten worden? Omdat ze een ander loon hebben als iemand intern of omdat ze misschien ergens anders ook nog wat krijgen? Dat heeft een manager toch ook tov een werknemer op de vloer, dat hogere loon oa. Moet die manager dan ook maar niks meer krijgen? Maar wederom; dat vind ik. Bedrijven moeten vooral zelf doen wat ze willen. Ik vind het wel mooi om te zien dat het toch gebeurd en iedereen binnen bepaalde bedrijven dan gewoon die extra waardering rond de kerst zien :j

Verdere inhoudelijke discussie over mijn man’s werk als ZZP’er e.d. en of dat correct is of whatever en of hij wel/niet na bijna 7 jaar nog daar zou moeten zitten, ga ik hier ook niet meer op in, dat is imo niet op z’n plaats hier en was ook m’n insteek niet.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 11-12-23 18:23, in het totaal 12 keer bewerkt

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:01

heidy_wilco schreef:
Is er hier een NSer die een verrassingspakket heeft gekozen? Zou die de inhoud misschien (prive) willen delen? Ik ben twee jaar geleden nogal teleurgesteld geweest ermee, en durf niet meer zo goed hem te bestellen als we weer zoiets krijgen, maar als het een pakket is zoals voor Corona wil ik hem wel :=

Ik ben ook wel benieuwd! Een vriendinnetje van mij heeft het aangedurfd, dus waarschijnlijk krijgt ze hem ergens dezer dagen binnen. Ik ben maar safe voor een cadeaubon gegaan dit jaar :+ Vond het vorig jaar zo'n aanfluiting!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:14

Dat zeven jaar extern zal wel via detachering gaan gok ik? Komt vaker voor. Maar die schijn ZZP constructies vind ik ook van de zotte. Maar daar komen ze nog wel van terug.

Maar neemt niet weg dat externen, in welke vorm dan ook, gewoon hetzelfde kerstpakket verdienen!
Laatst bijgewerkt door Moska op 11-12-23 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:17

Ik zoek samen met een paar collega's elk jaar de kerstpakketten uit voor ruim 200 medewerkers. We doen het inderdaad nooit voor iedereen goed en sommigen mensen zijn ronduit ondankbaar. Maar het gaat echt geen bon worden, vinden we onpersoonlijk en tien keer niets. We zoeken elk jaar met veel aandacht en zorg dingen uit waarbij er altijd wel iets voor je bij zit. Vorig jaar hadden we echt een food-pakket met allemaal streekproducten. Dit jaar zijn we in de zomer naar de Hanos gegaan en iedereen krijgt een combi van food en non-food. Altijd voor een bedrag van rond de €70. Al krijg je daar steeds minder voor. Volgend jaar willen we weer proberen een kerstmarkt te organiseren, hopelijk lukt dat weer in het budget.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:23

Emj_23
Ja er is steeds minder te krijgen elk jaar voor dat geld maar klinkt alsof er veel werk en aandacht in het pakket zit dus zal zeker wel gewaardeerd worden :j

Bij mij in de supermarkt vroeger waren bv de food pakketten altijd echt gigantisch en heel mooi vond ik zelf. Die hebben we echt gemist toen ze daar vanaf zijn gestapt erna haha. Ik deelde van m’n pakketten sowieso ook wel veel weer uit aan m’n naaste familie. M’n ouders en schoonmoeder oa die altijd heel blij zijn ook met zulke dingen. Een cadeaubon werd bij mij altijd besteed aan boeken :')
Laatst bijgewerkt door Firelight op 11-12-23 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt