Bookish Adventskalender

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fem

Berichten: 12527
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 06:17

Jaaaaa! Superleuk! Helemaal zin om lekker op speurtocht te gaan voor Lielle!
Grappig weetje is, dat ik Lielle jaren geleden ooit eens ontmoet heb.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 09:57

Oh echt? Dan moet je me even helpen, maar wsl is dat in omg Vught geweest?

Ik heb er iig erg veel zin, heb al eea genoteerd.

Wel een aanvullende vraag. Valt onder tweedehands ook boeken uit je iegen verzameling? En aansluitend, wat is in 'zeer goede staat'? Ik heb bv een pocket waarvan de kaft wat slijtage laat zien (plekjes van een paar mm), maar waar het boek zelf helemaal heel is. Vergleijkbaar met een hardcover waarvan het jacket wel wat schade heeft, maar het boek zelf ook prima is. Dat zou me nl wat extra budget geven voor andere boeken :-)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:06

Voor mij geen probleem ;)

Maar dat kan per ontvanger verschillen

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 13:21

Citaat:
De vraag van vandaag:

Wat hoop jij sowieso uit de adventskalender te halen?

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 13:28

Lielle schreef:
Wel een aanvullende vraag. Valt onder tweedehands ook boeken uit je iegen verzameling? En aansluitend, wat is in 'zeer goede staat'? Ik heb bv een pocket waarvan de kaft wat slijtage laat zien (plekjes van een paar mm), maar waar het boek zelf helemaal heel is. Vergleijkbaar met een hardcover waarvan het jacket wel wat schade heeft, maar het boek zelf ook prima is. Dat zou me nl wat extra budget geven voor andere boeken :-)


2ehands uit eigen verzameling is voor mij geen probleem.

Ik zou wel graag boeken ontvangen die niet heel erg beschadigd zijn. Ik vind het leuk om boeken neer te zetten in de kast in mijn woonkamer, zeker als het een goed boek is :D

Paperbacks iig graag zonder gebroken rug, en het liefst zonder dat erin geschreven is. :D

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat willekeurige voorbeelden

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:52

waarbij ik boek 2, 3 en 5 te zwaar beschadigd vind (en sowieso niet weg geef maar dat terzijde)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:02

Lielle schreef:
waarbij ik boek 2, 3 en 5 te zwaar beschadigd vind (en sowieso niet weg geef maar dat terzijde)


Eens met jou :j


Marjo schreef:
Citaat:
De vraag van vandaag:

Wat hoop jij sowieso uit de adventskalender te halen?


Ik hoop vooral ook nieuwe dingen te ontdekken. Zowel binnen de genres die ik graag lees als binnen de richtingen waar ik graag meer van zou leren kennen.

Ik blijf zelf snel bij t zelfde soort boeken of dezelfde auteurs hangen en ik ben gewoon heel benieuwd wat iemand anders voor me uit zou kiezen.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:12

daar sluit ik me wel bij aan. En andersom, ik vind het heel erg lekker om boeken waar ik enthousiast over ben met iemand te delen, zodat ze hopelijk in goede aarde vallen. En dan zeker ook voor de wat oudere auteurs, zodat die weer nieuwe generaties kunnen boeien.


kandidaat-vraag van vandaag
Wat vind je leuk in de kalender dat niet een boek is?

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 21:15

Citaat:
De vraag van vandaag:

Wat hoop jij sowieso uit de adventskalender te halen?


Ik zal ook even mijn eigen vraag beantwoorden trouwens :D

Heel specifiek: een romantisch boek voor tijdens de kerst wat lekker makkelijk wegleest :D
Minder specifiek ben ik vooral op zoek naar nieuwe genres om te lezen. Fantasy is heerlijk en ik zou ook echt wel wat fantasy boeken willen ontvangen. Ik ben alleen ook heel nieuwsgierig naar goede thriller/ horror verhalen en een goed romantisch boek
Spoiler:
waar best wat smut in mag zitten
.


Lielle schreef:
kandidaat-vraag van vandaag
Wat vind je leuk in de kalender dat niet een boek is?


Thee, mijn lievelingsthee is Autumn Storm van pickwick, maar ik houd ook echt van losse thee. Zo vond ik de winter- en herfstmelange van Dille & Kamille ook heel lekker. Ik ben niet zo'n fan van hele zoete of fruitige thee. Groene thee dan weer wel :D
Bekers voor thee heb ik echter genoeg, ik gebruik daar die halve liter mokken van Blond Amsterdam voor <3 .

Verder wil ik deze shop met jullie delen:
https://bookishgoods.nl/
Hier hebben ze leuke sleeves voor om je boeken, pinnetjes en boekenleggers. Altijd leuk om erbij te doen.
Extra leuk, is dat deze webshop van bokker love_mandy is :D

Ik heb al aardig wat boekenleggers, maar meer zijn altijd welkom. Helemaal als ze in stijl van mijn favoriete boeken zijn (Green Rider serie, ACOTAR, Shadow & Bone, Fourth Wing...)

Lau07
Moderator

Berichten: 1632
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:20

Marjo schreef:
Citaat:
De vraag van vandaag:

Wat hoop jij sowieso uit de adventskalender te halen?


Ik zou een favoriet boek van degene die de kalender maakt ook wel leuk vinden. Of een boek dat waardevol is voor diegene. Als er een verhaal achter een bepaalde keuze zit, kijk je er toch anders naar.


En wat zou ik leuk vinden in de kalender dat geen boek is…. Ik denk een mooie boekenlegger. Ik raak die papieren boekenleggers van de winkel altijd kwijt, dus vaak gebruik ik gewoon random stukjes papier of een bonnetje om de bladzijde bij te houden. :')

Buffelduke
Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:27

Morgen zal ik alles bijlezen en antwoorden. Al een gedeelte terug gelezen en nu al enthousiast *\o/*

Ik ben net terug van 5 dagen zwarte cross dus moet even bijkomen :=

Fem

Berichten: 12527
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:41

Ik zal ook morgen even overal op reageren :D

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 21:43

Ik vind het zo spannend *\o/* Ben echt super enthousiast en heb ook al wat gekocht, en nu maar hopen dat alles in de smaak gaat vallen :D

Fem

Berichten: 12527
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 07:05

Lielle schreef:
Oh echt? Dan moet je me even helpen, maar wsl is dat in omg Vught geweest?

Ik heb er iig erg veel zin, heb al eea genoteerd.

Wel een aanvullende vraag. Valt onder tweedehands ook boeken uit je iegen verzameling? En aansluitend, wat is in 'zeer goede staat'? Ik heb bv een pocket waarvan de kaft wat slijtage laat zien (plekjes van een paar mm), maar waar het boek zelf helemaal heel is. Vergleijkbaar met een hardcover waarvan het jacket wel wat schade heeft, maar het boek zelf ook prima is. Dat zou me nl wat extra budget geven voor andere boeken :-)



Dat klopt! Ik kom oorspronkelijk uit Vught.
Voor mij is het prima als er tweedehands boeken bij zitten. Al heb ik wel een voorkeur voor niet te beschadigd.
Of in ieder geval niet alle boeken.


Marjo schreef:
Citaat:
De vraag van vandaag:

Wat hoop jij sowieso uit de adventskalender te halen?


Boeken die ik mogelijk anders niet zelf gekozen had, boeken die mij dus verrassen.


Lielle schreef:
daar sluit ik me wel bij aan. En andersom, ik vind het heel erg lekker om boeken waar ik enthousiast over ben met iemand te delen, zodat ze hopelijk in goede aarde vallen. En dan zeker ook voor de wat oudere auteurs, zodat die weer nieuwe generaties kunnen boeien.


kandidaat-vraag van vandaag
Wat vind je leuk in de kalender dat niet een boek is?


Sowieso vind ik het persoonlijk erg leuk als er boeken in zitten waarover de gever/maker van de kalender, zelf heel enthousiast is. Zo leer je mogelijk andere schrijvers of genres kennen.

Wat ik leuk vind in de kalender wat geen boek is: Iets lekkers (thee, snacks) of misschien een toffe boekenlegger of beschermhoes, iets van een 'leeslampje', toffe stickers (nee, niet om in een boek te plakken, maar ik maak nog altijd zelf fotoboeken en ik sta nog wel eens lezend op een foto en dan is het leuk om er een sticker bij te plakken ofzo), boekensteun(en) voor in de boekenkast, boekenstandaard (voor bijvoorbeeld een kookboek op te leggen/zetten).
Zomaar wat dingen die mij zo te binnen schieten.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 07:37

Lielle schreef:
daar sluit ik me wel bij aan. En andersom, ik vind het heel erg lekker om boeken waar ik enthousiast over ben met iemand te delen, zodat ze hopelijk in goede aarde vallen. En dan zeker ook voor de wat oudere auteurs, zodat die weer nieuwe generaties kunnen boeien.


kandidaat-vraag van vandaag
Wat vind je leuk in de kalender dat niet een boek is?


Van alles :j

Ik haak graag maar daar gebruik ik geen boeken voor maar YouTube als ik wat nieuws wil proberen O:) Ik drink graag thee of warme chocomelk. Snacks zijn ook altijd welkom :j al lust ik geen kokos. Verder zijn leuke hebbedingen en gadgets ook altijd welkom :)

EDIT: Ik heb zojuist t eerste voor de adventkalender besteld O:)

Lolacabana

Berichten: 3362
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:27

Citaat:
Wat hoop jij sowieso uit de adventskalender te halen?

Een heerlijk romantisch wegleesboek over kerst, kleine dorpjes, boekenwinkels of zoiets.

Daarnaast vind ik het ook heerlijk om series te lezen zoals ACOTAR. Ik weet echt niet wat ik moet lezen om weer zo heerlijk in zo'n serie te komen. Ik was begonnen aan de boeken van Jennifer L. Armentrout, maar daar erger ik mij inmiddels kapot aan. Volgens TikTok zijn tips A Daughter of no Worlds, Court of Sun, These Hollow Vows, Kingdom of the Wicked, Air Awakens, Radiance, The Bridge Kindom, A Curse so Dark and Lonely, Only a Monster can Kill a Hero, Wicked Lovely, Shatter Me, Belladonna, A Touch of Darkness. Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen!

Citaat:
Wat vind je leuk in de kalender dat niet een boek is?

Mooie boekenleggers, notitieboeken, dingen met bloemen of de maan of iets Sarah J. Maas achtigs om mijn boekenkast te versieren, mooie (edel)stenen, warme chocolademelk. Ik word al snel blij van dingen :D

Citaat:
Tweedehands boeken

Ik vind tweedehands boeken helemaal prima, maar die er gepost waren als voorbeeld vind ik allemaal eigenlijk wel teveel beschadigd. Ik ben zelf heel zuinig op mijn boeken.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:36

lolacabana schreef:
Ik vind tweedehands boeken helemaal prima, maar die er gepost waren als voorbeeld vind ik allemaal eigenlijk wel teveel beschadigd. Ik ben zelf heel zuinig op mijn boeken.


Dat snap ik, mss even ter toelichting op de staat van mijn boeken (want niet alles ziet bij mij zo uit ;-) ). Ze zijn tussen de 40 en meer dan 60 jaar oud, en gekregen van mijn ouders die ze al in hun jonge jaren lazen. Dus ik ben er heel zuinig op om andere redenen :-) Ik heb deze boeken juist gekozen ter illustratie, dan weet ik waar ik aan moet denken.

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:29

Marjo schreef:
Citaat:
De vraag van vandaag:

Wat hoop jij sowieso uit de adventskalender te halen?


Ik hoop vooral dingen te ontdekken die ik zelf nog niet ken. Dat vind ik vaak het moeilijkste om leuke nieuwe schrijvers te ontdekken.

Op de vervolgvraag van niet boeken, zolang het maar geen niet functionele voorwerpen zijn. Ik ben juist bezig om op te ruimen, iets lekkers vind ik prima en ook dingen als boekenleggers vind ik leuk maar niet iets wat op de plank staat stof te vangen zeg maar (dit klinkt echt heel raar zoals ik het nu typ maar ik hoop dat goed overkomt).

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 07:59

Even een praktische vraag. Wanneer je ervoor kiest om een boxset te kopen, doen jullie dan alle boeken apart verpakken, of alles bij elkaar? Zeker wanneer er een box omheen zit twijfel ik daar over...

Lau07
Moderator

Berichten: 1632
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:07

Marjo schreef:
Even een praktische vraag. Wanneer je ervoor kiest om een boxset te kopen, doen jullie dan alle boeken apart verpakken, of alles bij elkaar? Zeker wanneer er een box omheen zit twijfel ik daar over...


Ik zat over precies hetzelfde na te denken. Ik zit eraan te denken om de boeken individueel te verpakken en dan verpakt en genummerd in de boxset te doen. Ik weet nog niet precies hoe ik de kalender vorm ga geven, dus dat is nog even puzzelen.

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 08:13

Dat is ook wel een goed idee ja. Het is dan alleen niet echt meer een verrassing welke de andere boeken zijn natuurlijk. Plus dat de boxset dan ook apart ingepakt moet worden :')

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:48

Ik denk dat het voor mij af zou hangen voor het bedrag dat ik voor de Box uitgeef of ik de boeken los van elkaar verpak of dat ik hem als 1 cadeau in pak.

Lau07
Moderator

Berichten: 1632
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:17

ynskek schreef:
Ik denk dat het voor mij af zou hangen voor het bedrag dat ik voor de Box uitgeef of ik de boeken los van elkaar verpak of dat ik hem als 1 cadeau in pak.


Maar ik neem aan dat elk boek dan wel een eigen nummer representeert toch? Dat vind ik dus precies lastig. Ik denk wel dat ik een soort opbouw doe: het beste voor het laatst bewaren. :D

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:54

i verwacht geen box set te doen, dus hoef hier mijn hoofd niet over te breken, maar ik zou idd Ynske's pad volgen.