Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:52

Kookboeken vind ik vooral leuk als het vrij simpele en snelle recepten zijn en veel vega.

Met kruiden(mixen) ben ik ook blij. Zeikerig als ik ben dan wel mixen zonder zout. Dat voeg ik graag zelf naar smaak toe

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:53

Kookboeken zijn altijd welkom.
Apple, zonde van de slowcooker! Echt geweldig apparaat, ik gebruik hem vaak op zaterdag in mijn weekenddienst. Op vrijdag vrij dus dan kan ik het mooi voorbereiden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:57

Roosch schreef:
Alja schreef:

Plus 1

Gebruik de keuken ook het liefst om doorheen te lopen ipv er te blijven plakken :+

Of wijn te halen.[/quote]
Mmmmm sinds dat ik moeder ben geen alcohol meer gehad maar ach de chocolade ligt ook in de keuken, niet aan gedacht

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:57

Ik was gisteren in de Medikamente die Grenze. Ik moet er maar naar terug als het lootjestijd is gok ik. :))

Wat een walhalla aan dingetjes!

Yonker

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:01

Sorry ik merk dat ik hier niet mee klets omdat het nog zover weg voelt. Maar volgens mij krijgen we bijna ons lootje dan wordt meepraten ook wel weer meer op de voorgrond bij mij denk ik :D

Omtrent koken; leuk! Maar straks als alleenstaande moeder gaat dat denk ik wel anders worden. In ieder geval de eerste jaren.
Handigheidjes voor de in de keuken dus wel zeker welkom.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:02

Koekboek is niks voor mij.
Zelf een erg moeilijke eter en als ik recepten gebruik dan zoek ik ze op op internet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:02

Het lijkt me heel pittig Yonker, vooral ook om jezelf niet uit het oog te verliezen. Maar dat kun jij! *\o/*

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:36

Neonlight schreef:
Apple, zonde van de slowcooker! Echt geweldig apparaat, ik gebruik hem vaak op zaterdag in mijn weekenddienst. Op vrijdag vrij dus dan kan ik het mooi voorbereiden.
\

Dat was ook het hele idee van de slowcooker :-) Op drukke wedstrijddagen gebruiken en dan bij thuiskomst is het eten al lekker klaar :-)
Of sowieso in de winter zijn stoofgerechten altijd erg lekker :-)

Ik heb wel twee receptenboeken, maar de een gaat uit van 'aanbraden van te voren', 'nog meer handelingen van te voren' waardoor je alsnog van te voren een uur in de keuken staat met veel vieze pannen voordat je uberhaubt de slowcooker aan kunt zetten (en dat is niet zo aan mij besteed vroeg in de morgen). De andere lijkt wel zinnige recepten te hebben dus daar moet ik eens iets uit proberen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:43

Nala schreef:
Ik weet dat het thema lezen al aan bod is gekomen, maar nog eens specifiek: wie zou een kookboek in z’n paket leuk vinden? En zo ja, wat absoluut niet qua keuken?

Jaaa super leuk! In mijn collectie heb ik nog geen kookboek over ovenschotels en ook weinig buitenlandse keuken. Basis kookboeken heb ik er een aantal van.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:47

Yonker schreef:
Sorry ik merk dat ik hier niet mee klets omdat het nog zover weg voelt. Maar volgens mij krijgen we bijna ons lootje dan wordt meepraten ook wel weer meer op de voorgrond bij mij denk ik :D

Omtrent koken; leuk! Maar straks als alleenstaande moeder gaat dat denk ik wel anders worden. In ieder geval de eerste jaren.

Schaf een multicooker of slowcooker aan! *\o/* Zo handig! Scheelt ook veel tijd en je kan tussentijds lekker met de kleine knuffelen en de cooker doet de rest. {:}

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:49

Momo94 schreef:
Yonker schreef:

Schaf een multicooker of slowcooker aan! *\o/* Zo handig! Scheelt ook veel tijd en je kan tussentijds lekker met de kleine knuffelen en de cooker doet de rest. {:}

Owww dit zijn goede tips! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:52

Veel vlees moet inderdaad aangebraden worden voor het de slowcooker in gaat. Tijdsbesparend vind ik het niet, maar het tijdrovende stuk is op een ander moment.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:00

Neonlight schreef:
Veel vlees moet inderdaad aangebraden worden voor het de slowcooker in gaat. Tijdsbesparend vind ik het niet, maar het tijdrovende stuk is op een ander moment.

je hoeft geen enkel soort vlees aan te braden voor je het erin stopt. Ik doe het alleen voor dingen als rengdang die ik eigenlijk nog even moet afmaken in de pan. Maar anders gaat alles er gewoon rauw in ook als het in het recept wel gedaan wordt. Merk daar echt weinig verschil in. En ander voordeel is is dat je het niet in de gate hoeft te houden/ thuis hoeft te blijven.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:06

Hier geen slowcooker, ik ben meestal van het laatste moment. Maar ook wel weer ideaal dat je thuis komt en je eten is klaar.

Koken vind ik wel leuk om te doen, ben thuis ook degene die altijd kookt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:51

Ik merk dus wel verschil met vooraf aanbraden of niet.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:53

Hier geen fan van kookboeken.. ik kook overigens wel heel graag maar ik volg gewoon nooit een recept

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:10

Hier dol op koken, maar recepten haal ik tegenwoordig ook meestal van internet. Wel leuk is de persoonlijke favorieten van mijn santa in het pakket bijvoorbeeld. In linkjesvorm, al dat niet gekopieerd/uitgeprint. En idd kruidenmixen. Vorig jaar gingerbreadkruiden gekregen. Zoveel plezier van gehad. Lekkere koekjes en zelfs huisjes mee gemaakt <3 . Het huis rook echt heerlijk voor een maand.

Afbeelding

De huisjes (er stonden er 3)hebben we na die maand maar niet meer opgegeten.

En tijdschriften is altijd leuk om te bladeren. Maar dat hoeven dan geen nieuwe te zijn.

Yonker, een staafmixer/blender met zon klein bakje is evt handig. En lekkerensimpel.nl :P . Snelle recepten, en toch lekker :D . En ook hier een slowcooker aanwezig, mar gebruik hem nog te weinig. Pastasauzen, chili en stoofvlees maak ik met name, maar er moet zoveel meer mee kunnen. Dus als er tips zijn, dan hou ik me aanbevolen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:23

Kookboek is niets voor mij, maar pepertjes in alle vormen en maten wel. En cocktail makers/cocktail boek

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:35

@EedihcrO

Op facebook heb je best wat slowcooker groepen met veel recepten en ik sta er echt vaak van te kijken wat ze erin maken. Zelf alleen de Ninja 750 multicooker een 14-1 opties en daar kan ik ook al zoveel mee.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:03

EedihcrO schreef:
Hier dol op koken, maar recepten haal ik tegenwoordig ook meestal van internet. Wel leuk is de persoonlijke favorieten van mijn santa in het pakket bijvoorbeeld. In linkjesvorm, al dat niet gekopieerd/uitgeprint. En idd kruidenmixen. Vorig jaar gingerbreadkruiden gekregen. Zoveel plezier van gehad. Lekkere koekjes en zelfs huisjes mee gemaakt <3 . Het huis rook echt heerlijk voor een maand.

[ [url=m/LFsIW2.jpg]Afbeelding[/url] ]

De huisjes (er stonden er 3)hebben we na die maand maar niet meer opgegeten.

En tijdschriften is altijd leuk om te bladeren. Maar dat hoeven dan geen nieuwe te zijn.

Yonker, een staafmixer/blender met zon klein bakje is evt handig. En lekkerensimpel.nl :P . Snelle recepten, en toch lekker :D . En ook hier een slowcooker aanwezig, mar gebruik hem nog te weinig. Pastasauzen, chili en stoofvlees maak ik met name, maar er moet zoveel meer mee kunnen. Dus als er tips zijn, dan hou ik me aanbevolen.

O super mooi dat huisje!
Kookboek hoeft van mij ook niet, heb er genoeg en sommige gebruik ik nooit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:22

Alja schreef:
Mmmmm sinds dat ik moeder ben geen alcohol meer gehad maar ach de chocolade ligt ook in de keuken, niet aan gedacht

Ehhh wat?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:31

Ik denk dat als ik moeder was geweest ik een hele kamer vol wijn aan had gelegd en me daar minstens 5 uur per dag had verstopt. Maar zoveel mensen zoveel wensen.. :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:32

Kersenbonbons is de truc! Chocolade én alcohol

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:47

Charaz schreef:
Kersenbonbons is de truc! Chocolade én alcohol

Ik vries altijd G&T ijsjes in, ziet er zo onschuldig uit.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:43

Kookboek weer ik niet zo goed of het een top of flop is, als het om makkelijke snelle recepten gaat ms wel. (Zo lijkt dat boek van Jamie Oliver met 5 ingredienten koken me nog altijd interessant. Heb een tijdje dat programma gevolgd op tv). Ik ben echt geen keukenprinses, probeer het koken ook het liefste af te schuiven naar m’n vriend
Bakken doe ik helemaal niet en dingen als cocktails maken enzovoort ben ik ook veel te lui voor