Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 01:34

Fluffy huissokken heb ik in overvloed, "gewone" (maar lees ook: grappige) sokken zijn altijd welkom, de mijne verslijten plots allemaal tegelijk haha. Ik heb maat 36 :') Dekentjes hebben we al in overvloed :)

De stickies (wij noemen ze emoji's) zijn hier ook graag gezien - Sansi apporteert die dolgraag :')

Een goeie eiersnijder is ook een top. Die dingen gaan hier ZO snel stuk! Ik lijk de goede maar niet te vinden, ik maak ze allemaal echt heel snel stuk. Ik bedoel zoiets:
Afbeelding

Oh, en iets leuks/decoratiefs voor in de wc mag ook altijd, die zijn we momenteel aan het opknappen. De vorige huurder had voor behangpapier gekozen - dat snap ik dus niet, in een wc, ik vind het maar vies haha :') Sansi was het er ook niet mee eens, die had haar nagels al meermaals in een hoek tussen het behangpapier gekregen, dus ze heeft ons aangespoord het behangpapier te verwijderen en te schilderen :') 2 muren wit, 2 muren velvet green. Morgen de laatste lagen *\o/* Rotklus haha, het is daar zo smal dat de ladder niet helemaal open kan :')

Fem

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 06:29

Over handige lifehacks in de keuken. Ik zou nog altijd wel een pannenlikker kunnen gebruiken!
Vind het toch zonde om een mayofles waar nog wat in zit weg te gooien. Noem mij een gierige Nederlander. Maar alles is tegenwoordig zo duur :') :o .

En ik zag iets over fluffy huissokken. Wij hebben een hond, dus ik loop liever niet op sokken. Maar lekkere sloffen (met harde zool) zijn wel welkom!
En blije sokken ook :j
Ik heb maat 38. Maar qua sokken ga ik dan altijd voor 39-42 i.p.v. 35-38.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:27

Wat heftig annuuuh

Wat ga je doen in Noorwegen?
Hoop dat je ondertussen een stopcontact hebt gevonden.
Anders een nieuw topic openen en een filmpje erbij plaatsen hoe de ruimte eruit ziet.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 11:22

Annuuuhh schreef:
Op m'n matras zit schimmel en veel vlekken, er is geen warm water, de ramen zijn enkel glas en een aantal
zijn stuk.. :brr:

Ik mag gelukkig op kosten van de werkgever een nieuw matras bestellen, en voor het warme water moet
ik nog de kelder in.. maar ik durf niet :+ (iets met geen licht en bang zijn voor spinnen)

Wutt verschrikkelijk en ook zo duur! Daar liggen de lonen zeker ook duurder? Mijn hemel. Hopelijk vind je gauw iets passends

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 12:58

Hier niets nodig voor in de keuken/het huis. Ik woon nog thuis :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:00

He zeg misschien leuk om inspiratie op te doen hier. :)) genoemde dingen kunnen ook gebruikt worden door santa. :))

Staat er wat leuks op jullie sinterklaas-/kerstverlanglijstje?

Ik loop vast met mijn verlanglijstje (ook voor verjaardag) en mis vooral kleine dingetjes. Ik heb wel wat grotere dingen erop staan vanaf een euro of 25 maar das niet het budget wat wij meestal hanteren voor kerst/sint als we daar al wat aan doen, en verjaardag. :') in de categorie 25+ euro heb ik oa m'n parfum erop, een nachtje weg via fletcher voordeel, een warmtepad voor stoel auto, een cadeaubon voor een paardrijdrit op de Waddeneilanden, een (tweedehands) onderwatercamera etc etc. Dus die categorie is goed vertegenwoordigd. Maar klein spul kom ik niet verder dan de nieuwe Rituals limited edition foam omdat ik die graag wil ruiken, een bidonhouder voor m'n crosstrainer, een schapenvel voor m'n derriere voor op de fiets, een lijstje met boeken die ik nog niet heb, een boekenbon..

Wat voor "betaalbare kleine cadeautjes" staan er zoal op jullie lijstjes?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:16

Heel herkenbaar hoor Roos.
Meestal heb ik wel wat dingen op m'n lijstje die goedkoper zijn zoals:
Boeken (mag tweedehands/kringloop of de geweldige site: boekenkraam.nl), speeltjes voor de hond, geurkaarsjes, scheurkalender (voor het nieuwe jaar), scoreblokken voor Clever/Keer op keer 2, Qwixx, zaden voor de moestuin/bloemen/bloembollen, leuke stickers/scrapbookspulletjes (ik maak elk jaar rond kerst een fotoboek van het afgelopen jaar en vind het leuk om daar dan leuke dingetjes bij te doen als versiering) en lush (vooral douchegel die op dat moment 'nieuw' in het assortiment zijn) en meestal staan er ook LP's op.
Vind het sowieso grappig om LP's te krijgen in de smaak van de gever. Soms kan het je echt verrassen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:32

Die scorebladen zijn een goed idee!
En mwohh boekenkraam is echt gevaarlijk ja. :j

Qua boeken heb ik HEEL veel al gelezen. Ik ga regelmatig naar de kringloop en zoals volgende week naar een uitverkoop van een bieb.
Ik vind het stom dat je bij bol.com (ohnee nu is het alleen bol zeker?) niet kan laten afvinken. Ik heb een lijstje.nl met een link naar bol met m'n wensenlijstje qua boeken maar vorig jaar was dat even spannend. Twee vriendinnen hadden allebei vinted leeggekocht voor boeken die ik graag wilde. Stom toevallig kwamen ze beide met boeken aan van dezelfde schrijfster maar serieus verschillende boeken. :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 16:42

Ik ga morgen voor een weekje naar Duitsland. Goede timing met al die advent kalenders <3 iemand nog wat nodig? :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 18:21

Tanya schreef:
Ik ga morgen voor een weekje naar Duitsland. Goede timing met al die advent kalenders <3 iemand nog wat nodig? :')

Veel plezier! Vergeet de DM niet. :))

Voor de santaperiode ga ik nog naar Spanje en waarschijnlijk naar de kerstmarkt in Duitsland. Benieuwd of ik daar wat op de kop kan tikken. :))

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 18:45

Zertab schreef:

Uitzet? :') :D
Of voorlopig nog bij je ouders.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:12

Tanya schreef:

witte chocola is altijd welkom, als ze dat in advent kalenders hebben :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:42

Sjezus Annuuuhh, lekker verhaal. Ik weet niet hoe het met de huurvoorwaarden zit maar het lijkt me dat je niet in een appartement hoeft te zitten waar zelfs de ramen kapot zijn?

Oorbellen vindt ik wel leuk, liefst iets met veertjes. Die draag ik wel als ik uitga. Verder draag ik alleen kleine ringetjes of in ieder iets wat niet bungelt ivm mijn werk.

Die Robijn kaarsen <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:32

Jorex schreef:
Zertab schreef:

Uitzet? :') :D
Of voorlopig nog bij je ouders.

Ik spaar niet voor mijn uitzet. Kan je toch gewoon kopen als je uit huis gaat bij de Action? Is niet zo duur :D

Sowieso voorlopig nog thuis. Ik wil niet alleen wonen en de huurprijzen zijn gewoon belachelijk.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:34

Oprechte vraag. Je wil niet alleen wonen zeg je. Hoe zie je dat voor je? Een relatie zoeken of bijvoorbeeld met een vriendin gaan delen?

Uitzet sparen.. ik wou dat ik het had gedaan, maar ik ben erg vroeg op mezelf gegaan. Al met al een duur grapje bij elkaar. Pannen. Servies. Decoratie. Handdoeken. Keukenapparatuur. Dekentjes. ( :D )

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:37

@zertab
Dat is precies de reden waarom ik weer thuis woon. Nadat mijn relatie over is gegaan is er hier in de omgeving ook geen betaalbare huurwoning aan te komen. Niet voor als je alleen gaat wonen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:48

@Roos: nou thuis. Vriendinnen wonen samen. En een relatie... Ik wil het wel maar hoe dan? Waar vind je nog een leuke man? Tinder etc. werkt voor mij niet echt.

Uiteindelijk moet ik wel weg natuurlijk. Maar nu zit ik nog prima. En mijn ouders vinden het ook nog prima :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:28

Leuke sokken zijn altijd goed. Ik draag maat 41. Geinige pennen, (mooie) pennen die lekker schrijven en leuke (motiverende) stickers voor mijn leerlingen zijn ook welkom.

Lush en Rituals zijn ook super, maar ik vermoed een beetje boven budget. Witte chocolade... <3

Annuuuh, klinkt niet als een ideale plek. Heb je het stopcontact inmiddels gevonden?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 02:38

Zertab, die leuke vent vind je wel, vast op een plek waar je het niet verwacht. :)

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 08:02

Het gaat weer lekker hard hier. Gezellig.

Voor wat ik voorbij heb zien komen:
Streekproducten zijn leuk, maar soms wel lastig ivm alle intoleranties. Hoewel er vast iemand in het gezin is die ervan kan genieten :P
Alcohol drinken we beiden niet veel.
Sieraden kan, maar alleen zilverkleurig. Armbandje, kettinkje of leuke kerstoorbellen bijvoorbeeld. Draag normaal alleen ringetjes, maar met kerst wat leuks is altijd wel gezellig.
En een fijn dekentje voor op de bank of lekkere (warme) sokken zijn ook altijd welkom <3 . Ik kwam er achter dat mijn warme sokken zo oud zijn dat het elastiek vergaan is :+ .

Inpakken is hier wel een hobby (ik ga er binnenkort vanuit het werk zelfs een workshop voor volgen *\o/* ), maar het zou voor mij niet uitmaken hoe een ander dat doet. Creatieve ideeën, dus juist met kranten of stofjes of andere dingen vind ik ook leuk.

@Roosch, op mijn verlanglijstje voor de familie staat wat verse thee en van die zakjes voor de shampoobars enzo. Dat is dus ook altijd welkom. Iets duurzaams. Hoewel dat helaas niet altijd goedkoop is. En ik koop ook gewoon bij de action enzo. Knutselspul voor de meiden is niet aan te slepen anders.

Zertab, je kunt iemand overal ontmoeten. Ik heb mijn man ontmoet in de lift van het appartementencomplex waar we allebei woonden. Internetdaten was het ook niet helemaal voor mij.

Annuuuhh, wat een vervelende situatie. Hopelijk is er snel een passende oplossing en warm water.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:36

Oh dat huisje in Noorwegen..
Vreselijk :')

Ik heb t vooral koud! Weer is omgeslagen, bah

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:05

Ik heb gisteren met kerstcadeau al gekregen, mijn vriend had alvast een Stoov deken voor me besteld <3 *\o/* echt een verrassing maar dat wordt heerlijk denk ik!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:06

Oooooh wat heerlijk!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:25

Ooooh zo jaloers!
Ik kan echt slecht tegen weers veranderingen mijn lijf zegt dan nope ga ik niet doen… ik heb een elektrische knuffel deken voor in bed. Daarop een dekbed en daarbovenop een verzwarings deken. Ik wil daar graag nog een lekker fluffy dekbedovertrek voor dan ga ik daar onder liggen.
Ik ben de laatste tijd niet meer z’n chocolade fanaat al kan ik een doosje toffifee niet weerstaan.
Ik vind ook van die kleine Caramel blokjes in de koffie en chocomelk zoooo lekker.

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:49

Update over het huis:

Inmiddels heb ik wel warm water, de stekker was verstopt maar gelukkig is dat klaar. Nog geen nieuw
matras. Inmiddels is mijn kamergenoot gearriveerd en die schrok ook.. We zijn er wel achter dat het
stroomnet van het huis niet berekend is op meerdere personen, de stroom vliegt er om het uur
zo'n beetje af.. :+

Verder maar begonnen met schoonmaken van de keuken, om toch maar wat te doen en te wachten tot het
maandag is en we met z'n 2en naar het hoofdkantoor kunnen :')

@DonDon Ik betaal, 6350 NOK (+/- €555) aan huur incl. stroom, water en elektriciteit. De salarissen zijn
bruto iets hoger dan in Nederland, maar je betaald hier meer belasting dus netto blijft er minder over.