Fortitude schreef:Jeetje.... Ik schrik ook een beetje van de hoeveelheid bokkers die ontevreden is of het zelfs heeft over een sigaar uit eigen doos.
Ik kan alleen over mijn werk bedrijf praten natuurlijk, maar ik ben daar administrateur. Alles wordt gewoon in de WKR geboekt en dus vanuit het bedrijf betaald. Zelfde met het Sint cadeau.
En daarnaast is het een gunst, geen verplichting. Als je het niet wil geef je het maar weg.
Bij ons krijgt iedereen. Ook de uitzendkrachten (afwas, keuken) en ook mensen die ziek zijn.
Ik ben in ieder geval blij met mijn collega's die allemaal ieder jaar weer super enthousiast en blij zijn met de moeite die erin gestoken wordt.
Eens hoor! Ik ben een van die ‘zeurpieten’, ik vind al een aantal jaar de pakketten van de zorginstelling waar ik voor werk enorm teleurstellend. Ik vind het op zoveel punten zo zonde! Er zit eten in en een cadeau waar ik niet blij van wordt, ik zie een waanzinnige hoeveelheid verpakkingsmateriaal, logistieke kosten, milieu impact en ik denk ieder jaar weer: ‘doe dan gewoon niets, of besteedt die 20 euro aan een bon dan kan ik er nog iets mee’. Ik vind het oprecht zonde van het geld, de moeite en de verspilling.
Maar zoals ik eerder al schreef, misschien ben ik wel een beetje een ‘snob’, iemand met een uitgesproken smaak. Dat betekent dat een ander er wel heel blij van kan worden. Ik heb de afgelopen jaren de etenswaren in de tas gedaan die erbij cadeau zat en dat afgeleverd bij het plaatselijke steunpunt dat zich inzet voor mensen die onder de armoedegrens dreigen te gaan. En zo maak ik iemand blij en word ik er ook nog blij van (ik word namelijk heel verdrietig van verspilling).