WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 09:44

Als kind, in de tijd van de allereerste Playstation, kreeg ik een spelletje van mijn oom en tante. Dat was Tarzan voor de playstation.

Super leuk zou je zeggen... totdat je erachter kwam dat je oom het spel eerst overgekopieërd had voor zijn eigen 3 kinderen, waardoor zij een goed werkende kopie hadden. Echter het originele spel, die ik dus had gekregen, deed het daardoor niet meer :+

Jaren later vierden we kerst met dat deel van de familie. Mijn ouders, lieverds dat het zijn, voor mij en mijn zus én voor de 2 neefjes en het nichtje cadeaus gekocht. En voor iedereen die er was iets.

Maar mijn oom en tante? Nee hoor, alleen een lading cadeaus voor alleen hun kinderen. Verder voor niemand.

Dus dan zit je als kind, heb je wellicht 2 cadeautjes gehad. En dan zie je die 3 verwende rotkoters ladingen cadeaus uitpakken. Ja dat was een verdrietige kerst. Mijn ouders waren wòèst!

Nu kan ik het wel relativeren, want die lui zijn altijd al egoïstisch en egocentrisch geweest. Ik zie ze dan ook niet meer en mis ze ook totaal niet. :o uit mijn leven doeidoei

Maar als kind dacht je echt dat je niet lief was geweest :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:09

miereneter schreef:
xKatinkii schreef:
En 4 jaar geleden kreeg ik voor mijn vriend zijn verjaardag van hem een stofzuiger, want ik moest wat vaker stofzuigen. Toen hij een half jaar daarna zei dat ik dan voor mijn verjaardag een strijkijzer kreeg zodat ik zijn kleren kon strijken, heb ik de regel gesteld dat ik geen huishoudelijke apparaten cadeau wil krijgen, tenzij ik er nadrukkelijk om vraag.

Van alle WTF-cadeau's in dit topic vind ik dit geloof ik wel de ergste. Vertel je man maar dat de jaren 1950 hem terugwillen. Hij zuigt zelf maar stof en over mijn dood lijk dat ik ooit de kleren van mijn man ga strijken. Ongelofelijk. Ik ben plaatsvervangend boos :+ ;( :o .

Whaha zoo, ik had die stofzuiger met geen vinger aangeraakt :n

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:11

miereneter schreef:
xKatinkii schreef:
En 4 jaar geleden kreeg ik voor mijn vriend zijn verjaardag van hem een stofzuiger, want ik moest wat vaker stofzuigen. Toen hij een half jaar daarna zei dat ik dan voor mijn verjaardag een strijkijzer kreeg zodat ik zijn kleren kon strijken, heb ik de regel gesteld dat ik geen huishoudelijke apparaten cadeau wil krijgen, tenzij ik er nadrukkelijk om vraag.

Van alle WTF-cadeau's in dit topic vind ik dit geloof ik wel de ergste. Vertel je man maar dat de jaren 1950 hem terugwillen. Hij zuigt zelf maar stof en over mijn dood lijk dat ik ooit de kleren van mijn man ga strijken. Ongelofelijk. Ik ben plaatsvervangend boos :+ ;( :o .

Geloof me maar, toen ik klaar was heeft meneer braaf maandenlang dagelijks gestofzuigd. Bovendien strijk ik mijn eigen kleren niet eens, laat staan die van hem... Ik ben zijn moeder toch niet :roll:

Nu we het toch over mijn vriend hebben, ik heb hem ook een keer een verschrikkelijk cadeau gegeven. Hij vertikte het om na het zitten even een borstel door de wc te halen, want 'dat is vies'. Ik heb hem toen voor sinterklaas zijn eigen wc-borstel gegeven, onder het mom dan gebruik je die maar.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:19

Degene die ik me van mijn jeugd het beste herinner, is het cadeau van mijn opa en oma aan vaderskant.

Ik wilde heel graag van die stenen om Domino-day mee na te maken want ik was daar echt van geobsedeerd toen. Kon er niet over ophouden zo graag wilde ik dat ook doen. En je had ze ook met een brug en weet ik het wat.

En wat kreeg ik? Een domino spel. Jeweetwel. Met die nummertjes :+

Lau07
Moderator

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:26

Deze is vooral heel erg WTF: Iemand in mijn kennissenkring vond het ooit een goed idee om een stripper cadeau te doen aan een 80-jarige oom. En die stripper kwam dus naar de verjaardag. Zo'n oerhollandse kringverjaardag, waarbij het merendeel van de aanwezigen 75+ én gereformeerd was. Toen de stripper binnenkwam zaten de jarige en zijn vrouw gezellig hand in hand over koetjes en kalfjes te praten. De schok was dus nogal groot toen de dame in kwestie ineens halfnaakt voor ze stond, die arme mensen wisten niet wat ze overkwam. De aanwezigen hebben er wekenlang schande van gesproken, en de kennis is nooit meer uitgenodigd voor een verjaardag. :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:36

Lau07 schreef:
Deze is vooral heel erg WTF: Iemand in mijn kennissenkring vond het ooit een goed idee om een stripper cadeau te doen aan een 80-jarige oom. En die stripper kwam dus naar de verjaardag. Zo'n oerhollandse kringverjaardag, waarbij het merendeel van de aanwezigen 75+ én gereformeerd was. Toen de stripper binnenkwam zaten de jarige en zijn vrouw gezellig hand in hand over koetjes en kalfjes te praten. De schok was dus nogal groot toen de dame in kwestie ineens halfnaakt voor ze stond, die arme mensen wisten niet wat ze overkwam. De aanwezigen hebben er wekenlang schande van gesproken, en de kennis is nooit meer uitgenodigd voor een verjaardag. :')

Dit is echt next level fout :')
Zeker dat er geen verborgen cameraploeg bij stond?

Hier heeft schoonmoeder het ooit gepresteerd om onze 2 neefjes twee keer hetzelfde te geven voor kerst. Er worden bij kerst meestal nuttige cadeaus gegeven maar voor de kinderen vaak toch nog iets van speelgoed erbij. Toen de jongens ieder 2 pakjes kregen, werd er blij uitgepakt: eerste was dus een nuttig cadeau, pantoffels. Tweede doos: crocs... De uitleg was dat er dan pantoffels waren voor in huis en voor buiten. Het gezicht van de kinderen -O-
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 01-12-23 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:37

Lau07 schreef:

Dan ben je als stripper ook niet erg slim bezig. Zo iemand moet toch ook zien en denken, ho, dit is niet mijn normale publiek?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:39

Ibbel schreef:
Lau07 schreef:

Dan ben je als stripper ook niet erg slim bezig. Zo iemand moet toch ook zien en denken, ho, dit is niet mijn normale publiek?

Combo 'the show must go on' en 'never judge a book by it' s cover'

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:41

Fortitude schreef:
Degene die ik me van mijn jeugd het beste herinner, is het cadeau van mijn opa en oma aan vaderskant.

Ik wilde heel graag van die stenen om Domino-day mee na te maken want ik was daar echt van geobsedeerd toen. Kon er niet over ophouden zo graag wilde ik dat ook doen. En je had ze ook met een brug en weet ik het wat.

En wat kreeg ik? Een domino spel. Jeweetwel. Met die nummertjes :+

Ik snap de teleurstelling, maar begrijp ook prima wat er mis is gegaan :')

Zo had mijn nichtje me eens enthousiast verteld dat ze een waveboard (let op, uitgesproken klinkt dat ook al heel wat anders) had gekregen, dus ik was verbaasd dat dat blijkbaar cool was, maar he, ik wil ook wel zelf kleedjes maken :D

Afbeelding

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:45

Nientsje schreef:
Als kind, in de tijd van de allereerste Playstation, kreeg ik een spelletje van mijn oom en tante. Dat was Tarzan voor de playstation.

Super leuk zou je zeggen... totdat je erachter kwam dat je oom het spel eerst overgekopieërd had voor zijn eigen 3 kinderen, waardoor zij een goed werkende kopie hadden. Echter het originele spel, die ik dus had gekregen, deed het daardoor niet meer :+

Jaren later vierden we kerst met dat deel van de familie. Mijn ouders, lieverds dat het zijn, voor mij en mijn zus én voor de 2 neefjes en het nichtje cadeaus gekocht. En voor iedereen die er was iets.

Maar mijn oom en tante? Nee hoor, alleen een lading cadeaus voor alleen hun kinderen. Verder voor niemand.

Dus dan zit je als kind, heb je wellicht 2 cadeautjes gehad. En dan zie je die 3 verwende rotkoters ladingen cadeaus uitpakken. Ja dat was een verdrietige kerst. Mijn ouders waren wòèst!

Nu kan ik het wel relativeren, want die lui zijn altijd al egoïstisch en egocentrisch geweest. Ik zie ze dan ook niet meer en mis ze ook totaal niet. :o uit mijn leven doeidoei

Maar als kind dacht je echt dat je niet lief was geweest :(:)

Pff lekker. Ik snap wel dat je ouders woest waren. banketstaaf ook naar jou en jouw zus.

Ik heb ooit een gigantische groene zitzak gekregen met Sinterklaas. Die werd zo uit de schuur gehaald, niet ingepakt niks (zou ook niet weten hoe je die inpakt overigens). De rest kreeg meerdere leuke cadeautjes. Zat ik daar in die zitzak.
Toen voelde ik mij ook wel verdrietig.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:50

Ohh dat van die stripper :oo

@7September ik voel je :(:)
Wij hebben na die laatste kerst nooit weer kerst of Sinterklaas gevierd met de familie. Voortaan deden we dat gewoon met papa en mama <3 nu vieren we het helemaal niet meer met cadeaus. Maar deze Sinterklaas gaan mijn vriend en ik spelletjes doen met mijn ouders :D Gezellig!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:00

Ik was 16 en had net 2 maanden met mijn eerste vriendje. Mijn moeder riep ONS beneden zat ze daar met een mandje met daarin: een vibrator, chocoladesaus, slagroom, vibrerende eitjes, een kamasutra boekje, glijmiddel met en zonder smaakje, handboeien en een zweepje.

Ik heb mij nog nooit zo geschaamd als dat moment.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:03

Ik heb wel eens een enorm stom kado gegeven aan m'n broer. Samen met m'n zussen. Hij was compleet losgeslagen geraakt en mn zusse
dachten dat een aangangsel enlarger daar wel bij zou passen. Een of ander oppompt ding... Zo zonde van mn geld. Of hij hem kon gebruiken weet ik gelukkig niet :+

Verder wel eens spullen gekregen waarvan ik dacht, ik ben hier al lang overheen gegroeit.... maar soms zie en spreek je mensen te weinig en blijven zij nog je oude Ik in hun hoofd hebben. Zeker in de pubertijd als je zo veranderd en ontwikkeld. Het is dan wel heel jammer, maar ik heb dat nooit iemand kwalijk genomen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:04

Lau schreef:
Ik was 16 en had net 2 maanden met mijn eerste vriendje. Mijn moeder riep ONS beneden zat ze daar met een mandje met daarin: een vibrator, chocoladesaus, slagroom, vibrerende eitjes, een kamasutra boekje, glijmiddel met en zonder smaakje, handboeien en een zweepje.

Ook een manier om te zorgen dat je kind thuis niets uit gaat spoken met het vriendje, gelijk genezen :))

Wat erg!!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:07

Tancreda4 schreef:
Lau schreef:

Ook een manier om te zorgen dat je kind thuis niets uit gaat spoken met het vriendje, gelijk genezen :))

Wat erg!!

Sommige ouders willen het te goed doen, maar dit is echt :') :=

Bij mij was het omgekeerd, ik was 19 en een jaar samen en mocht van mijn ouders geen weekendje met hem weg, kreeg ik een preek van papa dat als het uit mocht raken, de volgende geen afgelikte boterham zou willen -O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:14

Nee dat is echt heftig! Waarom zijn ouders zo….

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:17

Lau schreef:
Nee dat is echt heftig! Waarom zijn ouders zo….

Ze kregen hun zin, ik ben ermee getrouwd... om dan te scheiden :')

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:25

foxy80 schreef:
Lau schreef:

Sommige ouders willen het te goed doen, maar dit is echt :') :=

Bij mij was het omgekeerd, ik was 19 en een jaar samen en mocht van mijn ouders geen weekendje met hem weg, kreeg ik een preek van papa dat als het uit mocht raken, de volgende geen afgelikte boterham zou willen -O-

Nou, als de keus is een pretpakket van ma of zo'n preek van pa, kies ik het pretpakket.

SabriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:32

Ik heb mijn kleine neefje weleens, toen hij net nog in Sinterklaas geloofde, naast allerlei andere cadeaus een chocolade letter gegeven . Toen hij deze uitpakte droop de teleurstelling van zijn gezicht en zei zachtjes bedankt Sinterklaas en gaf het kado gauw aan zijn moeder weg. Later bleek dat hij dat niet lust en mag want is allergisch voor chocolade! En als mijn inmiddels exschoonzus dat nu ff had gezegd |(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:56

Sabri schreef:
Ik heb mijn kleine neefje weleens, toen hij net nog in Sinterklaas geloofde, naast allerlei andere cadeaus een chocolade letter gegeven . Toen hij deze uitpakte droop de teleurstelling van zijn gezicht en zei zachtjes bedankt Sinterklaas en gaf het kado gauw aan zijn moeder weg. Later bleek dat hij dat niet lust en mag want is allergisch voor chocolade! En als mijn inmiddels exschoonzus dat nu ff had gezegd |(

Oh wat voel je, je dan banketstaaf zeg :knuffel: En dat terwijl die vrouw dat had kunnen voorkomen :(

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:19

Toen ik 16 was en slaagde voor mijn diploma een fles hot shot... ze weten dat ik niet drink.. en dan ook nog zo'n uitzonderlijke kaneel bom.. gatsie..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:20

Mijn oom en tante zijn echt vanaf dat ik klein was de koning en koningin van nét de verkeerde cadeautjes geven. Ik was als kind gek op lezen en las alles behalve griezelboeken, want dan sliep ik niet meer. Dus ik kreeg een griezelboek (de vamsters als ik me goed herinner). Een paar jaar terug kreeg ik een kaart voor de google playstore, terwijl ik uit principe zo min mogelijk met mijn telefoon doe en dus geen behoefte heb aan betaalde apps. Vorig jaar kreeg ik een rotsplant in een metalen mandje 'voor de tuin'. Ik ben gek op planten en tuinieren, maar ik haat vetplanten en ik zet nagenoeg alles rechtstreeks in de grond. Ik heb ook een keer een pakketje met servetjes en een mini kopje en een theezakje gekregen. Ik heb een servies van 600 stuks omdat ik dat spaar, ik heb geen behoefte aan andere kopjes XD. Dat kopje gebruik ik nu voor mn waspoeder XD.

Eerlijk is eerlijk, ik kijk er tegenwoordig naar uit om te zien wat ze nu weer verzinnen :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:50

Toen ik een jaar of 8 was had ik echt enorme bonje met mijn moeder.. over het opruimen van mijn kamer. Toen daar niet het gewenste resultaat uit kwam. Heeft ze alles.. maar dan ook echt alles demonstratief in vuilniszakken aan de straat gezet.

Maanden zonder speelgoed gezeten. Inclusief mijn favoriete knuffel.

Van sinterklaas kreeg ik mijn oude spullen terug.. <<)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 14:00

Olikea schreef:
Toen ik een jaar of 8 was had ik echt enorme bonje met mijn moeder.. over het opruimen van mijn kamer. Toen daar niet het gewenste resultaat uit kwam. Heeft ze alles.. maar dan ook echt alles demonstratief in vuilniszakken aan de straat gezet.

Maanden zonder speelgoed gezeten. Inclusief mijn favoriete knuffel.

Van sinterklaas kreeg ik mijn oude spullen terug.. <<)

Toen zuur maar ik snap het wel nu ik zelf moeder ben en soms helemaal klaar ben met al die zooi van de kinderen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 14:23

Mijn moeder smeet een deel van mijn speelgoed uit het slaapkamerraam en eiste toen dat ik het in de tuin ging oprapen.
Ik weigerde want ik had het niet uit het raam gegooid en het spul heeft er een paar weken gelegen tot mijn moeder het uiteindelijk zelf maar heeft opgeruimd en in mijn kamer op hun plek heeft gezet. :')