Bookish Adventskalender

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:43

Buffelduke schreef:
ynskek schreef:
Bij deze de definitieve lijst met aangemelde deelnemers.

Hier onder hebben we ook per deelnemer neergezet wat t favo genre is en waar men graag meer kennis mee wil maken.

Als er een omschrijving tussen staat waarvan je echt denkt dat je er niet mee uit de voeten kan heb je tot en met donderdag de tijd om je via pb bij mij of Marjo te melden zodat we hier rekening mee kunnen houden met het indelen van de gevers en ontvangers :j

Citaat:
Lolacabana
Wat lees ik graag: Fantasy. Ik hou van series zoals ACOTAR, Crescent City, Sword of Truth, et cetera.
Ik hou sinds dit jaar mijn Goodreads weer bij, dat geeft ook wel een aardig beeld van de boeken die ik dit jaar gelezen heb: https://www.goodreads.com/user/show/4390143-laura Ook al lees ik momenteel heel veel romans omdat ze lekker makkelijk weglezen en ik niet zo goed weet aan welke boeken ik wil gaan beginnen. Ben na Crescent City 2 in januari ergens in een gat gevallen en zit vast haha.
Wat zou ik graag meer willen ontdekken: Science Fiction, Thrillers
MarloesHJ
Wat lees ik graag: Historische fictie, romans en zo nu en dan wat fantasy. Maar de eerste twee zijn mijn grootste voorkeur genres.
Wat zou ik meer willen ontdekken: Ik ken het fantasy genre niet zo goed (meer)
Fem
Wat lees ik graag: Literaire Romans, Biografie/waargebeurde verhalen, Geschiedenis (WO II / Jodenvervolging), Non-fictie, Fantasy (vooral series waar je helemaal in kan duiken), gezondheid/psychologie/mens/maatschappij (zelfontwikkelingsboeken), kunst/fotografie, literaire thrillers.
Wat zou ik graag meer willen ontdekken: Literaire thrillers, geschiedenis (alles buiten de WO II is nog vrij 'ongelezen/nieuw' voor mij)
Lielle
Wat lees ik graag: crime/thriller
Wat zou ik graag meer willen ontdekken: travel writing, moderne Nederlandse schrijvers
Marjo
Wat lees ik graag: (YA) Fantasy/ adventure/ historische fictie
Wat zou ik graag meer ontdekken: Thriller/ horror/ romance
Buffelduke
Wat lees ik graag: Eigenlijk alle genres wel! De psychologische thrillers vind ik erg leuk waar je bij moet nadenken en puzzelen (dus niet de standaard thrillers, zie hieronder toegelicht bij een andere vraag). Maar ik mag ook erg graag wat 'simpele' boeken lezen zoals de serie van twisted, it ends with us (dat vind ik relatief simpel). Op Goodreads is dat ongeveer alles wat valt in de contemporary categorie.
Wat zou ik graag meer ontdekken: Ik vond Harry Potter erg leuk, dat soort boeken zou ik meer willen lezen (Lord of the Rings en game of Thrones heb ik zelf liggen).
M_D_H
Wat lees ik graag: Fantasy, romans, historische romans, misdaad
Wat zou ik graag meer ontdekken: Daar moet ik nog even over nadenken.
Ynskek
Wat lees ik graag: Romans, Historische Romans, Chicklit
Wat zou ik graag meer ontdekken: Ik zou graag meer Crime/ Misdaad willen lezen
Lau07
Wat lees ik graag: Ik lees graag murder mysteries/whodunits (Agatha Christie, Karen M. McManus, Richard Osman). Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen favoriet genre heb, ik houd vooral van afwisseling. Ik ben ook dol op romance novels of gewoon een luchtige chicklit voor op het strand (de To All The Boys I've Loved Before serie is een grote favoriet van mij)
[Wat zou ik graag meer ontdekken:[/i] Ik zou fantasy wel een stuk meer willen ontdekken. Ik heb jarenlang geen fantasy gelezen omdat ik het vooral bij de klassiekers hield zoals ASOIAF, LOTR en Harry Potter, maar ik kocht onlangs de boxset van ACOTAR en nu ben ik helemaal verkocht. Ik ben alleen echt een beginneling en ik vind het fantasy genre best moeilijk om in te komen omdat er zoveel keuze is en veel mensen echt een hele uitgesproken mening hebben.


Er staat een foutje in :(:)
Bij het genre wat ik graag zou ontdekken staat het genre wat ik juist niet wil lezen :+
ik zal de juiste nog even toevoegen vanavond.


Ik zal hem straks even aanpassen

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:58

Ik heb het aangepast in de lijsten :j

Buffelduke
Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:23

ynskek schreef:
Ik heb het aangepast in de lijsten :j


Oh kijk super!!

Lau07
Moderator

Berichten: 1632
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 23:19

Is het een idee als we iets meer over onszelf vertellen zodat degene die de kalender maakt een beetje een idee heeft van wat je smaak een beetje is? Je voorkeuren geven een globaal beeld denk ik, maar ik zou meer informatie best handig vinden :D Bijvoorbeeld iets als: het beste boek dat je het afgelopen jaar hebt gelezen, het slechtste boek dat je hebt gelezen, genre dat je heeft verrast, schrijver waar je veel van leest etc.?

Buffelduke
Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 23:35

Lau07 schreef:
Is het een idee als we iets meer over onszelf vertellen zodat degene die de kalender maakt een beetje een idee heeft van wat je smaak een beetje is? Je voorkeuren geven een globaal beeld denk ik, maar ik zou meer informatie best handig vinden :D Bijvoorbeeld iets als: het beste boek dat je het afgelopen jaar hebt gelezen, het slechtste boek dat je hebt gelezen, genre dat je heeft verrast, schrijver waar je veel van leest etc.?


Ooh ja leuk idee! En misschien ook iets persoonlijks buiten boeken om zodat je ook voor de niet boeken cadeautjes iets leuks erbij kan doen. Dat je niet een paarse kaars koopt terwijl diegene paars lelijk vindt ofzo

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 09:01

Jaa dat gaan we sowieso doen hoor! Ik wil ook elke week wel een interessante vraag erin gooien, zodat we elkaar beter leren kennen :j

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:38

Dames we hebben de indeling klaar.

Willen jullie hem hier openbaar in het topic hebben of liever alleen een pb met de gegevens van degene voor wie jij de kalender moet gaan maken?

Daarnaast wil ik graag aftrappen met ren vraag om elkaar beter te leren kennen.

Wat is het favoriete boek uit je jeugd?

Ik zal gelijk ook beginnen met een antwoord op de vraag.

Mijn favoriete boek uit m'n jeugd is denk ik toch wel "Lang leven de koningin"

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:38

Doe maar openbaar!

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:40

Mijn favoriete boek uit mijn jeugd...
Dat zijn er meerdere :')

Nee wacht, definieer jeugd.
Bedoelen we dan de leeftijd van 1 tot en met 10 de leeftijd 11 tot 20
Of... welke leeftijd categorie hebben we het dan over?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:42

M_D_H schreef:
Mijn favoriete boek uit mijn jeugd...
Dat zijn er meerdere :')

Nee wacht, definieer jeugd.
Bedoelen we dan de leeftijd van 1 tot en met 10 de leeftijd 11 tot 20
Of... welke leeftijd categorie hebben we het dan over?


Wat zou je eerste antwoord zijn? Wat is t eerste Wat in je op komt?

Als je er meerdere wil noemen voor verschillende leeftijden mag dat uiteraard ook

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:50

Ik weet niet of het mijn meest favo boek uit mijn jeugd is maar een serie van Thea Beckman heeft denk ik wel mijn interesse voor historische fictie gewekt en Jehanne denk ik ook.

Fem

Berichten: 12527
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:28

Wat mij betreft mag het hier openbaar in het topic. :)

Qua jeugdboek, eerlijk gezegd las ik toen veel minder als nu. Ik was helemaal niet zo'n boekenworm.
Er komt dan ook niet zo snel iets in me op bij die vraag. :o

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 19:39

Mijn favoriete boek uit mijn jeugd is eigenlijk een serie en dat is Heartland <3

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 21:51

Geen mening over openbaar.

Boek uit mijn jeugd: Black de zwarte hengst

Lolacabana

Berichten: 3362
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 23:32

Heel vroeger las ik veel boekjes van Nik en Laura, Heartland, Ragebol. Toen ik wat ouder was Harry Potter. Dat zijn de eerste boeken waar ik aan denk :D

Lau07
Moderator

Berichten: 1632
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 07:56

Oooh, de Heartland boeken. Die was ik eigenlijk al een beetje vergeten <3

Ik was echt een enorme boekenwurm als kind, dus het is voor mij niet 1 specifiek boek.
Koning van Katoren en De Kinderen van het Achtste Woud vond ik altijd erg mooi, dus die staan bovenaan de lijst. De Bianca boekjes en de Bleshof waren mijn favoriete paarden series. Paul Biegel, Annie M.G. Schmidt, Jacques Vriens, Roald Dahl (die lees ik nog steeds)…. ik vond het allemaal heel erg leuk. Dus niet echt een eenduidig antwoord, sorry. :') :D

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:43

Vroeger had ik een heel dik sprookjes boek met korte maar ook langere verhalen. Dat was echt mijn favoriete voorleesboek <3
Later Harry Potter, al ben ik wel van de leeftijd dat je nog moest wachten tot het volgende deel uitgegeven werd... Of uberhaubt geschreven werd :+ Dus de latere delen was ik toch al wel wat ouder :j
Maar het eerste deel werd door de directrice van school voorgelezen in de klas toen ik in groep 5 zat :j Zo raakte ik verliefd op Harry Potter <3

Verder natuurlijk Romana en Ragebol, Bianca, De Zwarte Hengst.
Maar Kruistocht in een Spijkerbroek heb ik ook echt verslonden net als De guillotine en Zwarte Sneeuw van Simone van de Vlugt.
Dus ik heb niet echt 1 favoriet :+
Maar ik denk dat Harry Potter wel echt bovenaan staat, maar dan meer omdat de boeken, net als ik zelf, steeds volwassener en duisterder werden. Ik heb echt het gevoel dat die boeken met mij mee groeide in leeftijd :+

Maar nu ik er over nadenk, Rode Sneeuw in December van Simone van der Vlugt, was en is nog steeds een favoriet van mij, ik was denk ik 22? maar ik lees hem vrijwel elk jaar opnieuw.
Ik heb eigenlijk nooit echt de link gelegd tussen dit boek en De guillotine en Zwarte Sneeuw. Nooit gerealiseerd dat het dezelfde schrijvers waren (al komt dat misschien omdat ik die laatste 2 boeken niet zelf in de kast heb staan, maar altijd huurde via de bieb) Dus meer historische boeken van haar zou ik niet erg vinden :') _O-

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:04

Nog een paar favoriete jeugdboeken, Ogen van Tijgers, de Narnia serie, idd Roald Dahl

Harry Potter kwam pas uit toen ik al ruim in de 20 was :-)

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:08

Ik ben ook van de generatie dat de Harry Potter boeken een voor een uit kwamen en je moest wachten op het volgende deel. Omdat het zo lang duurde voordat de vertaalde versies uitkwamen op een gegeven moment geswitcht naar engels zodat ik ze sneller kon lezen toen ik eenmaal goed genoeg engels kon.
Ook echt wel een serie van mijn jeugd.

Lau07
Moderator

Berichten: 1632
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:49

Oh ja, om 21:00 ‘s avonds bij de boekhandel wachten op de Halfbloed Prins. Dat heb ik ook gedaan :D

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:56

Indeling

Citaat:
Gever >>> Ontvanger

Lolacabana >>> Buffelduke
MarloesHJ >>> M_D_H
Fem >>> Lielle
Lielle >>> Ynskek
Marjo >>> Lau07
Buffelduke >>> Marjo
M_D_H >>> Lolacabana
Ynskek >>> MarloesHJ
Lau07 >>> Fem


De lijstjes die iedereen ingevuld heeft zullen dit weekend door Marjo aan een ieder verstuurd worden.

Wij zullen 2x per week een vraag in het topic stellen om zo elkaar beter te leren kennen. Een op maandag en een op vrijdag.

Mocht je hier suggesties voor hebben laat het ons weten ;)

Lolacabana

Berichten: 3362
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:12

Ik heb er zin in :D

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 15:00

Ik ook, en ik heb avonddienst dit weekend dus ik kan als er tijd voor is op het werk gaan zitten en kijken of ik al wat leuke ideeën kan bedenken.

Lau07
Moderator

Berichten: 1632
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 16:59

Leuk! Ik heb gelijk al allemaal ideeën :D

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 17:24

Als het goed is heeft iedereen PB *\o/*