De kerstboom opzetten.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:00

Ik heb er ook maling aan hoor maar merkte wel dat als ik eenmaal was begonnen dat de rest ook ging beginnen :')

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:09

Ceetje_bokt schreef:
Ik lig in een deuk om jullie bomen en versiering. Ik houd namelijk helemaal niet van kerstbomen _O- maar wel van de kerstverlichting buiten. In het eerste weekend van december mogen de lichtjes weer op de voorgevel.Ben zo blij met deze maat: precies de lengte van de voorgevel. Altijd zo jammer als de verlichting niet past. Toen we dit huis kochten keken we samen naar de voorkant en beide dachten: Oeh gaaf, bij dit huis kunnen we lichtjes ophangen.

[ [url=m/w7TNHB.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oeh zo jaloers op jullie buiten verlichting. Hier geen mogelijkheid voor stroom buiten aan de voorkant dus meer dan een krans aan de deur en 2 boompjes naast de voordeur met wat lampjes op batterijen zit er niet in -O- en dat terwijl ik wel inspiratie heb

lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:24

Ik vrees dat als ik hier boompjes bij de voordeur zet ze na het weekend gejat zijn. :+
Geen voortuin maar ook met voortuin wordt er nogal eens gejat in de straat/buurt dus ik waag het er niet op.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 20:30

lor1_1984 schreef:
Ik vrees dat als ik hier boompjes bij de voordeur zet ze na het weekend gejat zijn. :+
Geen voortuin maar ook met voortuin wordt er nogal eens gejat in de straat/buurt dus ik waag het er niet op.

Ohh wat schandalig! Hier geef ik gewoon neerzet toestemming voor pakketjes. Grappig hoe verschillend bepaalde plekken/wijken zijn.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:53

Ik kan hier niet echt bij buren naar binnen kijken, maar dacht vroeger altijd dat het gewoon nog van vorig jaar stond als ik het "vroeg" zag staan :p

Onze buurman heeft zo een piramide op het veld staan en iets van een gekleurde slee met kerstman.

Verderop hebben buren hun huis en stal altijd heel mooi versierd en nog iets verderop staan die lampjes volgens mij het hele jaar rond aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42094
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:18

Hier gaan we op standje kerst zodra de eerste Nordmann te koop is :).

Jildau

Berichten: 9445
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:42

Liezel1 schreef:
Een topic naar m'n hart!
Hier gaat ie (helaas) pas op na Sint ivm de kinderen.
Misschien ga ik dit jaar wel proberen om hem een week eerder neer te zetten zonder ballen, maar met lichtjes.


Ik vraag me dan altijd af of het echt zo traumatisch is voor een kind als er een boom met lichtjes in huis staat op pakjesavond. Waarom kan dat niet samen? Zegt de Sint dat hij zo anti kerstboom is ofzo. :D Nooit begrepen waarom dat strikt gescheiden moet van elkaar..

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:18

Jildau schreef:
Liezel1 schreef:
Een topic naar m'n hart!
Hier gaat ie (helaas) pas op na Sint ivm de kinderen.
Misschien ga ik dit jaar wel proberen om hem een week eerder neer te zetten zonder ballen, maar met lichtjes.


Ik vraag me dan altijd af of het echt zo traumatisch is voor een kind als er een boom met lichtjes in huis staat op pakjesavond. Waarom kan dat niet samen? Zegt de Sint dat hij zo anti kerstboom is ofzo. :D Nooit begrepen waarom dat strikt gescheiden moet van elkaar..


Hier bijt het elkaar ook niet. Sinterklaas komt gewoon binnen in het kerstdorp. Kerstmannetjes en de echte kerstdingen zet ik er dan na 5 december in. Hoewel ik nu nog te druk met het dorp bezig ben zal de boom 5 december ook niet op zolder gaan halen denk ik.
Volgens m’n moeder even n schoonouders ook een absolute no go maar mijn huis, mijn hobby en mijn kind die het ook geweldig vindt. Manlief is meer zoals onze ouders maar heeft zich er maar bij neergelegd :')


lor1_1984 schreef:
Ik vrees dat als ik hier boompjes bij de voordeur zet ze na het weekend gejat zijn. :+
Geen voortuin maar ook met voortuin wordt er nogal eens gejat in de straat/buurt dus ik waag het er niet op.

Bij ons in t dorp kan het gelukkig wel en gaat t al 5 jaar goed. Haal het wel voor oud en nieuw binnen omdat er vrij veel vuurwerk afgestoken wordt voor de deur en ik die schade dan weer zonde vind.
Boompjes zijn echt en staan t hele jaar door. Helaas zijn ze niet allemaal stormbestendig geweest en zijn we inmiddels aan de derde of vierde generatie bezig ^)

Walkure

Berichten: 1400
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:44

Hier helaas geen kerstboom dit jaar :( Meestal zet ik hem voor sinterklaas al op. Maar nu verhuizen we halverwege december, dus extra genieten van de kerstsferen bij andere mensen :)

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:49

Wij zijn eind november overgegaan en hebben gelijk de kerstspullen boven gezet :j

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 19:43

Walkure schreef:
Hier helaas geen kerstboom dit jaar :( Meestal zet ik hem voor sinterklaas al op. Maar nu verhuizen we halverwege december, dus extra genieten van de kerstsferen bij andere mensen :)

Ah dat hebben wij een paar jaar geleden gehad, wij gingen verhuizen op 29 december. :+

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 01:07


Fem

Berichten: 12527
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 06:34

Oeh, dit topic zocht ik! Leuk, mede-vroeg-versierders.


Wij hebben de kerstboom 4 weken geleden opgezet.
Ik ben 6 weken geleden geopereerd en ik had van te voren al aan mijn vriend gevraagd wat hij 'te vroeg' vond qua kerstboom opzetten.
We hebben toen afgesproken dat we de boom zouden opzetten als ik weer een beetje met krukken kon rondlopen.


Afbeelding


Ik geniet echt van dit topic! <3

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 07:51

Wat leuk met die pauwenveren!

Sansevieria
Berichten: 4238
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 08:32

Ceetje_bokt schreef:
Ik lig in een deuk om jullie bomen en versiering. Ik houd namelijk helemaal niet van kerstbomen _O- maar wel van de kerstverlichting buiten. In het eerste weekend van december mogen de lichtjes weer op de voorgevel.Ben zo blij met deze maat: precies de lengte van de voorgevel. Altijd zo jammer als de verlichting niet past. Toen we dit huis kochten keken we samen naar de voorkant en beide dachten: Oeh gaaf, bij dit huis kunnen we lichtjes ophangen.

[ [url=m/w7TNHB.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D
Haha, dat dachten wij hier ook, heeft ook een tijd gehangen, maar de gevel is zo hoog, de ladder zag ik al een keer voorbij komen, dat we de verlichting maar afgehaald hebben, en besloten dat er geen meer opgehangen wordt.
Dat is de kans op verongelukken niet waard.

We houden het maar bij lampjes in een grote struik, en een staand ijzeren kerstboompje met verlichting :o

Wat altijd gezellig is, hier in het dorp een kerst-kribbekes wandeling.
Er zijn mensen die zetten voor een aantal weken een mooi verlichtte kerst-stal in hun voortuin.
Valt hier op het platteland gelukkig nog wel mee met diefstal /vernielingen.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 09:01

De ledstrip die ik bedoel kan jaaaaaaren blijven hangen èn werkend :')
Je moet dan wel iemand hebben die het bevestigd natuurlijk :j
Wij hadden een huis met een puntdak en daarnaast nog een dakkapel en dat leek me echt leuk om die strip daarlangs te laten lopen maar dat gaat hem niet meer worden :n

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:33

Fem schreef:
Oeh, dit topic zocht ik! Leuk, mede-vroeg-versierders.


Wij hebben de kerstboom 4 weken geleden opgezet.
Ik ben 6 weken geleden geopereerd en ik had van te voren al aan mijn vriend gevraagd wat hij 'te vroeg' vond qua kerstboom opzetten.
We hebben toen afgesproken dat we de boom zouden opzetten als ik weer een beetje met krukken kon rondlopen.


[ [url=m/xQ7LwW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik geniet echt van dit topic! <3



Oeh die lijkt qua kleuren op onze boom <3. Komende weken ben ik nog druk met t opbouwen van t dorp maar denk dat ik daarna toch doorga met de boom.

Westhof

Berichten: 2946
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:37

Heb gisteren een boom gekocht, en dan kun je hem net zo goed meteen opzetten, toch? := Moet wel even wennen aan het rood. Wilde in eerste instantie donkergroene ballen bij het goud, maar was bang dat het niet genoeg zou opvallen. Het valt nu in ieder geval goed op :+

Afbeelding

Kimley

Berichten: 9179
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:03

Prachtig die boom hierboven! <3

Ik ben ook al helemaal in kerst sfeer!
Van de week maar even naar de buurman om te kijken wanneer ik een boom bij hem mag kopen :')

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:18

Ik vind hem mooi hoor, met die rode ballen.

Rebel_Jits

Berichten: 5637
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:49

Goud en rood <3 Love it!
Wij hebben meerdere kleurencombo's: wit en koper/hout, blauw en zilver, rood en goud. En overal bijpassende lampjes (warmwit, koelwit en fel blauw). Elk jaar wisselen we af en meestal kopen we nog wat nieuwe hangers voor wat afwisseling.
Als wij de kerstspullen halen (want in opslag bij m'n schoonmoeder), zit de auto barstensvol :=

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:50

Wow had niet verwacht dat er mensen waren die nu al de kerstboom op hebben staan haha.
Ik doe in mijn huis niks voor kerst, we vieren het toch ook niet verder en woon in mn eentje (met katten die het gegarandeerd gaan slopen)
Maaaaar ik kom dit jaar wel in de kerstsferen denk ik, want ga van de winter extra werken bij een bedrijf dat kerstbomen plaatst hahaha, dus mag vanaf half November elke dag diverse bomen gaan versieren :+ Denk dat ik er daarna ook wel genoeg van heb :')

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16284
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:55

Ik moet mijn kerstboom nog kopen. Mijn allereerste kerstboom ooit :D

Wat een prachtige boom Westhof

lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:57

Ik kan kiezen uit champagne-bruin en rood-goud-wit-hout.
Verder heb ik nog een doos met diverse tinten blauw, multicolor en zilver, die ga ik eerdaags even uitzoeken en dan wat weg kan op de weggeefhoek zetten voor de creabea, daar zit nl veel spul tussen wat niet meer mooi is of licht beschadigd etc maar nog prima om bijvoorbeeld op een krans te lijmen ofzo.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:57

Westhof prachtige boom, echt kerstkleuren <3