Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 02:57

Ik vind streek producten ook altijd enorm leuk. Vooral honing, bier….

Inpakken. Liefst zou ik dat afgeschaft zien in de hele maatschappij. Niet om het milieux… maar gewoon… omdat ik dat echt absoluut niet kan. Heb op mijn werk eens iets staan inpakken. De klanten hebben het overgenomen. ( was een cadeau voor mijn vader )

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 03:57

Sinterklaas komt alleen voor de kinderen, nichtjes en neefjes.

Met kerst gaan wij wel lootjes trekken met mijn schoonfamilie.

Volgens mij had ik het al eerder genoemd.

Boeken heb ik nog genoeg liggen alleen boeken/verhalen over de 2e wereld oorlog vind ik mooi om te lezen.
2e hands geen probleem.

Spelletjes spelen vind ik ook erg leuk maar speel dat vooral met mijn dochter.
Mijn vriend is niet zo van de spelletjes

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 06:31

Streekproducten zijn ook erg leuk :)

Wij doen al jaren niks meer aan Sinterklaas met de familie. We werden te oud :+ alleen voor de kinderen onder de 18 werd wat gedaan.
Kerst hebben we nooit wat aangedaan helaas.

Sinds ik samen woon doe ik zelf wel wat aan kerst, maar dat is dan alleen voor ons samen en moet ik zelf kopen. Dus voelt toch anders.

Daarom vind ik het zo leuk om hieraan mee te doen <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 07:29

Streekproducten: yes!
Zolang het geen alcohol is, 9/10 lust ik het niet - ik kan er ook niets aan doen haha.

Nieuwe top: slowcooker recepten! Mijn slowcooker is onderweg haha, en ik heb géén ervaring :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:10

Wij doen zowel Sinterklaas als kerst met de familie. Sinterklaas doen we lootjes trekken en gedichten, maar die gedichten zijn echt zo ongelooflijk hard en grof :') Soort van The Roast :+ Ik kan daardoor wel aardige gedichten schrijven, help mijn vriend ook altijd graag want die heeft dat minder.
Kerst doen we gewoon cadeautjes voor elkaar en veel eten.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:11

Ik hou ook niet echt van alcohol met uitzondering van bailey's luxe chocolade.. *\o/*

Wanneer worden er ongeveer lootjes getrokken?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:14

Mogen het ook streekproducten zijn van waar de SS nu zit? O:)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:43

Streekproducten vind ik ook leuk! Behalve bier, dat drink ik niet (mijn man overigens wel, dus als je toch een biertje wilt geven… er is sowieso iemand blij mee). Eigen streek of ergens anders vandaan, beide prima, vind het altijd leuk om verrast te worden met iets wat ik nog niet ken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:14

Als het uitdraait op een rondje streekproducten geven: dan hoop ik dat mijn SS in Zeeland woont. *scandeert uit volle borst* ZEEWIERCHIPS! ZEEWIERCHIPS! ZEEWIERCHIPS!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:15

Ik vind streekproducten ook erg leuk.
Lootjes doen wij met het team “de paardenchickies” altijd. Met ongeveer 15 man een gezellige avond.

Sorry voor mijn SS dat ik zo weinig heb geschreven. Even veel dingen op mijn pad. We hebben hier op de Manege allemaal omstebeurten vakantie gehad, we doen een goede doel actie met het team waar veel tijd in zit en ook nog slecht nieuws over mijn paard.. ik doe mijn best iets actiever te zijn :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:48

Dan hoop ik op iemand die op een Waddeneiland woont. Alles met duindoorn erin :9

Verder ja tegen kringloop en tweedehands voor mij. En alles wat uit China moet komen krijgt een dikke nee. Liever iets lokaals erin dan iets wat een wereldreis moet afleggen.
Verder is een nieuwe top DnD dices, maar nadeel is dat die te duur zijn nieuw. Liefst blauw, dus als mijn SS mooie tweedehands tegenkomt graag. DnD is mijn nieuwe obsessie sinds dat ik nu met collegas speel. :j

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:51

Dit is mijn eerste kerst samenwonend met m’n vriend, maar ik geloof dat we alle dagen druk zijn. Sinterklaas doen we niet, misschien gewoon ff iets samen!

Streekproducten zijn top hier :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:11

Jorex schreef:
En alles wat uit China moet komen krijgt een dikke nee. Liever iets lokaals erin dan iets wat een wereldreis moet afleggen.

Laat ik nu net dus in China zitten. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:34

Niks uit China... Dan maak je het je santa wel héél erg moeilijk hoor :)

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:34

Ik ben ook geen alcohol drinker. Ons dorp zelf heeft volgens mij niks. Dorp naast ons heeft wel bier dus misschien kan ik daar wel wat mee als mijn lootje dat lekker vind!

Wij doen thuis meestal lootjes. Soms met sinterklaas en soms met kerst. Net wat uit komt!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:49

Tja lokale producten hier uit de omgeving word een leuke :+ ik woon in het westland tussen de kassen…
Hier in de directe buurt word het dan een bosje rozen of kilo tomaten/paprika/komkommer midden winter van onder glas vandaan ;) ik weet alleen niet of dat onder de noemer mileuvriendelijk valt :')

Maar het geeft wel een heel sfeervol effect als de groeilampen van de bloemenkweker aanstaan zo ergens rond een uur of 9/10 s’avonds

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:55

Marjo schreef:
Niks uit China... Dan maak je het je santa wel héél erg moeilijk hoor :)

Nou het is mij al die jaren ook gelukt om niks te hoeven bestellen zo ver weg voor mijn lootje. Dan moet het voor mijn lootje ook wel kunnen. Met uitzondering van Neonlight.

Ik ben verder ook echt de moeilijkste niet, dus tweedehands helemaal prima. Overigens ook dol op cijfer puzzels, denk aan sudoku, Japanse puzzels etc. Maar Zweedse puzzels ben ik echt verschrikkelijk slecht in. Verder lijkt een dot to dot boek me ook wel eens leuk of wat anders nieuws wat maar enigszins met denk puzzels of kleuren te maken heeft. Maar dan weer geen bullet journal want daar heb ik de tijd niet voor. Met lokaal doel ik dus niet puur op streekproducten maar meer op spul wat niet besteld hoeft te worden en de halve wereld over gevlogen. Binnen Europa vind nog helemaal prima.

Soort noorderlicht maar dan anders, dieseltje. Maar bloemen zijn welkom, probleem is dat ze de verzending niet overleven. Dus bloembollen? :D
Laatst bijgewerkt door Jorex op 10-10-23 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:57

Vervelende is wel dat ik dus dolgraag iets wil kopen hier voor mijn lootje, maar ja, wie wordt mijn lootje?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:58

Ook in NL zijn er genoeg spullen die "made in China" zijn dus ikdenk dat Marjo dat bedoeld :+

Streekproducten zijn leuk, maar is soms wel lastig verzenden. Vooral als het verse producten zijn :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:02

dieseltje09 schreef:
Tja lokale producten hier uit de omgeving word een leuke :+ ik woon in het westland tussen de kassen…
Hier in de directe buurt word het dan een bosje rozen of kilo tomaten/paprika/komkommer midden winter van onder glas vandaan ;) ik weet alleen niet of dat onder de noemer mileuvriendelijk valt :')

Maar het geeft wel een heel sfeervol effect als de groeilampen van de bloemenkweker aanstaan zo ergens rond een uur of 9/10 s’avonds

[ [url=m/K0y1fs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Huh, sinds wanneer zijn die roze? Of vertekent het heel erg? :+
Toen ik er nog woonde was het altijd oranje/geel. Ging ik vroeger altijd naar van dromen :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:03

Tegenwoordig gebruiken ze voor wiet speciale ledlampen. Die hebben die kleur. Dus mss werkt dat voor kassen ook zo? Ziet er wel mooi uit ja

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:16

Esmee_RS schreef:
dieseltje09 schreef:

[ [url=m/K0y1fs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Huh, sinds wanneer zijn die roze? Of vertekent het heel erg? :+
Toen ik er nog woonde was het altijd oranje/geel. Ging ik vroeger altijd naar van dromen :')

Nee de nieuwe generatie led lampen zijn paars/roze die geel/oranje lampen zijn nog ouderwets gaslampen en die worden langzaamaan vervangen door dit type door de kwekers.

Haha capopjekop het verbaast me niets dat wiet onder de zelfde lampen groeit.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:18

Wat vet! Nog nooit gezien.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:35

Neonlight schreef:
Vervelende is wel dat ik dus dolgraag iets wil kopen hier voor mijn lootje, maar ja, wie wordt mijn lootje?

Gewoon heel veel kopen :') en dan kijken wat je zelf houdt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:44

Yonker schreef:
Ook in NL zijn er genoeg spullen die "made in China" zijn dus ikdenk dat Marjo dat bedoeld :+

Streekproducten zijn leuk, maar is soms wel lastig verzenden. Vooral als het verse producten zijn :)

Dat dus :')