Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:51

Wordt allemaal wel heftig opgepakt, het zijn voor mij dingen die ik kan waarderen maar geen eisen. Heb ooit zelf voor secret santa een of andere oude topografie kaart ofzo (lang geleden) gebruikt als papier om in te pakken, werd erg mooi :j en love kringloop winkels. Ben vooral aan het speuren naar mooie opvallende fotolijstjes. Niet die standaard saaie, maar echt chique mooie met verschillende kleuren enzo. Alles zit nu in verhuisdozen dus kan even geen foto’s maken ter illustratie :')

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 15:12

Marjo schreef:
Even terug ontopic want er schieten mij nog wat dingen te binnen die ik leuk vind of waar ik het laatste jaar in geïnteresseerd ben geraakt;

Stenen, mineralen en fossielen!
Ik ben in Frankrijk op een hele grote beurs geweest en heb daar mijn ogen uitgekeken. Mijn favoriete stenen zijn Labradoriet en Oceaan Jaspis. Ik heb een hele mooie ring met Labradoriet <3 .
Deze stenen passen ook bij mijn sterrenbeeld (Schorpioen) al ligt het maar net aan welke website je gebruikt, welke stenen daarbij passen :') .

Kralenarmbanden met stenen vind ik ook heel tof. Ik heb momenteel een Labradoriet, Agaat, Toermalijn en Oceaan Jaspis. Toermalijn is ook erg mooi, met name groene Toermalijn <3

Daarnaast vind ik Aventurijn ook een mooie steen. Ik zou nog graag eens een boompje met edelstenen willen, maar die zijn vaak erg prijzig. Als voorbeeld, dit soort boompjes bedoel ik dan: https://spiru.nl/categorie/edelstenen-m ... -boompjes/

Wel heb ik via een facebookpagina gezien dat deze stenen ook wel eens bij een kringloopwinkel liggen, al kan ik me voorstellen dat het moeilijk is echt van nep te onderscheiden. Labradoriet is heel makkelijk te herkennen, die heeft namelijk een zogeheten 'flash' als je hem in het licht kantelt.

Een mooi boek over stenen en mineralen zou ik ook zeker waarderen, mag zowel in het Engels als Nederlands zijn.

Daarnaast heb ik het al eerder over postcrossing gehad. Ik doe dat met veel plezier! Ik doe mee aan een postcrossing adventskalender, maar kaarten hebben we nooit genoeg dus die zijn altijd welkom! Zeker kaarten die typisch Hollands zijn bijvoorbeeld.

Dit vind ik ook heel erg leuk!! Mineralen vind ik mooi om te verzamelen, van die armbanden ook. Mijn favoriete steen is mos agaat, maar vind echt bijna alles mooi! Zo'n boek of iets zou ik ook leuk vinden.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 15:31

Ik ben niet altijd net zo bewust bezig als sommige andere hier, maar ik vind 2de hands in oke staat ook prima. Zelf shop ik ook best veel via marktplaats, van alles zoals ook bijvoorbeeld spellen voor de switch, maar voor mijn eigen winkel laatst een grote 80 cm papier snijder. Er zou geen grote rol papier bij zitten, maar toen ik hem op ging halen zei de partner van de verkoper; ''laat haar het papier ook maar meenemen, wij doen er toch niks meer mee.'' *\o/*

Ik hou wel van verrassingen en inpakken en ook uitpakken, daar maak je mij wel blij mee. Hoeft echt geen fancy papier te zijn, heb je dat wel dan is dat ook helemaal goed! *\o/*

carineken

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 15:59

Ik kan niet mooi inpakken maar niets wat een grote rol plakband niet kan oplossen...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:11

Marjo schreef:
Daarnaast vind ik de kringloopwinkel stinken dus ik kom daar al niet graag.

Same _O-

Ik vind de verpakking vaak al echt een feestje, dus toekomstige Santa, ga gerust helemaal los :-D heb geen allergieën of iets dergelijks, en ik heb een stofzuiger dus glitters of wat dan ook is geen probleem.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:42

foxy80 schreef:
En veel gemakkelijker om binnen budget van 12.5 euro te blijven.

Toch even een kleine inhaak, 12,50 is het minimale. Je hoeft niet meer uit te geven, het mag wel. Dat is een keus die je zelf maakt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:46

Duitsland is niet per se ons favo vakantieland omdat we er allebei voor werk regelmatig zijn. Berlijn ben ik helemaal klaar mee :')
Dat park ziet er wel echt supermooi uit!! Ga maar eens even kijken of dat wat is voor ons want dat is nog geen 7u rijden!
Verder ben ik ook wel milieubewust dus ik recycle al mn inpakpapier :) als mijn santa het leuk vindt om alternatieve inpakmanieren te verzinnen dan ga vooral los, maar als mijn santa met 1 nieuwe rol aan de slag wil ben ik net zo blij met het pakket en verbruik ik dat gewoon :)

De klassieke koren zijn tegenwoordig vrij grijs inderdaad haha. Maar het kan juist geen kwaad om de gemiddelde leeftijd wat naar beneden te halen toch?!
Natuurstenen vind ik wel leuk maar dan als ik ze zelf van een mooie plek meeneem vooral :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:26

Met stenen/mineralen heb ik heel weinig, ik ken alleen lapis lazuli. Daar zou ik wel een armband van willen.
Schelpen: yes! Ik heb een aantal projecten in mijn hoofd zitten waar ik schelpen voor nodig heb. Ik heb al 2 emmers vol, maar er mogen er altijd bij haha.

Dikke plus: match box autootje voor mijn vriend. Of slechte grappen over BMW, de mijne beginnen op te geraken :')

Qua verpakking: ik ben zelf zo iemand die graag inpakt. Of het altijd even netjes is weet ik niet, maar ik doe het dus wel graag. Mooi papiertje uitzoeken, en gaan. Hint: als er kattennagels in staan, kan het wel eens van hier komen, die rooie dondersteen hier vind inpakken nl. ook erg leuk haha. Meestal krijgt ze tijdens het inpakken een gekruld lintje van mij, dan heb ik hopelijk een paar minuten inpak-tijd :') Leuke lintjes rondom pakjes zijn dus ook sowieso een top hier, de katten vinden dat echt fantastisch haha. Maar: zeker geen verplichting :)

Tweedehands/kringwinkel vind ik helemaal top. Niet omdat ik nou perse milieubewust ben, in alle eerlijkheid ben ik gewoon vooral te vinden voor "een goeie deal, een leuk prijsje, .." :+

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:35

Hier weinig echt plek voor decoratie, maar mocht je iets leuks vinden waar ik een paar plukjes haar van bono in kan doen zou ook heel leuk zijn! Ik heb zelf wel een contactallergie. Chirurgisch staal gaat wel goed. Hoeft zeker niet perse iets van een sierraad te zijn, maar iets anders leuks.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:41

Lavitabella schreef:
Ik kijk altijd filmpjes over het inpakken en dan probeer ik dat, en uit eindelijk word het hem niet. :')

Dit heb ik ook een keer geprobeerd. Niet te doen :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:04

Jodym schreef:
Lavitabella schreef:
Ik kijk altijd filmpjes over het inpakken en dan probeer ik dat, en uit eindelijk word het hem niet. :')

Dit heb ik ook een keer geprobeerd. Niet te doen :')

Filmpje om je haar te doen of sjaaltjes te knopen van hetzelfde. Uren klooien voor de spiegel.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:33

Ik bied mijn hulp aan als inpak hulp hoor *\o/*

Vandaag beginnen aan grote klus om mijn hobby kamer op te ruimen. Helaas lijkt het een onbegonnen klus |o ik wil zo graag weer aan de slag.

Ik kan trouwens nog wel wat borduur stof gebruiken. Heb een programma waarmee ik foto’s als patroon kan maken.
Foto papier kan ik ook goed gebruiken.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:38

Zo, weer terug van vakantie dus kan nu weer wat actiever mee kletsen.

Edelstenen vind ik ook super! En planten ben ik dol op :))

Mijn santa mag helemaal zelf bepalen hoe mijn pakketje ingepakt wordt. Ik vind alles prima, nieuw, heel uitgebreid, simpel, kranten. Alles is prima. Het uitpakken is al een feestje *\o/*

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:49

Over cadeaupapier gesproken
Mijn dochter had haar kinderfeestje en 1 meisje had van stof cadeaupapier mee.
Dat kan je hergebruiken.

Inpakken ben ik niet zo goed in 8-)

Over geurtjes gesproken niet voor in de auto maar bij de action heb je lenor geurbooster voor je was.
Heerlijk! Echt een aanrader.
Zijn korrels doe je in de trommel van je wasmachine.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 05-10-23 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:57

Het maakt mij eigenlijk allemaal niet zoveel uit, maar ik zal wel raar kijken als een cadeau ingepakt in kranten krijg, daar moet ik even aan wennen denk ik :') maar 2e hands is prima, action, big bazar, primark, Ali, temu: helemaal goed. Het budget is nou eenmaal geen 60 euro, dus leuke kleine dingen voor weinig geld zijn perfect in mijn ogen. Ik vind zelf ook dat dat hier een beetje bij hoort. Je kunt geen dure dingen wensen voor dit budget en dat is, in mijn ogen, ook de bedoeling van de sss niet.

Ik zie het meer als: maak een leuk kerstpakket voor iemand, en hou rekening met de persoon waar het voor is. Dure wensen of vreemde eisen zijn niet passend denk ik, en ook niet nodig. Iedereen kan toch wel wat leuke dingen van rond de 1, 2 of 3 euro verzinnen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:01

candalisa schreef:

Vandaag beginnen aan grote klus om mijn hobby kamer op te ruimen. Helaas lijkt het een onbegonnen klus |o ik wil zo graag weer aan de slag.

Ik kan trouwens nog wel wat borduur stof gebruiken. Heb een programma waarmee ik foto’s als patroon kan maken.

Pas op wat je zegt :Y) ik woon in de buurt haha

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:17

capopjekop schreef:
candalisa schreef:

Pas op wat je zegt :Y) ik woon in de buurt haha

Nou inderdaad!! Van mij woont ze ook maar een kwartiertje weet ik uit ervaring. O:)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:25

Hihi no problems hoor! :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:36

Ik heb geen problemen met AliExpress, Primark etc. Wij hebben ook geen mega budget. Maar ik probeer altijd wel een zo tof mogelijk, passend pakket te maken voor mijn lootje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:40

Misschien dat ik dit jaar zelf voor AliExpres speel, vertrek morgen naar China. Zo jammer dat er nog geen lootjes getrokken zijn. -O-

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:57

Is er geen mogelijkheid de lootjes eerder te trekken zou op zich leuk zijn al vast voor te bereiden.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 05:34

candalisa schreef:

Is voor mij ook maar een half uurtje rijden O:)
( stel je voor dat je er straks achter komt dat je je eigen pakket hebt ingepakt _O-)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:37

Marjo schreef:
Misschien pak ik het wat te persoonlijk/negatief op hoor, maar het valt mij wel op dat er steeds meer eisen/wensen komen die het voor degene die dingen moet kopen lastiger maakt om een leuk pakket samen te stellen.

AliExpress/Action/Primark is al zo'n beetje een no-go en nu gaan we ook moeilijk doen over het gebruiken van inpakpapier. Ik vind dat jammer. Wat capopjekop zegt, wees blij dat iemand moeite voor je doet... Maar probeer er niet zoveel eisen wensen aan te hangen, want daarmee maak je het echt niet leuker voor jouw Santa...

Ik heb misschien zelf ook wat wensen die gek zijn, maar het is heel simpel hier, ik heb in huis alleen maar jaren 50 / 60 / 70 spullen dus ja voor in huis wil ik niets moderns. En ik ben allergisch voor veel, dus geen cosmetica enzo. Maar er zijn toch genoeg andere dingen ??? Ik bedoel het is toch ook doodzonde als je iets krijgt wat je nergens neer wilt zetten ? Ik zal foto's plaatsen voor het idee. En met Ali of Primark heb ik totaal geen problemen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:51

D_akota schreef:
candalisa schreef:

Is voor mij ook maar een half uurtje rijden O:)
( stel je voor dat je er straks achter komt dat je je eigen pakket hebt ingepakt _O-)

Hahaha met die brein van mij ben ik het tegen die tijd vast vergeten :=
Wordt bijna een boktmeeting zo _O-

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:19

Ik vind ali/primark/temu/action etc ook helemaal prima hoor. Kringloop ook, maakt me niet uit. Ik haal van TEMU altijd van die pins voor op m’n jas. Vind ik erg leuk!

Hier hoef je ook geen goeie inpakskills te verwachten. Het is gewoon basic en daar blijft t bij :=

Wel geleerd dat we weg moeten blijven van het glitter papier van de action :')