Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjo schreef:Even terug ontopic want er schieten mij nog wat dingen te binnen die ik leuk vind of waar ik het laatste jaar in geïnteresseerd ben geraakt;
Stenen, mineralen en fossielen!
Ik ben in Frankrijk op een hele grote beurs geweest en heb daar mijn ogen uitgekeken. Mijn favoriete stenen zijn Labradoriet en Oceaan Jaspis. Ik heb een hele mooie ring met Labradoriet.
Deze stenen passen ook bij mijn sterrenbeeld (Schorpioen) al ligt het maar net aan welke website je gebruikt, welke stenen daarbij passen.
Kralenarmbanden met stenen vind ik ook heel tof. Ik heb momenteel een Labradoriet, Agaat, Toermalijn en Oceaan Jaspis. Toermalijn is ook erg mooi, met name groene Toermalijn![]()
Daarnaast vind ik Aventurijn ook een mooie steen. Ik zou nog graag eens een boompje met edelstenen willen, maar die zijn vaak erg prijzig. Als voorbeeld, dit soort boompjes bedoel ik dan: https://spiru.nl/categorie/edelstenen-m ... -boompjes/
Wel heb ik via een facebookpagina gezien dat deze stenen ook wel eens bij een kringloopwinkel liggen, al kan ik me voorstellen dat het moeilijk is echt van nep te onderscheiden. Labradoriet is heel makkelijk te herkennen, die heeft namelijk een zogeheten 'flash' als je hem in het licht kantelt.
Een mooi boek over stenen en mineralen zou ik ook zeker waarderen, mag zowel in het Engels als Nederlands zijn.
Daarnaast heb ik het al eerder over postcrossing gehad. Ik doe dat met veel plezier! Ik doe mee aan een postcrossing adventskalender, maar kaarten hebben we nooit genoeg dus die zijn altijd welkom! Zeker kaarten die typisch Hollands zijn bijvoorbeeld.
Marjo schreef:Daarnaast vind ik de kringloopwinkel stinken dus ik kom daar al niet graag.
candalisa schreef:Ik bied mijn hulp aan als inpak hulp hoor![]()
Vandaag beginnen aan grote klus om mijn hobby kamer op te ruimen. Helaas lijkt het een onbegonnen klusik wil zo graag weer aan de slag.
Ik kan trouwens nog wel wat borduur stof gebruiken. Heb een programma waarmee ik foto’s als patroon kan maken.
Foto papier kan ik ook goed gebruiken.
capopjekop schreef:candalisa schreef:Ik bied mijn hulp aan als inpak hulp hoor![]()
Vandaag beginnen aan grote klus om mijn hobby kamer op te ruimen. Helaas lijkt het een onbegonnen klusik wil zo graag weer aan de slag.
Ik kan trouwens nog wel wat borduur stof gebruiken. Heb een programma waarmee ik foto’s als patroon kan maken.
Foto papier kan ik ook goed gebruiken.
Pas op wat je zegtik woon in de buurt haha
Marjo schreef:Misschien pak ik het wat te persoonlijk/negatief op hoor, maar het valt mij wel op dat er steeds meer eisen/wensen komen die het voor degene die dingen moet kopen lastiger maakt om een leuk pakket samen te stellen.
AliExpress/Action/Primark is al zo'n beetje een no-go en nu gaan we ook moeilijk doen over het gebruiken van inpakpapier. Ik vind dat jammer. Wat capopjekop zegt, wees blij dat iemand moeite voor je doet... Maar probeer er niet zoveeleisenwensen aan te hangen, want daarmee maak je het echt niet leuker voor jouw Santa...