Cadeaupapier vind ik ook echt zo een verspilling. Mijn santa mag het ook echt wel anders aanpakken.

En de kringloop kom ik zelf ook graag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjo schreef:Het mooi inpakken van de cadeautjes is juist één van mijn favoriete dingen aan de Secret Santa![]()
Eerlijk gezegd, hoop ik dat ik niet een van jullie krijg met deze wensen
Roosch schreef:Nouja, wensen.. we geven alleen aan hoe wij erin staan. Zoals Tanya zegt "doe vooral wat goed voelt".
Mooi inpakken is bij mij sowieso mission impossible, ik heb heel veel talenten maar cadeaus inpakken zit daar niet bij.
Ik duim elk jaar dat er iemand is die me even een handje wil helpen want anders lijkt het net alsof een kleuter het ingepakt heeft.
foxy80 schreef:Marjo schreef:Het mooi inpakken van de cadeautjes is juist één van mijn favoriete dingen aan de Secret Santa![]()
Eerlijk gezegd, hoop ik dat ik niet een van jullie krijg met deze wensen
Maar dat is nou net de sport voor mij: het zo mooi mogelijk inpakken met dingen van de kringloop.
Zelf papier versieren.
Dingetjes recycleren (vb taartversiering)
Sjaaltjes, linten, stof gebruiken van de kringwinkel
Veel leuker dan voorgedrukt inpakpapier
En veel gemakkelijker om binnen budget van 12.5 euro te blijven.
Marjo schreef:foxy80 schreef:
Maar dat is nou net de sport voor mij: het zo mooi mogelijk inpakken met dingen van de kringloop.
Zelf papier versieren.
Dingetjes recycleren (vb taartversiering)
Sjaaltjes, linten, stof gebruiken van de kringwinkel
Veel leuker dan voorgedrukt inpakpapier
En veel gemakkelijker om binnen budget van 12.5 euro te blijven.
En als je dat soort dingen nou gewoon nooit hebt...?
Daarnaast vind ik de kringloopwinkel stinken dus ik kom daar al niet graag.
Overigens, mag ik toch hopen dat de wijze van inpakken/ cadeaupapier etc niet van het budget afgaan want dan ben je niet helemaal eerlijk bezig imo...
foxy80 schreef:Marjo schreef:
En als je dat soort dingen nou gewoon nooit hebt...?
Daarnaast vind ik de kringloopwinkel stinken dus ik kom daar al niet graag.
Overigens, mag ik toch hopen dat de wijze van inpakken/ cadeaupapier etc niet van het budget afgaan want dan ben je niet helemaal eerlijk bezig imo...
Ik moet wel zeggen dat ik meerdere kringwinkels bezoek en dat het wel schommelt qua aankleding/aanbod, maar dat heb je in gewone winkels ook. De zara heb ik altijd taalproblemen bij het personeel, bij de Action vaak vanalles uitverkocht en bij de H&M is het een stort. Dus die mijd ik ook, begrijp het wel.
Het is toch 12.5 euro voor het gehele pakje, nee?
Roosch schreef:Sorry maar ik begrijp niet waarom je vindt dat ik je iets opleg?
Tuurlijk is het fijn als een lootje moeite doet.mijn santa mag gerust helemaal losgaan. Maar ik geef alleen aan dat cadeaupapier niet per se hoeft voor mij.
Superklimaatbewust ben ik overigens absoluut niet, maat klein beginnen zeggen we dan maar.
Roosch schreef:Tuurlijk ben ik blij als iemand moeite doet. En als ik een mooi pakket krijg van iemand die graag inpakt: helemaal tof!
Ik geef alleen aan dat het inpakpapier van mij niet zo hoeft. Dat is een richtlijn. Iemand anders kan aangeven dat ze liever geen chocola willen of dat douchegel niet hoeft. Als ik toch iets krijg wat ingepakt is in inpakpapier vind ik dat helemaal prima en mooi maar ik hecht er zelf geen waarde aan. Dus als mn santa liever niet inpakt, of het in kranten wil rollen of wat dan ook, no problem.
Nu ben ik niet superklimaatbewust maar cadeaupapier wordt toch eigenlijk altijd gelijk weggegooid en ik kan niet anders dan dat toch een beetje zonde vinden. Dat betekent niet dat als jij mijn santa bent en heel veel moeite wil doen om het mooi te verpakken, dat ik dat niet waardeer. Ik hoop dat je dat begrijpt.
Marjo schreef:Wel heb ik via een facebookpagina gezien dat deze stenen ook wel eens bij een kringloopwinkel liggen, al kan ik me voorstellen dat het moeilijk is echt van nep te onderscheiden. Labradoriet is heel makkelijk te herkennen, die heeft namelijk een zogeheten 'flash' als je hem in het licht kantelt.
Een mooi boek over stenen en mineralen zou ik ook zeker waarderen, mag zowel in het Engels als Nederlands zijn.
Daarnaast heb ik het al eerder over postcrossing gehad. Ik doe dat met veel plezier! Ik doe mee aan een postcrossing adventskalender, maar kaarten hebben we nooit genoeg dus die zijn altijd welkom! Zeker kaarten die typisch Hollands zijn bijvoorbeeld.
foxy80 schreef:Marjo schreef:Wel heb ik via een facebookpagina gezien dat deze stenen ook wel eens bij een kringloopwinkel liggen, al kan ik me voorstellen dat het moeilijk is echt van nep te onderscheiden. Labradoriet is heel makkelijk te herkennen, die heeft namelijk een zogeheten 'flash' als je hem in het licht kantelt.
Een mooi boek over stenen en mineralen zou ik ook zeker waarderen, mag zowel in het Engels als Nederlands zijn.
Daarnaast heb ik het al eerder over postcrossing gehad. Ik doe dat met veel plezier! Ik doe mee aan een postcrossing adventskalender, maar kaarten hebben we nooit genoeg dus die zijn altijd welkom! Zeker kaarten die typisch Hollands zijn bijvoorbeeld.
Bedankt voor de tip want daar heb ik nog nooit op gelet
Ik heb eens proberen kijken naar postcrossing maar het doel ontgaat me toch. Je stuurt elkaar gewoon postkaarten?
Urbanus schreef:Ik heb echt trauma's aan mijn Blokkertijd rondom sinterklaas. Dat inpakken, wat een hel.
Na een week heb ik gezegd dat ik ging emigreren en niet meer zou komen.
Paar dagen later kreeg ik via Hyves een berichtje van mijn (ex)leidinggevende dat hij me had zien fietsen![]()
Inpakken is niet mijn talent maar ik doe wel m'n best.