Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:12

Ik ook!

Cadeaupapier vind ik ook echt zo een verspilling. Mijn santa mag het ook echt wel anders aanpakken. :j

En de kringloop kom ik zelf ook graag. :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:15

Het mooi inpakken van de cadeautjes is juist één van mijn favoriete dingen aan de Secret Santa -O-
Eerlijk gezegd, hoop ik dat ik niet een van jullie krijg met deze wensen :o

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:16

Marjo schreef:
Het mooi inpakken van de cadeautjes is juist één van mijn favoriete dingen aan de Secret Santa -O-

Ik vind dat ook heel leuk! Heb vorig jaar ook veel leuke inspiratie opgedaan :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:17

Nouja, wensen.. we geven alleen aan hoe wij erin staan. Zoals Tanya zegt "doe vooral wat goed voelt".

Mooi inpakken is bij mij sowieso mission impossible, ik heb heel veel talenten maar cadeaus inpakken zit daar niet bij. :')
Ik duim elk jaar dat er iemand is die me even een handje wil helpen want anders lijkt het net alsof een kleuter het ingepakt heeft. :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:19

Marjo schreef:

Maar dat is nou net de sport voor mij: het zo mooi mogelijk inpakken met dingen van de kringloop.
Zelf papier versieren.
Dingetjes recycleren (vb taartversiering, oud behangpapier)
Sjaaltjes, linten, stof gebruiken van de kringwinkel
Veel leuker dan voorgedrukt inpakpapier
En veel gemakkelijker om binnen budget van 12.5 euro te blijven.

Ik denk dat je 'ik vind cadeaupapier verspilling' misschien verkeerd oppakt, versieren an sich is geen verspilling nl.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 05-10-23 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:20

Roosch schreef:
Nouja, wensen.. we geven alleen aan hoe wij erin staan. Zoals Tanya zegt "doe vooral wat goed voelt".

Mooi inpakken is bij mij sowieso mission impossible, ik heb heel veel talenten maar cadeaus inpakken zit daar niet bij. :')
Ik duim elk jaar dat er iemand is die me even een handje wil helpen want anders lijkt het net alsof een kleuter het ingepakt heeft. :+

Maar begrijp je wel, dat als iemand zelf het wél leuk vindt om creatief te zijn met inpakken, dat het dan niet leuk is om zoiets te lezen? Als ik jouw lootje krijg en ik zie dat jij cadeaupapier een verspilling vindt, dan is de helft van het plezier van de Secret Santa voor mij al weg.

Daarbij, als jij graag zo bewust leeft, haal het cadeaupapier er dan netjes af en gebruik het opnieuw maar leg anderen geen onnodige eisen op :o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:20

Mij maakt het niet zoveel uit hoe het is ingepakt persoonlijk. Ik vind vooral de voorpret geweldig en het feit dat iemand de moeite heeft gedaan om wat persoonlijks ervan te maken. Dus santa, als je uit klimaatoverweging oude kranten gebruikt is dat helemaal prima voor mij. Wil je lekker los gaan met je inpakkunsten dan is dat ook leuk.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:21

foxy80 schreef:
Marjo schreef:

Maar dat is nou net de sport voor mij: het zo mooi mogelijk inpakken met dingen van de kringloop.
Zelf papier versieren.
Dingetjes recycleren (vb taartversiering)

En als je dat soort dingen nou gewoon nooit hebt...?

Daarnaast vind ik de kringloopwinkel stinken dus ik kom daar al niet graag.

Overigens, mag ik toch hopen dat de wijze van inpakken/ cadeaupapier etc niet van het budget afgaan want dan ben je niet helemaal eerlijk bezig imo...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:25

Marjo schreef:
foxy80 schreef:

Zelf papier versieren.
Dingetjes recycleren (vb taartversiering)

Overigens, mag ik toch hopen dat de wijze van inpakken/ cadeaupapier etc niet van het budget afgaan want dan ben je niet helemaal eerlijk bezig imo...

Ik moet wel zeggen dat ik meerdere kringwinkels bezoek en dat het wel schommelt qua aankleding/aanbod, maar dat heb je in gewone winkels ook. De zara heb ik altijd taalproblemen bij het personeel, bij de Action vaak vanalles uitverkocht en bij de H&M is het een stort. Dus die mijd ik ook, begrijp het wel.

Het is toch 12.5 euro voor het gehele pakje, nee?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:26

Sorry maar ik begrijp niet waarom je vindt dat ik je iets opleg?

Tuurlijk is het fijn als een lootje moeite doet. :j mijn santa mag gerust helemaal losgaan. Maar ik geef alleen aan dat cadeaupapier niet per se hoeft voor mij.

Superklimaatbewust ben ik overigens absoluut niet, maat klein beginnen zeggen we dan maar. :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:28

foxy80 schreef:
Marjo schreef:

Ik moet wel zeggen dat ik meerdere kringwinkels bezoek en dat het wel schommelt qua aankleding/aanbod, maar dat heb je in gewone winkels ook. De zara heb ik altijd taalproblemen bij het personeel, bij de Action vaak vanalles uitverkocht en bij de H&M is het een stort. Dus die mijd ik ook, begrijp het wel.

Het is toch 12.5 euro voor het gehele pakje, nee?

€12,50 voor de cadeaus. Daar horen je inpakkosten en verzending etc niet bij.

Misschien pak ik het wat te persoonlijk/negatief op hoor, maar het valt mij wel op dat er steeds meer eisen/wensen komen die het voor degene die dingen moet kopen lastiger maakt om een leuk pakket samen te stellen.

AliExpress/Action/Primark is al zo'n beetje een no-go en nu gaan we ook moeilijk doen over het gebruiken van inpakpapier. Ik vind dat jammer. Wat capopjekop zegt, wees blij dat iemand moeite voor je doet... Maar probeer er niet zoveel eisen wensen aan te hangen, want daarmee maak je het echt niet leuker voor jouw Santa...

Roosch schreef:
Sorry maar ik begrijp niet waarom je vindt dat ik je iets opleg?

Tuurlijk is het fijn als een lootje moeite doet. :j mijn santa mag gerust helemaal losgaan. Maar ik geef alleen aan dat cadeaupapier niet per se hoeft voor mij.

Superklimaatbewust ben ik overigens absoluut niet, maat klein beginnen zeggen we dan maar. :))

Je zegt letterlijk "Cadeaupapier vind ik ook echt zo een verspilling". Hoe kun je dan niet begrijpen dat dit negatief overkomt? En je er dan nog wel 2x over nadenkt om de cadeaus überhaupt in te pakken, terwijl dat juist iets is wat je graag doet...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:40

Tuurlijk ben ik blij als iemand moeite doet. En als ik een mooi pakket krijg van iemand die graag inpakt: helemaal tof!

Ik geef alleen aan dat het inpakpapier van mij niet zo hoeft. Dat is een richtlijn. Iemand anders kan aangeven dat ze liever geen chocola willen of dat douchegel niet hoeft. Als ik toch iets krijg wat ingepakt is in inpakpapier vind ik dat helemaal prima en mooi maar ik hecht er zelf geen waarde aan. Dus als mn santa liever niet inpakt, of het in kranten wil rollen of wat dan ook, no problem. :))

Nu ben ik niet superklimaatbewust maar cadeaupapier wordt toch eigenlijk altijd gelijk weggegooid en ik kan niet anders dan dat toch een beetje zonde vinden. Dat betekent niet dat als jij mijn santa bent en heel veel moeite wil doen om het mooi te verpakken, dat ik dat niet waardeer. Ik hoop dat je dat begrijpt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:42

Roosch schreef:
Tuurlijk ben ik blij als iemand moeite doet. En als ik een mooi pakket krijg van iemand die graag inpakt: helemaal tof!

Ik geef alleen aan dat het inpakpapier van mij niet zo hoeft. Dat is een richtlijn. Iemand anders kan aangeven dat ze liever geen chocola willen of dat douchegel niet hoeft. Als ik toch iets krijg wat ingepakt is in inpakpapier vind ik dat helemaal prima en mooi maar ik hecht er zelf geen waarde aan. Dus als mn santa liever niet inpakt, of het in kranten wil rollen of wat dan ook, no problem. :))

Nu ben ik niet superklimaatbewust maar cadeaupapier wordt toch eigenlijk altijd gelijk weggegooid en ik kan niet anders dan dat toch een beetje zonde vinden. Dat betekent niet dat als jij mijn santa bent en heel veel moeite wil doen om het mooi te verpakken, dat ik dat niet waardeer. Ik hoop dat je dat begrijpt.

Je brengt het nu wel wat genuanceerder inderdaad, dan begrijp ik beter wat je bedoelt.
En, als je het cadeaupapier netjes loshaalt kun je dat zelf wel vaak opnieuw gebruiken natuurlijk. Ik doe dat zelf ook, maar dat heeft meer met kostenbesparing te maken.

Mja, kranten lees ik niet en ik krijg ook geen reclamefolders dus ik heb verder ook geen andere mogelijkheid om in te pakken dan cadeaupapier. Daarnaast doe ik dat voor mijn familie ook altijd dus heb vaak wel het eea op voorraad :) .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:45

Leuk dat jij er wel plezier uithaalt om dingen in te pakken in ieder geval. :j

Recyclen is inderdaad ook een mooie manier van milieubewust bezig zijn. Ik heb zelf een neurologische afwijking en een beperkte motoriek dus cadeaus netjes uitpakken (of erger nog inpakken :') ) behoort niet tot m'n skills. Het goede nieuws voor m'n lootje in ieder geval: shoppen en geld uitgeven behoort wel tot m'n skills. 8-)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:46

Ik vind inpakken persoonlijk ook het aller leukst. Liever veel kleine kados zodat ik veel kan inpakken. Sinterklaas en kerst was voor mij echt de leukste periode in mijn 10 jaar bij de Bart Smit.

Ik ben zelf ook niet van tweedehands winkels niet zozeer het concept maar zelf wordt ik er heel onrustig van door een explosie aan spullen.
Vroeger hield ik van prulletjes en dingetjes maar laatste jaren snak ik echt naar rust en zo min mogelijke spullen.
Ik heb ook een heel klein huisje met 3 grote honden en een papegaai is dat van zichzelf al vol genoeg -O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:50

Even terug ontopic want er schieten mij nog wat dingen te binnen die ik leuk vind of waar ik het laatste jaar in geïnteresseerd ben geraakt;

Stenen, mineralen en fossielen!
Ik ben in Frankrijk op een hele grote beurs geweest en heb daar mijn ogen uitgekeken. Mijn favoriete stenen zijn Labradoriet en Oceaan Jaspis. Ik heb een hele mooie ring met Labradoriet <3 .
Deze stenen passen ook bij mijn sterrenbeeld (Schorpioen) al ligt het maar net aan welke website je gebruikt, welke stenen daarbij passen :') .

Kralenarmbanden met stenen vind ik ook heel tof. Ik heb momenteel een Labradoriet, Agaat, Toermalijn en Oceaan Jaspis. Toermalijn is ook erg mooi, met name groene Toermalijn <3

Daarnaast vind ik Aventurijn ook een mooie steen. Ik zou nog graag eens een boompje met edelstenen willen, maar die zijn vaak erg prijzig. Als voorbeeld, dit soort boompjes bedoel ik dan: https://spiru.nl/categorie/edelstenen-m ... -boompjes/

Wel heb ik via een facebookpagina gezien dat deze stenen ook wel eens bij een kringloopwinkel liggen, al kan ik me voorstellen dat het moeilijk is echt van nep te onderscheiden. Labradoriet is heel makkelijk te herkennen, die heeft namelijk een zogeheten 'flash' als je hem in het licht kantelt.

Een mooi boek over stenen en mineralen zou ik ook zeker waarderen, mag zowel in het Engels als Nederlands zijn.

Daarnaast heb ik het al eerder over postcrossing gehad. Ik doe dat met veel plezier! Ik doe mee aan een postcrossing adventskalender, maar kaarten hebben we nooit genoeg dus die zijn altijd welkom! Zeker kaarten die typisch Hollands zijn bijvoorbeeld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:58

Ik heb echt trauma's aan mijn Blokkertijd rondom sinterklaas. Dat inpakken, wat een hel.

Na een week heb ik gezegd dat ik ging emigreren en niet meer zou komen.

Paar dagen later kreeg ik via Hyves een berichtje van mijn (ex)leidinggevende dat hij me had zien fietsen _O-

Inpakken is niet mijn talent maar ik doe wel m'n best.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:07

Marjo schreef:
Wel heb ik via een facebookpagina gezien dat deze stenen ook wel eens bij een kringloopwinkel liggen, al kan ik me voorstellen dat het moeilijk is echt van nep te onderscheiden. Labradoriet is heel makkelijk te herkennen, die heeft namelijk een zogeheten 'flash' als je hem in het licht kantelt.

Een mooi boek over stenen en mineralen zou ik ook zeker waarderen, mag zowel in het Engels als Nederlands zijn.

Daarnaast heb ik het al eerder over postcrossing gehad. Ik doe dat met veel plezier! Ik doe mee aan een postcrossing adventskalender, maar kaarten hebben we nooit genoeg dus die zijn altijd welkom! Zeker kaarten die typisch Hollands zijn bijvoorbeeld.

Bedankt voor de tip want daar heb ik nog nooit op gelet

Ik heb eens proberen kijken naar postcrossing maar het doel ontgaat me toch. Je stuurt elkaar gewoon postkaarten?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:08

Haha oh dat zou mij ook kunnen overkomen. :')

Ik heb een aantal jaren een adventskalenderpakket uitgewisseld met een vriendin. Superleuk altijd maar ohhhhh zoveel inpakken. Heb een aantal keer vriendinnen gestrikt en omgekocht met wijn om te helpen inpakken. Gek genoeg bedachten ze zich het jaar erop wel om aan te bieden te helpen. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:36

foxy80 schreef:
Marjo schreef:

Bedankt voor de tip want daar heb ik nog nooit op gelet

Ik heb eens proberen kijken naar postcrossing maar het doel ontgaat me toch. Je stuurt elkaar gewoon postkaarten?

Ja via Postcrossing krijg je een adres en dan kun je daar een kaart naartoe sturen. Je krijgt dan vanzelf ook een kaartje terug. Het is wereldwijd dus superleuk om te doen :D

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:55

Ik kijk altijd filmpjes over het inpakken en dan probeer ik dat, en uit eindelijk word het hem niet. :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:55

Postcrossing heb ik ook een poosje gedaan, kan mn account wel weer eens afstoffen, was wel leuk om te doen! Ergens moet mn verzameling kaarten nog liggen. Goede vraag waar :+

Pfoeh ik vind sommige wensen hier wel lastig hoor... ik woon in een dorp dus t is niet dat ik hier allemaal bijzondere winkels om me heen heb oid. Er zitten bij mij altijd wel spulletjes van de Action bij, dat maakt het ook goed betaalbaar.

Nou ja gaat vast wel goedkomen, heb nog geen klachten gehad tot nu toe :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:56

Ik ben niet goed in inpakken maar vind het wel leuk! Grote grote top voor mij: zet op het cadeautje of het „hond helpt mee uitpakken“ proof is :+

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:57

Urbanus schreef:
Ik heb echt trauma's aan mijn Blokkertijd rondom sinterklaas. Dat inpakken, wat een hel.

Na een week heb ik gezegd dat ik ging emigreren en niet meer zou komen.

Paar dagen later kreeg ik via Hyves een berichtje van mijn (ex)leidinggevende dat hij me had zien fietsen _O-

Inpakken is niet mijn talent maar ik doe wel m'n best.

Dit vind ik wel echt de beste smoes ooit _/-\o_ :))

Inpakken vind ik ook leuk om te doen, beetje filmpjes kijken etc hoe het mooi kan. Met sjaaltjes, kranten etc kun je ook mooie dingen maken dus zou daar ook goed mee aan de gang kunnen, vind die vraag zeker niet negatief maar juist een uitdaging om eens wat nieuws te proberen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:49

Mooi ingepakte cadeaus kan ik waarderen, vind het zelf ook leuk om dat te doen. Maar mijn dochter ook, en haar "mooi" is iets anders dan mijn mooi.. :Y) Niet dat ik er goed in ben, maar vind het wel leuk om te doen.

Laatst een bierpakket voor een vriend gehaald en die meneer van de slijterij vroeg of ze het moesten inpakken, ja gezegd, maar hij schoof het door naar zijn collega, ondanks zijn inzet was het niet erg professioneel ingepakt en had de jarige vriend er een taak aan om de halve rol plakband los te krijgen van zijn pakket :7

Ik ben ook gek op kaartjes en gedichtjes. Mijn oma houd een plakboek bij met alle kaartjes en brieven die ik naar haar (en vroeger nog opa) stuurde. Zo leuk om terug te zien wat ik vroeger schreef.