Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 09:49

Nou, ik wilde serieus net gaan typen dat ik al 1 hele week lang een kaart in de app zie staan voor Fudge, echter is deze nog altijd niet binnengekomen :n %) |(

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 09:55

Over de vakantie vraag:
Mijn hond gaat meestal mee op vakantie. Maar als we gaan vliegen dan gaat ze of naar familie of naar een goede vriendin. Ik zou haar graag een keer meenemen in het vliegtuig (ze mag in de cabine), maar zie ook wel veel beren op de weg om dat ook daadwerkelijk te doen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:13

Het laatste kadootje zou vandaag weer op voorraad zijn.
Nu weer 2 weken doorgeschoven. :(

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:39

Wat een gave vakantiefoto's komen er voorbij zeg!

Vakantietijd: Gaat de hond uit logeren bij bekenden, gaat hij in pension, gaat hij mee of boekje misschien een vakantie juist rondom de hond voor quality tijd ?? Wat doen jullie?

Jady hebben we pas sinds juni, in ons weekendje Lowlands is ze naar het zusje van mijn vriend geweest (die ook een hond hebben). En deze maand zijn we samen een weekendje weggeweest en is ze naar mijn vriend zijn moeder geweest, die past altijd erg graag op. Haar hond is helaas dit jaar overleden.

Echt een grote vakantie hebben we dus nog niet gedaan, wel hebben we haar een weekendje meegenomen naar Park Berkenrhode en dat was toch wel erg leuk. Hottub voor onszelf en een fijne tuin en zo het bos in voor haar. Dus het plan is om binnenkort een keer een grotere vakantie samen met haar te doen.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 22:08

Ik ga weer heel even in de meeleesstand...
Vandaag 1 van onze 3 katten moeten laten inslapen (Faith).
Hij was wel de oudste van de club, maar ook mijn meest dierbare ;(
Ben er echt even kapot van..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:10

Heel veel sterkte :knuffel:

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:46

Ah Roos nee, wat verdrietig! Ik wens jullie heel veel sterkte!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:39

RoosDeG schreef:
Ik ga weer heel even in de meeleesstand...
Vandaag 1 van onze 3 katten moeten laten inslapen (Faith).
Hij was wel de oudste van de club, maar ook mijn meest dierbare ;(
Ben er echt even kapot van..

Oh nee, heel veel sterkte. :knuffel:

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:24

Heel veel sterkte!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:28

Sterkte Roos.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:37

Sterkte! Eentje afgeven is altijd enorm pijnlijk.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:50

Ach Roos, heel veel sterkte!!

Vakantietijd: Gaat de hond uit logeren bij bekenden, gaat hij in pension, gaat hij mee of boekje misschien een vakantie juist rondom de hond voor quality tijd ?? Wat doen jullie?

Ik ben jarenlang niet weggeweest door scheiding etc. en toen ik de eerste keer een paar dagen wegging met mijn zus bood mijn vader aan dat Kruimel en Lowie wel bij hen mochten logeren. Ik ging 5 dagen naar Athene. Keurig hun koffertjes gepakt, kleine bench voor Lowie mee want die was nog jong en na het incident met de ondergezeken laptop nam ik geen risico meer.

De eerste nacht kreeg ik de terugkoppeling dat mijn vader helemaal gek werd van Kruimeldief die maar bleef piepen en geluid maken. Lowie lag lekker te slapen. Mijn vader heeft diezelfde dag eenzelfde bench van marktplaats getrokken waardoor Kruimie haar eigen crib had en sindsdien daar ook in slaapt (ik hoef savonds alleen maar In je crib! te roepen en ze rent al) De volgende dag had ik een paniekende stiefmoeder op de app want ze waren ontsnapt. Kruimel had zich uit haar halsband gewurmd want die wilde niet mee, Lowie zag in de consternatie kans om het op een rennen te zetten. Ze kwamen gewoon weer terug gelukkig.
Dag drie kreeg ik foto's van sneeuw in de tuin en ik dacht nog leuk, sneeuw! Maar het was geen sneeuw, het was een duif die ze met zijn tweeeen in een miljoen stukken getrokken hadden.

Lang verhaal bijzonder kort, ze hebben een heerlijke kleine hondjes pension waar ze met enige regelmaat in zitten (en waar Kruimel vorig jaar nog een houdini gedaan heeft), t kost wat maar t geeft mij rust als ik weg ben!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:38

Jee wat naar, heel veel sterkte, Roos Y;( Hoe oud was Faith?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:39

Wat een verdrietig nieuws! Veel sterkte gewenst met dit verlies Y;(

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:46

Woop! Al even niet gepost, sorry Santa! Kom net uit een drukke periode waar mijn enige collega een druk nest met 10 pups had en ik dus dubbel moest werken in ons bedrijf :j Hondjes zijn nu bijna 8 week dus gelukkig pakt ze zelf weer taken op en kan ik even ademhalen haha.

Wij zijn nog niet echt op vakantie geweest sinds Ves er is eigenlijk. Een keer een lang weekend en dan gaat ze gewoon mee. Sowieso zou ik altijd een vakantie kiezen waar ze gewoon mee kan. Vliegvakanties zijn we sowieso niet van haha. Zit nu te kijken naar een leuke wandelvakantie voor komend jaar. Lijkt me heerlijk met haar!

Roos, heel veel sterkte met het verlies van Faith. :knuffel:

Oh, belangrijk voor Ves haar Santa: ik heb van de week een test gedaan qua snacks daar ze enkele keren buikpijn en diarree kreeg na het eten van bepaalde snacks. Helaas lijkt het erop dat ze bepaalde type rundersnacks niet kan verdragen. Met name de luchtpijp en de runderkophuid. Gedroogd orgaan lijkt wel goed te gaan. Maar ik probeer rund nu zoveel mogelijk te vermijden. Sorry als deze info veel te laat komt!! -O-

Ze knaagt nu graag aan hertenhuid en varkensoren!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:47

8nnemiek schreef:
Jee wat naar, heel veel sterkte, Roos Y;( Hoe oud was Faith?

11 jaar..
Maar liep wel al jaren in reserve tijd.

Hij heeft een jaar of 7 de advantix van m'n hond afgelikt en daardoor een hersenbeschadiging opgelopen.
Ook had hij chronische niesziekte..
En begin van de week werd z'n evenwicht minder en kreeg hij een bloedneus die niet meer stopte.
Hij stopte 4 dagen terug met eten en toen nog van alles geprobeerd kwa voer, enigste wat hij nog at was tonijn uit blik.
En gister bij de dierenarts werd ook verteld dat z'n nieren al vergroot waren en z'n darmen voelde ook niet meer goed.

Dus aan het eind van de rit is het gewoon beter voor hem geweest om nu te gaan, maar ben er gesloopt door.

Gelukkig is het niet stil in huis en hebben we de kittens nog en Gimli, maar het klopt niet helemaal.

Verder: Dank jullie wel allemaal <3

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:50

Sterkte Roos.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:44

Gister mocht Quinn mee naar de winkel, en daar vond ze een mooie aanbieding van 3 kauw dingetjes, mooi passend bij haar ego. 2 voor Quinn en 1 voor haar SS!
Afbeelding

Als iemand een broer in zijn pakketje vind, die willen we wel terug hoor!
Afbeelding

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 21:03

Geen kat in de zak, maar kat in de doos :+
Quinn ziet er blij uit met het lekkers!

Roos, sterkte. Ik snap goed wat je zegt, het klopt niet helemaal. Dat herken ik wel.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 08:30

Afbeelding
Puppy heeft goed haar best gedaan met uitzoeken van de boom.

Mijn pakket is bijna compleet, moet nog een pakketje aankomen en dan kan de ellende van inpakken beginnen.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:17

Veel sterkte Roos. :knuffel:

Ach, wat fijn! Quinn doet alvast de kwaliteitscontrole voor haar SS :D

Wat een mooie Akita Romy, ik vind Brindle zo'n mooie kleur <3

Hier hebben we ongeveer de helft in huis, de rest is onderweg zodat het pakket binnenkort op de post kan.
Ik ben ook nog bezig met de hints, ik vind het echt lastig om te bepalen of ze te moeilijk zijn of niet! :')

Eens even kijken, ik moest nog wat vragen beantwoorden.

Als je je hond ergens mee naartoe kon nemen waar het normaal niet mag waar zou je dan heen gaan
Suki gaat best vaak met mij mee, ze heeft een vaste plek bij mij op kantoor en alle collega's vinden haar heel gezellig. Ze heeft haar eigen ronde donut mand, en vanuit die positie houdt ze iedereen de hele dag in de gaten.

Afbeelding

Ik zou haar weleens mee willen nemen naar de supermarkt, lijkt me zo makkelijk als we tijdens de wandeling gewoon wat boodschapjes konden doen. Al zouden de boodschappen er waarschijnlijk wel een beetje anders uitzien, met veel kaasjes en worst in het karretje. :D

Suki gaat altijd naar vrienden toe, die een beagle hebben waar ze mee kan spelen. Ze vindt autorijden heel erg stom, dus we proberen haar zo min mogelijk te verplaatsen. Andersom komt de Beagle ook langs om bij ons vakantie te vieren als de baasjes weg zijn, dus dat is een goede regeling. Ik zou wel een keer met Suki op vakantie willen, maar dan zou het denk ik wel een city trip worden i.p.v. een wandelvakantie, omdat ze nu eenmaal dol op mensen is. :D Zo vindt Suki het altijd erg leuk om naar de Bijenkorf te gaan, omdat veel mensen haar daar komen aaien haha. *D

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:16

Zo, weer even wat kunnen bijlezen.

Heel veel sterkte Roos. :knuffel:

Citaat:
Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden? Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?

Lu, Lu-natic, Luciel. :')

Citaat:
Als je je hond ergens mee naartoe kon nemen waar het normaal niet mag waar zou je dan heen gaan

Luna gaat het liefst overal mee naar toe, en al helemaal als ze weet dat we weg gaan met de auto, haha! :D
Denk dat ze de bioscoop ook heel leuk zou vinden, en ik zou heel graag nog een keer samen met haar ergens gaan zwemmen ofzo, nu alleen een beetje koud :brr:
Al zou ik haar ook wel mee willen nemen naar het werk, ik zie 't al helemaal voor me hoe dat zou gaan :j :') :')

Citaat:

Ik ben de laatste jaren eigenlijk helemaal niet op vakantie geweest..
Druk met alles om het huis heen aanpassen/verbouwen etc.
Lekker thuis met de dieren, extra tijd voor wedstrijden, en ik moet zeggen het bevalt me eigenlijk prima.
Hier en daar wel wat dagjes weg geweest, maar dan kan ze natuurlijk gewoon mee.

Luna heeft gister het laatste item uitgekozen voor haar SS en is lekker mee geweest naar het bos.
Natuurlijk heeft ze daarna haar baas even aangekeken voor het inpakken, dat plakband is niet zo haar ding en dat papier is leuker om te verscheuren :+
Nu nog even wat hints verzinnen, en dan is het klaar voor verzenden!

Afbeelding

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:58

Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden? Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?

Naast dat ze beide draak, monster, banketstaaf, piemel en eikel met regelmaat horen, is nog specifiek per hond
Jarv: drempel, tochtstrip (m'n pa z'n nickname voor hem :') ), Jarv, Jarviebarvie.

Parker: parkiebarkie, Park.
Lekker orgineel weer _O-

De winkel. Heel simpel wellicht, maar ik heb nog wel eens last van m'n rug. Als Jarv dan kan helpen met dingen laag pakken die ik aanwijs zou dat ontzettend helpen op rugpijn dagen :=

Parker zou ik meenemen naar een bios. Lekker knuffelen tijdens film kijken, een van z'n favo dingen :))

Geen vakantie zonder m'n maatjes :+: Ik geniet pas optimaal als we samen kunnen genieten :D Nu ga ik eigenlijk nooit op vakantie, maar de vakanties en dagjes uit die we pakken, pak ik het liefst met de honden erbij :D

Hier het pakket bijna compleet en ingepakt. Onder toezicht van beide heren, waarbij Parker een paar keer heeft geprobeerd toch nog wat te jatten want dat zou m'n lootje toch niet missen O:) Ik heb hem maar verteld dat het zo niet werkt en dat voor hem ook nog wel wat verschijnt komende maand _O-

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:18

Vind ik toch wel lastig! Harvey is nog niet zo kieskeurig en vindt drukke plekken nog helemaal prima, Eve maak ik daar niet zo gelukkig mee die is liever uren aan het struinen in de natuur zonder iemand tegen te komen.

Hier ook geen vakantie of weekendjes weg zonder de honden, we kiezen altijd een mooie omgeving uit om te wandelen maar ook met oud en nieuw duiken we onder in een mooi natuurpark waar de hondjes uiteraard mee gaan.

Momenteel passen we op het hondje van mn schoonouders want die zijn nog op vakantie, dus nu hebben ze even een ander onderkomen want dat mormel is super ontregeld uit zijn eigen omgeving en die van mij passen zich dan makkelijker aan.

Ben even wat minder actief geweest, veel werken en promotie heeft nogal wat aandacht vereist.

Bij ons zijn wat cadeautjes nog onderweg en die hints, man ik moet er nog tijd voor vinden :+

Hier ligt inmiddels ook al wat sneeuw, dus Harvey heeft net zijn eerste duik in het witte goed al kunnen maken :)

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:20

Heb al wat voor mijn lootje en ik hoop dat hij/zij en de hond(en) er blij mee gaan zijn. :D