Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:01

Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden? Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?
Vanuit de fokker is zijn bijnaam Chubby, zo noemen we hem nog heel af en toe. Anders is het Ootje :')

Als je je hond ergens mee naartoe kon nemen waar het normaal niet mag waar zou je dan heen gaan
Oef, ik denk de supermarkt. Dat zou het een stukje makkelijker maken.

EmptyWords

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:26

Wat een scheetjes! En ja, dat instinct bij de schapen is wel echt tof om te zien.

Ik denk dat mijn honden het liefst altijd bij mij zijn. Mee naar het werk, mee boodschappen doen, verzin het maar en ze willen wel mee.

Helaas houdt Bo niet van drukte en sky blijft een high drive mechel, dus due gaat zich overal mee bemoeien. Dus of het verstandig is.... mwah.

Gister wel weer lekker getraind met de dames.
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:39

Ik heb wat vragen van mijn ss ontvangen en heb ze gelijk hier even beantwoord.

Zijn er bepaalde snacks/diersoorten die Bo en Sky het liefste hebben?
Ze eten allebei alles. Nu is het wel zo dat ze geen bewerkte dingen krijgen (denk aan die rawhide dingen). Van favriekspul gaan ze aan de schijt en kotsen ze alles onder.

Spul met haar is ook erg geliefd. Sky is wel beter rin kauwen dan Bo. Als ze allebei een oor krijgen is sky 2x zo snel klaar.

Wat versta je onder veilig met speelgoed?

Alles gaat kapot. Er wordt ook nog weleens wat gegeten (helaas).

Afbeelding
Deze spelletjes gebeuren minimaal 3x per dag. Knuffels leven ook niet lang en alles waar stukjes vanaf gehaald kan worden, geheid dat ze dat doen.

Hebben ze een plek waar ze los kunnen en achter ballen aan kunnen rennen?
Ze gaan mee naar de hondenclub als ik les geef en soms ook gewoon als ik er moet zijn. Daar is genoeg plek om lekker te rennen en racen.

Afbeelding

Afbeelding

Tennisballen krijgen ze niet. Mijn eerste herder had geen fatsoenlijke tand meer in haar bek door de slijtage van het glasvezel.

Houden ze van voerspellen
Geen flauw idee eigenlijk. Doordat ze wat voerneid kunnen hebben naar elkaar heb ik dat eigenlijk nooit geprobeerd. Ze zijn dol op eten. Sky is wel graag met haar koppie bezig, Bo is niet zo zelfverzekerd en als iets te moeilijk is sluit ze zich af en loopt weg.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:26

Vraagje van m'n ss :D
“Je opinie over penningen of heb je die al/gebruik je ze niet? Favoriete kleur voor je honden?”

Aangezien de jongens geen halsbanden dragen, hebben ze momenteel geen penningen. Jarvis heeft er eentje van jaren geleden, aangeschaft voor de vakantie naar Frankrijk, maar daar is alles zo vanaf gesleten inmiddels dat ik het als sleutelhanger bij me draag :))
Ze lopen beide met hun eigen jachtlijntje, nog zonder penning momenteel. Nooit over nagedacht om daar eentje aan te doen, al zou dat misschien geen gek idee zijn :j

Parker z'n kleurtje is oranje, en Jarv zit op oranje wanneer (olijf)groen niet te vinden is voor hem :D

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:27

Loop ik stiekem toch weer een week achter :o

Dit keer alleen de vragen

Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden? Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?
Floot, flootje en als ie een gekke bui heeft: gekke sjaakie :+

Als je je hond ergens mee naartoe kon nemen waar het normaal niet mag waar zou je dan heen gaan

Denk niet dat ik Floyd daar uberhaupt een plezier mee zou doen maar zou het wel gezellig vinden als hij mee kan naar m'n werk. Nu ga ik maar 1 dag in de week naar kantoor maar goed, wel leuke afleiding :D

We gaan vrijdag weekendje Texel, heb geen idee of hij ooit op het strand is geweest dus ben heel benieuwd wat hij daarvan gaat vinden :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:26

Ik heb alles besteld of al in huis :D dus binnenkort maar eens gaan inpakken.

Meestal Pax of Axiepaxie <3

Pfoe… niet zozeer ergens waar hij niet mag, maar ik zou het mooi vinden als hij vaker van de lijn zou mogen. Maar goed, dan moet je weer dealen met mensen met loslopende honden die het eigenlijk niet kunnen :+

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:58

Gimli gaat eindelijk overal mee naar toe waar het toegestaan is. :P

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:03

RoosDeG schreef:

Gimli gaat eindelijk overal mee naar toe waar het toegestaan is. :P

Voor Bobbie hetzelfde. Hij vindt echt alles heel gezellig!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:47

Senna en Kenzo hebben echt oneindig veel bijnamen :=
De meest gebruikte voor Senna zijn sensen, sennie en schaapje (omdat ik haar op een schaap vind lijken :+ )
Kenzo noem ik vaak beer omdat hij zo groot en breed is.

Mijn honden gaan eerlijk gezegd niet zo vaak mee ergens naar toe. Ja naar het bos en de hondenspeeltuin, maar daar zijn ze natuurlijk toegestaan. Ik woon samen met mijn moeder dus als we ergens ver weg gaan dan blijft 1 van ons thuis voor de honden. We zijn wel een keer samen een weekendje weg geweest maar dan gaan de honden mee :j

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:22

In navolging van het waar gaat de hond mee naar toe vraag:

Vakantietijd: Gaat de hond uit logeren bij bekenden, gaat hij in pension, gaat hij mee of boekje misschien een vakantie juist rondom de hond voor quality tijd ??
Wat doen jullie?

Aangezien Hoax mijn assistentiehond is gaat hij overal mee naar toe. Dat is soms wat puzzelen rondom toegankelijkheid (je mag niet geweigerd worden maar het gebeurd altijd nog te veel )
Fiet gaat niet altijd mee , ligt vooral aan met wie ik ga, waar heen en hoe lang. Afgelopen 2 jaar gingen we met oud en nieuw naar Texel maar de hond van vriendin duikt altijd op kleine hondjes dus heeft Fiet een logeeradresje bij een vriendin waar ze het heel erg naar dr zin heeft met haar hondjes.

Wat doen jullie ?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:38

Wij zijn dit jaar 2 weken naar Amerika geweest. Bobbie verbleef toen bij familie. Als hij daar niet naar toe zou kunnen dan gaan we niet. Volgend jaar gaan we weer lekker met Bobbie op vakantie. Meestal stemmen we onze vakantie daar ook op af tenzij we dus een verre reis gaan maken.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:45

VillaNeusjes schreef:
Vakantietijd: Gaat de hond uit logeren bij bekenden, gaat hij in pension, gaat hij mee of boekje misschien een vakantie juist rondom de hond voor quality tijd ??
Wat doen jullie?

Wij boeken een plek waar honden toegestaan zijn als we met het hele gezin op vakantie gaan.
Wanneer we met de motor gaan dan gaat Gimli bij zijn beste vriend logeren.
Maar het is wel de bedoeling dat hij in de nabije toekomst ook mee gaat op de motor :9

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:48

Leuke vraag!

Wat doen jullie?

Tot nu toe gaat Arya met de zomer/grotere vakantie eigenlijk altijd mee, net als met de weekendjes en midweekjes in vakantie parken. We doen wel eens overnachtingen/weekendjes weg zonder haar (city trips bv in binnen- en buitenland) en dan is ze tot dusverre een keer bij schoonzus geweest en de andere keren bij mijn ouders. Doen we niet heel regelmatig overigens, en ik ben ook tussendoor met vriendinnen er op uit bv en dan is m'n man en zoon gewoon thuis voor en met haar. Eerder gingen we wel jaarlijks ook naar Mallorca, maar dat hebben we sinds Arya er is niet meer gedaan. Mochten we dat wel echt serieus overwegen weer - dat zijn dan 8 dagen - vinden we wel binnen familie en vrienden kringen een oplossing denk ik :j

Maar vooralsnog dus gewoon veelal mee. Het is wel aanpassen want je kunt toch minder vrij zijn met bepaalde dingen, moet toch wel rekening houden iets meer met vanalles waar ze niet mee kan/mag enz, maar overall gezien is het altijd vooral heel erg genieten van onze avonturen samen - of het gewoon lekker luieren in en rondom de huisjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We houden er enorm van om weekendjes/midweekjes in parken te verblijven. Zeewolde is o.a. altijd een favoriete plek geweest van ons jarenlang, en vorig jaar zijn we naar Ouddorp geweest waar we intens genoten hebben voor het eerst samen aan het strand (is het enige wat we echt missen hier in Zuid Limburg haha), en waar ik ook heeeel graag weer naar terug wil. Tijdje terug zijn nog naar de Eifel in DL geweest - ook heerlijk en willen we in februari weer naar terug :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu een aantal keren voor de grotere vakantie naar het Zuiden van Frankrijk afgereisd, de Dordogne. Daar huren we een huis met zwembad waar onze zoon helemaal gelukkig mee is, is er een volledig omheind perceel van 2000m2 en helemaal hondvriendelijk ingericht huis e.d.. Prachtige omgeving en elke keer is het echt enorm genieten geweest, ik ben echt verliefd geraakt op Frankrijk. En zo hoop ik nog wel meer van Europa te gaan zien samen met Arya ook. Wil heel graag met onze caddy een kleine road trip doen naar mooie meren en berg gebied in het zuiden van Duitsland en Oostenrijk bv. Hoop ook echt samen nog een keer naar Schotland te gaan.

Paar foto's van onze Frankrijk vakanties
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cochem, DL (hier niet lang geweest want het was die dag wel echt Heel druk in het stadje en dat was wel wat heftig qua prikkels)
Afbeelding

Al zou ik ook heel graag nog wel eens een week all-inclusive willen doen in Spanje een keer. Dat ik echt even alles volledig los kan laten en geen verantwoordelijkheid meer heb voor een ander - m'n zoon is ondertussen bijna 11 jaar dus die is wel steeds zelfstandiger. Maar ik vind het heel lastig om haar 'los' te laten en dan voor langere tijd achter te laten. Dus dat word denk ik nog even kijken wat we daarmee doen haha.

Frankrijk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hebben sinds 1,5 jaar een aparte 'hondenauto', de Caddy, en daarmee reizen we normaliter stad en land af samen. Vind het zo gezellig om te road trippen met Arya erbij in ons/'haar' autootje hihi.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-11-23 21:53, in het totaal 3 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:50

Wij zijn begin dit jaar heel ver weg geweest met het vliegtuig, dat was al gepland en Fitz kon niet mee maar mocht logeren bij mijn ouders.

Buiten die incidentele verre reis, gaan we altijd met de auto en de tent op pad en dan gaat Fitz gewoon altijd mee. Hij vindt kamperen net zo leuk als wij en is een echte avonturier :D

Afbeelding
Afbeelding

Onlangs is hij ook meegeweest naar een huisje en dat vond hij ook reuze gezellig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:55

Faizah gaat soms mee, en soms niet.
Onze vakanties zijn meestal op de boot.
De afgelopen vakantie is ze anderhalve week mee geweest, en de laatste week bij mijn ouders. Mijn ouders wonen naast ons, dus met goed weer staan de achterdeuren gewoon open en kan ze zelf kiezen of ze thuis gaat liggen of bij mijn ouders binnen. Zo is ze nooit helemaal alleen, maar wel lekker thuis.

Met de boot is ze echt opgegroeid.
Van het kleine bootje:
Afbeelding

Naar een maat groter:
Afbeelding

Naar de boot die we nu hebben:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar het wordt nu wel wat lastiger voor haar om aan boord te komen, en op het dek rond te lopen, dus met regen en veel wind blijft ze meestal thuis.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:00

Mijn man gaat op vakantie (vooral korte tripjes) met vrienden of familie.
Ik ga nergens heen. Pony's aan huis dus het zou een extreem geregel zijn.

Mijn laatste tripjes zijn een nachtje ziekenhuis 6 jaar geleden en dit jaar een meer daagse wedstrijd met de pony's. Beide keren zorgde mijn man voor de beestenboel.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:24

Wat doen jullie?

Eerder ging Saar altijd mee, even als onze vorige hond. Zo zijn we een aantal keer in Oostenrijk geweest en trippelt ze vrolijk mee de bergen in. Maar, nu ze wat ouder wordt, is het niet handig als ze elke keer mee gaat. Dus soms gaat ze dan naar de buren (daar wordt ze schandalig verwend) als mijn ouders op vakantie gaan. Want ik kan helaas niet meer mee door werk en dan kan ik haar ook ophalen als ik vrij ben. Dan hoef ik haar ook geen 2 weken te missen! Of, ze gaat met mij mee. Zo was er een vakantie dat ik veel moest werken, maar er een huisgenoot thuis was. Dan liet ik haar sochtends uit en dan mocht ze in bed bij mijn huisgenoot verder slapen :')

Even snel 2 fotos van mijn facebook geplukt!

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:25

Wij gaan elk jaar naar Duitsland, oostenrijk en omgevingen de doggies gaan dan gewoon mee. Ze worden zeker niet overal mee heen gesleept maar als het kan gaan ze lekker mee. Zo zijn ze afgelopen zomer heerlijk wezen zwemmen , op een boot( willen zelf ook 1 nu) suppen etc etc ze vinden eigenlijk alles leuk <3

Zouden we naar andere landen gaan met bijv een vliegtuig etc dan gaan ze natuurlijk niet mee en zouden we ze bij familie of de fokker laten

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:49

VillaNeusjes schreef:
In navolging van het waar gaat de hond mee naar toe vraag:

Wat doen jullie?

Echte vakanties gaan Bumper en Ollie naar een soort pension. We vliegen altijd, vaak naar een specifieke plek in Spanje. Daar mogen geen honden op het strand en ik vraag me af of ze echt blij worden van die hitte. De plek waar ze heen gaan zitten ze niet in hokken, maar gewoon in een soort woonkamers (de eigenaresse vond de bench voor Ollie al zielig, maar hij neemt daar gelukkig genoeg rust dus kan dan prima zonder bench haha). Overdag spelen ze vaak in de tuin en ze gaan ook meerdere keren per dag wandelen in de naastgelegen bossen.

Soms gaan we wel een weekendje weg in Nederland of België en dan mogen ze wel mee.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:51

Bij mij gaan de honden mee op vakantie en zoek ik ook een locatie uit die leuk is voor de honden. Mocht ik ooit - wat ik niet verwacht - zonder honden op vakantie willen, dan zou mijn vader oppassen eventueel met hulp van mijn broertje. Mijn honden zijn nog nooit van hun leven in een pension geweest en ik denk ook niet dat ze daar erg gelukkig van zouden worden. En ik zou dan stiekem ook niet relaxed op vakantie gaan denk ik, iets met controlefreak zijn. :+

Mijn pakket inclusief hints staat klaar voor verzending. Ik kan niet wachten tot alles straks op de post mag en mensen hun pakketten gaan ontvangen. :) Het schiet nu ineens toch echt op!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 01:22

Hier gaan ze ook mee op vakantie.
We gaan nooit zo ver weg. In het voorseizoen een weekje hier in Nederland, en meestal begin September 2 weken naar Duitsland.
Ik zet mijn man op een stoel voor de camper met een pot koffie, en de honden en ik kunnen dan mooi een paar uurtjes “dwalen” door de omgeving.

Komend jaar willen we richting Luxemburg, mocht hier iemand een leuke camping met uitzicht of aan een waterkant weten, kom maar door.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen zomer aan de Rijn.
Echt mijn favoriete plek, maar daar wil ik niet elk jaar over zaniken.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 08:33

Wat doen jullie?

Bij bekenden gaat niet. Ze willen Lilly wel maar Tuur niet want die is te groot. Op pension hebben wij eenmalig gedaan en dat vonden wij nog wel redelijk. Maar ik vind het best sneu om honden die in huis leven en uit hun omgeving te trekken en zo weinig aandacht te geven. Meestal blijven ze thuis met een oppas die aan huis komt. Helaas is dat dit jaar niet bevallen. Erg veel drama geweest, schoonvader die 2 keer in een spoedhaast naar ons huis moest voor echt niets dat aan de hand was. Onze vaste oppas van de andere dieren die werd beschuldigd van niet te komen terwijl die juist topwerk had geleverd. Ga zo door. Dus we zitten er wat mee in onze maag wat het beste is.

Het is namelijk zo dat ik zo doodgraag zie, maar ons grote vakantie wil ik ze niet mee. Wij melken onze geiten al. Daar moet je elke dag al op een bepaald uur voor thuis zijn. Dan de vele andere dieren nog verzorgen etc. Wij leven voor onze dieren en die 10 dagen vakantie wil ik ook echt vakantie. Ik wil een stadje kunnen bezoeken, ook als de asfalt misschien iets te warm is voor honden. Ik wil dingen bezoeken waar honden niet mee mogen. Ik wil uit eten gaan zonder weer te denken: We gaan ons maar haasten want de honden moeten nog uit.

Wij gaan wel 1 tot 2/3 keer per jaar ook nog een weekendje weg en dan gaan de honden wel nagenoeg altijd mee. Vaak is dat dan een Centerparcs huisje en dan worden ze er wel flink in betrokken.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 08:57

Mijn pakketje staat sinds gisteravond ook klaar <3 ik heb gisteren overdag nog het hele huis overhoop gehaald _O- tijdens de verhuizing was één cadeautje zoek geraakt, en laat dat nu net mijn hint zijn :+ maar uiteindelijk heb ik hem gevonden! (Om middernacht :') )

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 09:28

Wat doen jullie?

Waar mogelijk gaat Bailey mee. <3 Ik doe ook minimaal 1x per jaar een wandelweekend ergens met haar, gaan we gezellig met zijn tweeën. :D
Alleen als we met het vliegtuig gaan kan ze niet mee, dus dan logeert ze bij mijn moeder of bij andere familie.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 09:45

Bericht voor Fem! schreef:
Lieve Fem & Fudge, Femudge? :') ,

vorige week heeft jouw Santa zéér belangrijke post naar jullie toegestuurd, met een hint erop! Het is jouw Santa niet duidelijk of deze cruciale informatie vanuit de Noordpool het heeft gered tot in het net zo koude Nederland... :brr:

Zou jij ons even willen updaten? <<)