Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 07:54

VillaNeusjes schreef:
Ik gooi er een nieuwe vraag in:

Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden? Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?

Fudge wordt vaak Fudgy of Futsel/Futsie.
Maar bovenal wordt ze heel vaak Truus, Sjaan en speknek genoemd.
En het laatste heeft ze alles behalve. Ze moet eigenlijk nog wel een paar kilo aankomen. Iedereen denkt altijd dat ze een puber is, terwijl ze al 3,5 is :')

Oh en van de week riep mijn vriend elke keer als hij haar zag: 'Paardenpoep en koeienvlaai'. Ze had namelijk in de wandeling alleen maar oog voor paardenpoep (eten) en koeienvlaai (in rollen). :')

En als ze echt iets doet wat niet mag, dan komt de achternaam er aan vast. En in mijn geval gebruik ik de achternaam van mijn vriend en andersom :')

candalisa schreef:
De honden hebben hier een nieuwe favo snack een gepofte varkens neus! Heb ze laatst meegenomen op wedstrijd en ze zijn helemaal happy!

Deze heb ik gisteren ook op de markt meegenomen voor Fudge, dus ben heel benieuwd wat ze er van gaat vinden!

Oh en ik heb gisteren alle laatste cadeautjes gescoord, ver ver over budget geraakt, maar ben nu wel tevreden over de samenstelling denk ik. *\o/*

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 08:45

Heerlijk, het ene na het andere pakket staat klaar. Ik heb intussen vooral ideeën... De uitvoering laat echter nog even op zich wachten.

Leuk om te lezen dat meerdere als de hond iets doet wat niet mag, de volledige naam gebruiken :D
Dat heeft mij een keer een grappig gesprek met een collega opgeleverd. We hadden het er over, en ik zei dat ik Mona bij haar paspoortnaam noem als ik boos op haar ben, of als het menens is.

Waarop mijn collega proest van het lachen, en zegt: 'ik zie het al voor me, jij door het bos, al roepend 'paaaaspoortnaaaaam, kom dan!' Nee toch, dat doe je toch niet?'

Die dacht dat ik het woord paspoortnaam riep, in plaats van Mona's hele naam. Ik denk dat ze even wat van het gesprek miste :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 08:50

Swifter schreef:
Mijn schoonmoeder noemt Lilly vanaf dag 1 Lilly Vanilli. Ik noem haar soms spekvet want ze is enkele kilo’s te zwaar := Tuur wordt vaak Tureluur. Verder heb je nog Lil en Tuurtje en jongen/meisje zeggen wij ook vaak :)

Bij hebben een Nil, en noemen hem NillieVanillie! :):)

Swifter

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:18

Wat grappig :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:18

Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden? Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?

Ronja: Ronniebonnie, Ronneke
Cinna: Cinna-baby (ze is 9,5), Cinneke

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:30

Faizah noem ik nog steeds af en toe ‘Puppy’ of Pupsel :')
Maar meestal is het Faaaaaaaizaaaahhhhh Hiiiieeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrr! En dan luistert ze nog niet :')

Als onze SS nog een idee nodig heeft; Faizah is helemaal gek op haar schapenvel, daar wil ze regelmatig mee spelen. Gewone knuffels vindt ze dus niet interessant, maar een knuffel oid van langharige dierenvacht, iets wat echt naar dier ruikt, dat zou ik nog wel eens willen proberen. Ik denk dat ze dat geweldig vindt :D Maar ik heb geen idee of zoiets te koop is.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:41

Ja hoor, er zijn zat tuggies met konijn of schapenvelletje

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:44

Ook ik kom er vaak niet aan toe het topic bij te houden, maar lees wel trouw mee. Sorry Santa, voor mijn inactief zijn. In december wordt het weer wat rustiger.

Hebben jullie honden wel eens dikke oeps momenten gehad of bizar gekke ongelukjes of een rare tic?
Limbo heeft als tic dat hij wacht met eten tot Freddy klaar is en daarna dus lelijk tegen Freddy doet als hij ook maar kijkt richting zijn bak.
Freddy is zelf het product van een grote oeps, toen mama Aussi en papa Mops niet uit elkaar werden gehouden. Verder duikt hij graag kop eerst de berm in, op jacht naar muizen. De afstand tot de sloot schat hij niet altijd goed in. Hij is sowieso niet zo handig met slootkanten, dus zo af en toe neemt hij een onvrijwillige duik.

Hebben jullie naast jullie hond(en) ook nog andere huisdieren?
Ja, onze kat Evi. Die is een paar jaar geleden aan komen lopen en we hebben nooit de eigenaar kunnen vinden.
En daarnaast nog een toompje kippen en onze 4 minipaardjes.

Krijgen jullie honden naast de pakketten van Santa natuurlijk, nog cadeautjes onder de kerstboom/Sinterklaas?
Meestal wel, dit jaar doen we niet zo uitgebreid kerst vieren. Ik denk dat ik juist wel cadeautjes voor de dieren onder de boom leg, anders is het zo kaal :o .

Limbo kan heel fanatiek in je handen happen als hij een keer speelt, dan noemen we hem onze pitwawa.
Freddy heeft als koosnaampje Freddypeddy.

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:08

Sommige van jullie zijn echt lekker snel met de pakketen. Ik heb wel al bedacht wat ik ga kopen en kwa hints maar ik ken mezelf, ik moet niet te vroeg beginnen met cadeautjes kopen anders past het niet meer in een doos.

Krijgen jullie honden naast de pakketten van Santa natuurlijk, nog cadeautjes onder de kerstboom/Sinterklaas?
Ja Finan is soort van m'n kind dus hij krijgt ook cadeautjes. Met Sinterklaas denk gewoon een extra lekkere snack en met kerst wel wat meer cadeautjes. En hij heeft een adventkalender :D

Finan zijn bijnaam is Spook of Spooky. Hij is nogal ondeugend en ik twijfelde of ik hem toen ik hem kreeg Casper zou noemen naar casper het spookje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 18:23

ik heb al weken de tas met de vrijwel alle ingepakte cadeautjes op de badkamer staan - hebben de badkamer op de beneden verdieping - en niks aan't handje. Vandaag besloot mijn draak opeens dat ze die lekker ruikende snacks wel eens even eruit kon vissen en kon openmaken - want mevrouw krijgt uiteraard niet genoeg te eten en snacken hier :o. Ik stond in de keuken, hoorde een hoop gescheur en voelde in m'n onderbuik al wat het was… ik loop de badkamer op, kijk om het hoekje en jawel. Stuk papier nog in de bek, liet ze vallen, stond met linkerpoot op het pakketje zodat ze houvast had en lekker kon scheuren en ik zie zo al het lekkers uitsteken wat ze dacht buit te maken. Ik kijk d'r aan…. en die blik van d'r zei al genoeg, dat ze wel dondersgoed wist dat het niet oke was but ah well, zero f*cks to give want ze deed 't toch :')

*Foto houden jullie tegoed nadat alles tzt uitgepakt is door ons lootje

Ze heeft uiteindelijk geen succes gehad dus hoef geen nieuwe snacks te kopen. Maar ik heb vrijwel geen extra inpakpapier meer over van dit specifieke inpakpapier - dat is waarschijnlijk net genoeg nog maar voor t laatste item wat nog ingepakt moet worden. Hoop dat ik het ga redden, anders moet ik een deel helemaal overnieuw inpakken. Kon d'r wel wurgen :') Ook al ben ik het zelf schuld en had ik het maar hoog moeten zetten/hangen, maar ja…

Over #oepsmomentjes gesproken dus, deze kan er wel bij _O-

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 19:14

hier wil ik nog een paar dingetjes shoppen, binnenkort maar eens op pad met black friday.

@cursebreaker: whahahaha zalig gewoon zo'n actie! je kan ze de nek wel omwringen op dat moment :')

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 20:42

Haha Cursebreaker. Benieuwd naar de foto’s.

Hier ook alles binnen.
Het inpakken kan beginnen. :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:29

hahahahaha Cursebreaker, geweldig! :')

Ik heb ondertussen mijn pakket gereed, moet nog 1 ding inpakken, nog de hint bedenken en een kaartje schrijven.
Is er een bepaalde datum waarna we pas mogen verzenden of zou het, bij wijze van spreken, ook nu al mogen?

Fudge was gisteren helemaal wild met haar kophuidplaat met vacht van Barkking. Ik heb haar nog nooit zo fanatiek gezien. Dus dan weet ik ook dat ze de voorkeur heeft voor degene met huid.
Afbeelding

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 10:04

In de OP lees ik dit:
Het pakket mag verzonden worden vanaf 11 december, tot en met uiterlijk 18 december.
Dus helaas... Haha! Ik moet zeggen, als ik nu een pakket zou ontvangen zou ik ook de verleiding misschien niet kunnen weerstaan.. :D

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 10:19

Daar heb ik dus gewoon serieus overheen gelezen :z :')

Al ging ik er al wel vanuit dat er een 'vanaf' datum was.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 11:21

Hier hebben de honden ook al kados gevonden die binnen warmen gekomen. Eentje had Mila al verstopt _O- gelukkig had ik verschillende spullen besteld en hun de rest onder de boom krijgen.

Morgen ga ik met Emma Dino’s zoeken. In een soort snuffeltuin. Ben heel benieuwd.

Ik dacht nog een leuke vraag.

“Als je je hond ergens mee naartoe kon nemen waar het normaal niet mag waar zou je dan heen gaan”

Emma mag eigenlijk overal wel mee naartoe maar ik zou Mila graag een keer mee naar Disney nemen. En dan met name voor de figuren! Wij hadden vorig jaar een winter evenement waar Olaf rond liep ze was er niet weg te slaan. Mila kijkt heel graag Disney films _O-

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 11:52

candalisa schreef:
“Als je je hond ergens mee naartoe kon nemen waar het normaal niet mag waar zou je dan heen gaan”

Ik kan zo snel niks anders bedenken dan mee naar de supermarkt tijdens de kerstdrukte.
Lekker de ruimte.

Verder gaan ze altijd al mee naar werk en op vakantie.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 12:05

candalisa schreef:

Billy had ik graag eens meegenomen naar de welness. Die hield zo van de warmte en betutteld worden dat ik denk dat hij daar enorm van zou genieten. Alles wat 1 op 1 was vond hij trouwens geweldig.

Cody mee naar de all you can eat. Hij zou zich nogal uitleven!
Cody lust mega veel en vind ook heel veel dingen echt smakelijk

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 12:05

De bioscoop, omdat ik altijd graag en vaak naar de bioscoop ging maar met Fitz zijn verlatingsangst kan dat niet. Hij gaat nu goed, maar in de avond is nog een stap te ver (en ik zou constant de camera willen checken haha). Maar ik mis het wel. :j Nu heeft Fitz er geen zak aan dus in de praktijk zou ik het nooit doen natuurlijk maar dat was de vraag niet :))

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:41

Wat betreft de verzend periode. Ik kan niet wachten, pakket is bijna klaar! Ik ben zelf een paar dagen op vakantie van 19 t/m 24 december, dus als Fem's pakket dan komt kan ik het pas later halen.

Fem gaat al bijna overal met mij mee naartoe, maar ik zou haar graag nog meenemen naar een wellness ofzo. Ze wordt graag als een prinses behandeld!

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:58

Leo schreef:
De bioscoop, omdat ik altijd graag en vaak naar de bioscoop ging maar met Fitz zijn verlatingsangst kan dat niet. Hij gaat nu goed, maar in de avond is nog een stap te ver (en ik zou constant de camera willen checken haha). Maar ik mis het wel. :j Nu heeft Fitz er geen zak aan dus in de praktijk zou ik het nooit doen natuurlijk maar dat was de vraag niet :))

Ik wou ook de bioscoop zeggen! Lilly en Tuur zouden er zo van genieten om in een stoel te hangen naast/tussen ons en een popcorn mee te pikken.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:22

Leuke vraag!
Dat zou bij mij absoluut mijn werk zijn! Ik werk in het ziekenhuis dus helemaal niet mogelijk maar wel zoveel handiger als hij mee zou kunnen naar het werk

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:50

Naar werk, supermarkt, sportschool.
Denk dat ze die laatste ook heel leuk zou vinden en iedereen mental support gaat bieden. :))

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:56

Ik zou het niet weten wat Quinn niet mag maar super zou vinden.

Vanmorgen was ze mee op wedstrijd, met verkennen heeft ze als een straaljager de baan door gevlogen. En daarna lekker in de auto slapen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 15:01

Fudge neem ik nu al zoveel mogelijk mee als ik ergens naartoe ga, omdat ze toch ook wat verlatingsangst heeft.
Het zou vooral handig zijn als ze mee de winkel in zou mogen, want ik laat haar niet buiten onbeheerd achter.
Dus als je even snel een boodschap moet doen is dat soms lastig als je samen met de hond op pad bent.