Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:16

candalisa schreef:
"Als je je hond ergens mee naartoe kon nemen waar het normaal niet mag waar zou je dan heen gaan"

Ik denk niet dat ik Nero erg blij maak als ik hem ergens anders mee naar toe neem haha. Hij is best angstig dus zelfs de hondenschool waar we wekelijks komen is de eerste 10 minuten spannend.
Maaarrr, als hij niet zo angstig zou zijn dan ook naar een plek waar hij lekker naast ons op een stoel kan zitten :'). Dus een bios lijkt mij ook leuk! Kan die mooi popcorn mee-eten hahah
Thuis zit hij ook altijd op een stoel naast ons
Afbeelding

candalisa

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:33

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:35

candalisa schreef:
Bioscoop zou idd ook leuk zijn! 2 jaar geleden kwam er een film uit waarbij dat mocht!

https://www.ad.nl/show/ruim-50-honden-n ... ~ae2ff8c1/

Denk dat Mila tegen elke hond lelijk doet die geluid maakt een echte regel teef is het! _O-

Ooh wat leuk die bios! Dat lijkt me fantastisch. :))

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:36

candalisa schreef:
Bioscoop zou idd ook leuk zijn! 2 jaar geleden kwam er een film uit waarbij dat mocht!

https://www.ad.nl/show/ruim-50-honden-n ... ~ae2ff8c1/

Denk dat Mila tegen elke hond lelijk doet die geluid maakt een echte regel teef is het! _O-

Hahaha dit heb ik toen helemaal gemist :')
Dan neem ik wel 1 van de 2 honden van mn ouders mee. Die vinden het met al die andere honden vast gezelliger dan mijn schijterd :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 16:18

Als Arya 100% chill zou zijn met in de bioscoop zijn (wat irl niet zou zijn met die paasei herrie in zo'n zaal lol) zou ik haar idd ook graag meenemen naar de bios. We gaan sinds corona helaas echt veel te weinig meer - eerder gingen we wel nog een paar x per maand bv. Voor de rest bleef/blijft Arya ook wel alleen thuis regelmatig - hebben we gewoon goed opgebouwd vanaf pup tijd omdat dat met een gezin toch ook belangrijk is want ze kan nu eenmaal niet overal mee naartoe en we kunnen nu eenmaal niet altijd gesplitst als gezin dingen doen en moeten ook samen weg kunnen. Vanaf een X aantal uren vragen we m'n schoonmoeder of ze even langs kan komen wel, maar ze is voor de rest wel gewoon rustig als ze thuis is en dan slaapt ze eigenlijk gewoon altijd. Voor mij is haar meenemen vaker meer gedoe als wat anders omdat ik dan alleen maar met haar bezig ben. Ze kan bv ook mee naar de voetbalclub maar dat doe ik ook niet - zoon lief en m'n man lopen op het veld en dan zou ze gek worden als ze die eenmaal ziet en er niet naartoe mag- heb ik geweten vorig jaar in Centerparcs Zeewolde toen ze me uit het tuig getrokken is en door het water zwom naar de parcoursbaan waar m'n man en zoon op dat moment bezig waren #oops _O- Maar in de praktijk is ze niet zoveel alleen. M'n man werkt vrijwel volledig fulltime vanuit thuis, ik ben elke dag thuis en meestal zijn we afwisselend weg en is er altijd iemand. Alleen in de weekenden wel eens een aantal uurtjes als we zouden gaan shoppen, of we hebben een verjaardag ofzo waar ze niet mee kan.

candalisa, denk dat Mila en Arya elkaar de poot kunnen schudden :') _O-
B*tches be like…

Ik ben officieel helemaal klaar met het maken van deze SS editie. Hoef alleen nog volgende maand een verzendlabel te fixen en op te sturen. Ergens wel een fijn gevoel dat het af is. Had met deze SS editie het geluk dat ik ook wel al snel wist wat ik qua hints e.d. wilde doen. Heb dat met m'n boeken SS dit jaar bv totaal niet en daar ben ik al bijna een jaar op aan't tobben geweest wat ik daar moest doen :')

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd.livinglifeoutdoors<<

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 17:29

Ik heb 1 hint bedacht, maar de rest weet ik ook echt nog niet. Gelukkig heb ik nog een maandje.

Afbeelding

Vanochtend les gegeven. Honden mogen altijd mee, als ik klaar ben kunnen zij ook nog even. En daarna het veld opruimen natuurijk. Alle gevallen snackies opzoeken en opruimen, erg belangrijk!

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:15

Molly zou moeilijk kunnen kiezen tussen een all you can eat of een Wellness waar ze lekker wordt ge(aaid)masseert. Ringel, tjah.. geef die maar het bekende veldje, die houdt van hetzelfde en voorspelbaarheid. :D Net als ik, ik hou van voorspelbaar en vertrouwd. Ook al ga ik wel soms het avontuur aan, maar net als ringel, met veel angst en een staart tussen de beentjes. :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 00:10

candalisa schreef:
“Als je je hond ergens mee naartoe kon nemen waar het normaal niet mag waar zou je dan heen gaan

Ik speel vals, want Hoax mag dus legaal overal mee naar toe omdat hij assistentiehond is Tenzij zijn aanwezigheid direct gevaar oplevert. Hij gaat altijd mee naar het ziekenhuis maar mag niet mee naar een operatiekamer, en een longafdeling zou ik zelf al niet doen al zou t mogen…
Mn vorige assistentiehond ging bijv ook mee in het bootje van de Fata Morgana en het karretje van de Droomvlucht. En het is ook dat je je moet bedenken of jij en je hond er gelukkig van worden. In de apenheul zou je officieel niet geweigerd mogen worden maar er lopen apen los en dat is voor zowel hond als aap gevaarlijk ivm overdraagbare aandoeningen /virussen etc. Dat is gewoon niet ok.

Ik wordt alleen soms moe van opmerkingen als: oh ik wil ook wel “gezellig” mijn hond mee… meestal antwoord ik dan dat dat alleen mag als ze al mijn aandoeningen dan ook er bij nemen.. ohja..

Ik zou wel een keer willen zwemmen in een verwarmd zwembad met Hoax. Dat lijkt me te gek.

WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:54

Ik zou Saar een keer mee willen nemen naar m'n werk. Ben wel benieuwd hoe ze dat vind, al die dieren die ze alleen kent van de geur van m'n kleding :D

Of mee naar IJsland. Daar willen we volgend jaar heen en ik heb al zitten kijken of ze mee kan. Maar dan zit je met quarantaine :(

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:19

Wij hebben vandaag dino expeditie gehad. Detectie workshop maar dan anders!
Emma heeft niet eerder speur werk gedaan dus was leuk om een keer wat anders met haar te doen!
Vanaf januari gaan we rally o doen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 00:30

Wat een leuk idee dat speuren zo!
En gecondoleerd Luna :(:)

Jeetje jullie gaan veel te snel! Ik zal binnenkort een grotere bijleespost maken. Voor nu even een kleine kerstige bijdrage: mijn auto is er klaar voor _O-

Afbeelding
Afbeelding

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 08:21

Mijn pakketje begint ook langzaam vorm te krijgen.

Ik vertrek 22 december op reis naar zuid Frankrijk. Kan het pakketje dan in de ochtend voor vertrek open maken.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:18

Lowie wil overal wel mee naartoe ,als ie er maar bij mag zijn. En hij is handzaam qua formaat en ook redelijk rustig dus hij zou wel mee naar kantoor willen denk ik ;-)

Kruimel kan nergens mee naartoe. Die vindt dat elke vloer lava is. Ik kom al een aantal jaren bij de buren op de hoek binnen. Op bezoek, om hun katten te doen, om hun honden uit te laten maar Kruimel wil pertinent niet verder dan de deurmat. Maar gelukkig is het een gladde vloer en is Kruimel niet zo groot hahaha dus slepen werkt prima, doe ik bij de dierenarts ook.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:06

Nala schreef:
Wat een leuk idee dat speuren zo!
En gecondoleerd Luna :(:)

Jeetje jullie gaan veel te snel! Ik zal binnenkort een grotere bijleespost maken. Voor nu even een kleine kerstige bijdrage: mijn auto is er klaar voor _O-

[ [url=m/GBaaEp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uxraL2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldig dit!

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:11

@Nala, wat fantastisch je auto zo!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:31

Ik zal later even bijlezen en de twee gemiste vragen beantwoorden. Op het moment waren we bezig met de auto fixen en alle voorbereidingen ervan _O- Iets met een dynamo op instorten en een distributieriem die er zeer discutabel uit begon te zien met de vele haarscheurtjes :')

Aangezien mijn moeder ook even weg zou zijn, en ik Parker wel vertrouw maar altijd in m'n achterhoofd hou dat 'ie nog wel lekker wil kunnen puberen, mocht hij mee naar de werkplaats :))

Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk moe maar voldaan op schoot in slaap gevallen toen ik moest googlen naar wat info mbt de distributieriem _O-
Afbeelding

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:40

Mijn pakket staat al klaar :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:46

Mulan zou ik niet snel ergens mee naartoe nemen haha, die vind heel veel echt spannend. xPearl haar verhaal klinkt herkenbaar haha, de hondenschool was ook vaak heel spannend in het begin en pas na een tijdje ontspande ze dan een beetje. Inmiddels gaat ze lekker veel mee naar stal maar heel veel meer dan dat doen we niet :) Ze is net als ik een echte huismus, lekker thuis knuffelen op de bank vinden we het allerleukste <3

Hier heb ik inmiddels alles besteld en is het onderweg dus ik kan ook snel mijn pakket gaan inpakken :D

Olaf | Fjord | 25-04-2023 | Insta: olafthefjord

Definitely Diva | B+10 L1+10 L2+2

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:53

Mijn pakket staat ook klaar voor verzending :D :D
Wel hoog op een kast zodat hij veilig staat voor Gimli :j

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:55

Haha ja ik heb er ook van geleerd laatst dat m'n draak pakjes aan't openmaken was en het staat hier niet meer op de badkamer nu maar in de kelder - ingepakt en wel *\o/*. Ben nu alleen de hele tijd aan't 'overdenken' of ik alles wel erin heb en de hints wel goed zijn/kloppen en en en...

Nala, je autoooo <3 <3 <3 Geweldig haha! Sowieso echt een leuk autootje!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd.livinglifeoutdoors<<

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:05

Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden? Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?

Jady haar bijnaam is VRIENDINNN. En voorderest denk veel koosnaampjes zoals lieverd :')

Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?

Gekkerd of drollie. Of draak.

Als je je hond ergens mee naartoe kon nemen waar het normaal niet mag waar zou je dan heen gaan

Oeh deze vind ik best lastig, ik denk dan vooral al snel aan winkels omdat het gewoon wat praktischer is. Bijvoorbeeld de Ikea :')

Mandarijn schreef:
Naar werk, supermarkt, sportschool.
Denk dat ze die laatste ook heel leuk zou vinden en iedereen mental support gaat bieden. :))

Bij ons was er een keer een hond in de sportschool, die was van een medewerker. Uiteindelijk ben ik weinig aan sporten toegekomen en zijn er voornamelijk balletjes gegooid...

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:23

Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden? Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?

Guinness is vooral King G of Ginnie :P
Sigi is sig of freundke, of funcle (voor de pups is die de fun uncle waar alles mag). Vox vaak gewoon vox of voxie. Of mopperkont

Lyn is lynnie vriendinnie of lotje. Liffey is wel eens lif maar is leuke naam om uit te spreken. Jamie heet Jamie you cannot blame me :P
En joker heet vaak coke of kokidoki :Y)

Wat een mens wel niet bedenkt.
De honden gaan al heel veel mee. Werk natuurlijk met ze dus ze zijn eigenlijk wel 24/7 bij me. Zou het wel gezellig vinden mee boodschappen doen. Al mocht Liffey dat vandaag wel even
Afbeelding

De pups ontpoppen al tot echte schapen drijvers. Bizar hoe dat in de genen zit.

Afbeelding
Afbeelding
(Er wordt overigens niet getraind maar dat spreekt wel voor zich lijkt me. Het is bij werkhonden wel gebruikelijk om op jonge leeftijd eventjes minuutje bij schapen te kijken om te zien wat ze van nature gaan doen. Sommige honden gaan pas heel laat “aan” maar Jamie en joker hebben het al flink in de bol)

En Liffey vandaag mee werken

Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:41

Die snoet. <3

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 00:47

Wat een dotje…
Ik vind dat instinctieve gedrag ook zo bijzonder, hoe dan

Pakket staat hier ook al klaar! Ik heb er enorm zin in!

WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 08:15

Als je je hond ergens mee naartoe kon nemen waar het normaal niet mag waar zou je dan heen gaan
Ik denk dat Mona wel mee naar mijn werk zou willen, hoewel ik dat dan weer geen succes zou vinden. Ze zou bij iedereen om aandacht schooien, en piepen als ze genegeerd wordt :Y) .

Maar ik denk dat ze ook wel graag mee zou gaan zwemmen. Dat hebben we eind van de zomer gedaan, het buitenzwembad in de buurt sloot voor het seizoen, en ze hadden de laatste middag 'gereserveerd' voor alle honden uit de buurt. Geweldig! Ze heeft zelfs haar zwemdiploma gehaald die dag *D

En verder is Mona een echte klitteband-Aussie. Ze is graag waar ik ook ben, en zolang ik er ben, vind ze het goed!