Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:24

:')

Lau07
Moderator

Berichten: 1592
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:25

_O- _O-

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:19

Britta31 schreef:
[ [url=m/HjqgvT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Britta een paar jaar geleden in de storm en daardoor een string :)


Mooi/net ondergoed wordt altijd gewaardeerd! :o +:)+ _O-

Met flink wat wind is het idd fijn om een goed passende deken te hebben. Hier helaas ook op stal een aantal paarden waar dit wel eens gebeurd of dat de deken net iets te ruim is en dus onwijs gaat flapperen. Had er gisteren nog filmpje van gemaakt van paard in wei naast ons. Haha.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:36

Die foto _O- !

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:40

Wat een viespeuk zeg Elcamino!

Hahaha die string :')

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:45

_O- _O- _O- die britta string haha geweldig.

Morgen nieuwe dekens voor [***] ophalen, gewoon amigo want die zitten haar goed.
Alleen nog een 100 grams liner en dan ben ik wel compleet, maar die liners zijn nieuw zo giga duur en op marktplaats staat niks in haar maat te koop...

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:46

Welke liner had je in gedachten Romy?
Op mn werk krijg ik standaard korting. Misschien dat ik m heb liggen?

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:04

Liefst die van horseware aangezien ik die aan de outdoordeken kan vastmaken.
Ik weet dat die van Drunens ruiterhuis ook passen en goed vallen, 100 grams 6.0

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:35

Afbeelding zoiets...... elke dag....

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:35

dubbelpost :D

Siers83

Berichten: 7381
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:59

Wow, gewoon wow. Wat een varkens hebben jullie :=

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:18

Hahaha omg! Ernstig _O-
Had vd week wel wat grondwerk in de binnenbak gedaan, wou even halster pakken en toen ik terug kwam had ze ook dr kans gepakt om zonder deken te rollen... met nieuw Kaptoom _O- :=
Maar ook echt compleet gesnitzelt, alleen geen foto gemaakt.

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:40

HAAHHAA en dan pets je binnen en ligt de grond vol met zand, krijg je als reactie van de stalhouder: "Ga jij een BigBag met zand voor de paddock volgende keer ??? HAHAHA

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:45

Tsja als je paard elke keer zoveel zand meeneemt :')

O o...dochter is er afgevallen in de les. Ze vond het een beetje spannend om te galopperen en ging stappen terwijl de rest wel in galop zat. Daar heeft hij blijkbaar spanning bij opgebouwd. Toen ze weer ging draven schoot hij weg. Ze kwam niet lekker terecht gelukkig wel alleen een blauwe plek. Ik heb de les uit gereden met hem. Moest ie ineens serieus aan de bak.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:00

ElCamino schreef:
[ [url=m/5gylzy.jpg]Afbeelding[/url] ] zoiets...... elke dag....

O mijn God :') .
Succes met poetsen hè :').

Ah Susan! Wat naar! Gelukkig valt de schade mee.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:12

Hahhaa wat ziet ie eruit!
En die opmerking van de staleigenaar :')

Ah wat balen zeg Susan!
Hoort erbij maar niet leuk! Gelukkig alleen lichte schade en pijn!

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 02:40

Ik heb net cbd olie besteld voor mijn ‘nog niet zo heel oudje’ aangezien ik niet de indruk had dat ze reactie gaf op duivelsklauw, ze leek nog steeds ongemakken te hebben.

Duimen dat het met de cbd onder controle is zodat ze wel nog lekker oud mag worden bij me, ze wordt binnenkort pas 18 Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:38

ElCamino schreef:
[ [url=m/5gylzy.jpg]Afbeelding[/url] ] zoiets...... elke dag....


Pfffff... Ik ben blij dat er op voorste deel van de wei waar de ruif staat extra zand ligt. Kunnen ze toch nog soort van droog staan/liggen. Ja, met intense regen is dat ook nat/vochtig, maar ze staan er iig niet tot aan hun knieën mee in de blubber.

Afbeelding

Je ziet hier bij de weitjes boven waar de paarden staan met dat witte zand. Waar de paarden staan op de foto dat zijn onze zomerweitjes.
Afbeelding

Romy1234 schreef:
Hahaha omg! Ernstig _O-
Had vd week wel wat grondwerk in de binnenbak gedaan, wou even halster pakken en toen ik terug kwam had ze ook dr kans gepakt om zonder deken te rollen... met nieuw Kaptoom _O- :=
Maar ook echt compleet gesnitzelt, alleen geen foto gemaakt.


Echt... Je let 1 tel niet op. _O-

SusanH schreef:
Tsja als je paard elke keer zoveel zand meeneemt :')

O o...dochter is er afgevallen in de les. Ze vond het een beetje spannend om te galopperen en ging stappen terwijl de rest wel in galop zat. Daar heeft hij blijkbaar spanning bij opgebouwd. Toen ze weer ging draven schoot hij weg. Ze kwam niet lekker terecht gelukkig wel alleen een blauwe plek. Ik heb de les uit gereden met hem. Moest ie ineens serieus aan de bak.


Hoe gaat het met je dochter? Heb nog steeds beetje last van mijn schouder waar ik toen op ben gevallen half december.

Killed schreef:
Ik heb net cbd olie besteld voor mijn ‘nog niet zo heel oudje’ aangezien ik niet de indruk had dat ze reactie gaf op duivelsklauw, ze leek nog steeds ongemakken te hebben.

Duimen dat het met de cbd onder controle is zodat ze wel nog lekker oud mag worden bij me, ze wordt binnenkort pas 18 [ [url=m/KXGpmA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik hoop dat CBD aan slaat. Ik hoop dat mijn paard het nog even goed doet op duivelsklauw. #fingerscrossed

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:52

Ze doet heel zielig vanochtend, maar dat past ook wel een beetje bij haar :o . Ze zal het best voelen. Ik ben ook ooit zo op mijn bil geland en dat was op zijn zachtst gezegd niet heel prettig. Niet van Branco trouwens hoor.

Mooie plek hebben die paardjes Bagheera_206 :j

Killed: waar heeft ze last van? Artrose?

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:56

Was eigenlijk op zoek naar deze foto. Onze kudde staat rechts bij de ruif. Daar waren we nog met 5. Inmiddels zijn er 2 bijgekomen en zijn we met 7. Mijn paard staat even op het middenstuk terwijl ik aan het fotograferen was. Ik zet haar daar altijd even tijdens het uitmesten als ze haar eten op heeft. Daar staat nu een paard uit onze kudde die een peesblessures heeft.

Afbeelding

@Susan: Hopelijk herstelt het snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:02

Susan, ojee hopelijk heeft ze er niet teveel aan overgehouden?

Bagheera, mooi plekje voor de paardjes :j

Killed, waar heeft je paardje last van? Hopelijk slaat het aan en mag je nog heel wat jaartjes genieten.

Ik heb vanochtend ook de foto’s voor iriscopie verstuurd, ben heel erg benieuwd naar de uitslag, ook bij Annette gedaan net als el camino :)

Maar poe ik baal echt heel erg dat ik nog geen zadel heb, 5 feb pas zadelpasser maar zit nu na te denken over boomloos zadel, aangezien ze ook nog gaat groeien qua bespiering (hoop ik) en weinig zadels lijken te passen tot nu toe.
Jullie ervaring met boomloos?
Afbeelding

Stal lijkt klein zo op de foto, ze staat tijdelijk in een containerstal maar is 3x6 meter :)

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:38

wat een glimworm Romy!!

En onze paddocks zijn gedraineerd maar met zoveel regen staat er een plas in. En meneer gaat daar gewoon in rollen.... Of wanneer hij zeiknat is geregend is lekker in het zand rollen natuurlijk ook een feestje..Het lijkt heek erg maar opgedroogd veeg je zand er zo af, in tegenstelling tot zwart zandblubber in de wei....

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:01

Modder monster :D
Die van mij rolt niet graag in natte plekken. Ik had hem van de week even zonder deken op een weitje gezet. Die was niet nat te noemen. Vochtig was het. No way dat hij daar ging rollen. En hij houdt zo van rollen haha. Het enige natte waar hij in rolt is sneeuw :)

Hier helaas wel blubzooi voorin de wei.. gelukkig wel beton rondom het hooiruif dus ze kunnen droog staan en de wei zelf is ook droog. Maar om van de poort naar de ruif of wei te lopen of van de ruif naar de wei moeten ze wel een paar meter door de blub :( erg vervelend want die van mij krijgt nu inmiddels wel mok..

Lau07
Moderator

Berichten: 1592
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:22

Oei Susan, ik hoop dat alles oké is met je dochter en dat ze niet al te veel last heeft.

Bagheera, ik vind echt dat je een prachtig plekje hebt voor de kudde. Handige indeling ook!

Hier ook redelijk natte paddocks op het moment. Chantal is dol op rollen in de plassen, die is in haar vorige leven een varkentje geweest denk ik. Ik wissel dan ook best wel veel dekens, iets wat mijn stalgenoten maar raar vinden.

Ze ziet er goed uit Romy! Ik heb een paar keer op een EDIX boomloos zadel gereden, dat zat erg prettig. Wel begreep ik dat je met zo'n zadel er altijd een extra pad onder moet leggen. Waarom dat is weet ik niet zeker meer. De kopijzers zijn gewoon te verwisselen, dus dat lijkt me erg handig voor een dier dat nog veel spieren gaat ontwikkelen. Ik zie die zadels vaak voorbij komen bij Akash Saddlery op Facebook, je zou zijn posts eens kunnen doorspitten voor wat ervaringen.

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:11

Romy1234 schreef:
Susan, ojee hopelijk heeft ze er niet teveel aan overgehouden?

Bagheera, mooi plekje voor de paardjes :j

Killed, waar heeft je paardje last van? Hopelijk slaat het aan en mag je nog heel wat jaartjes genieten.

Ik heb vanochtend ook de foto’s voor iriscopie verstuurd, ben heel erg benieuwd naar de uitslag, ook bij Annette gedaan net als el camino :)

Maar poe ik baal echt heel erg dat ik nog geen zadel heb, 5 feb pas zadelpasser maar zit nu na te denken over boomloos zadel, aangezien ze ook nog gaat groeien qua bespiering (hoop ik) en weinig zadels lijken te passen tot nu toe.
Jullie ervaring met boomloos?
[ [url=m/xIgsQG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stal lijkt klein zo op de foto, ze staat tijdelijk in een containerstal maar is 3x6 meter :)

Geen ervaringen met boomloos, maar er zijn wel genoeg zadels met verwisselbare boom voor als je paard nog ‘in de groei’ is erg handig ;)