Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:18


Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 06:32

Lau, hoe is het afgelopen bij de smid?

Wat leuk jumpyhorse! En wanneer krijg je dan de uitslag? Lijkt mij niks aan zo online, mis dan toch beetje die wedstrijdspanning en hopen dat je gewoon gelijk goed rijd enzo.

Ik heb toch na lang twijfelen des aan de longe gehad gisteren, even kijken of ze het leuk vond om wat te moeten doen, nou de oortjes zaten er wel op, ze wou ook wel wat doen maar is zo ongelofelijk stijf geworden in haar lijf.
Dus voornamelijk stap en een paar rondjes draf gedaan, daarna een paar rechtrichten oefeningetjes, ga dit denk ik toch wel wat vaker doen, al is het maar voor de stijfheid.

Ze begint er nu ook echt wat beter uit te zien *\o/*

Afbeelding

Vrouwtje, wat kom jij nou doen met dat spul? (Kaptoom en longeerlijn)
Afbeelding

Lau07
Moderator

Berichten: 1591
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:18

Nou de smid heeft naar het gat gekeken en het bijgevijld maar er moet speciaal beslag onder, daar komt hij morgen voor terug. Ik vond het een beetje op white line disease lijken, maar de smid is ervan overtuigd dat het toch echt door de droogte komt die we nu hebben. Ik vind het wel een beetje een twijfelachtig verhaal aangezien ze totaal geen scheurtjes of chipjes had in haar hoeven. Dat gat zat er ineens. Ik heb alles gecontroleerd en ze heeft ook niet vastgezeten o.i.d., dus ik vind het echt vreemd dat er ineens zo'n stuk uit haar hoef mist. Haar kroonranden zijn ook echt slecht nu, en dat is in minder dan een week gebeurd. Hij gaf aan dat er helaas weinig aan te doen is, zijn letterlijke woorden: 'er valt niet tegenop te smeren'. Voorlopig doe ik maar even niets met haar tot de ijzertjes er morgen weer onder zitten. Afbeelding

Romy, ik weet niet of je paard een beetje voedselgericht is, maar je kunt ook van die leuke rek en strek oefeningen doen met snoepjes. Dat heeft mijn dametje heel erg geholpen om wat soepeler te worden. :)

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:15

Droogte is wel een dingetje hoor, staleigenaar hier maakt vaak een modderpoeltje waar ze mooi in kunnen staan, scheelt ook al.

Ja die rek en strekoefeningen doe ik inderdaad met snoepjes, heb suikervrije van metazoa vanwege haar hoefbevangenheid en die lust ze erg graag

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:22

Wat vervelend lau07 het is inderdaaad wel heel droog nu en zie dat ook wel aan de hoeven van die van ons. Het enige wat ik eigenlijk doe is laurierzalf op de kroonrand smeren misschien.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:00

Wij hebben bij de waterbak een modderplasje. Aangezien mevrouw een schurft heeft aan natte voeten vonden we dat wel slim omdat ze toch moet drinken :+.
Ben wel toe aan wat regen in de nacht hoor! Leuk dit weer, maar niet voor de weilanden...

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:03

Es_ther schreef:
Wij hebben bij de waterbak een modderplasje. Aangezien mevrouw een schurft heeft aan natte voeten vonden we dat wel slim omdat ze toch moet drinken :+.
Ben wel toe aan wat regen in de nacht hoor! Leuk dit weer, maar niet voor de weilanden...

Nou...echt

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:22

hier heeft Chico ook hele droge voeten. We kunnen ons niet veroorloven ijzers te verliezen met dat moeizame beslaan vanwege zijn ESS. Ik smeer nu dagelijks met Duo-hoef.
Geloof me, ik heb 24 jaar niks aan de voeten gedaan want ik geloof echt niet in al die troep. Maar dit spul werkt wel degelijk! Geen verticale droogtescheurtjes meer en de hoef lijkt ook sneller te groeien. Dus ik smeer elke dag zijn voetjes in....

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:24

Misschien samen een regendansje doen om 19.00?

Lau07
Moderator

Berichten: 1591
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:29

Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb al meer mensen over duohoef gehoord, dus ik ga het vandaag bestellen.
Onze weilanden zijn echt kurkdroog en knetterhard, de regen is hard nodig. Die modderpoel bij de waterbak vind ik een goed idee, dat ga ik eens proberen. :j

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:09

Duo hoef stinkt naar frituurvet en je moet ook niet nadenken over waar t vandaan komt. Maar het is echt topspul. Ik ben er af en toe ook mn zadel mee in. En als je gesmeerd hebt en je kijkt 10 minuten later naar e hoeven zie je het gewoon intrekken

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:36

Goed om te weten. Mijn jonge merrie heeft ook hele droge hoeven. Ik maak ze nu elke keer voor en na trainen flink nat. Maar ja... het is soort van dweilen, maar dan met de kraan dicht eigenlijk :D

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:02

Ik smeer idd ook met Duo hoef, ben er ook heel tevreden over. Chica heeft ook altijd snel droge hoeven, zal ook weer beginnen met smeren voordat ik weer achter de feiten aan loop!

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:57

Chico is eindelijk beetje door wintervacht heen, alleen nog op zijn benen maar daar poets ik even niet vanwege die kale plekjes. Poetsen en hoeven insmeren is erg slaapverwekkend zegt ie...
Ziet er nog goed uit voor zijn 32 jaar en een jaar helemaal niks doen.

Afbeelding
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:12

Hij ziet er zeker goed uit

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:41

Hij ziet er goed uit zeg!
Mijn schimmel heeft gelukkig ijzersterke hoeven geen geen last van scheuren of afbrokkelen. Doe er bij hem eigenlijk niks mee om het vochtig te houden.

Jonkie heeft wel snel last van droge brokkelvoeten. Daar gebruiken we indd ook duohoof bij en voor en na het rijden als ik aan het zadelen en poetsen ben doe ik van die natte springschoenen om. Is nog steeds een beetje brokkelig op de voorhoeven. Maar als ik het vergelijk met vorig jaar, toen we dit nog niet vanaf het begin deden is het wel veel beter!

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:34

Chico ziet er zeker heel goed uit zeg!

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:51

Chico zou je echt geen 32 geven!

Goed nieuws wat betreft de kale plekken. Deze zijn inmiddels weg. Wel is haar vacht overal erg dun. Op zich is het niet erg voor als het straks erg warm wordt.
Afbeelding
Afbeelding

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:43

Thnx voor de complimenten!!
Zojuist is de osteo geweest, bizar vond ze hem (hoe recht hij liep)!!!!!
De behandeling leek hij íets stijver dan vorige keer ( 6 weken terug) maar dat kan ook door de weidegang/grazen komen. We gaan volgende keer weer op 6 weken zetten.

hier ook de kale plekjes een stuk minder kaal! groeit nu zomervacht op. Dus denk toch een verhaar dingetje bij de oudjes. Alleen heeft hij nu een soort tussenvacht overal, niet een strak zomervelletje maar goed, misschien komt dat nog...

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:09

Die soort van kale plekken in de verhaarperiode kreeg mijn vorige oudje ook. Dat trok indd ook altijd heel snel bij.

Lau07
Moderator

Berichten: 1591
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:15

Fijn dat de kale plekken weg zijn emilyslaluna! Ik begin het hier een klein beetje op de oortjes te zien als ze haar vacht verliest.
ElCamino, Chico ziet er inderdaad echt super goed uit, je hebt veel eer van je werk. :D

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:58

Fijn dat de plekken weg zijn!


Ik ben toch wel trots op moonie :D
Afbeelding

Lau07
Moderator

Berichten: 1591
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:51

Leuk Jumpyhorse! Ik vind jullie groene outfit echt heel mooi. <3

Gisteren is de hoefsmid geweest en die heeft er mooie ijzertjes opgezet. En ik ben ook gelijk begonnen met duo hoef smeren. EmptyWords, je hebt niets gelogen over de geur van het vet, ik kreeg echt het gevoel alsof ik bij de snackbar stond. :') Afbeelding

Hebben jullie ook weleens dat je foto's probeert te maken en er alleen maar onflatteuze foto's uitkomen? Nou dat dus. :D
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:02

Hahaha, frituurvet :') .

En zelfs zo is ie knap <3 !


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo iets?

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:26

Niks mis met onflateuze fotos