Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:34

Hier ook alles op blote voetjes, heerlijk....

Wanneer krijgen jullie oudjes een dekentje op? Nadyn staat overdag heel de dag buiten mits bij heel slecht weer, dan haal ik hem binnen. Zit te twijfelen aan een regendekentje ofzo, hij staat smorgen vaak met haren omhoog...

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:40

Met de haren omhoog kan ie zich juist warm houden hè.

Als Mau t koud heeft gehad merk ik dat meteen met rijden, dan weet ik dat ik te laat ben. Heb m.ook liever wat te warm.staan dan te koud, rug wordt erg snel strak.

Maar hij staat al een tijdje snachts onder een deken.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:55

Hier staat ze al onder een dekentje. Ze werd wat stijver in haar rug, dus dan is het tijd voor dekentjes.

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:12

Hier heeft Chico welgeteld denk ik 3 weken zomervacht gehad, haha. Hij begint nu alweer met een lekker wolletje aanmaken. Hij heeft geen deken op. Hij draagt al ruim 10 jaar geen dekens meer.
Zolang hij zich warm kan houden blijft hij bloot.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:59

ik heb m geschoren. als ik dat niet zou doen had ie nog makkelijk zonder gekunt, maar ja, dan hoef ik ook neit te rijden.

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:00

Hier alleen nog maar de eczeemdeken. Met echt slecht weer heb ik zo’n regenonderdeken.
Maar ze staat ook gewoon ‘s nachts op stal.

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:09

Mijn oudje krijgt een deken op als het onder de 10 graden duikt. Ze is nogal een diva en komt anders niet meer naar buiten (uitloopstal) dus dan maar zo.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:37

Ik stond toevallig gisteravond bij de diva-draak in de box en had zoiets van hmmm jij hebt het niet echt warm. Clips krijgt geen noemenswaardige wintervacht en die wordt nog drakeriger als ze het koud heeft. Dus zodra we een dag met echt sh*tweer krijgen gooi ik de 200 grams Rambo erop. Ik heb regendekens maar gebruik ze echt maar zelden en alleen in de zomer. Zodra het wat kouder is krijgen die van mij het daar alleen maar koud onder omdat ze de haren niet overeind kunnen zetten. En als Madam het koud heeft, ik dus te laat ben met een deken omdat het ik het toch weer zonder wilde proberen :+ en ik gooi dr deken erop heb ik de dagen erna het liefste paard van stal :D Ja echt dan krijg ik kusjes, de oortjes erop en maar slijmen dat ding :')
Champie hoeft geen deken, die heeft alweer een mooie wintervacht. Pas als ik hem in het voorjaar scheer krijgt hij wat op.

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:27

Ik vind het nog veel te warm voor een deken. Zondag 25 graden. Die van mij blijft voorlopig nog zonder. Na zondag een combi vliegen/regendeken omdat het vanaf maandag gaat regenen. Maar dan is het ook nog 19 graden.
Zodra het 15 graden max wordt krijgt die van mij pas zijn smartex rain op waar die de hele winter mee doet en op koudere winterdagen met een hals erbij.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:59

Ik vind het nog wel lastig qua dekens, ze staat nu wel zonder en lijkt wel prima zo, al heb ik wel de neiging haar een deken op te doen omdat ze geen bespiering meer heeft en ouder word.
Met die regen van de week heb ik haar wel een regendeken opgedaan, weet dat ze daar wel moeite mee heeft, regen en wind.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:04

nu staat ie overdag zonder, s'avonds gaat ie op

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:05

Hij valt gewoon snel in, t warm houden kost hem behoorlijk energie. Geef hem al extra olie door zijn pap. Maar t is hier 13 graden nu met miezer regen dus ik ga zo zijn regendekentje opgooien...

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:05

Afbeelding
Afbeelding
foto van gisteravond (zijn wat lampen kapot).

paard doet het weer goed. wordt langzaamaan ook weer gretig in het werk. raakt niet meer in paniek bij van hand veranderen of als we rechtuit gaan. pasje wijken lukt weer.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:07

BarbaraNova schreef:
Hij valt gewoon snel in, t warm houden kost hem behoorlijk energie. Geef hem al extra olie door zijn pap. Maar t is hier 13 graden nu met miezer regen dus ik ga zo zijn regendekentje opgooien...

dan zou ik ook niet twijfelen

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:41

EmptyWords schreef:
BarbaraNova schreef:
Hij valt gewoon snel in, t warm houden kost hem behoorlijk energie. Geef hem al extra olie door zijn pap. Maar t is hier 13 graden nu met miezer regen dus ik ga zo zijn regendekentje opgooien...

dan zou ik ook niet twijfelen


Dekentje om gedaan! Brrr vindt t zelf al echt waterkoud, heb fibromyalgie en best snel last van gevoelige gewrichten met dit soort weer...
Vanavond lekker pap met warm water maar geven, is toch wat fijner als zon koude plons in je maag denk ik als paard zijnde....

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:37

Ik rijdt altijd gewoon met die mega vacht.... zeiknat wordt ie wel maar als hij op de huid afgekoed is kan hij gewoon nat weggezet, dan vat ie geen kou. Ik heb alleen een keertje de luchtpijp weggeschoren, that's all.

En nu met deze rare blessure kijk ik het aan. zolang hij het niet koud krijgt blijft ie bloot. En ander wordt hij geschoren met daarna deken op. Een wintervacht mét deken werkt niet....

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:39

ElCamino schreef:
Ik rijdt altijd gewoon met die mega vacht.... zeiknat wordt ie wel maar als hij op de huid afgekoed is kan hij gewoon nat weggezet, dan vat ie geen kou. Ik heb alleen een keertje de luchtpijp weggeschoren, that's all.

En nu met deze rare blessure kijk ik het aan. zolang hij het niet koud krijgt blijft ie bloot. En ander wordt hij geschoren met daarna deken op. Een wintervacht mét deken werkt niet....

het nat worden vind ik niet erg, maar hij heeft geen puf meer. wil niet meer lopen en komt niet meer op adem. als ik scheer is ie meteen veel frisser en weer voorwaarts. ik doe hem er gewoon geen plezier mee als ik die vacht laat zitten

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:21

Oh die van mij heeft daar helemaal geen last van... zo zie je, ze zijn allemaal anders :D

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:40

ideaal! hoewel een een geschoren paard mooi vind, is het een klote karwei om te doen. als ik het neit zou hoeven doen... graag

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:04

ik moest hem vroeger 3x per jaar doen, stond altijd volledig ingepakt voor de shows, ook omdat ik veel trainde en western shows reed.
Sinds 10 jaar recreatief buiten rijden en dan maakt het me niet meer uit, maar stap draf galop gaat nog prima buiten. (nu even niet dan met die blessure)

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:57

Onze shet gaat nu ook al kapot van de warmte, die ga ik ook weer jachtmodel scheren morgen.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:50

Moon houd zich tot nu toe prima :)
Hij heeft fotoshoot gehad vandaag! Klein voorproefje
Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:09

Vandaag heerlijknt bos in geweest. Mau had nog wel.last van de warmte. Veel.gestapt en als mau er zelf ook zin in had lekker gedraaft en gegaloppeerd.

Afbeelding
Afbeelding
Thuis gelijk tikd voor een tukkie

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:37

Heerlijk, wij ook!


Afbeelding

Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:43

Ik ben met mn jonge paard naar de zee geweest {:}

Moon had dagje vrij vandaag